TCDD GM Apaydın: Milli yüksek hızlı tren, milli dizel tren seti, milli elektrikli tren seti ve yük vagonu üretmek üzere yola çıktık

14.10.2016 10:32



TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, milli yüksek hızlı tren, milli
dizel tren seti, milli elektrikli tren seti ve yük vagonu üretmek
üzere yola çıktıklarını söyledi.
Karabük Üniversitesi 15 Temmuz Şehitler Konferans Salonunda
düzenlenen sempozyum açılışına Karabük Valisi Mehmet Aktaş, Karabük
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Refik Polat, TCDD Genel Müdürü İsa
Apaydın, Kardemir Genel Müdürü Uğur Yılmaz, OSTİM OSB Yönetim Kurulu
Başkanı Orhan Aydın, ARUS Raylı Sistemler Koordinatörü Dr. İlhami
Pektaş, İl Emniyet Müdürü Serhat Tezsever'in yanı sıra çok sayıda
sektör temsilcisi ile akademisyenler ve öğrenciler katıldı.
Sempozyumu ana sponsor olarak destekleyen şirketimizin de Genel
Müdür Yardımcısı, Başmüdür, Müdür ve Mühendis düzeyinde 67 kişilik
güçlü bir kadro ile katıldığı sempozyumun açılış konuşmasını Karabük
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Refik Polat yaptı.
Ülkemizde Raylı Sistemlerin uzun yıllar ihmal edildikten sonra
2003 yılından itibaren yeniden ele alınarak hızlı bir gelişim dönemine
girdiğini belirten Rektör Polat, 2023 hedefleri kapsamında da Raylı
Sistemlere 25 Milyar $ düzeyinde büyük bir yatırım yapılmasının
planlandığını söyledi. Konuşmasında sempozyumun Karabük açısından iki
önemli yönü bulunduğuna dikkat çeken Rektör Refik Polat " Ülkemizin
tek ray üreticisi olan Kardemir Karabük'tedir. Yine ülkemizin tek
Raylı Sistemler Mühendisliği üniversitemizde bulunmaktadır. Bu size
gurur veriyor ve istiyoruz ki raylı sistemler konusunda Türkiye'nin
bilimsel kalbi burada atsın"dedi.
Sektörün ihtiyaç duyduğu en iyi uzmanları mühendisleri Karabük
Üniversitesinde yetiştirmek istediklerini belirten Rektör Polat,
sektör temsilcilerinden de öğrencilerin istihdamı konusunda daha
iştahlı davranmalarını istedi. Polat, Üniversite Sanayi işbirliği
kapsamında verdikleri desteklerden dolayı Kardemir'e, TCDD'ye ve
Tülomsaş'a da teşekkür etti.
OSTİM OSB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın'da konuşmasında Raylı
Sistemlerle ilgili ülkemizin ihtiyaç duyduğu hafif raylı sistem, metro
aracı, tren ve vagonları milli imkanlar ile yapabilmek için tüm sektör
temsilcilerinin tanımlanmış bir iş planı çerçevesinde işbirliği
yapması gerektiğini belirtti.
TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ise konuşmasında düzenlenmekte olan
sempozyumda raylı sistemlerde yerlileşme ve millileşmenin ele alıyor
olunmasının aslında demiryolu sektörümüzün son yıllarda kat ettiği
aşamanın da bir göstergesi olduğunu söyledi.
Ülkemizde karayolu öncelikli ulaşım politikaları nedeniyle
demiryolları yarım asrı aşan bir süre ihmale uğradığını ve umutların
tükendiği bir dönemde 2003 yılının demiryolları için bir milat
olduğunu vurgulayan TCDD Genel Müdürü Apaydın " 2003 yılından itibaren
demiryolları sektörü devlet politikası haline geldi. 2003 yılından
bugüne kadar 50 Milyar TL yatırım yapıldı. 100-150 yıldır el değmeyen
demiryolu hatlarının tamama yakını yenilendi. Şimdi yenilen hatları
elektrikli ve sinyalli hale getiriyoruz. Bu kapsamda Karabük'ten geçen
Ankara-Zonguldak demiryolunu yenileyerek sinyalli hale getirdik.
İnşallah kısa bir süre içeresinde Karabük-Irmak hattıda hizmete
açılacaktır. Ankara-Eskişehir hattından başlayarak Ankara-Konya,
Ankara-İstanbul yüksek hızlı trenlerimizi işletmeye aldık. İşletmeye
açtığımız yüksek hızlı tren hatlarının uzunluğu 1213 km'ye ulaştı.
Ankara-İzmir, Ankara-Sivas YHT hatları ile Bilecik-Bursa,
Konya-Karaman ve Adana-Mersin arasında başlattığımız hızlı tren
hatlarının da inşası devam ediyor. Yüksek hızlı tren, hızlı ve
konvansiyonel olmak üzere 3229 km yeni demiryolu inşası da devam
ediyor. 20 noktada açmayı planladığımız lojistik merkezlerden 7
adedini işletmeye aldık ve diğerleri devam ediyor. Şehir içi toplu
taşıma araçları olan İstanbul'da Marmaray, İzmir'de Egeray devreye
alındı Başkent Ankara'da başlattığımız Başkentray'ıda kısa sürede
hizmete alacağız" dedi.
TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın en fazla önem verdikleri konuların
başında demiryolu endüstrisinin oluşturulması ve gelişmesinin
geldiğini belirterek konuşmasını şöyle sürdürdü. "İleri teknoloji
gerektiren demiryolu araç ve gereçlerinin ülkemizde üretilmesine
yönelik önemli adımlar atıldı. Bağlı ortaklıklarımızda yeni nesil
dizel ve elektrikli lokomotifler, yük ve yolcu vagonları ile dizel
tren setleri üretiyoruz. TCDD'nin iştirakleri ile kurulan
tesislerimizde makas ve traversler üretiyoruz. Ülkemizin ve Karabük'ün
gözbebeği olan Kardemir'de hızlı ve konvansiyonel tren rayları, özel
sektörün girişimleri ile kurulan tesislerimizde vagon ve travers
üretimleri devam ediyor. Bağlı ortaklığımız Tülomsaş'da üretilen ilk
milli elektrikli lokomotif geçen yıl raylara indi ve şu anda hizmet
vermeye devam ediyor. Tasarımı ve teknolojisi ülkemize ait milli tren
projelerini başlattık. Bu kapsamda milli yüksek hızlı tren, milli
dizel tren seti, milli elektrikli tren seti ve yük vagonu üretmek
üzere yola çıktık. Bağlı ortaklıklarımızın yanı sıra İstanbul
Üniversitesi, Karabük Üniversitesi, TÜBİTAK, ASALSAN HAVELSAN gibi
kuruluşlarımızla ve tüm sektör paydaşlarımızla birlikte çalışıyoruz.
Çalışmalarına gece gündüz devam ettiğimiz milli yüksek hızlı trenimiz
de en kısa sürede raylara indirerek milletçe büyük bir başarıya imza
atmak istiyoruz."
Kardemir Genel Müdürü Uğur Yılmaz ise sempozyum açılışında yaptığı
konuşmada Karabük Üniversitesinin bünyesinde barındırdığı fakülte,
yüksek okul, enstitü ve bölümleriyle, ülkemizin ihtiyaçları ve
hedefleriyle örtüşen bir büyüme ve gelişim stratejisini benimsemiş
olduğuna dikkat çekerek ayrıcalıklı bir üniversite, düzenlenen
sempozyumun da, Raylı Sistemler Mühendisliği'nin ortaya koyduğu vizyon
doğrultusunda çok ayrıcalıklı bir sempozyum olduğuna dikkat çekti.
Yılmaz konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Düşünün ki, bir tarafta Marmaray gibi asrın projesi olarak
nitelendirilebilecek bir raylı sistem projesi hayata geçmiş, diğer
taraftan Avrupa'yı Türkiye üzerinden Kafkasya ve Ortadoğu'ya
bağlayacak Kars-Tiflis - Bakü demiryolu projesi tamamlanma aşamasına
gelmiş.
Belki bir çoğumuz için hayal olan hızlı trenler Ankara-Eskişehir
hattında 250 km hızla gidiyor. Ankara-Konya-Ankara-İstanbul hatlarında
hızlı trenler çalışıyor. Demiryolları adeta yıllar sonra bir devlet
politikası olarak yeniden ihya ediliyor ve böylesi bir süreçte, demir
çeliğin doğduğu kent Karabük'te 2007 yılında ray üretimi başlıyor.
Tesisin açılışına ise dönemin Başbakanı, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep
Tayyip Erdoğan bizzat katılıyor ve ilk ihracatımız yine dönemin
Ulaştırma Bakanı olan Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım'ın katılımı
ile yapılıyor. Yani bu tesise böylesine büyük önem veriliyor.
Her şey tamam, ülkemizi yönetenler hedefi belirlemiş. Raylı
sistemler bir devlet politikasıdır. Sanayicimiz buna yönelik
yatırımlarını yapmış ve yapmaya devam ediyor. Ama bir şey eksik. Nedir
o... Bilimsel destek...
İşte Karabük Üniversitesi bu alandaki eksikliği görmüş ve
ülkemizin ilk Raylı Sistemler Mühendisliği bölümünü Karabük'e
kazandırmış. Bugün ilk mezunlarını veren bu bölüm, 3. kez bizleri
bölmesi önemli bir sempozyumda bir araya getiriyor"
Karabük Üniversitesi Raylı Sistemler Mühendisliği bölümünün "
Ülkemizin uzun yıllardır geri kaldığı alanlardan biri olan raylı
sistemler teknolojilerini günümüz teknolojileri seviyesine çıkarmak,
bu alandaki mevcut çalışmaları, alanında uzman bilim insanları ve
bölgemizin raylı sistemler sahasında söz sahibi olmuş sanayisi ile
birlikte geliştirmek, ilerletmek ve geleceğin raylı sistemler
mühendislerini ülkemizin ve dünyamızın ihtiyaçları doğrultusunda
yetiştirmektir " şeklindeki vizyonuna özel bir paragraf açan Genel
Müdürümüz Yılmaz, bu vizyona, Kardemir vizyonu ile sağlanan katkıları
ise ayrı bir sunumla katılımcılarla paylaştı.
3 gün sürecek olan sempozyumun ilk günü Hicaz Demiryolları
sergisinin açılışından sonra Raylı Sistemlerde Yerli ve Milli Üretim,
Yerli ve Milli Test Merkezleri konulu panel ve paralel oturumlar ile
tamamlandı.
Sempozyum Cuma ve Cumartesi günleri de bilimsel oturumlar ile
devam edecek."

https://www.kardemir.com/Liste.aspx?yil=&s=DUYURULAR&i=175&Lng=tr-TR

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://www.metalsmarket.net
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.480
Değişim :  1,68% |  24,51
Açılış :  1.456  
Önceki Kapanış :  1.455  
En Yüksek
1.485
En Düşük
1.454
BIST En Aktif Hisseler18:05
DOBUR 41,14 9.388.721 % 10,00  
MRSHL 258,60 16.505.112 % 10,00  
NUHCM 43,86 59.865.104 % 9,98  
COSMO 11,68 1.407.674 % 9,98  
ERBOS 94,35 88.073.454 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,5897 9,6155 % 1,21  
Euro 11,1645 11,2278 % 1,34  
Sterlin 13,1580 13,2240 % 0,60  
Frank 10,4288 10,4916 % 1,10  
Riyal 2,5500 2,5628 % 0,87  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.792 1.793 9,54  
Altın Gr. 553 553 8,00  
Cumhuriyet 3.680 3.736 112,00  
Tam 3.666 3.758 117,77  
Yarım 1.772 1.818 56,97  
Çeyrek 889 909 28,49  
Gümüş.Ons 24,30 24,34 0,16  
Gümüş Gr. 7,49 7,51 0,11  
B. Petrol 85,88 85,88 1,27