Ülker Pazarlama/Turhan: Ülker hediyelik ve ikramlık çikolata pazarında 2020 yılını ciro bazında %35,6, ton bazında %30,2 ile lider kapattı

12.07.2021 10:57



Türkiye'nin lider gıda şirketi Ülker, Kurban Bayramı öncesi
hazırlıklarını tamamladı. Ülker, 49 çeşit çikolata ve şekerleme
ürünüyle tüketicisiyle buluşuyor.

Ülker'in hediyelik ve ikramlık çikolata pazarında 2020 yılını ciro
bazında yüzde 35,6, ton bazında yüzde 30,2 ile lider kapattığını dile
getiren Ülker Pazarlama Üst Yöneticisi (CMO) Aslı Özen Turhan, şu
bilgileri aktardı: "İpsos'dan aldığımız verilere göre Ramazan
Bayramı'nda da birinciliğimizi devam ettirdik. 2020 yılının Ramazan
Bayramı'na göre pazar da büyüdü. Çikolatada Pazarın büyümesine yüzde
14'le en fazla katkı Ülker'den gelirken, şekerlemedeki katkımız ise
yüzde 9 oldu. Geçmiş bayramlarda olduğu gibi, bu bayramda da
birbirinden lezzetli bayramlık ürünlerimizle pazardaki büyümeye katkı
sağlamaya ve liderliğe devam edeceğiz"

Şekerleme ve çikolatada 'inovatif' seçenekler ön planda…

Ülker'in liderliğinde inovasyonun önemli rol oynadığını hatırlatan
Turhan, "Gücümüzü markalarımızdan, Ar-Ge ve inovasyona verdiğimiz
önemden alıyoruz. Yıllardır aynı özen ve heyecanla ürettiğimiz
ikramlık ve hediyelik çeşitlerimizi müşterilerimizden gelen beklenti
ve talep doğrultusunda sürekli geliştiriyoruz. Klasikleşen "Ülker Ece,
Çikolatin gibi çok beğenilen çikolata lezzetlerinin yanı sıra,
"Lokumcuk, Ülker Toffe ve Ülker Bonbon" gibi şekerleme çeşitlerimizle
tüketicilerimizle buluşmaya hazırız. Deniz kabuğu formunda beyaz ve
sütlü çikolatadan oluşan Ülker Select Çikolata, Caramio, Laviva,
Albeni, Coco Star ve Metro mini ikramlıklarımız satış noktalarında
yerini aldı. Şekerlemede geleneksel Türk lokumundan esinlenerek ilk
kez bizim ürettiğimiz Lokumcuk limonlu, mandalinalı, böğürtlenli,
elmalı, narlı, karpuzlu çeşitleri, Ülker Toffe Damla Sakızlı,
karamelli, çilekli, limonlu ve vişneli çeşitleriyle bayram günlerine
lezzet katmaya devam edecek" dedi.

Ülker'in ikramlıklarına online alışveriş sitelerinden de ulaşmak mümkün

Turhan, geleneksel satış noktalarının yanı sıra online alışveriş
siteleri üzerinden tüketicilerin uzakta yaşayan, ziyaretine
gidemedikleri sevdiklerine gönderebilmesi için çikolata ve şekerleme
hediyelik ürünlerin bir arada olduğu seçenekler hazırladıklarını ifade
etti.

Turhan çikolata ve şekerleme alırken saklama koşulları açısından
tüketicilerin dikkat etmesi gereken noktalar hakkında da şu
değerlendirmeyi yaptı:

"Çikolata ve şekerlemenin üretim aşamasında izlenen yöntemler büyük
önem taşıyor. Tüketicilerin saklama koşulları da ürünlerin lezzeti söz
konusu olduğunda bir o kadar önemli hale geliyor. İkramlık
şekerlemenin 30 derecenin altında, güneş görmeyen serin ortamda
saklanması gerekiyor. Çikolatanın ambalajı, ürünün nefasetini koruması
ve yeme deneyimi açısından önemli bir unsur. Ambalaj ürünü çok iyi
kapatmalı ve sarmalı, hava ve ışığa maruz kalmasını engellemeli.
Çikolatanın yüzeyinin parlak ve pürüzsüz olması, ağızda kolayca
erimesi önemli. Çikolatada bulunan kakao yağı çok özel ve hassas
kristal bir yapıya sahip, bu yüzden 18-22 derecede, serin bir ortamda
saklanması yeterli. Buzdolabına konmaması gerekir.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




17:591.419
Değişim :  0,10% |  1,40
Açılış :  1.424  
Önceki Kapanış :  1.418  
En Yüksek
1.427
En Düşük
1.412
BIST En Aktif Hisseler17:59
TEZOL 18,44 13.342.207 % 9,96  
GARFA 10,28 5.345.984 % 9,95  
AKYHO 2,71 32.637.000 % 9,72  
GLRYH 2,62 15.259.778 % 8,71  
SNKRN 26,56 1.045.989 % 8,41  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 8,6280 8,6605 % 1,58  
Euro 10,1258 10,1884 % 1,29  
Sterlin 11,8457 11,9051 % 1,07  
Frank 9,2438 9,2995 % 1,03  
Riyal 2,3008 2,3123 % 1,54  
17:59 Alış Satış %  
Altın Ons 1.754 1.755 0,74  
Altın Gr. 488 488 7,24  
Cumhuriyet 3.210 3.258 18,00  
Tam 3.191 3.273 18,03  
Yarım 1.542 1.583 8,72  
Çeyrek 774 792 4,36  
Gümüş.Ons 22,38 22,43 -0,51  
Gümüş Gr. 6,22 6,23 -0,04  
B. Petrol 75,25 75,25 -0,42