TOFAS CEO’SU EROLDU: 2015’TE YENI YATIRIMLARIMIZA ODAKLANIYORUZ

12.05.2015 07:14
TOFAS CEO’SU EROLDU: 2015’TE YENI YATIRIMLARIMIZA ODAKLANIYORUZ


TOFAS CEO’SU CENGIZ EROLDU, SIRKETIN 2014’TE EN YUKSEK CIRO, KÂR VE AKTIF BUYUKLUGE ERISTIGINI BELIRTEREK, BU BASARIYI HEM YURTICI HEM DE YURTDISI PAZARLARA YONELIK FAALIYETLERE BAGLADI. TOFAS’IN 2016 YILI SONRASINDA 6 MODELI AYNI ANDA URETECEGINE DIKKAT CEKEN EROLDU, BU NEDENLE 2017’YI COK ONEMSEDIKLERINI DILE GETIRIYOR.
EROLDU, KOC GRUBUNUN `BIZDEN HABERLER` DERGISININ SORULARINI YANITLADI:
DERGIDE YER ALAN ROPORTAJ ASAGIDA BULUNUYOR:

“TURKIYE’DE PEK COK ILKE IMZA ATMIS OLAN VE KENDINI SUREKLI YENILEYEN BIR KURUM OLARAK, BUGUNUN KURESEL REKABETINDE VARLIGIMIZI GUCLENDIRMEYE DEVAM EDIYOR, ULKE EKONOMISINE VE TUM PAYDASLARIMIZA YARATTIGIMIZ KATMA DEGERI DE HER GECEN GUN ARTIRIYORUZ” DIYEN TOFAS CEO’SU CENGIZ EROLDU, 2014 YILI HAKKINDA DEGERLENDIRMELERDE BULUNURKEN, BU YIL YENI MODEL YATIRIMLARINA YONELIK AR-GE CALISMALARINA ODAKLANACAKLARINI SOYLUYOR. TOFAS’IN GUNDEMINDEKI YENI PROJELERIN DETAYLARINI BIZDEN HABERLER DERGISI’NE ANLATAN EROLDU, TOFAS’IN 2017 YILINA ODAKLANDIGINI SOYLUYOR.
KOC HOLDING ILE YOLUNUZ ILK OLARAK 1989 YILINDA KESISTI. 1995 YILINDAN ITIBAREN TOFAS’TA FINANSMAN ALANINDA BIRCOK GOREV USTLENDINIZ. 2008 YILINDA CFO, 2015 YILINDA DA TOFAS’IN CEO’SU OLDUNUZ. TOFAS ILE 19 YILLIK BIR GECMISINIZ BULUNUYOR. BU SURE ZARFINDA SIZCE OTOMOTIV SEKTORU VE TOFAS NASIL BIR GELISIM GOSTERDI?
EVET, MESLEK HAYATIMA KOC HOLDING CATISI ALTINDA BASLADIM. 1993-1995 YILLARINDA FIAT BURSU ILE ITALYA’DA YAPTIGIM MBA SONRASINDA; 1995 YILI EYLUL’UNDE BURSA’DA CALISMAYA BASLADIM. MESLEK HAYATIMIN 19 YILINI GECIRDIGIM TOFAS, BENIM ICIN ADETA BIR OKUL OLDU. TOFAS’A BUYUK KATKILARDA BULUNAN KIYMETLI CEO’LARLA CALISTIM. BU SURE ZARFINDA TURKIYE OTOMOTIV SEKTORU ONEMLI DEGISIMLER GOSTERDI. TOFAS ISE BU SUREC ICINDE, KILOMETRE TASI NITELIGINDE PROJE VE INISIYATIFLERIN YER ALDIGI BIR YENILENME HIKÂYESINE IMZA ATTI.
1990’LARIN ORTASINA KADAR DONEMIN SANAYI VE EKONOMIK SARTLARIYLA YALNIZCA IC PAZAR ICIN, AGIRLIKLI MONTAJ URETIMININ YAPILDIGI BIR ORTAM HÂKIMDI. URETIMDE YERLI PAYININ ARTMASI, YINE URETIMDE ILK ROBOT KULLANIMI VE FABRIKA KAPASITESININ YILDA 250 BIN ARACA ULASMASI ACISINDAN, 90’LI YILLAR TOFAS’IN SICRAMA YAPTIGI BIR DONEM OLDU.
TOFAS OLARAK, 1994 YILINDA FIAT UNO URETIMINE BASLAYARAK, TURKIYE’NIN ILK B SEGMENTI OTOMOBILINI PAZARA SUNDUK. ARDINDAN 1995’TE, TURKIYE’NIN ILK BUYUK OLCEKLI IHRACAT HAMLESINI GERCEKLESTIRDIK VE TEMPRA’NIN AVRUPA’YA IHRACATINI BASLATTIK. BU HAMLE; TURKIYE OTOMOTIV SANAYISININ AVRUPA PAZARLARINA YONELIK URETIM YETKINLIGININ ISPATI OLURKEN, TURKIYE’NIN GELECEK YILLARDA OTOMOTIVDE URETIM USSU HALINE GELMESINDE ONEMLI BIR ROL OYNADI.
AYNI DONEMDE BASKA BIR ONEMLI ADIM DAHA ATILDI VE TOFAS AR-GE KURULDU. ILK ETAPTA FIAT LISANSIYLA URETILEN ARACLARIN TURKIYE KOSULLARINA UYGUN HALE GETIRILMESI AMACIYLA KURULAN AR-GE, YILLAR ICINDE GELISEREK TOFAS’IN YENILENME SURECINDE DE ONEMLI BIR ROL OYNADI.
1996 YILINDA IMZALANAN GUMRUK BIRLIGI ANLASMASI SONRASI DEGISEN SEKTOR DINAMIKLERI ILE YENI BIR REKABET ORTAMI OLUSTU. BU SUREC TOFAS ICIN DE AYRI BIR DONUM NOKTASI OLDU. YENI MODELLERE GECIS ICIN CALISMALAR HIZLANARAK DEVAM ETTI. TOFAS, 1998 YILINDA FIAT AUTO’NUN DUNYA OTOMOBILI PALIO PROJESININ BREZILYA ILE BIRLIKTE 2 ONEMLI MERKEZINDEN BIRI OLDU. PALIO, SIENA VE PALIO WEEKENDI MODELLERINDEN OLUSAN BU PROJE, TURKIYE’DE UNO ILE OLUSMAYA BASLAYAN B SEGMENTININ PAZARDA ISTIKRARLI BIR YER BULMASINDA ETKILI OLDU.
AR-GE’NIN KURULMASI ILE BASLAYAN YENILENME SURECI 1998 YILINA GELINDIGINDE “SCUDINO PROJESI” OLARAK BASLAYAN VE 2000 YILINDA TOFAS TARIHININ VE AR-GE’SININ EN ONEMLI ADIMI OLARAK DEVREYE ALINAN DOBLÒ ILE HAYAT BULDU. TOFAS’IN, KALIP TASARIM VE URETIM ALANINDA O GUNLERE KADAR ULASTIGI YETKINLIKLER, DOBLÒ’NUN PROJE VE GELISTIRME SURECINDE YER ALMASINI SAGLADI. TOFAS AR-GE, ILERLEYEN YILLARDA FIAT AUTO’NUN GELISTIRME MERKEZLERINDEN BIRI HALINE DONUSTU. FIAT’IN DUNYADA ILK KEZ BIR MODELINI ITALYA DISINDA TEK BIR ULKEDE GERCEKLESTIRME KARARI ILE ORTAYA CIKAN DOBLÒ SAYESINDE TOFAS, BUTUNUYLE YENI BIR MODELIN URETIM USSU HALINE GELDI. DOBLÒ, LANSMANINDAN SONRAKI DONEMLERDE 2 KEZ ‘YILIN TICARI ARACI’ ODULUNU ALIRKEN TOFAS DA IHRACAT REKORLARI KIRDI.
2000’LI YILLARIN BASINDA ISE TOFAS, FIAT SIENA’DAN ALBEA’YA GECIS SURECINDE, ONEMLI BIR DENEYIM DAHA YASADI. SIENA’NIN YERINI ALACAK DAHA BUYUK HACIMLI BIR URUNUN KAVRAM CALISMASINI BASLATTI. URUN KAVRAMI FIAT AUTO TARAFINDAN BENIMSENDI VE SINEA MODELI ALBEA’YA DONUSTU. 2002 YILINDA URETIMINE BASLANAN MODEL BREZILYA, CIN VE PEK COK GELISMEKTE OLAN PAZARDA YERINI ALDI. BOYLELIKLE TURKIYE OTOMOTIV SANAYISINDE ILK DEFA BIR URUN KONSEPTI GELISTIRILMIS OLDU.
2005 YILINDA, TURKIYE ICIN DEVRIM NITELIGINDE BIR PROJEYE IMZA ATILDI. MINICARGO PROJESI ILE ILK DEFA COKLU MARKA (FIAT, PEUGEOT VE CITROEN) URETIMI GERCEKLESTIRILDI. TURKIYE’NIN, AVRUPA’NIN HAFIF TICARI ARAC URETIM USSU HALINE GELMESINI SAGLAYAN DOBLÒ ILE BIRLIKTE MINICARGO PROJESI TOFAS’IN YETKINLIKLERINI COK DAHA UST BOYUTLARA TASIDI. FIKRI SINAI HAKLARI TOFAS’A AIT OLAN BU PROJELER, TURKIYE VE AVRUPA’DA KENDI SEGMENTLERINI YARATTI; COK AMACLI ARAC KONSEPTININ YAYGINLASMASINDA ORNEK TESKIL ETTI.
2007 YILINDA LINEA URETIMINE BASLANDI; DUNYA LANSMANI TURKIYE’DE GERCEKLESEN LINEA’NIN YENILENMESI SORUMLULUGUNU TOFAS USTLENDI. 2012 YILINDA PAZARA SUNULAN YENI LINEA, TURKIYE’NIN EN FAZLA TERCIH EDILEN OTOMOBILLERINDEN BIRI OLDU.
2013 YILINDA DUNYA KLASINDA URETIMDE -WCM- “ALTIN SEVIYE”YE ERISEN TOFAS FABRIKASI, 2014 YILINDA ISE BIR ATILIMA DAHA IMZA ATTI. KUZEY AMERIKA VE KANADA PAZARLARI ICIN 360 MILYON DOLARLIK YATIRIMLA DOBLÒ AMERIKA PROJESINI HAYATA GECIRDI. YINE AYNI DONEMDE, URETECEGI YENI BINEK OTOMOBILLERIN YATIRIM KARARINI ACIKLADI.
2015 YILINA GELINDIGINDE ISE, ILK AYLARDA IMZALANAN MINICARGO’NUN YENILENMESINE DAIR YATIRIM ILE BIRLIKTE ART ARDA DEVREYE ALINAN YENI MODEL YATIRIMLARI 1,5 MILYAR DOLARI BULDU. BURSA’NIN IKINCI, TURKIYE’NIN ISE 6’NCI BUYUK SANAYI KURULUSU OLAN TOFAS BUGUN, AVRUPA VE ABD GIBI DUNYANIN FARKLI BOLGELERINE ARAC GELISTIREREK URETIM YAPAN, FIAT CHRYSLER’IN AVRUPA’DAKI 2 ONEMLI AR-GE VE URETIM MERKEZINDEN BIRI HALINE DONUSTU.
TOFAS OLARAK, YAKLASIK 6 BIN 500 CALISANIMIZ, HER GECEN GUN BUYUMEYE DEVAM EDEN 600 KISILIK AR-GE EKIBIMIZ VE YENI MODELLERIN URETIMINE ODAKLANMIS, 400 BIN ARACLIK URETIM KAPASITESI ILE GECEN YILI TARIHININ EN YUKSEK CIRO, AKTIF BUYUKLUK VE KÂRINA ERISEREK TAMAMLADIK.
YILLAR ICINDE TEMSIL ETTIGIMIZ FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA, JEEP, FERRARI, MASERATI MARKALARIYLA IC PAZARDA TUM MUSTERI SEGMENTLERINE HITAP EDEN GUCLU BIR OYUNCU KONUMUNA GELDIK.
OTE YANDAN, TICARI FAALIYETLERIMIZIN YANI SIRA SPOR, EGITIM VE KULTUR SANAT ALANLARINDA UZUN YILLARDIR, ISTIKRARLI BIR BICIMDE SURDURDUGUMUZ SOSYAL SORUMLULUK PROJELERIMIZLE DE ICINDE YASADIGIMIZ TOPLUMA DEGER YARATMA CABASINDAYIZ. TURKIYE’DE PEK COK ILKE IMZA ATMIS OLAN VE KENDINI SUREKLI YENILEYEN BIR KURUM OLARAK, BUGUNUN KURESEL REKABETINDE VARLIGIMIZI GUCLENDIRMEYE DEVAM ETMEKTE, ULKE EKONOMISINE VE TUM PAYDASLARIMIZA YARATTIGIMIZ KATMA DEGERI DE HER GECEN GUN ARTTIRMAKTAYIZ.
2014 YILINDA TOFAS’IN SATISLARI YUZDE 6 ARTARAK 7,4 MILYAR TL’YE ULASTI. NET KÂRI ISE 574 MILYON TL’YI BULDU. BU RAKAMLAR TOFAS’IN SU ANA KADARKI EN ONEMLI CIRO, KÂR VE AKTIF BUYUKLUK RAKAMLARI. GECEN YILKI BU BASARINIZI NASIL DEGERLENDIRIYORSUNUZ, NELERE BAGLIYORSUNUZ?
SIZIN DE BELIRTTIGINIZ GIBI, 2014’TE TARIHIMIZIN EN YUKSEK CIRO, KÂR VE AKTIF BUYUKLUGUNE ERISTIK. BURADA EN BUYUK ETKEN HEM YURTICI PAZARA HEM DE YURTDISI PAZARLARA YONELIK FAALIYET GOSTERIYOR OLMAMIZ. 2 MILYAR DOLARLA TURKIYE’NIN EN COK IHRACAT YAPAN UCUNCU SIRKETI OLDUK. GECEN YIL TOFAS OLARAK 222 BIN ADETLE TOPLAM SEKTOR URETIMININ %19’UNA IMZA ATTIK. URETIMIMIZIN 142 BIN ADEDINI IHRAC EDEREK OTOMOTIVDEKI TOPLAM IHRACATIN %16’SINI GERCEKLESTIRDIK. 353 MILYON DOLAR DIS TICARET FAZLASI YARATTIK. YANI GECEN YIL URETIMIMIZIN YUZDE 60’INI IHRAC ETMISIZ. IHRACAT ANLASMALARIMIZDAKI IS MODELIMIZ, BIZE FINANSAL GARANTILER SUNUYOR. OTE YANDAN, KURDA ARTIS OLMASI DA BIR DIGER ETKEN... SATISLARIMIZI EURO UZERINDEN GERCEKLESTIRIYORUZ. EURO’NUN DEGERLENMESI DE SATIS GELIRLERIMIZE OLUMLU YANSIDI.
TOFAS, 2014 YILINDA TURKIYE PAZARINDAKI SATISLARININ YUZDE 84’UNU YERLI URETIMDEN GERCEKLESTIRDI. TOFAS’IN YERLI URETIMDEKI BU BASARISINDA ETKILI OLAN FAKTORLER SIZCE NELERDIR?
URETIMDE ULASTIGIMIZ KALITE VE VERIMLILIK SEVIYESI; AR-GE’DE ULASTIGIMIZ YETKINLIKLER BUYUK URUN PROJELERINI TOFAS’A TASIYABILMEMIZDE EN ONEMLI ETKENLER OLDU. SU AN DOBLÒ, FIORINO VE LINEA’NIN URETIMINI GERCEKLESTIRIYORUZ. IC PAZARDA DOBLÒ, EN FAZLA TERCIH EDILEN TICARI ARAC; FIORINO VE LINEA DA KENDI SEGMENTLERINDE LIDER KONUMDALAR. URUNLERIMIZIN IC PAZARDAKI BASARISI YERLI URETIMDEN SATISLARIMIZDA BIZI LIDERLIGE TASIYOR. FCA’IN AVRUPA’DAKI 2’NCI BUYUK AR-GE MERKEZI KONUMUNDA BULUNAN TOFAS, AR-GE VE URETIM YETKINLIKLERIYLE DUNYA CAPINDA REKABET EDEN BIR URETICIYE DONUSTU. DUNYA STANDARTLARINDA URETIM KABILIYETIMIZDE NITELIKLI IS GUCUMUZUN BUYUK KATKISI VAR. OTE YANDAN ARTIK BIR OTOMOBILIN COK SAYIDA PARCA GRUBUNDA, YERLI YAN SANAYI SIRKETLERIMIZIN ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN, YUKSEK KALITEDE VE REKABETCI URUNLERI BULUNUYOR. YAN SANAYIMIZIN ULASTIGI YETKINLIGIN DE TOFAS’IN YERLI URETIMDEKI BASARISINDA ONEMLI KATKISI BULUNUYOR.
2014 YILI TOFAS ICIN ONEMLI YATIRIM KARARLARININ ALINDIGI BIR YIL OLDU. BU YATIRIMLARIN BU SENE GORDUGUMUZ-GORECEGIMIZ SONUCLARINDAN, YENI YATIRIMLARINIZDAN VE YENI PROJELERINIZDEN BAHSEDEBILIR MISINIZ?
DAHA ONCE BELIRTTIGIM UZERE, SON 2 YILDA ACIKLADIGIMIZ 1,5 MILYAR DOLAR DEGERINDE YENI MODEL YATIRIMLARIMIZ KAPSAMINDA CALISMALARIMIZA HIZLA DEVAM EDIYORUZ. BU YIL 1,5 MILYAR DOLARLIK YATIRIMIMIZIN 700 MILYON DOLARLIK KISMINI GERCEKLESTIRECEGIZ. 520 MILYON DOLAR YATIRIM DEGERINE SAHIP ‘YENI SEDAN’ PROJEMIZIN TEST URETIMLERI BASLADI. YENI ARACLARIMIZI BU YILIN SON CEYREGINDEN ITIBAREN TURKIYE’YLE BIRLIKTE DUNYANIN FARKLI ULKELERINDE SATISA SUNACAGIZ.
AYRICA, 2016 YILINDA DEVREYE GIRECEK YENI HATCHBACK VE STATION WAGON MODELLERIYLE FIORINO FACELIFT PROJELERI UZERINDE CALISMALARIMIZI DA SURDURECEGIZ. 2016 SONRASINDA 6 MODELI AYNI ANDA URETIYOR OLACAGIZ. URUN GAMIMIZI YENILEDIKTEN SONRA, 2017 YILINDAKI PERFORMANSIMIZ BUYUK ONEM TASIYOR.
TOFAS OLARAK, 2014 YILINDA YAPTIGINIZ AR-GE CALISMALARINDAN, ALDIGINIZ PATENTLERDEN, AR-GE YATIRIMLARINDAN BAHSEDER MISINIZ? 2015 ICIN PLANLARINIZ NELER?
TOFAS’IN EN ONEMLI ODAKLARINDAN BIRISI HIC KUSKUSUZ AR-GE YETKINLIGINI GELISTIRMEK. BIZI ULUSAL VE ULUSLARARASI ARENADA SURDURULEBILIR REKABET GUCUYLE ONE CIKARACAK ALANIN AR-GE VE YENILESIM OLDUGUNU COK ONCE FARK ETTIK. HENUZ 1990’LI YILLARDA ROTAMIZI GELECEGE YONELTTIK. BUGUN FCA BUNYESINDE AVRUPA’DAKI IKINCI BUYUK AR-GE’YE SAHIBIZ. AVRUPA BIRLIGI VE UNIVERSITELERLE ORTAK PROJELER DE GERCEKLESTIRIYORUZ. TOFAS’IN AR-GE MERKEZINDE YENI URUN PROJELERINI ART ARDA HAYATA GECIRIRKEN, 2014’TE GERCEKLESTIRILEN 67, TOPLAMDA 210 PATENT BASVURUSUYLA ULKEMIZIN PATENT LIDERLERI ARASINDA YERIMIZI ALMIS BULUNUYORUZ.
BU YIL YENI MODEL YATIRIMLARIMIZA YONELIK AR-GE CALISMALARINA ODAKLANACAGIZ. AYRICA UNIVERSITELERLE BIRLIKTE BUGUNE KADAR 100’UN UZERINDE ORTAK PROJE HAYATA GECIRDIK. BU PROJELERIN ARTMASI ICIN CALISMALARIMIZI SURDURECEGIZ.
OTOMOTIV SEKTORU BU YILA NASIL BIR BASLANGIC YAPTI VE BU BASLANGICIN ARDINDAN GENEL OLARAK BU SENE SEKTORDE NASIL BIR HAREKETLILIK BEKLIYORSUNUZ?
SEKTOR, IC PAZAR ACISINDAN YILA HAREKETLI BIR BASLANGIC YAPTI. VERILERE BAKTIGIMIZDA ILK CEYREKTE GECEN YILIN AYNI DONEMINE GORE COK CIDDI ARTISLAR GORUYORUZ. TOPLAM 173 BIN ARACIN SATILDIGI OCAK-MART DONEMI 2014’E GORE %50 BUYUDU. OTOMOBILDE %42 ARTISLA 127 BIN ADETLIK SATIS GERCEKLESIRKEN, HAFIF TICARI ARAC PAZARINDA %78’LIK BUYUMEYLE 46 BIN ADET ARAC SATILDI. BU ARTISTA MART AYINDAKI SATISLARIN DA BIR ETKISI OLDU. PAZAR SADECE MART AYINDA BIR ONCEKI YILA GORE %75 BUYURKEN, HAFIF TICARI ARAC SATISLARINDA %121 GIBI OLDUKCA DIKKAT CEKICI BIR ARTIS GERCEKLESTI. BU GIDISATIN COK GERI GITMEYECEGINI YIL SONUNDA IC PAZAR BUYUKLUGUNUN 900 BIN SEVIYESINE YAKLASACAGINI TAHMIN EDIYORUZ.
BURADA ONEMLI BIR NOKTAYI DA BELIRTMEK ISTERIM. BIZIM ODAGIMIZDA 2017 YILI YER ALIYOR. 2015 ILE ILGILI ALABILECEGIMIZ BAZI TAKTIKSEL KARARLAR OLABILIR ANCAK BUTUN YENI URUNLERIN DEVREYE GIRMESIYLE BIRLIKTE 2017 YILINDAKI PERFORMANSIMIZ BUYUK ONEM TASIYOR.
BU DEGERLENDIRMELERINIZI GOZ ONUNE ALARAK TOFAS’IN SEKTORDE SU ANKI YERINDEN VE 2015 YILINDA OLMAYI ONGORDUGU YERDEN BAHSEDER MISINIZ?
SEKTORDEKI CANLANMAYLA PARALELE OLARAK BIZ DE YILA HIZLI BIR BASLANGIC YAPTIK. OCAK-MART DONEMINDE IC PAZARDA 6 MARKAMIZLA 20 BININ UZERINDE SATIS GERCEKLESTIRIRKEN, FIAT MARKAMIZ TOPLAM SATISLARDA UCUNCU SIRADA BULUNUYOR. ILK CEYREKTE 65 BIN ADETLIK URETIM GERCEKLESTIRIRKEN BUNUN 43 BIN ADETTEN FAZLASINI IHRAC ETTIK. YILIN GENELINDE IC PAZAR SATISLARIMIZI 100 BININ UZERINE CIKARMAYI HEDEFLIYORUZ. 250 BIN ADEDIN UZERINDE URETIM, 170 BIN ADEDIN UZERINDE IHRACAT YAPMAYI PLANLIYORUZ. OZETLE IC PAZARDAKI VARLIGIMIZI GUCLENDIRECEGIMIZ, EKONOMIYE OLAN KATKIMIZI ARTIRACAGIMIZ BIR DONEM ONGORUYORUZ.
2014 YILINDA TOFAS, TURKIYE’NIN KURESEL TICARI ARAC URETIM USSU HALINE GELMESINDE KILIT ROL USTLENEN DOBLÒ MODELININ ABD VE KANADA’YA IHRACATINA BASLADI. BU IHRACATIN SIZIN ICIN ONEMINDEN BAHSEDEBILIR MISINIZ?
FIKRI VE SINAI HAKLARI TOFAS’A AIT DOBLÒ MODELIMIZI DUNYANIN 80 ULKESINE IHRAC EDIYORUZ. IHRAC PAZARLARIMIZA SON OLARAK ABD VE KUZEY AMERIKA’YI EKLEDIK. 360 MILYON DOLARLIK YATIRIMLA KANADA VE ABD REGULASYONLARINA UYGUN OLARAK YENILEDIGIMIZ DOBLÒ, RAM MARKASI TARAFINDAN PROMASTER CITY ISMIYLE AMERIKA PAZARINA SUNULDU VE BEGENIYLE KARSILANDIGINI MEMNUNIYETLE GORUYORUZ. KUZEY AMERIKA GIBI REGULASYONLARIN VE MUSTERI BEKLENTILERININ FARKLI OLDUGU BIR PAZARA GIREBILMIS OLMAK DA BIZIM ICIN OLDUKCA DEGERLI. TURKIYE OTOMOTIV ANA VE YAN SANAYI ACISINDAN DA DEGERLI BIR DENEYIM OLDUGUNU DUSUNUYORUM. AYNI ZAMANDA CHRYSLER’IN DE TICARI ARAC GAMINI TAMAMLAMIS OLDUK. KURESELLESME VE BU REKABET ORTAMINDA PAZAR FARKLILASTIRMASI ON PLANA CIKIYOR. BIZ DE BU YONDE CALISMALARIMIZA YOGUNLASIYORUZ. ABD ILE BASLADIK VE BU PAZARDA DAHA IYI RAKAMLAR CIKACAK DIYE DUSUNUYORUM.
DUNYANIN 80 ULKESINE IHRACAT YAPAN BIR URETICI OLARAK ANA IHRACAT PAZARIMIZ AVRUPA’NIN OTESINE GECMEK VE IHRACAT PAZARLARIMIZI CESITLENDIRME STRATEJISI DOGRULTUSUNDA ABD VE KANADA’YA IHRACATA BASLAMAMIZIN ARDINDAN YENI ILAVE PAZARLARIN DA ONUMUZDEKI DONEMDE DEVREYE GIRMESINI HEDEFLEDIGIMIZI SOYLEYEBILIRIM.
TOFAS’IN SURDURULEBILIRLIK ALANINDA YAPTIGI CALISMALARI VE BU ALANDAKI KISA, ORTA VE UZUN VADEDEKI HEDEFLERINI NASIL DEGERLENDIRIYORSUNUZ?
DAHA YASANIR BIR DUNYANIN YOLU, KARBON SALIMINI AZALTMAKTAN, CEVRE ILE DOST URETIMDEN, IS KAZALARINI SIFIRLAMAKTAN VE HEM SIMDIKI HEM DE BIZDEN SONRAKI NESILLERE COK DAHA IYI BIR GELECEK INSA ETMEKTEN GECIYOR. TOFAS’IN KURUMSAL SURDURULEBILIRLIK POLITIKASI DA BU CERCEVEDE SEKILLENMEKTE DIYEBILIRIZ. SURDURULEBILIRLIK KAPSAMINDA ENERJI VERIMLILIGI, CEVRE YONETIMI VE KURUMSAL YONETIM ALANLARINDAKI CALISMALARIMIZI, SUREKLI IYILESTIRME HEDEFIYLE UZUN YILLARDIR DEVAM ETTIRIYORUZ. 2010’DAN BU YANA HER YIL KARBON AYAK IZIMIZI OLCUYOR VE BUNU ISO 14064 STANDARDINA GORE BAGIMSIZ DENETCILERE DOGRULATIYORUZ. ULKEMIZDE BU SISTEMI ILK UYGULAYAN SIRKETLERDEN BIRIYIZ. BU CALISMALAR BIZE IKLIM DEGISIKLIGIYLE MUCADELEDE ONEMLI TECRUBELER KAZANDIRDI. AMACIMIZ; SADECE URETIM VE SATISTA DEGIL, SURDURULEBILIR YONETIMDE DE SEKTORUN ONCUSU OLARAK, BASARILARIMIZI ARTIRMAK VE DAHA ILERI NOKTALARA TASIMAK. GUVENLI VE GELISIM ODAKLI BIR IS YASAMI SUNMAK BIZIM EN COK ONEM VERDIGIMIZ KONULARIN BASINDA GELIYOR. FABRIKAMIZ; FCA GENELINDE UYGULANAN DUNYA KLASINDA URETIM (WCM) PROGRAMI’NDA ALTIN SEVIYE’YE ULASAN 4 FABRIKADAN BIRI. BU CERCEVEDE; MUTEAHHIT FIRMA CALISANLARININ DA DAHIL OLDUGU, YARALANMA VE KAYIP GUNLU KAZA FREKANS ORANLARIMIZI 0,5 SEVIYELERINE INDIRDIK. GELECEK DONEMLERDE DE URETIM SURECLERIMIZDE IS SAGLIGI VE GUVENLIGI UYGULAMALARIMIZI GUCLENDIRMEYE DEVAM EDIP “0 IS KAZASINA” ULASMAYI HEDEFLIYORUZ. ‘ALTIN’ URETIM SEVIYESIYLE BASLAYAN YOLCULUGUMUZU, CDP KURESEL LIDERLIK RAPORU VE BIST SURDURULEBILIRLIK ENDEKSI’NDE YER ALAN ILK VE TEK OTOMOTIV SIRKETI OLARAK SURDURDUK. AYRICA, KURUMSAL SURDURULEBILIRLIK POLITIKASI CALISMALARIMIZ KAPSAMINDA, 2014 YILI SONUNDA TURK OTOMOTIV SANAYISINDE “SURDURULEBILIRLIK RAPORU” YAYINLAYAN ILK OTOMOTIV URETICISI OLDUK.
ORTA VE UZUN VADEDE, YENILENEBILIR ENERJI KAYNAKLARINDAN DAHA FAZLA YARARLANMAYI HEDEFLIYORUZ. ENERJI URETIM MERKEZIMIZIN MODERNIZASYONU ICIN YATIRIM YAPMAYA DEVAM EDECEGIZ. AYRICA ENERJI TUKETIMIMIZIN DAHA DETAYLI OLCULMESI VE IZLENMESI AMACIYLA, SISTEM YATIRIMLARI YAPIYORUZ. TOFAS, 2020 YILI HEDEFLERINI; SU VE KATMA DEGERI OLMAYAN ENERJI TUKETIMINI %30, URETIM VE LOJISTIK FAALIYETLERINDEKI SERA GAZI EMISYONLARINI %30, TEHLIKELI ATIKLARI %20, UCUCU ORGANIK KARBON EMISYONLARINI %20 AZALTMAK OLARAK BELIRLEDI. ARAC BASINA ENERJI TUKETIM DEGERIMIZ, EMISYON DEGERIMIZ VE SU TUKETIMIMIZ, BAZ ALDIGIMIZ 2012 YILINA GORE DUSUS GOSTERDI. TOPLAM ENERJI KAZANCIMIZ 10 BIN KONUTUN BIR YILLIK ENERJI TUKETIMINE KARSILIK GELIYOR.
TOFAS SOSYAL SORUMLULUK ALANINDA AKTIF OLARAK CALISMALAR YAPAN BIR MARKA. 2015 YILINDA TOFAS SOSYAL SORUMLULUK ALANINDA NE TUR ETKINLIKLER GERCEKLESTIRMEYI DUSUNUYOR?
SOSYAL SORUMLULUK CALISMALARIMIZ DOGRULTUSUNDA KULTUR-SANAT, EGITIM VE SPOR ALANLARINDAKI FAALIYETLERIMIZI SURDURUYORUZ. SOSYAL SORUMLULUK FAALIYETLERIMIZIN BUYUK COGUNLUGU UZUN SOLUKLU PROJELER. GECTIGIMIZ YIL, BURSA’DA EGITIME ONEMLI KATKI SAGLAYACAGINA INANDIGIMIZ TOFAS FEN LISESI’NIN INSAATINI TAMAMLAYARAK, 2014-2015 EGITIM-OGRETIM YILINA YETISTIRDIK.
TOFAS SPOR KULUBU ILE UZUN YILLARDIR TURKIYE’DE SPORCU YETISTIRME, SPOR ARACILIGIYLA GENCLERIMIZIN GELISIMINE KATKI SAGLAMA MISYONUYLA CALISIYORUZ. KULUBUMUZ ALTYAPI ODAKLI YONETIMI, BASKETBOL OKULLARI VE YURUTTUGU SOSYAL SORUMLULUK PROJELERIYLE BU ALANDA ISTIKRARLI CIZGISINI KORUYOR. BU YIL SUBAT AYINDA TEMEL ATMA TORENINI GERCEKLESTIRDIGIMIZ YENI SPOR KOMPLEKSIYLE BURSA’DA 10 MILYON LIRALIK BIR SPOR YATIRIMINA IMZA ATTIK. TOFAS SPOR KULUBU ICIN, FABRIKAMIZ ARAZISI ICERISINDE INSASINA BASLADIGIMIZ YENI TESIS, TOFAS CALISANLARININ YANI SIRA BURSA’DAKI AMATOR SPOR KULUPLERI VE SPORCULARA DA HIZMET VERECEK. 5.800 METREKARELIK TESISTE 3 ADET BASKETBOL SAHASININ BULUNDUGU SPOR SALONU, KONDISYON MERKEZI VE HER TURLU FIZIK TEDAVI IHTIYACINI KARSILAYACAK, TAM TESEKKULLU SPORCU REHABILITASYON MERKEZI YER ALACAK. BU YENI SPOR KOMPLEKSININ DE BU YILIN SON CEYREGINDE HIZMETE GIRMESINI PLANLIYORUZ.
TOFAS ANADOLU ARABALARI MUZESI BUNYESINDE YER ALAN TOFAS SANAT GALERISI’NDE GERCEKLESTIRDIGIMIZ SERGILERLE BURSA’NIN KULTUR SANAT HAYATINA KATKIDA BULUNUYORUZ. BU YIL YEPYENI BIR SERGIYLE ZIYARETCILERIMIZI AGIRLAYACAGIZ. KULTUR SANAT ALANINDA, MUZEMIZIN YANI SIRA HIERAPOLIS VE KUCUKYALI ARKEOLOJIK KAZILARINA DESTEK VERIYOR; VENEDIK BIENALI TURKIYE PAVYONUNUN DA SPONSORLUGUNU USTLENIYORUZ.






'
18:0510.046
Değişim :  -0,37% |  -37,03
Açılış :  10.082  
Önceki Kapanış :  10.083  
En Düşük
10.037
En Yüksek
10.133
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
AKENR 20,30 264.960.089 % 0,00  
AKYHO 7,08 58.182.544 % 0,00  
ATAGY 14,17 8.253.531 % 0,00  
ATSYH 53,00 3.770.579 % 0,00  
AVTUR 13,10 16.033.905 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,4451 32,4845 % 0,32  
Euro 34,7170 34,8147 % 0,66  
Sterlin 40,0790 40,2799 % 0,05  
Frank 34,8962 35,0711 % 0,05  
Riyal 8,5503 8,5932 % -0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 26,62 26,65 % 0,66  
Platin 950,47 954,46 % 0,66  
Paladyum 951,17 955,18 % 0,66  
Brent Pet. 83,57 83,57 % 0,66  
Altın Ons 2.316,55 2.316,91 % 0,66