Turkcell, 2020 beklentilerini yukarı yönlü revize etti

09.11.2020 06:26
Turkcell, 2020 beklentilerini yukarı yönlü revize etti


Turkcell, 2020 beklentilerini yukarı yönlü revize etti. Buna göre,
gelir büyümesi beklentisi %14-%15, FAVÖK marjı hedefi %41-%42, FVÖK
marjı hedefi %20-%21 ve operasyonel yatırım harcamalarının gelire
oranı beklentisi ise ~%19 oldu.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, 3.çeyrek dönem mali sonuçları
ile ilgili yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
"2020’nin üçüncü çeyreği, Türkiye’de COVID-19 pandemisine bağlı
etkilerin normalleşme programı çerçevesinde hızlı bir şekilde telafi
edildiği bir dönem oldu. Yeni düzende uzaktan eğitim, uzaktan çalışma
ve teletıp konuları başta olmak üzere dijitalleşme, bireylerin ve
kurumların hayatında öne çıktı. Biz de Turkcell Grubu olarak, güçlü
altyapımız, yenilikçi dijital servis ve çözümlerimiz ve müşteri odaklı
iş anlayışımızla bu dijital dönüşüme geçmişte olduğu gibi bugün de
liderlik ediyoruz. Yaşanan bu dönüşümünün sürdürülebilirliğini
sağlamak ve Türkiye’nin gelecek 10 yılının dijital omurgasını
oluşturacak hizmetleri hayata geçirmek başlıca amaçlarımızdan olmaya
devam edecek.
Bu çeyrek, yeni normale geçiş dönemi olurken değişen koşullara
hızla uyum sağlayan iş modelimiz ve uygulamalarımız sayesinde
beklentilerin üzerinde finansal sonuçlara imza attık. Grup bazında
gelirler yıllık bazda %16,1 artarak 7,6 milyar TL olurken FAVÖK1 3,4
milyar TL’ye ulaştı FAVÖK marjı ise 1,3 puan artışla %44,4 olarak
gerçekleşti. Net kar geçen yılın aynı dönemine göre %51 artarak çeyrek
bazda operasyonlarımızdan elde ettiğimiz en yüksek seviye olan 1,2
milyar TL’ye ulaştı. Bu sonuçlarla ilk dokuz ayda Turkcell Grubu
olarak %15,1 büyüme ile 21,2 milyar TL ciroya ve %17,7 artışla 9
milyar TL FAVÖK’e ulaştık.
Gerçekleşen güçlü sonuçlar ve yılın kalanı için beklentilerimizi
dikkate alarak 2020 yılı beklentilerimizi yukarı yönlü güncelliyoruz.
Bu kapsamda konsolide gelir büyümesini %14 - %15 aralığına, FAVÖK
marjı beklentimizi %41 - %42 aralığına, FVÖK3 marjı beklentimizi ise
%20 - %21 aralığına yükseltiyoruz. Grup operasyonel yatırım
harcamalarının gelire oranının temelde artan kur etkisi nedeniyle
yaklaşık %19 olmasını bekliyoruz.

Müşteri bazımızı güçlendirmeye devam ediyoruz

Müşterilerimizin değişen taleplerine hızlı cevap verebilmek ve
ihtiyaç duyulan çözümleri hayata geçirmek, bu dönemde de önceliğimiz
olmaya devam etti. Tarife planlarının aile veya arkadaşlarla ortaklaşa
kullanılabildiği TurkcellBiz ve yıllık data kotasının satın
alınabildiği Dev Paketler, sunduğumuz ilkler arasında yerini aldı.
Müşterimizin her zaman yanında olmaya dayalı stratejimiz, yenilikçi ve
kapsamlı tarifelerimiz ve Salla Kazan gibi sektöre öncülük eden ek
faydalarımız sayesinde son çeyrekte net 382 bin abone kazandık.
Faturalı müşteri bazımız net 317 bin arttı. Mobil bileşik ARPU5 ,
artan data ve dijital servis kullanımları ve daha yüksek paketlere
geçişlerin etkisiyle yıldan yıla %14 artarak 52,0 TL’ye ulaştı. Akıllı
cihaz penetrasyonunun %80’e ulaştığı bu çeyrekte, ortalama mobil data
tüketimi %51 artış ile 12,2 GB oldu.
Müşterilerimizin yaz ayındaki hareketliliğine bağlı olarak
mevsimsel zayıflığa rağmen devam eden güçlü sabit internet talebini,
sunduğumuz yeni teklif ve seçeneklerle karşıladık bu çeyrekte net 45
bin fiber müşterisi kazandık. Böylece toplam sabit genişbant müşteri
sayımız 2,4 milyona ulaştı. Mobil şebeke üzerinden fiber hızında
kesintisiz ev interneti hizmeti sunduğumuz, pazarda ilk olan Superbox
ürünümüz net 60 bin yeni müşteri artışıyla, geçen seneye göre abone
sayısını 2,5 katına çıkartarak 551 bin aboneye ulaştı.
İkinci çeyrekte pandemi koşulları etkisiyle dijital kanallarımıza
yönelen müşterilerimizin kullanım alışkanlıklarını, akıllı teklifler
ve kazan-kazan kurgularıyla güçlendirdik. Dijital kanallarda ziyaretçi
sayımız 28 milyon olurken, siparişlerin satışa dönme oranı yıllık
bazda 2 kat oldu. Dijital kanallarımız üzerinden gerçekleşen ek paket
ve TL yükleme işlem hacmi yıllık bazda 3,1 kat artarken Turkcell
Türkiye bireysel gelirlerinin (sabit işimiz hariç) %12’si dijital
kanallar üzerinden gerçekleşmiş oldu. Operasyonel maliyetlerimize
olumlu yönde etkisi olan dijital kanallar üzerinden yaptığımız
satışları, önümüzdeki dönemlerde de odaklı yönetmeye devam edeceğiz.

Stratejik üç ana odağımızla çağın gereksinimlerini karşılamaya
devam ediyoruz

Stratejimizin üç ana odağından biri olan dijital servislerimizin
tekil gelirleri bu çeyrekte yıldan yıla %28 arttı. TV+ Ready ürünümüz
ile, içerisinde yüklü gelen TV+ uygulaması sayesinde her televizyonu
akıllı TV’ye dönüştürme imkanı sunuyoruz. Dijital iletişim
çözümlerimiz kapsamında BiP uygulamamızı çoklayarak ilk defa ASELSAN
firması için kapalı bir platforma dönüştürdük ve yaklaşık 8 bin
çalışanın şirket içi yazışmalarının milli ve yerli bir uygulama
üzerinden güvenli bir şekilde yapmalarını sağladık. Yine bu çeyrekte,
kolay ve güvenilir şekilde dosya paylaşımı sağlayan lifebox transfer
servisimizi de tanıtarak portföyümüzü genişletmiş olduk.
Bir diğer stratejik odak alanımız olan dijital iş çözümleri bu
çeyrekte yıldan yıla %40 büyüdü. Bu dönemde, kurumsal müşterilerimize
tek noktadan hizmet sağlama stratejimiz doğrultusunda global bulut
servisleri tedariği, uçtan uca yönetim, proje ve danışmanlık
hizmetlerini sunacağımız Turkcell Çoklu Bulut servisimizin lansmanını
yaptık. Kurumların dijitalleşme yolculuğunda bir diğer çözümümüz olan
bulut hizmetlerimizde Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) tarafından
belirlenen bulut güvenlik standardı güvencesiyle Türkiye’de hizmet
veren ilk ve tek servis sağlayıcısı olduk. “Güvenli Dijital İmza” ve
“Turkcell Dijital Arşiv” ürünlerimizi de müşterilerimize sunduk.
Gelişmiş güvenlik protokolleri ile korunan dijital imzayı ilk olarak
şirketimiz içinde kullanmaya başladık.
Şirketlerin imza süreçlerinde dijitalleşmesini sağlayacak bu
hizmet ile evrakların arşivlenmesi ve erişilmesi süreçlerini de
kolaylaştırarak operasyonel verimlilik sağlarken, kâğıt tasarrufuyla
da sürdürülebilirlik hedeflerimize katkı yapmayı amaçlıyoruz. Yine bu
dönemde küresel tedarikçilerle iş ortaklıklarımız devam etti, iş
ortağı olduğumuz global kurum sayısını 20’ye çıkardık.
Üçüncü stratejik odağımız olan tech-fin tarafında ise Paycell,
pandemi döneminin rüzgarını da arkasına alarak büyümesini sürdürdü
4,6 milyon kullanıcıya ulaştı ve grup dışı gelirlerini yıllık bazda
%85 artırdı. Bu çeyrek itibarıyla 11 bin üye iş yerinde kullanılan
Paycell yenilikçi çözümlerine mobil POS ürünü ekledi. İlgili
mevzuatlara uygun ve GİB’e başvuruda bulunulan ilk Android POS cihazı
olan Paycell Android POS, tahsilat, stok takibi ve efatura süreçlerini
tek bir platform üzerinden sunarken üye iş yerlerine maliyet ve
verimlilik avantajları sağlıyor.

Sürdürülebilirlik her alanda odağımızda

Geleceğin teknolojilerini üretirken şirket olarak tüm dijital ürün
ve servislerimiz ile kurumsal iş birliklerimiz ve süreçlerimizde
sürdürülebilirliği odağımızda tutuyoruz. Kurucu üyelerinden olduğumuz
ve Türkiye’yi temsil ettiğimiz Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler
Sözleşmesi CFO Görev Gücü’nün (CFO Taskforce) son toplantısında,
sürdürülebilir kalkınma amaçları için dört kritik alan belirledik.
Amacımız, Turkcell’in sürdürülebilirlik alanındaki başarısını
finansman alanına da taşımak. Ayrıca, sektörde bir ilke imza atarak
Dünya GSM birliğinin (GSMA) “Mobil Sektörde Sürdürülebilir İş
Geliştirme” online eğitimini çalışanlarımıza sunduk. Sürdürülebilirlik
alanında hedeflerimizi ve çalışmalarımızı tüm paydaşlarımızla
paylaşmaya devam edeceğiz. Nakit yaratmaya devam ediyoruz Eylülsonu
itibarıyla net borcun FAVÖK’e oranı geçen yılın aynı dönemine kıyasla
0,2 puan iyileşerek 0,8x seviyesine gelirken, güçlü likidite ve
ihtiyatlı finans yönetimi ile desteklediğimiz operasyonlarımızdan ise
1 milyar TL serbest nakit akışı yarattık. Kur dalgalanmalarının
yaşandığı bu dönemde yabancı para riskini bertaraf etmek için elde
tuttuğumuz döviz nakit ve kullandığımız türev ürünleri sayesinde
karlılığımızı korumaya devam ettik.

Yeni hissedar, yeni dönem

21 Ekim’de gerçekleşen olağan genel kurulumuzda hissedarlarımız
için iki önemli kazanım oldu. İlk olarak 2019 yılı karımızdan
hissedarlarımıza ilgili mevzuat düzenlemelerin izin verdiği en yüksek
orana karşılık gelen toplam 812 milyon TL temettünün 30 Kasım’da
dağıtılmasına karar verildi. İkinci olarak bu toplantıda onaylanan
ilgili kararlar sonrasında gerçekleşebilen hisse devir işlemleri ile
birlikte Türkiye Varlık Fonu %26,2 pay ile Şirketimizin en büyük
hissedarı durumuna gelirken, LetterOne Şirketteki payını %24,8’e
yükseltti. Turkcell’in 26 yıllık tarihine bakıldığında bu değişimin
bir dönüm noktası olduğuna inanıyorum. Stratejimizi destekleyen ve
Turkcell’de büyük bir değer gördüğünü ifade eden Türkiye Varlık
Fonu’yla başlayan yeni dönemde şirketimiz ve ülkemiz adına faydalı
işlere imza atacağımıza inanıyorum.
Başarımıza katkılarından dolayı tüm çalışanlarımıza ve bize olan
güven ve desteklerinden dolayı Yönetim Kurulu’muza teşekkür ederiz.
Başarı yolculuğumuzda daima yanımızda olan müşterilerimize ve iş
ortaklarımıza da şükranlarımızı sunarız."

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





18:052.011
Değişim :  -0,15% |  -3,05
Açılış :  2.008  
Önceki Kapanış :  2.014  
En Yüksek
2.021
En Düşük
1.987
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
LINK 33,44 28.283.665 % 10,00  
SANEL 9,58 7.694.445 % 9,99  
KGYO 6,86 27.000.860 % 9,94  
ERCB 50,95 94.413.873 % 9,90  
LIDFA 4,89 73.534.804 % 9,89  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 13,4242 13,4258 % -0,34  
Euro 15,2274 15,2947 % 0,15  
Sterlin 18,1614 18,2525 % 0,31  
Frank 14,6753 14,7637 % 1,21  
Riyal 3,5713 3,5892 % 0,55  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.834 1.835 2,50  
Altın Gr. 791 791 1,23  
Cumhuriyet 5.267 5.346 2,00  
Tam 5.241 5.374 0,22  
Yarım 2.533 2.600 0,10  
Çeyrek 1.271 1.300 0,06  
Gümüş.Ons 24,24 24,32 0,06  
Gümüş Gr. 10,49 10,52 0,02  
B. Petrol 87,74 87,74 -0,64