Türk Telekom CEO'su Önal: Pandemi tedbirlerinin dalgalandığı bu dönemde güçlü bir performans sergiledik

06.05.2021 07:08
Türk Telekom CEO'su Önal: Pandemi tedbirlerinin dalgalandığı bu dönemde güçlü bir performans sergiledik


Türk Telekom Grubu, 1Ç'21 finansal ve operasyonel sonuçlarını
açıkladı. Grup, yılın ilk çeyreğinde gösterdiği üstün performansla
2021'e sağlam bir başlangıç yaptı. 1Ç'21'de konsolide gelirler yıllık
bazda %20,4 artarken, FAVÖK, %50,1 FAVÖK marjı ile 3,8 milyar TL'ye
ulaştı. Net kar yıllık %105 büyüme ile 1.356 milyon TL oldu. Net
Borç/FAVÖK, yüksek döviz kurlarına rağmen çeyreksel bazda 1,15x
seviyesinde sabit kaldı.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal şunları söyledi:

“Ülkemiz, bir çeyreği daha pandemi kısıtlamalarıyla geçirdi. Umuyoruz
ki, bu zor zamanların hızla sonuna yaklaşıyoruz. Bu dönem boyunca
işimizin zirvesinde kalmaya ve sürdürülebilir güçlü büyüme için
iddialı hedeflerimiz üzerinde çalışmaya odaklandık. 2021 yılına
tahminimizden daha güçlü başladık bu nedenle, 2021 öngörümüzü yukarı
yönlü revize etmek için sağlam bir zemin oluştu. Mevcut koşullarda,
%16 gelir büyümesi, 15,4 milyar TL FAVÖK ve 8 milyar TL yatırım
harcaması öngörüyoruz. Finansal mükemmellik ve risk yönetimi,
dijitalleşme, verimlilik ve üstün müşteri deneyimine odaklanarak 2020
yılının zorluklarını büyük fırsatlara dönüştürmeyi başardık. 2021’de
daha da iyi bir performans elde etmek için gücümüze güç kattık. Şu ana
kadar kaydettiğimiz ilerleme ve önümüzdeki aydınlık görünüm,
müşterilerimiz, toplumumuz ve paydaşlarımızın karşısına gururla
çıkmamız için bize ihtiyacımız olan güveni veriyor.”

Türk Telekom Genel Müdürü Ümit Önal’ın 2021 1. Çeyreği sonuçlarına
ilişkin yorumları şu şekilde:

"Pandemi tedbirlerinin dalgalandığı bu dönemde güçlü bir performans
sergiledik

Bir yıldan uzun bir süredir küresel bir felaketle yaşıyor ve baş
etmeye çalışıyoruz. Yine de Covid19 dönemi bize kısa sürede oldukça
değerli deneyimler kazandırdı. Pandemi, pek çok açıdan yeteneklerimizi
test ederek, güçlü yönlerimizi ve birikimimizi geliştirmemize yardımcı
olurken, dijitalleşmeye yönelik net ve daha hızlı bir yön çizdi.

Data kullanımı, Türkiye genelinde önemli ölçüde arttı. 2020 yılında,
sabit genişbant abonelerimizin data kullanımı4 bir önceki yıla göre
%44 arttı. 1Ç’21’de data kullanımı yıllık bazda %45 artarak 230GB
seviyesinde seyretti. Mobil data kullanımı, uygulanan kısıtlamalar
nedeniyle mobilitedeki azalmaya rağmen, salgın dönemi boyunca büyümeye
devam etti. LTE abonelerimizin kullanımı5 geçtiğimiz sene %21 arttı.
Elbette bu eğilimler hem bireysel hem de kurumsal düzeylerde
pandeminin getirdiği değişimlerle güçlendi. Bununla beraber,
Covid19’un, dijitalleşmenin kapsamını ve popülaritesini kalıcı bir
şekilde hızlandırdığını düşünüyoruz.

Bu bağlamda, Türk Telekom üç önemli sorumluluk üstlenmektedir:
Türkiye’yi güvenli ve yüksek kaliteli ağlarla bağlı tutmak, stratejik
yatırımlara kararlılıkla devam etmek ve ülkenin dijital yolculuğuna
liderlik etmek. Sürdürülebilir büyüme için yol haritamız, fiberin
yaygınlaştırılması (rollout) planlarımıza devam etmek, net ve iddialı
hedeflere sahip olduğumuz dijital gündemimizi hızlandırmak ve
sınıfının en iyisi müşteri deneyimine ulaşmak için bizi teşvik ediyor.

2021’e güçlü bir başlangıç yaptık

Üstün finansal ve operasyonel performansımız yılın birinci çeyreğinde
de sürdü. Konsolide gelirler yıllık bazda %20,4 artış gösterdi.
Operasyonel gelirler, beklentimizin üzerinde, yıllık %20,0 büyüdü.
Sabit genişbant segmentindeki büyüme bu dönemde %34,3’e tırmanırken,
mobil gelirlerdeki artış da %13,4’e çıktı. Konsolide FAVÖK, yıllık
bazda %27,7 artarak 3,8 milyar TL olurken, FAVÖK marjı %50,1 ile
geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre 290 baz puanlık bir iyileşme
kaydetti. Marjdaki iyileşme, büyük ölçüde, yüksek marjlı sabit
genişbant iş kolumuzun toplam gelirlerdeki büyümeye güçlü katkısından
kaynaklandı. Belirli operasyonel giderlere Covid-19’un olumlu
etkisinin sürmesi de bir başka destekleyici faktör oldu. Çeyrek
boyunca yaşanan elverişsiz kur hareketlerine rağmen, net kar, yıllık
%105’lik etkileyici artışla 1,4 milyar TL’ye ulaştı. FAVÖK’teki önemli
iyileşme, özellikle 2020’nin sonlarından bu yana kur riski yönetimi
cephesinde aldığımız dikkatli aksiyonlar sayesinde net kar
rakamlarımıza olumlu yansıdı. 1Ç’21 itibariyle, 100 milyon USD uzun
döviz pozisyonu kaydettik ve Net Borç/FAVÖK oranı ise çeyrek bazda
1,15x’te sabit kaldı. Dönem içindeki yatırım harcamalarımız ise yıllık
bütçemizle uyumlu şekilde 1,3 milyar TL oldu.

Beklediğimizden daha iyi bir 1Ç’21 performansıyla, öngörümüzü yukarı
yönlü güncelliyoruz 2021 yılına tahminimizden daha güçlü başladık. Bu
çeyrekte, sabit ve mobil iş kollarımıza ek olarak kurumsal datadaki
gelir büyümesinde de beklentilerimizin üzerinde performans gösterdik.
Sonuç olarak, 2021 öngörümüzü tüm alanlarda yukarı yönlü revize etmek
için sağlam bir zemin oluştu. Daha önce duyurduğumuz öngörümüzde %14
olarak paylaştığımız gelir büyümesinin %16, 15 milyar TL olarak
paylaştığımız FAVÖK’ün 15,4 milyar TL ve 7,7 milyar TL olarak
paylaştığımız yatırım harcamalarının 8 milyar TL6 olmasını bekliyoruz.
FAVÖK’teki değişim daha yüksek gelir büyümesi beklentimizden
kaynaklanırken, yatırım tutarı iletişim hizmetlerine ve teknoloji
servislerine olan yüksek talebin yanı sıra döviz kurunun etkisini
yansıtıyor. Yatırımlarımız, sabit/mobil şebekelerimizin genişletilmesi
ve iyileştirilmesine, kapasite artırmaya, dijital gündeme, veri
merkezlerine ve 5G’ye geçişe odaklanacak.

Sabit genişbant gelirlerinde rekor bir büyüme daha

Sabit genişbant segmentindeki güçlü momentum 2021 yılının ilk
çeyreğinde de sürdü. Geçtiğimiz sene eklediğimiz 2 milyondan fazla net
abone, devam eden abone kazanımı, portföy düzenlemeleri ve güçlü
upsell performansı sayesinde, gelir büyümesi, yıllık bazda %34,3 artış
ile yeni bir zirveyi yakaladı. Sağlıklı upsell metrikleri ve fiyat
güncellemeleri ile sabit genişbant ARPU’su yıllık bazda %14,1 yükseldi.

Beklentilerimize paralel olarak yeni kurulumlar için talebin
normalleşmesiyle birlikte, sabit genişbant abone bazımızda 1Ç’de 204
bin net artış kaydettik. Kitlesel kampanyalarımız ve bundle
tekliflerimizin yanı sıra, gençler, gamer’lar (oyun oynayanlar), evden
çalışanlar ve uzaktan eğitim alan öğrenciler gibi belirli segmentleri
hedefleyen kişiye özel tekliflerimiz, 2020 yılında görülen oldukça
yüksek talebin ardından, yeni abone kazanımı performansının güçlü
seyretmesine destek oldu. Buna ek olarak birinci çeyrekte 600 binden
fazla abonemizi ADSL’den fiber paketlere geçirdik ve bu da son iki
çeyrekte yaşanan toplam dönüşümü 900 binin üzerine taşıdı.

Sabit genişbant abone bazımızdaki süregelen genişleme, 2020 yıl sonu
itibarıyla %687 seviyelerinde olan Türkiye’nin sabit genişbant
penetrasyonunun artmaya devam edeceği yönündeki öngörümüzü
destekliyor. Benzer pazarların penetrasyon seviyelerini ve Türkiye’nin
elverişli demografisini düşündüğümüzde bu rakamın önümüzdeki birkaç
yıl içerisinde %75’e çıkabileceğine inanıyoruz. Gelecekteki FAVÖK
büyümemizi de destekleyecek şekilde, bu alanda gerekli yatırımların
yapılmasında Türk Telekom’un lider operatör olmayı sürdüreceğine şüphe
yok.

Tüm satış kanallarında yüksek hızlı paketlere odaklanma, pazarlama
stratejilerimizin merkezinde yer aldı. Geçtiğimiz sene, bünyemizdeki
(in-house) müşteri veri analitiği araçlarının geliştirilmesi ve yeni
ve mevcut müşterilerin ayrı ayrı ihtiyaç ve kullanım eğilimlerinin
detaylı analizleri ışığında kişiye özel pazarlama stratejileri
oluşturulması adına önemli ilerlemeler kaydettik. İyileştirilmiş churn
yönetiminin yanı sıra, hedef bazın belirlenmesi, önceliklendirilmesi
ve daha iyi kaynak tahsisiyle kayda değer verimlilikler elde ettik.
Bu, kalıcı bir şekilde, toplam büyümemizde daha büyük bir karma etkisi
(mix) sağlamamız için bizi güçlendiren önemli bir kilometre taşı oldu.

Ocak ayında hem yeni hem de taahhütlerini yenileyen abonelerimiz için
yeni giriş seviyesi paketlerimizi8 12Mbps’ten 16Mbps’e çıkardık. Yeni
abone kazanımlarının %44’ünü9 oluşturan 24Mbps ve üzeri paketlerle
daha üst tekliflerdeki performans da dikkat çekiciydi. 35Mbps
paketimizin portföyümüze tekrardan girişi de bu performansta önemli
rol oynadı. Sonuç olarak ARPA’mız10 yıllık bazda %25’e11 yakın büyüdü.
1Ç’20’deki yüksek baz etkisine rağmen, üst paketlere geçiş yapan
müşteri (upsell) sayısı geçen yılın kontrat yenileme döneminde
kaydedilen rakamın %212 üzerinde gerçekleşti. Son olarak, 1Ç’21’de, bu
dönemdeki toplam upsell sayısının %77’sini13 oluşturacak şekilde,
şimdiye kadar çeyreksel bazda yaşanan en yüksek oranda hız upsell’i
rakamını kaydettik.

Elbette, yatırım ve pazarlama stratejilerimizin, finansal
performansımızla akıllı uyumunu teyit eden güçlü Temel Performans
Göstergeleri (KPI) görmekten çok memnunuz. Türkiye’nin fiberleşmesi,
Türk Telekom liderliğinde süratle ilerliyor 2021’in ilk çeyreğinde,
beklentilerimizle paralel olarak,sabit internet yeni abonelik
taleplerinde normalleşme gördük. Yine de mevcut ortam, fiberin
yaygınlaştırılması (rollout) gündemimizi yoğun tutmayı sürdürecek
kadar güçlü. Türkiye’nin 81 ilini kapsayan 336 bin km uzunluğundaki
fiber ağımızsayesinde (1Ç’20’de 308 bin km ve 2020 yıl sonu itibariyle
331 bin km), ilk çeyrekte fiber abone sayımızı 1,1 milyon artırarak
7,3 milyona ulaştırırken, son on iki ayda toplam 2,9 milyon fiber
abone eklemiş olduk. 2019 yıl sonunda %37 olan fiber abonelerin
portföyümüzdeki payı %54’e yükseldi.'

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.717
Değişim :  -0,05% |  -5,32
Açılış :  9.754  
Önceki Kapanış :  9.722  
En Düşük
9.664
En Yüksek
9.827
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
PEKGY 8,36 494.084.004 % 10,00  
MAGEN 23,10 185.175.571 % 10,00  
IMASM 18,93 563.276.710 % 9,99  
SNKRN 44,28 6.197.730 % 9,99  
YONGA 85,90 3.734.414 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,5230 32,5314 % 0,14  
Euro 34,8601 35,0005 % 0,08  
Sterlin 40,4833 40,6862 % -0,08  
Frank 35,4642 35,6420 % -0,09  
Riyal 8,6331 8,6764 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,28 27,32 % 0,66  
Platin 918,63 921,11 % 0,66  
Paladyum 985,18 988,00 % 0,66  
Brent Pet. 89,36 89,36 % 0,66  
Altın Ons 2.327,92 2.328,19 % 0,66