Koç Holding/Ali Koç: Hedefini günü kurtarmak olarak belirleyenlerin geleceği olamaz

15.09.2021 15:25
Koç Holding/Ali Koç: Hedefini günü kurtarmak olarak belirleyenlerin geleceği olamaz


Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı ve Fuarı, ilk
gününde TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ve Koç Holding Yönetim
Kurulu Başkan Vekili Ali Y. Koç’un katılımıyla açıldı.

Perakende sektöründeki iş yapış biçimlerinde ve tüketici
alışkanlıklarındaki değişime dikkat çeken TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu
"Perakende sektöründe ve gıda perakendesinde alternatifler çoğaldı.
Yerel zincirler atak içerisinde. İçinde bulunduğumuz dönemde bu
alternatifler arasında yerel marketlerin nasıl ayrışacağına bugünden
cevap bulmak zorundasınız. Eskiden en işlek caddede mağaza, market
sahibi olmak önemliydi. Artık dünyanın en değerli arazisi, akıllı
telefonun ekranı oldu" dedi. Hisarcıklıoğlu yerel zincirlerin
gelecekte başarılı olması için 5 öneriyi de katılımcılarla paylaştı.

Konuşmasında perakende sektörünün kendisi için özel bir anlam
taşıdığını ifade eden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y.
Koç "Bizim kökümüz bu sektöre dayanıyor. Koç Topluluğu kurucumuz
Rahmetli Vehbi Koç'un bir asır önce mütevazi bir perakendeci olarak
müthiş bir yolculuğa çıkmasıyla ve doğrudan insana dokunan ve insanı
çok iyi analiz etmeyi gerektiren bu sektörde edindiği vizyon sayesinde
bu günlere gelebildik" dedi.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) tarafından düzenlenen
organize gıda perakende sektörünün en büyük buluşması olan Yerel
Zincirler Buluşuyor Fuar ve Konferansı YZB 2021, TOBB Başkanı M. Rifat
Hisarcıklıoğlu ve Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y.
Koç’un katılımıyla açıldı.
“YEREL ZİNCİRLER SON YILLARDA ATAK İÇİNDE”

Üretim, tedarik ve lojistiğin son ayağı olan perakende sektörünün,
değer zincirinin müşteriyle buluştuğu çok büyük bir organizasyon
olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu "Perakende bu ülkenin ekonomisinin
barometresi, istihdam fabrikası. Yerel, ulusal ve uluslararası
zincirlerin oluşturduğu bu üçlü saç ayağında, yerel
perakendecilerimiz, yani sizler son yıllarda çok ciddi bir atak
içindesiniz. Birçok uluslararası firmanın da bulunduğu ulusal
perakende pastasındaki payınızı her geçen sene artırıyorsunuz. Türkiye
Perakendeciler Federasyonu çatısı altında toplanan yerel market
zincirleri olarak, üretici ve tüketici arasında önemli bir köprü
vazifesi görüyorsunuz. Ülke ekonomisinin hem ulusal hem de yereldeki
gelişmesine ciddi oranda katkı sağlıyorsunuz. Bu bağlamda, yerel
zincirlerin güçlerini birleştirerek dernekleşmiş ve derneklerin de
federasyon altında birleşmiş olmasını, sektörümüzde birlik sağlamak ve
ortak sesimizin daha gür çıkmasını mümkün kılmak açısından çok
önemsiyorum. Allah birliğinizi, dirliğinizi bozmasın" dedi.

YEREL ZİNCİRLERİN GELECEĞİ İÇİN 5 ÖNEMLİ TAVSİYE

Tüketicilerin geçmişte alışverişi tek noktadan yaptığını, günümüzde
ise yerel zincirlerin yanı sıra indirim marketleri, ulusal marketler,
benzin istasyonlarındaki marketler, tanzim satışlar, Tarım Kredi
Kooperatifleri, e-ticaret siteleri ve hızlı teslimat şirketlerinin yer
aldığını belirten M. Rifat Hisarcıklıoğlu yerel zincirlere şu
tavsiyelerde bulundu: "Alternatifler çoğalıyor. Bu alternatifler
içerisinde yerel marketler nasıl ayrışacak sorusuna cevap bulmak
zorundasınız. Eskiden en işlek caddede mağaza, market sahibi olmak
önemliydi. Şimdi dünyanın en değerli arazisi akıllı telefonun ekranı
oldu. Şirketinin veya ürününün ya mobil uygulaması olacak ya da
geliştirilen mobil bir uygulamanın içerisinde yer alacaksın. Mobil
uygulamalar tüketicilere, müthiş kolaylık sağlıyor. Mobil uygulamalar
üzerinden şirket veya ürününüze ulaşılıp ulaşılamadığı, tüketici
tercihlerinde çok ama çok önemli. İkincisi gücünüzün farkında olun ve
ortaklık yapıp, ortak hareket etme kültürü geliştirin. Üçüncüsü yerel
markalarla iş birliğinizi artırın. Yerel üretici markaları ortak
paydaşınız olarak kurgulayın. Birlikte büyüyün. Dördüncüsü şehirlerin
markalaşmasına yatırım yapın. Unutmayın, artık ülkeler değil şehirler
rekabet ediyor. Şehrin markasının parçası olun. Olun ki, şehrin
markasıyla birlikte büyüyün. Sonuncusu ise akıntıya kürek çekmeyin.
TOBB olarak, her zaman, sektörümüzün yanında olacak."


“NE İŞ YAPIYORSANIZ YAPIN İNOVASYON KÜLTÜRÜNE YATIRIM YAPIN.”

Organizasyonda perakende sektörünün kendileri için özel bir anlam
taşıdığını ifade eden Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Y.
Koç "Bizim kökümüz bu sektöre dayanıyor. Koç Topluluğu kurucumuz
Rahmetli Vehbi Koç'un bir asır önce mütevazi bir perakendeci olarak
müthiş bir yolculuğa çıkmasıyla ve doğrudan insana dokunan ve insanı
çok iyi analiz etmeyi gerektiren bu sektörde edindiği vizyon sayesinde
bu günlere gelebildik. O yüzden benim için bugün sizlerle olmak çok
önemliydi" dedi.

Konuşmasında dünyadaki büyük değişim ve dönüşümü vurgulayan Koç,
koronavirüs pandemisi nedeniyle bu dönüşümün çok daha hızlandığına
dikkat çekti. “Dünya genelinde ekonomik, ekolojik ve siyasi
değişimleri hep beraber anlamaya çalışıyor ve hayatımıza yön vermeye
çalışıyoruz. Hiçbir şekilde eşi benzeri görülmemiş hızla karşımıza
çıkan bu değişimler nedeniyle müthiş bir sis var önümüzde. Ancak büyük
risklerin yanında büyük fırsatlar getirdiğini de unutmamak gerek”
dedi. Perakendenin, ekonomideki dalgalanmaların en hızlı görüldüğü
sektörlerden biri olduğunu belirten Koç, dünyadaki siyasal, sosyal ve
çevresel sorunların iş dünyası liderlerine önemli misyonlar
yüklediğini vurguladı ve sürdürülebilirliğin önemine dikkat çekti. İş
dünyası liderlerine ise “İşletmenizin büyüklüğü ne olursa olsun ya da
ne iş yapıyorsanız yapın inovasyon kültürüne yatırım yapın” mesajı
verdi. Belirsizlik içerisinde çevik kararlar alabilen, faaliyetlerini
hızla yeniden şekillendirebilecek esnekliğe sahip olan ve sadece ürün
ve hizmetlerini değil günlük operasyonlarına da inovasyon
penceresinden bakarak, girişimciliği teşvik eden bir işletme
anlayışının, şirketleri riskler karşısında güçlü kılacağını vurguladı.

“HEDEFİ GÜNÜ KURTARMAK OLARAK BELİRLEYENLERİN GELECEĞİ OLAMAZ”

Konuşmasında küresel konjonktürde yaşananlara ilişkin de
değerlendirmelerde bulunan Ali Y. Koç, “Hepimiz Afganistan’daki
kadınların, kız çocuklarının başına gelebilecekler için üzülüyoruz.
Endişe verici haberler, görüntüler ulaşmaya başladı bile… Bir kez daha
Türk milletinin yüz yıl önce Mustafa Kemal Atatürk gibi bir dâhinin
önderliğinde çıktığı medeniyet yolunun ne kadar kıymetli olduğunu
görüyoruz. Üzerimize düşen, onun gösterdiği istikametten şaşmadan,
azimle ilerlemek, bütün değer ve ilkelerine ulusça sahip çıkmaktır.

Konuşmasında Türkiye - Avrupa Birliği ilişkilerinin stratejik önemine
de dikkat çeken Koç, her iki taraf için de ekonomik potansiyelin
ötesinde anlam taşıyan bu ilişkiye ilişkin, “Avrupalı bir Türkiye ve
Türkiyeli bir Avrupa, tartışmasız kazan-kazan demektir. Umarım
Avrupalılar ülkemizle ilişkilerinin kısa vadeli al-ver hesaplarına,
göçmen pazarlığına indirgenemeyecek kadar önemli olduğunu tekrar
hatırlar ve anlayabilirler. Umarım biz de - her şeyden önce kendi
selametimiz için - yeniden iddialı bir reform ajandası şekillendirir,
herkesi heyecanlandıran yeni bir başarı hikâyesi yaratabiliriz.” dedi.


Geleceği şekillendiren önemli bir diğer dinamiğin yeşil dönüşüm
olduğunu anlatan Ali Y. Koç: “Yeşil dönüşüm dinamiğini, geleceğimiz
açısından çok önemli sürdürülebilirlik olgusundan ayrı değerlendirmek
mümkün değil. Sürdürülebilirlik odaklı çevresel, sosyal ve kurumsal
yönetim, şirketler açısından stratejik bir zorunluluk haline geliyor.
Sadece hissedarlarının değil, toplumsal tüm paydaşlarının
ihtiyaçlarını gözeten, sürdürülebilir değer yaratmaya odaklanan
şirketlerin uzun vadede daha başarılı oldukları şimdiden net bir
şekilde rakamlarla görülüyor. Buna paydaş kapitalizmi deniyor. Sadece
hissedarlarının değil, toplumsal tüm paydaşlarının ihtiyaçlarını
gözeten, sürdürülebilir değer yaratmaya odaklanan şirketlerin uzun
vadede daha başarılı oldukları görülüyor. İnsanı daha fazla odağa alan
yeni çözümlerle, kapitalizmin toplumsal ilerlemeye yardımcı olurken
sosyal eşitsizlikler yaratmasının önüne geçilebileceğine inanıyorum.
Koç Topluluğu olarak sürdürebilirlik vizyonumuzu bu nedenle “Geleceğe.
Birlikte” sloganıyla duyurduk. Tüm markalarımızın kurumsal varlık
sebeplerini kârlılığın ötesinde bir toplumsal amaca dayandırmaları ve
bu amaca bilfiil hizmet etmeleri gerektiğine samimiyetle inanıyoruz.
Bu duruş, Vehbi Bey’in “Ülkem varsa ben de varım” sözüyle ortaya
koyduğu kurucu ilkenin bugüne tercümesidir. Günümüzde bilhassa
gençler, satın alma tercihleriyle tüm şirketleri benzeri bir tavrı
benimsemeye zorluyor. Yatırımcılar da sürdürülebilirlik metriklerini
şimdiden finansman kararlarının odağına almış durumdalar.”


Ali Y. Koç şöyle devam etti: “Hedefini günü kurtarmak olarak
belirleyenlerin geleceği olamaz. Yarınlara ilişkin bir hayal kurmanız
ve onun için hep beraber topyekûn çabalamanız gerekiyor. Montaigne’in
meşhur sözünü hatırlayalım: Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgâr yardım
edemez. Geleceği daha müreffeh, daha istikrarlı, daha mutlu daha
yaşanabilir potansiyeline fazlasıyla ulaşmış hatta aşmış Türkiyesi
tabii ki hepimizin ortak hayali… İçinde bulunduğumuz kısır
çekişmelerden hızlıca kurtularak, o bu şu demeden bu güzel ülkenin
kıymetini bilerek, kısa, orta, uzun, çok uzun vadede en sağlam şekilde
bu ülkenin en milletin en hak ettiği şekilde var gücümüzle
çalışmalıyız. Bu ulus tarihte en zor zamanlarda neler yapabileceğini
göstermiştir.”


Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
17:599.916
Değişim :  2,05% |  198,85
Açılış :  9.763  
Önceki Kapanış :  9.717  
En Düşük
9.751
En Yüksek
9.956
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:59
AKMGY 363,00 75.530.655 % 10,00  
YGYO 8,25 17.190.368 % 10,00  
BALAT 25,52 6.263.545 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 32,4246 32,4375 % -0,15  
Euro 34,6533 34,7411 % -0,66  
Sterlin 40,2905 40,4925 % -0,56  
Frank 35,2662 35,4430 % -0,65  
Riyal 8,5986 8,6417 % -0,40  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,19 27,25 % 0,66  
Platin 915,96 918,11 % 0,66  
Paladyum 954,56 959,53 % 0,66  
Brent Pet. 89,32 89,32 % 0,66  
Altın Ons 2.337,84 2.338,38 % 0,66