Marka Yatırım Holding/Tozlu: Markalı ihracat henüz oldukça düşük düzeyde

04.10.2017 08:31



Marka Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mine Tozlu ve JLL
Türkiye Başkanı Avi Alkaş 10. İstanbul Moda Konferans’nda «Türk giyim
markası» bilincini oluşturmayı, değerini güçlendirmeyi, düşük fiyat
rekabetini katma değerli ve markalı ihracata çevirerek ülke
ekonomisinde değer yaratacak yeni bir vizyon ortaya koyacak.
Markalaşma yolunu kısaltacak perakende formülünün adı: BrandPlus… Türk
üreticileri tek çatı altında toplayacak olan BrandPlus hazır giyim
sektörü için yeni bir perakende açılımı sunuyor. İlk kez 10. İstanbul
Moda Konferansı’nda gündeme gelecek olan BrandPlus, tek bir mağaza
yatırım bedeli ile 30 farklı lokasyonda satış yapma imkanı sunarken
küresel pazarda var olmak isteyen Türk üreticilere markalaşma yolunda
test sürüşü yapma olanağı da sunuyor.
“Türk üreticisini perakendeye adım atma konusunda
cesaretlendirmemiz gerekiyordu, BrandPlus sektöre bu yolu açıyor”
diyen TGSD Başkanı Şeref Fayat “BrandPlus uluslararası iş etiğine
sahip TGSD üyeleri için yeni bir açılım olacak, Türkiye’den bu sayede
daha hızlı yeni markalar doğacaktır” dedi.
Avi Alkaş’ın “paylaşım ekonomisinin perakende uyarlaması” olarak
tanımladığı BrandPlus Projesi 60 ila 100 bin Euro’luk yatırım bedeli
ile Türk üreticisine dünyaya açılma fırsatı sunuyor. BrandPlus
hedeflenen büyümeyi yakaladığında bugün miktar endeksi yüksek Türk
hazır giyim sektörü için değer endeksi yüksek yeni bir konumlamayı da
beraberinde getirecek.
10. İstanbul Moda Konferansı sektör ve yeni perakende formülünüz
için neden önemli?
Avi Alkaş: Türkiye önemli bir tekstil ülkesi. Özellikle son 30
yılda Türk perakendesinin de büyük gelişme gösterdiği gözleniyor. Son
10 yılda ise Türk markalarını birbiri ardına yurtdışında görmeye
başladık. 2023 vizyonu çerçevesinde Zara, H&M gibi markalarla boy
ölçüşen Türk markalarını hep beraber izleyeceğiz. Yakın coğrafyadan
başlayarak büyüyen Orta Doğu pazarı, coğrafya, Rusya, Balkanlar derken
Avrupa’da izlediğimiz bir LCWaikiki başarı öykümüz var. Arkasından
gelen Koton, DeFacto ve diğer tekstil markalarımız yurt içinde
geliştirdikleri rekabetçi yeteneklerini yurtdışındaki pazarlara da
taşımaya başladılar. Türkiye giyim sanayicilerinin artık markalaşma
sürecine daha fazla katılarak Türkiye’nin geçmişte sadece yabancı
markalar için üretim yapan fasoncu konumundan kendi markalarını üreten
aşamaya geçmesi dolayısyla katma değeri daha yüksek ihracata yönelmesi
lazım. Bu bilincin gelişmesinde 10. İstanbul Moda Konferansı’nın önemi
çok büyük.
Konferansınıza isim sponsoru olan Marka Yatırım Holding’in projesi
olan BrandPlus formülünü nasıl değerlendiriyorsunuz?
Şeref Fayat: BrandPlus gerek mağaza yapısı gerek yatırım modeli
gerekse sunduğu marka karmasıyla ciddi avantajlar barındıran özel bir
formül. Hep “Markalaşabilmek için kaliteli üretim yapmalı ve
perakendede başarı elde etmelisiniz” dedik ama bir formül sunmadık.
Türk üreticisini perakendeye adım atma konusunda cesaretlendirmemiz
gerekiyordu, BrandPlus sektöre bu yolu açıyor. TGSD çatısı altında
uluslararası iş etiğine sahip çok güçlü üreticilerimiz var. Marka
Yatırım Holding projesi olan BrandPlus’ın ne kadar üreticiye ulaşırsa
o kadar başarılı olacağına inanıyoruz. 10. İstanbul Moda Konferansımız
bu amaca hizmet edecek en doğru mecra olacaktır.

Avi Alkaş: “BrandPlus paylaşım ekonomisinin perakende
uyarlamasıdır”

Türk hazır giyim üreticisi için BrandPlus nasıl bir açılım
sunuyor?
Avi Alkaş: Sadece hazır giyimle değil farklı alanlardaki
potansiyel markalarımızla organize hareket etmeli modern Türk
çarşıları yaratmalıyız. 1461’de kurulan kapalı çarşı kültürünü ve
geleneksel çarşı anlayışımızı yeni nesil AVM’lerde yeniden
yorumlayarak başarılı projelere imza attık. “Pazar yeri uzadıkça
yürüyeni çoğalır” diye bir laf vardır. En az zamanda en hızlı çözümü
sunan, çok markalı yapılarda zihin payı, zaman payı ve cüzdan payı hak
ettiği yere oturuyor. BrandPlus paylaşım ekonomisinin perakende
uyarlamasıdır ve bu anlamda Türk perakendesi için yeni bir vizyondur.
Mine Tozlu: Tekstil ve hazır giyim sektörü, Türkiye'nin lokomotif
sektörlerinden. Bu alanda, yıllardır «başka şirketlere fason üretim»
bazlı devam eden çalışmalar yerini «marka» bazlı pazarlamaya
bırakıyor. Tekstil sektöründeki bilgi birikimi ile Türk markaları
dünya pazarında yerini almaya başladı. Ancak markalı ihracat henüz
oldukça düşük düzeyde.
Tozlu: “Armani, Fendi, Versace, Cavalli gibi lüks yabancı
markalarla Türk markaları aynı platformda tüketiciye sunacağız”
Mine Tozlu: BrandPlus projemiz aracılığıyla tekstil ve hazır giyim
sektöründe sahip olduğumuz bu gücü, hep birlikte fırsata
dönüştürmemiz, gücümüzü birleşerek «made in Turkey» etiketi ile
dünyaya göstermemiz gerekiyor. Çok katlı bu yapıda Armani, Fendi,
Versace, Cavalli gibi lüks yabancı markalarla Türk markaları aynı
platformda tüketiciye sunacağız.
BrandPlus tüm üreticilere eşit mesafede duran çok markalı yeni bir
satış kanalı. Markalara mağaza açma yatırımı yapmadan birden fazla
ülkede satış ve pazarlama olanağı sunuyoruz. BrandPlus sayesinde
üretici, tek bir mağaza açma maliyeti ile 30 farklı noktada var
olabilme imkanı bulacak. Yatırım maliyeti, kira ve personel giderleri
yük olmaktan çıkacak. Perakendeden korkmaya neden olan birçok unsuru
BrandPlus projesinde hafifletiyor ya da ortadan kaldırıyoruz.
Markalaşmaya giden perakende yolculuğunda tüm danışmanlığı da
üstleniyoruz.
Tozlu “Ortadoğu’ya açılmak isteyen Avrupalı markalara tek
seçeneğin Türkiye’de yatırım yapmak olduğunu göstereceğiz”
Mine Tozlu: BrandPlus çatısı altında hazır giyim üreticilerinin
güçlerini tek çatı altında birleştirerek, «Türk giyim markası»
bilincini oluşturmayı ve değerini güçlendirmeyi, düşük fiyat
rekabetini katma değerli ve markalı ihracata çevirerek ülke
ekonomisinde değer yaratmayı hedefliyoruz. Bu bilinci yayabildiğimiz
oranda Türk üreticisinin markalaşma sürecinde yolunu kısaltacak
üretimde miktar değil değer endeksini yükselteceğiz. Bu yapı sayesinde
markalaşma alanında hızlanan Türk firmaları Ortadoğu’ya açılmak
isteyen Avrupalı markalara tek seçeneğin Türkiye’de üretim yapmak
olduğunun da altını çizecek.
Toplam 9 mağaza ile lansmanı yapılacak olan BrandPlus’ın iki sene
içinde 60 noktaya ulaşması hedefleniyor. İstanbul merkezli projenin
yurtdışı ayağında öncelikli bölgeler içinde Orta Doğu, Balkanlar,
Cumhuriyetler ve Çin yer alıyor.
BrandPlus yatırım bedeli ve üreticiye sunduğu avantajlar nedir?
Mine Tozlu: 60-100 bin Euro arasında katılım bedelinin ödendiği
sistemde yeni pazarlarda, pazara giriş mevzuatları BrandPlus
yükümlülüğünde gerçekleştiriliyor. Giriş yapılan pazardaki, siyasi,
jeopolitik, döviz kuru dalgalanmaları, yükselen finansman maliyetleri
gibi maliyetleri ve diğer tüm riskleri BrandPlus üstleniyor. Sadece
Orta Doğu ürün pazarında 2 yılın sonunda 100 milyon Euro ürün
sirkülasyonundan söz ediyor olacağız. Üretici için markalaşma yolunda
süreyi çok kısaltacağız.
Türk markalarının ne kadarı yurtdışına açılmaya hazır?
Avi Alkaş: Bugün iç pazarda faaliyet gösteren 300 markanın çok azı
yurt dışına açılmaya hazır. Mavi Jeans önemli bir başarı hikayesidir.
Damat başarı hikayesi olma yolunda ilerliyor. Bugün Türkiye’de
mağazacılığı denemiş küsmüş ya da perakendeden korktuğu için üretimde
kalmayı daha az riskli bulmuş yapılar ağırlıkta. Biz BrandPlus
projemiz sayesinde Türk üreticisine önce iç daha sonra dış pazarda
optimum bir yatırım maliyeti ile önemli bir test sürüşü imkanı sunuyor
ve markalaşma sürecindeki yolu kısalttığımız gibi vereceğimiz
danışmanlıkla bir nevi uzun yol arkadaşlığı vadediyoruz.
AVM’lerde yer bulamayan markalaşmamış çok ciddi üreticiler var. İç
pazarda idman yapmayan bir markanın küresel pazarda var olma şansı
düşük. BrandPlus üreticiye ciddi bir test sürüşü imkanı sunacak.
BrandPlus dünyaya açılmak isteyen Türk markalarının kuluçka merkezi
olacak.
Why Turkey sorusunu nasıl yanıtlarsınız? Türkiye hazır giyim
sektörü için neler yapmalıyız?
Avi Alkaş: Bugün alım ofisleri etkin şekilde Türkiye’de faaliyet
gösteriyor. 10. İstanbul Moda Konferansı “Türk malı iyidir” gerçeğinin
altını çizmek için çok önemli bir fırsat. Türkiye’nin gücünü ve Türk
malının kalitesini ön plana çıkarmalıyız. Türk ihracatını, tasarlanmış
markalaşmış, katma değerli, ürün satarak gerçekleştirmeliyiz.
Mine Tozlu: Hazır giyim sektörü, yarattığı ekonomik değer,
sağladığı istihdam ve getirdiği döviz bakımından hem yerel hem de
global ölçekte son derece değerli ve desteklenmesi gereken bir sektör.
Yılların verdiği tecrübe ile Türk şirketleri hem lokal hem de global
ölçekte satış ve pazarlama yapabilecek güçteler. Türk hazır giyim
sektörü, kumaş kalitesi, geniş ürün yelpazesi, üretim kapasitesi, moda
değişikliklerine kolay uyum sağlaması ve esnek üretim yapısı ile
rakiplerinden ayrışıyor. Ayrıca Türkiye coğrafi konumu itibarı ile
Avrupa, Rusya, Asya ve Afrika ülkelerine hızlı teslimat yapabilecek
çeviklikte. Tüm bunlar Why Turkey sorusunun yanıtlarıdır. Türkiye
hazır giyimde kilit rol oynuyor, oynamaya da devam edecek. BrandPlus
sayesinde Türkiye’nin gücünü üreticinin gücüyle birleştireceğiz. Bu
proje sayesinde Türkiye orta vadede Avrupalı yatırımcının Orta Doğu’ya
açılma planlarının köprü projesi olacak. Türkiye, BrandPlus sayesinde
Türk üreticisini daha yakından tanıyan yabancı yatırımcının yeniden
üretim üssü olacak.
10. İstanbul Moda Konferansı bu vizyona sahip, TGSD üyesi
üreticilere seslenebilmemiz açısından büyük önem taşıyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.542
Değişim :  -0,59% |  -9,12
Açılış :  1.551  
Önceki Kapanış :  1.552  
En Yüksek
1.556
En Düşük
1.526
BIST En Aktif Hisseler18:05
ALCAR 474,10 45.100.218 % 10,00  
ALKA 17,82 48.610.993 % 10,00  
GLBMD 7,15 31.443.712 % 10,00  
OZRDN 12,87 20.805.556 % 10,00  
MAALT 210,10 34.888.277 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 7,3838 7,3865 % 0,25  
Euro 8,9937 8,9998 % 0,27  
Sterlin 10,0624 10,1128 % -0,29  
Frank 8,3130 8,3631 % 0,25  
Riyal 1,9620 1,9719 % 0,19  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.854 1.854 -14,84  
Altın Gr. 440 440 -2,97  
Cumhuriyet 2.915 2.959 -16,00  
Tam 2.900 2.975 -17,01  
Yarım 1.402 1.439 -8,23  
Çeyrek 703 720 -4,11  
Gümüş.Ons 25,44 25,47 -0,52  
Gümüş Gr. 6,03 6,04 -0,13  
B. Petrol 55,47 55,47 -0,63