Turkcell GM Erkan: 2021 yılı için %14-%16 gelir büyümesi, yaklaşık 14 milyar TL FAVÖK gerçekleştirmeyi hedefliyoruz

22.02.2021 06:28
Turkcell GM Erkan: 2021 yılı için %14-%16 gelir büyümesi, yaklaşık 14 milyar TL FAVÖK gerçekleştirmeyi hedefli


Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "2021 yılı için %14-%16 gelir
büyümesi, yaklaşık 14 milyar TL FAVÖK gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."
dedi.
Erkan, "Bu hedefleri gerçekleştirirken net 1 milyon abone
kazanmayı ve fiber ağımızı ek 500 bin hane erişimi sağlayarak
genişletmeyi planlıyoruz. Operasyonel yatırım harcamalarımızın gelire
oranının ise yaklaşık %20 seviyesinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz."
diye konuştu.
Erkan 2020 yılı mali tablolarla ilgili yaptığı değerlendirmede
şunları söyledi:
"Geride bıraktığımız 2020 yılı, dünya tarihinde COVID-19 salgını
ile hatırlanacak. Salgın, tüm dünyada ekonomik ve sosyal açıdan önemli
değişikliklere yol açarak gündelik hayatın ve iş yapma biçimlerinin
dönüşmesine neden oldu. Sosyal mesafe, uzaktan çalışma ve uzaktan
eğitim gibi kavramlarla tanışırken dijitalleşme, bireysel
hayatlarımızda ve kurumsal dünyada benzeri görülmemiş bir hızla yer
etti. Bu dönem, dijital dönüşüm sürecinde hızlı ve başarılı yol
almanın en önemli unsurlarından birinin güçlü telekomünikasyon
altyapısı olduğunu gösterdi. Bizler de teknolojik altyapımızı, bilgi
birikimimizi ve yetkinliklerimizi müşterilerimize kesintisiz ve
kaliteli bir iletişim deneyimi sağlamak için seferber ettik. Yıllardır
altyapımıza istikrarlı şekilde yatırım yapmanın ve dijitalleşme
stratejisini benimsemenin önemini bu yıl çok daha güçlü hissettik.

Güçlü sonuçlarımızla yatırımcılarımıza kazandırmaya devam ettik

2020 yılında Türkiye ve operasyonlarımızın olduğu diğer ülkeleri
de etkileyen salgına bağlı küresel ekonomik ve politik gelişmelere
rağmen dijitale odaklı stratejimiz ve sağlam iş modelimiz sayesinde
güçlü operasyonel ve finansal sonuçlara imza attık. Konsolide gelirler
yıllık bazda %15,8 artarak 29,1 milyar TL’ye ulaştı. Konsolide FAVÖK1
%17,7 artışla 12,3 milyar TL’ye yükselirken, FAVÖK marjı %42,2 olarak
gerçekleşti. FVÖK marjımız ise %21,6 oldu. Bir defaya mahsus etkiler
hariç bırakıldığında net kâr bir önceki yıla göre %39 oranında güçlü
artışla 4 milyar TL oldu. Yatırım ihtiyaçlarını etkin yöneterek
operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranını %18,5 olarak
sonuçlandırdık. Büyüme ve karlılık bakımından hedeflerimizin üzerinde
gerçekleşen bu sonuçların yanı sıra, 2020 yılında, etkin bilanço
yönetimi ve nakit yaratma gücümüz sayesinde hissedarlarımıza mevzuat
düzenlemelerinin izin verdiği en yüksek orana karşılık gelen 812
milyon TL temettü dağıttık.
Başta hareket kısıtlaması olmak üzere salgının etkilerinin
derinden hissedildiği bir yılda, müşteri odaklı stratejimiz, yenilikçi
ve kapsamlı tekliflerimiz, dijital kanallarla güçlenen geniş satış
ağımız ve akıllı yönetilen güçlü altyapımız sayesinde net 1,1 milyon
abone kazandık bu doğrultudaki hedefimizi zorlu koşullara rağmen
gerçekleştirdik.
Faturalı mobil abone bazımız net 1,6 milyon kazanım ile son 11
yılın rekor seviyesinde genişlerken, faturalı mobil abonelerimizin
toplam mobil abonelerimize oranı %66’ya ulaştı. Mobil bileşik ARPU,
genişleyen faturalı abone bazı, artan data ve dijital servis kullanımı
ve üst paketlere geçiş etkisi ile yıllık bazda %15,0 artarak 49,1 TL
oldu.
Müşterilerimizin evde daha fazla zaman geçirdiği 2020 yılında
sabit genişbant tekliflerimize artan talebin gücüyle net 180 bin fiber
abonesi kazandık. Aynı zamanda, bireysel fiber ARPU %9,2 artarak 70,9
TL oldu. Mobil şebeke üzerinden fiber hızında kesintisiz ev interneti
hizmeti sunduğumuz ürünümüz Superbox, en başarılı ürünlerimizden biri
oldu. Superbox abone sayısı, hızlanan talep ile net 268 bin artarak
591 bine ulaştı. Ayrıca, bu yıl net 152 bin IPTV abonesi kazandık ve
toplamda 871 bine ulaştık.

Bireysel ve kurumsal müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarını
dijital uygulama ve hizmetlerimizle karşıladık

Evde geçirilen zamanın arttığı bu dönemde dijital servis
portföyümüz ile müşterilerimizin yanında olduk. Dijital
servislerimizin rekabet stratejileri doğrultusunda önemli bir
kilometre taşı olarak şirketleşmelerini tamamlarken portföyümüzü
birçok yeni servis ile zenginleştirdik. TV+ Ready, Turkcell Dijital
Güvenlik Servisi, lifebox transfer, bireysel ve kurumsal YaaniMail
e-posta gibi yeni servislerin yanı sıra, artan video konferans
ihtiyacını karşılamak için BiP Meet uygulamasını da müşterilerimize
sunduk. Son dönemde kişisel veri güvenliği ile ilgili artan kaygılar
nedeniyle gündeme gelen veri kullanım izni konusunda kullanıcılarına
dayatma ve ayrımcılık yapmayan BiP uygulamamıza olan talep de hızla
arttı. 2021 yılının ilk iki ayında yaklaşık 27 milyon yeni kullanıcı
BiP’i tercih etti.
2020 yılında dijital servis tekil gelirleri yıllık bazda %26
arttı. 2021’de de ücretli kullanıcı sayısını artırmayı, kurumsal
firmalarla iş birliklerini hızlandırmayı, TV alanında büyük ekran
stratejimizle daha da güçlenmeyi ve bulut oyun ile oyun yayıncılığı
gibi yeni alanlarda atılımlar hedefliyoruz ve 2021’de bu stratejik
odak alanının tekil gelirlerini %25 artırmayı hedefliyoruz.

Türkiye’nin kurumları Turkcell Dijital İş Servisleri’yle
yenileniyor

Özel şirket ve kamu kurumlarının dijital dönüşüm yolculuklarına
eşlik ettiğimiz dijital iş servisleri odağımızın gelirleri 2020’de %30
arttı. Portföyümüzde yer alan geleneksel telekom servislerinin yanı
sıra veri merkezi, bulut, siber güvenlik, yönetilen hizmetler, sistem
entegrasyon projeleri, nesnelerin interneti, büyük veri ve iş
uygulamaları gibi yeni nesil teknolojilere artan talebi başarıyla
karşıladık. 2020 yılında toplam 1 milyar TL kontrat değerine sahip
2.300’ün üzerinde proje kazanarak kurumsal dijital dönüşümlerine
liderlik ettik. Bu projelerin 420 tanesi uçta uca çözüm sağladığımız
sistem entegrasyon projeleriydi. Bugüne kadar imzaladığımız sistem
entegrasyon projelerinden, 2021 ve sonrasında gelire dönüşecek 967
milyon TL tutarında bir backlog’a sahibiz. Türkiye’nin en büyük veri
merkezi işletmecisi olarak 1.600’den fazla kurumsal müşterimize
verilerini uzaktan yönetme imkânı sunduk ve iş sürekliliklerine destek
olduk. Türkiye’nin en büyük veri merkezi, Ankara Temelli Veri
Merkezi’nin bulut ortamı devreye alımını ve kamu kurumlarına özel
“Kamu Bulut” lansmanını gerçekleştirdik. Sağlık sektöründe ikisi sahra
hastanesi olmak üzere 4 yeni hastanenin teknoloji altyapısını kurarak
toplamda 9 hastaneyle 8 binden fazla yatak kapasitesine ulaştık ve bu
alanda da pazar liderliğimizi sürdürdük. Yine bu yıl, küresel
tedarikçilerle işbirliklerimizi güçlendirerek iş ortağı olduğumuz
global kurum sayısını 21’e çıkardık. Önümüzdeki dönemde bu alandaki
yetkinliklerimizi artırarak kurumların dijital dönüşüm ortağı olma
stratejimizi sürdürmeyi ve bilişim teknolojileri pazarında lider
olmayı hedefliyoruz.

Yeni nesil ödeme platformumuz Paycell fark yaratan çözümleriyle
büyüyor

Bir diğer odak alanımız techfin tarafında ödeme alışkanlıklarının
değiştiği, dijital ödeme hizmetlerine talebin hızla arttığı dönemde,
müşterilerimiz, yeni nesil ödeme platformu Paycell ile tüm ödeme
işlemlerini hızlı ve güvenli şekilde gerçekleştirdi. Paycell’de yıllık
işlem hacmi 9,0 milyar TL’ye ulaştı. Yıl boyunca üye iş yeri ve
müşteri çözümlerinde yenilik ve adımlarla ikili stratejimizi
sürdürdük. Kolay kullanılabilir ve güvenli ödeme altyapısıyla öne
çıkan Paycell’in 3-ay aktif kullanıcı sayısı 4,7 milyona ulaştı.
Paycell’e Temmuz ayında eklenen “Hazır Limit” özelliği sayesinde 190
bin tekil kullanıcı mobil ödeme limitlerini Paycell kartlarına
aktararak harcama yaptı. Yine bu yıl 7/24 para transferi hizmetinin
anlaşmalı bankalardaki IBAN numarasına yapılmasını sağladık. 12 bin
üye iş yerine sunulan Paycell’in üye iş yeri çözümlerine bu yıl mobil
POS ürününü de ekledik. Paycell Android POS cihazıyla tahsilat, stok
takibi, e-fatura gibi süreçler tek bir platform üzerinden
yönetilebilmesi avantajı sunarak üye iş yerlerine maliyet avantajı ve
verimlilik sağladık. Önümüzdeki dönemde Paycell’in sunduğu hizmetleri,
varlık yönetimi çözümleri ile çeşitlendirmeyi ve POS çözümlerimiz ile
ticari işletmelere odaklanmayı, ve Paycell’in 3-ay aktif kullanıcı
sayısını 6 milyona ulaştırmayı amaçlıyoruz.

Dijital kanal gelirleri katlanarak arttı Turkcell Pasaj
teknolojik alışverişin yeni adresi oldu

Stratejik odak alanlarımızdan biri olan dijital platformlarımızın
daha yaygın kullanımı kapsamında, bu dönemde değişen müşteri
davranışına da bağlı olarak güçlü artışı sağladık. 2020 yılında,
dijital satış kanallarında ziyaretçi sayımız aylık 30 milyon olurken,
satışa dönüş oranı geçen yılın iki katı oldu. 2020’nin dördüncü
çeyreğinde, sabit taraftaki gelirler hariç Turkcell Türkiye bireysel
gelirlerinin %14’ü dijital satış kanalları üzerinden gerçekleşti. Yine
bu doğrultudaki stratejik hedeflerimiz kapsamında Aralık ayında
Türkiye’nin teknolojik pazar yeri Turkcell Pasaj’ı sunduk. Turkcell
Pasaj’da akıllı telefon, yeni nesil teknolojiler, elektrikli ev
aletleri ve kişisel bakım ürünleri olmak üzere yüzlerce çeşit
elektronik ürün, Turkcell güvencesiyle Türkiye’nin önde gelen
tedarikçilerinden satın alınabiliyor.

Etkin ve başarılı finans yönetimimizle 3,4 milyar TL serbest nakit
akışı yarattık

Güçlü operasyonel performansımız, disiplinli maliyet yönetimi
uygulamalarımız, etkin işletme sermayesi yönetimi ve efektif yatırım
harcaması planlamamız sayesinde operasyonlarımızdan 2020 yılında 3,4
milyar TL serbest nakit akışı yarattık. Bu sayede kur dalgalanmalarına
rağmen, yıl sonu itibarıyla net borcun FAVÖK’e oranı geçen yılın aynı
dönemine kıyasla 0,2 puan iyileşerek 0,8x seviyesine geldi. Yabancı
para riskini bertaraf etmek için kullandığımız türev ürünleri ve
yabancı para nakit varlığımız, güçlü net kar performansımızı
destekledi.
Yine bu yıl imzaladığımız ve ihtiyaç oldukça EUR, USD ve RMB
cinsinden önümüzdeki 3 yıl boyunca kullanabileceğimiz toplamda
yaklaşık 700 milyon USD tutarında taahhüt edilmiş uzun vadeli
finansman kaynağı ile gelecek yatırım dönemlerine de hazır olarak
giriyoruz.

5G’yi müşterilerimize Turkcell kalitesiyle sunmak için çalışıyoruz

Önümüzdeki dönemin en önemli konularından biri de 5G teknolojisi
olacak. Dünyada 60’dan fazla ülkede kullanılmaya başlanan 5G
teknolojisi, beraberinde getireceği yenilikler ile kurumların ve
sektörlerin dijital dönüşümünde önemli bir rol oynayacak. Geleceğin
teknolojisini müşterilerimize sunmak için hem yerel hem de
uluslararası alanda çalışmalara katılırken altyapımızı 5G geçişine
hazır hale getirmek üzere var gücümüzle çalışıyoruz. Bu çerçevede
NGMN, GSMA, ITU gibi uluslararası teknolojik birlikteliklerde farklı
5G projelerinde yer alıyoruz. Ayrıca Haberleşme Teknolojileri
Kümelenmesi firmaları ile birlikte, Bilgi Teknolojileri ve İletişim
Kurumu liderliğinde ve TÜBİTAK desteği ile kurulan “Uçtan Uca Yerli ve
Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi”ne olan desteğimizi bu yıl da
sürdürdük.

Sürdürülebilirlik temel iş stratejimizin odağında yer alıyor

Turkcell olarak sürdürülebilir değer yaratmak, sosyal sorumluluk
projeleri gerçekleştirmek, teknoloji ve iletişimin gücünü toplumsal
fayda yaratmak için kullanmak öncelik verdiğimiz konuların başında
geliyor. Bu kapsamda bu yıl da çevresel, sosyal ve yönetişim
konularında önemli adımlar atarak sürdürülebilirlik konularındaki
duruşumuzu güçlendirdik.
Çevresel açıdan iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla
yola çıkan dünyanın en büyük sürdürülebilirlik inisiyatiflerinden biri
olan “Carbon Disclosure Project” raporlamamız ile ortaya çıkan
sonuçlara göre, Türkiye’de sektör lideriyiz. Bu yıl Turkcell Çevre
Politikasını oluşturarak bu konuda kararlılığımızın altını bir kere
daha çizdik.
Ayrıca, çevreci yatırımlarımızın finansmanında kullanmak üzere 5
yıl vadeli 50 milyon Avro tutarında yeşil kredi finansman anlaşmasıyla
Türkiye'de bugüne kadar yapılan en uzun vadeli kurumsal yeşil kredi
anlaşmasına imza attık.
Sosyal tarafta hayata geçirdiğimiz Engel Tanımayanlar projemiz
engelli bireylerin hayata katılımları için farklı çözümler sunmaya,
zengin içerikli Zekâ Gücü projemiz ile eğitimi desteklemeye, Eğitime
Dönüştür projemiz ile de tekno atıklar konusunda farkındalık yaratmaya
devam ediyoruz. Ayrıca, Turkcell İnsan Hakları Politikası ile Turkcell
Ev İçi Şiddet Prosedürünü oluşturup kullanıma aldık.
Yönetişim tarafında, Şirketimizin uluslararası örnekleri
seviyesine çıkması ve alanında lider uygulamaları gözetmesi temeliyle
Entegre Değer Yaratma Komitesi ile Sürdürülebilirlik Komitelerini
hayata geçirdik. Bu komitelerin görevini, Turkcell’in
sürdürülebilirlik politikaları çerçevesinde orta ve uzun vadeli
aksiyon planının belirlemesini ve etkin bir şekilde uygulanması
gözetmek olarak belirledik.
Kurucuları arasında yer aldığımız ve küresel şirketlerin finans
liderlerine sürdürülebilir finans alanında rehberlik edecek bir
inisiyatif olan Birleşmiş Milletler CFO Görev Gücü’nün Sürdürülebilir
Kalkınma Amaçları Finans ve Yatırım Prensiplerinin yazılmasına katkı
sağladık. Bu prensipler Eylül ayında BM 75. Genel Kurul toplantısında
açıklandı.
Bu odaklar çerçevesinde, başta yatırımcılarımız olmak üzere diğer
kilit paydaşlarımız tarafından talep edilen çevresel, sosyal ve
kurumsal bilgileri daha bütüncül ve şeffaf bir şekilde sunabilmek için
2020 yılı ilk olmak üzere, entegre raporlamayı ana kurumsal raporlama
aracımız olarak kullanmaya başlıyoruz.

Hedeflerimize emin adımlar ile yürümeye devam edeceği

2021 yılına COVID-19 virüsüne yönelik geliştirilen aşı
uygulamalarının başlamasının verdiği umutla ve bu salgının getirdiği
kısıtlamaların yakın gelecekte geride kalacağı inancıyla başladık.
Yeni dinamikler etrafında ve paydaşlarımız için yaratılan değeri
artırma amacıyla ortak altyapı paylaşımı, yeni teknolojiler ve
uygulamalar 2021’de de gündemimizde olmaya devam edecek. Sağlam
temeller üzerine kurguladığımız dijital odaklı stratejimizi
sürdürüyor, 2020-2022 dönemi için belirlediğimiz hedefler
doğrultusunda emin adımlarla ilerliyoruz. Bu kapsamda 2021 yılı için
%14-%16 gelir büyümesi, yaklaşık 14 milyar TL FAVÖK gerçekleştirmeyi
hedefliyoruz. Bu hedefleri gerçekleştirirken net 1 milyon abone
kazanmayı ve fiber ağımızı ek 500 bin hane erişimi sağlayarak
genişletmeyi planlıyoruz. Operasyonel yatırım harcamalarımızın gelire
oranının ise yaklaşık %20 seviyesinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz.
İletişim ve teknolojinin insanlık için vazgeçilmez gereksinimler
olduğunu anladığımız zorlu bir yılı başarıyla geride bırakmamızı
sağlayan tüm çalışanlarımıza, başarımızı daim kılan yönetim ekibimize
ve bize olan güven ve desteklerinden dolayı Yönetim Kurulu’muza
teşekkür ediyorum. Başarı yolculuğumuzda daima yanımızda olan
müşterilerimize ve iş ortaklarımıza da şükranlarımızı sunuyorum. "

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey






14:271.966
Değişim :  1,07% |  20,86
Açılış :  1.951  
Önceki Kapanış :  1.945  
En Yüksek
1.975
En Düşük
1.946
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler14:27
IDGYO 2,31 11.977.485 % 10,00  
YBTAS 19.334,70 1.160.082 % 10,00  
YEOTK 61,25 155.080.290 % 9,96  
KONTR 102,40 70.233.910 % 9,93  
OYAYO 7,01 13.377.088 % 9,70  
14:27 Alış Satış %  
Dolar 13,5558 13,5708 % 0,70  
Euro 15,2983 15,3117 % 0,46  
Sterlin 18,2453 18,3368 % 0,48  
Frank 14,6520 14,7403 % 0,17  
Riyal 3,5983 3,6164 % 0,41  
14:27 Alış Satış %  
Altın Ons 1.845 1.845 -2,58  
Altın Gr. 802 803 1,44  
Cumhuriyet 5.324 5.404 16,00  
Tam 5.301 5.435 22,80  
Yarım 2.562 2.629 11,02  
Çeyrek 1.285 1.315 5,52  
Gümüş.Ons 23,87 23,90 0,05  
Gümüş Gr. 10,40 10,41 0,07  
B. Petrol 87,84 87,84 0,66