Turkcell GM Erkan: Rekor net abone kazanımı ile güçlü sonuçlar açıkladık, hedefimizi yükseltiyoruz

05.11.2021 06:18
Turkcell GM Erkan: Rekor net abone kazanımı ile güçlü sonuçlar açıkladık, hedefimizi yükseltiyoruz


Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Rekor net abone kazanımı ile güçlü
sonuçlar açıkladık hedefimizi yükseltiyoruz" dedi.

Erkan ilk 9 aylık finansal sonuçlarla ilgili yaptığı değerlendirmede
şunları söyledi.

"Turkcell Grubu olarak güçlü performansımızı yılın üçüncü çeyreğinde
de sürdürerek başarılı sonuçlara imza attık. Bu çeyrek, COVID-19
kısıtlamalarının kaldırılmasıyla mobilitenin arttığı, yurtdışında
yaşayan Türklerin ülkemizi daha çok ziyaret ettiği ve yabancı turist
ziyaretlerinin -hâlâ pandemi öncesi seviyelerin altında olsa da- geçen
yıla göre belirgin olarak arttığı bir dönem oldu. Müşterilerimizin
hayatlarına dokunan tekliflerimiz ve mutlak kalite odağımızın yanında
bireysel/kurumsal dijital servisler ve techfin çözümleri ile
çeşitlendirilmiş iş modelimiz sayesinde mevcut ve yeni
müşterilerimizin tercihi olmaya devam ettik.

Yaygın aşılama çalışmaları ile artan hareketlilik ve mevsimsellik
etkisine ek olarak müşteri odaklı aksiyonlarımız, yenilikçi ve
kapsamlı ürün portföyümüz ile bu çeyrekte mobil, sabit genişbant ve
IPTV’de toplam net 1,2 milyon yeni abone ile son 14 yılın en yüksek
çeyreklik net abone kazanımına ulaştık. Böylelikle yılın ilk 9 ayında
net 2,5 milyon abone kazanarak pazardaki liderliğimizi pekiştirmiş
olduk.

Yaz mevsimi ile turistlerin ve yurtdışında yaşayan Türklerin
ziyaretlerinin artması, analitik yetkinliklerimizi kullanarak
oluşturduğumuz tekliflerimizin katkısı ve verimli kullandığımız
dijital kanallarımız ile bu çeyrekte 464 bin faturalı ve 643 bin ön
ödemeli olmak üzere toplamda net 1,1 milyon mobil abone kazandık.
Mobil bileşik ARPU (M2M hariç), yaz döneminde artan data ve dijital
servis kullanımları, akıllı veri analizi modelimiz ile desteklenen üst
paketlere geçişlerin etkisi ve fiyat düzenlemeleri ile yıldan yıla
%12,3 artarak 57,5 TL’ye ulaştı. Sabit genişbant segmentinde ise artan
fiber hane sayısı ve aboneye dönüştürme oranındaki güçlü seyrin yanı
sıra pandemi sonrasında da devam eden sabit internet ihtiyacına
yönelik sunduğumuz kaliteli ve hızlı altyapı servisleri sayesinde 60
bini fiber olmak üzere, toplam 71 bin abone kazandık. Böylece, sabit
genişbant abone bazımız 2,6 milyonu geçti.

Bu çeyrekte grup gelirleri yıllık bazda %22,3 artarak 9,4 milyar TL
oldu. FAVÖK1 %18,7 artışla 4 milyar TL’ye ulaşırken FAVÖK marjı %43,1
seviyesinde gerçekleşti. Net karımız ise %18,0 artışla 1,4 milyar TL
oldu. Bu sonuçlarla ilk dokuz ayda Turkcell Grubu olarak %21,2 büyüme
ile 25,7 milyar TL gelire ve %19,7 artışla 10,8 milyar TL FAVÖK’e
ulaştık. Son çeyrekteki beklentilerimizi de göz önüne alarak
hedeflerimizi2 bir kez daha yukarı yönlü güncelliyoruz.

2021 yılı gelir büyüme öngörümüzü yaklaşık %20’ye, FAVÖK beklentimizi
de yaklaşık 14,5 milyar TL seviyesine yükseltiyoruz. Operasyonel
yatırım harcamalarının gelire oranı beklentimizi ise yaklaşık %21
seviyesine güncelliyoruz.

Stratejik üç ana odağımızda emin adımlarla yol alıyoruz

Turkcell mühendislerinin Türkiye’nin dijital dönüşümüne katkı sunmak
amacıyla geliştirdiği ve Turkcell marka ekosistemi çatısı altında
sunduğumuz dijital servislerimizin tekil gelirleri, bu çeyrekte yıldan
yıla %31 artarak 435 milyon TL seviyesine ulaştı. Tekil ücretli
kullanıcı sayısı yıldan yıla 930 bin artışla 3,6 milyona erişti. Güçlü
altyapısı ile kesintisiz iletişim sunan BiP’te durum paylaşma ve 15
kişiye kadar grup görüntülü konuşma gibi müşterilerimiz tarafından
beklenen özellikleri hayata geçirdik. BiP’in üç ay aktif kullanıcı
sayısı geçen yılın aynı döneminin 3 katına çıkarak 27,2 milyona
ulaştı. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını iyi analiz ederek sunduğumuz
kişisel teklifler, zengin içerikle artan ürün deneyimi ve optimal
fiyat seviyesi sayesinde, TV+ kullanan müşterilerimizin sayısı 1
milyonu aştı ve sabit bireysel fiber abone bazındaki payı %63,1
seviyesine ulaştı. Son 12 çeyrektir pazar payımızı arttırdığımız
TV+’ta odağımız önümüzdeki dönemlerde de devam edecek.

Kurumsal müşterilerimizin iş süreçlerinde otomasyon, uçtan uca
dijitalleşmelerini sağlayan bulut teknolojileri bazlı yazılım
hizmetleri, veri merkezi hizmetleri ve nesnelerin interneti gibi yeni
nesil teknolojiler sunan Dijital İş Servisleri’nin geliri bu çeyrekte
499 milyon TL oldu. Bu çeyrek 221 milyon TL kontrat değerine sahip 575
projeye imza atarak müşterilerimizin dijital dönüşüm süreçlerine
önderlik ettik. Sistem entegrasyon projelerinden, 2021’in üçüncü
çeyreğinden sonra gelire dönüşecek olan 832 milyon TL kontrat değerine
(backlog) sahibiz. Türkiye’yi veri ve bulut teknolojileri üssü haline
getirme hedefi çerçevesinde yatırım yaptığımız Turkcell Avrupa Veri
Merkezi’nin açılışını bu çeyrek gerçekleştirdik. Öte yandan siber
güvenlik alanında “Watchguard” ve Turkcell Bulut kullanıcıları için
“Nesne-Temelli” depolama hizmeti sunan “Object Storage” ürünümüzü
portföyümüze dahil ettik.

Önümüzdeki dönemde, pazar lideri olduğumuz hastane yönetimi alanında
yetkinliklerimizi artırarak özel sağlık kuruluşlarının uçtan uca
altyapı hizmetlerinin dijitalleştirilmesini ve uzaktan eğitim
teknolojileri pazarındaki fırsatları değerlendirmeyi hedefliyoruz.

Techfin işimiz Financell ve Paycell’in katkısıyla güçlü bir çeyrek
geçirdi, gelirleri yıldan yıla %37 artışla 281 milyon TL oldu. Kredi
portföyündeki daralmanın durması, ortalama faiz oranındaki artış ve
gelişmekte olan sigorta iştirakimizin de katkısıyla Financell’in
gelirleri bu çeyrekte %28,1 arttı. Öte yandan, geniş hizmet
yelpazesiyle Paycell’in üç ay aktif kullanıcı sayısı 6 milyona erişti.
Paycell, tüm dünyada olduğu gibi, kullanıcılarının yeni ödeme
alışkanlıklarını pandemi sonrasında da sürdürmesini sağlıyor.
Harcamaların Turkcell faturasına yansıtılmasına imkân tanıyan “Sonra
Öde” ürünümüzün işlem hacmi bu dönemde yıllık bazda %84 artışla 455
milyon TL olarak gerçekleşirken, Paycell Kart üzerinden geçen işlem
hacmi geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık 6 katına çıktı.

Bu çeyrekte üye işyerleri için tasarladığımız sanal ve fiziksel POS
çözümlerimizin yaygınlaşmasını sağladık. Küçük ve orta ölçekli
işyerlerinin kullanımına sunduğumuz Android POS cihazımızın kullanıcı
sayısı 1.700’e ulaşırken, Turkcell kanalları da dahil olmak üzere
yaklaşık 900 e-ticaret sitesinde sanal POS entegrasyonu sağladık. Bu
kapsamda POS ürünlerimizden geçen çeyreklik işlem hacmi geçen yılın
aynı döneminin 8 katına çıkarak 475 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.

Dünyadaki en hızlı üç operatörden biriyiz

Analitik yetkinliklerle zenginleştirdiğimiz esnek şebekemiz, geniş
spektrumumuz, güçlü ve modern altyapımız sayesinde diğer
operatörlerden ayrışarak, müşterilerimize dünya standartlarının
üzerinde hizmet veriyoruz. Küresel Mobil Tedarikçiler Birliği’nin
(GSA) hazırladığı rapora göre, 1,6 Gbps hıza ulaşabilen güçlü LTE
şebekemiz sayesinde Avrupa’nın en hızlı 4.5G ağ altyapısına sahibiz.

Sürdürülebilirlik odağımızda olmaya devam ediyor

Turkcell olarak tüm iş süreçlerimizde insan odaklı ve çevreye duyarlı
bir kurumsal yaklaşımı benimsiyor, ürün ve servislerimizle dünyaya
bıraktığımız izi düşünerek hareket ediyoruz. İş modelimizin temelinde
uzun süredir yer alan sürdürülebilirlik odağını Grup şirketlerimizde
de uygulamaya devam ediyoruz. 2021 yılı başında kabul ettiğimiz İnsan
Hakları Politikası ve Çevre Politikasını iştiraklerimizin de gündemine
aldık.

Yenilenebilir enerji yatırımlarımız ve geri dönüşüm projelerimizle
çevresel etkimizi en aza indirmekle kalmayıp, yeni ürün ve projeler
geliştirmeye devam ediyoruz. Yangın ve sel felaketlerinde insani
yardımın yanı sıra, bu felaketlere sebep olan iklim değişikliği
sorununa da teknolojimizle çözümler üretiyoruz. TOBB ile iş birliği
yaparak hayata geçirdiğimiz “Geleceği Yazan Kadınlar” projemizin
konusunu bu yıl “İklim Fikir Maratonu” olarak belirledik. Teknoloji
bilen kadınların iklim değişikliğine teknolojiyle çözüm sunacağı
önerilerinin toplandığı yarışmada temel kategoriler atık yönetimi,
emisyon azaltımı, yenilenebilir ve verimli enerji kullanımı ve
sürdürülebilir tarım olarak öne çıkıyor. Yarışma kapsamında kadınlara
teknoloji ve girişimcilik bilgilerini geliştirmeleri için kapasite
artırıcı ve iklim değişikliği temelli eğitimler veriliyor. Bu projeyle
sürdürülebilir çevre için çözüme odaklanırken toplumsal cinsiyet
eşitliği ve eşitsizliklerin azaltılması konularına da katkı sağlamayı
hedefliyoruz.

Müşterilerimize kaliteli hizmet vermek adına var gücümüzle çalışacağız

Turkcell olarak, müşteri deneyimi açısından dünyanın en prestijli
yarışmalarından biri olan European Customer Centricity Awards’da
‘Müşteri Odaklı Kültür’ kategorisinde birincilik elde ettik. Müşteri
memnuniyetini her daim ön planda tutarak, mobil ve sabit genişbant
servislerimiz ve yenilikçi dijital çözümlerimizle Turkcell kalitesini
mevcut ve yeni aboneler ile buluşturmaya devam edeceğiz.

Başarılarımıza katkılarından dolayı tüm takım arkadaşlarımıza ve
kazanımlarımızın anahtarı olan stratejimiz doğrultusunda bizi
destekleyen Yönetim Kurulumuza teşekkür ediyorum. Yolculuğumuzda daima
yanımızda olan müşterilerimize ve iş ortaklarımıza da şükranlarımızı
sunuyorum."

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0510.277
Değişim :  0,67% |  68,23
Açılış :  10.237  
Önceki Kapanış :  10.209  
En Düşük
10.177
En Yüksek
10.287
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
SEYKM 11,11 112.951.659 % 10,00  
OSMEN 310,75 649.883.369 % 10,00  
MEGAP 8,36 568.096.287 % 10,00  
MEGAP 8,36 568.096.287 % 10,00  
UZERB 1.111,00 45.487.452 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,3327 32,3359 % -0,07  
Euro 34,7427 34,8108 % 0,06  
Sterlin 40,3427 40,5449 % 0,05  
Frank 35,5301 35,7082 % 0,58  
Riyal 8,5718 8,6148 % -0,06  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 26,53 26,58 % 0,66  
Platin 956,65 959,70 % 0,66  
Paladyum 946,61 952,27 % 0,66  
Brent Pet. 82,83 82,83 % 0,66  
Altın Ons 2.301,22 2.302,19 % 0,66