Yünsa/Düzgören: ürkiye'de dokuma kumaş üretimine uygun yerli yün üretimi başlamalı

29.04.2019 12:42
Yünsa/Düzgören: ürkiye'de dokuma kumaş üretimine uygun yerli yün üretimi başlamalı


Uluslararası Yün ve Lüks Lifler Kongresi, Tekirdağ Namık Kemal
Üniversitesi tarafından 19 Nisan tarihinde gerçekleşti. Avrupa'nın tek
çatı altındaki en büyük entegre üst-segment yünlü kumaş üreticisi
Yünsa'nın ana sponsor olduğu kongrede global tekstil endüstrisindeki
son gelişmeler, eğilimler ve yünün çok yönlülüğü konularında paneller
gerçekleştirildi.
Tüm dünyadan araştırmacı, akademisyen, mühendis ve sektörün önde
gelen temsilcilerinin bir araya geldiği kongrede, Yünsa Genel Müdürü
Nuri Refik Düzgören "Dünyada Yün ve İpek Liflerindeki Son Trendler,
Tekstil Sektörünün Beklenti ve Talepleri" konulu panelde konuşmacı
olarak yer aldı. Düzgören, katılımcılara dünyada yün lifi
üretim-tüketim ve fiyatlarındaki değişimler ile tüketicilerin yünlü
mamüllerden beklenti ve talepleri konusundaki son trendleri hakkında
bilgi verdi.

"Türkiye'de dokuma kumaş üretimine uygun yerli yün üretimi
başlamalı"

Elliden fazla ülkeye gerçekleştirdikleri ihracat ile Avrupa'nın en
büyük üst-segment yünlü kumaş ihracatçısı olduklarını vurgulayan Yünsa
Genel Müdürü Nuri Refik Düzgören, "Tekstil sektörü iç ve dış
operasyonların değişkenlik göstermesi, üretim süreci ve hammadde
tedariki bakımından hem Türkiye'de hem dünyada diğer sektörlere
kıyasla zor bir sektör. Biz bu sektörde üst segment ürün üretiyoruz.
Finansal ve operasyonel süreçlerimizi doğru bir stratejiyle
yönetiyoruz. Global markaların bulunduğu geniş bir müşteri portföyümüz
var, ihracatta başarılıyız ve bu da marka değerimizi artıran önemli
bir unsur. Global ölçekte dokuma kumaş ihracatçısı ülkeler
incelendiğinde, dünya dokuma kumaş ihracatının büyük kısmının tek
başına Çin tarafından gerçekleştirildiği görülüyor. Global pazardaki
bu Uzak Doğu etkisini dengelemek ve daha rekabetçi hale gelmek,
sektörümüzün yeni dönemde üzerine eğilmesi gereken önemli bir konu."
dedi ve ekledi:

"Üreticilerimiz, pazara üstün kalite sunabilmeli ve mevcut yeni
araçları kullanabilmelidir. Bunun yanında dijitalleşmenin hız
kazandığı bu dönemde işletmeler bu teknolojik değişimi operasyonel
süreçlerinin tamamında uygulamalıdır. Dijitalleşmeyle birlikte tekstil
sektörü özelinde koleksiyonların müşterilere erişimi ve bu sayede
sipariş süreçlerinin kısalması sağlanabilecektir. Biz de teknolojiyi
üretim süreçlerimizden satış-pazarlamaya kadar tüm iş modellerimize
entegre ediyoruz. Avrupa'nın en büyük entegre üst-segment yünlü kumaş
üreticisi olarak dijitalleşmede de sektörümüze liderlik etme
gayretindeyiz.

Yünün sürdürülebilirliğinin yün talebi açısından kritik öneme
sahip olduğunu düşünüyoruz. Bu kapsamda uyguladığımız standartlar ve
doğal kaynakları en verimli şekilde kullanma projelerimiz ile bu
alanda sürdürülebilirliği destekliyoruz.
Yünsa, koyunların yetiştirildiği çiftliklerden başlayarak nihai
tüketiciye ulaşana kadar hayvan refahını ve hayvanların üzerinde
otladığı arazinin iyi yönetilmesini gözeten Responsible Wool Standard
(RWS) sertifikasına sahiptir. Yünsa'nın sahip olduğu Global Recycled
Standard (GRS) ve Recycled Claim Standart (RCS) sertifikalarıyla ise
son üründe kullanılan geri dönüştürülmüş malzemeler tedarik zinciri
boyunca izlenmekte ve doğrulanmaktadır.
Günümüzde tüketiciler gün geçtikçe satın aldıkları ürünlerin
sürdürülebilirliğini ve insan sağlığına olan etkisini sorguluyor.
Yünün doğal ve sürdürülebilir bir hammadde olması bu anlamda oldukça
önemli bir faktör. Yünün dikkat çeken özelliklerinden biri vücut-çevre
ilişkilerini en iyi şekilde ayarlayan değerli bir dokuma maddesi
olması. Yün, vücut sıcaklığında meydana gelen değişikliklere tepki
gösteren aktif bir elyaftır. Hava soğukken sıcak kalmanıza, hava sıcak
olduğunda serinlemenize yardımcı olur. Kısacası genel kanının aksine,
yün sadece kış aylarında değil dört mevsim giyilebiliyor.
Avustralya ve Yeni Zelanda'da yetişen merinos koyunları giyim için
dokuma kumaş üretimine daha uygun olduğundan, kalite standartlarımızı
korumak adına doğru ham maddeyi tercih ediyoruz. Bu sebeple biz de
bütün diğer üreticiler gibi yün ihtiyacımızı Avustralya ve Yeni
Zelanda'dan karşılıyoruz. Türkiye'de yetişen koyunlardan elde edilen
yünler dokuma kumaş üretimine uygun olmadığı için hammaddeyi
yurtdışından tedarik etmek durumundayız. Bu da hem maliyet artışına
hem de tedarik süresinde uzamalara neden oluyor.
Burada en önemli nokta yerli üretimin başlaması ve Türkiye'de
dokuma kumaş üretimine uygun yün üretebilmemiz. Yünsa olarak yerli yün
üretimi konusunu oldukça önemsiyoruz. Türkiye'de hem hayvancılık hem
tarım anlamında ciddi bir potansiyel var ve yünün yerli üretimi
yaygınlaştırılabilirse yün gibi doğal bir malzemeden yapılmış
ürünlerin maliyeti düşecektir ve daha geniş kitlelerce ulaşılabilir
olacaktır."

Sektördeki İtalyan Etkisi Kırılıyor

Dünya yünlü kumaş sektöründe dengelerin değiştiğini vurgulayan
Yünsa Genel Müdürü Nuri Refik Düzgören durumu şöyle özetledi: "İtalyan
üreticiler, Türkiye gibi yabancı rakiplerin yarattığı gerginliği
hissediyorlar. Son yıllarda, Yünsa gibi tecrübeli markaların
yaptıkları atılımlar, sektörü uzun yıllardır domine etmiş firmaların
ağırlığının azalmasına yol açtı. Biz de Yünsa olarak bu atılımın
öncülerinden biri olduk. Sektördeki paydaşlarımızla iş birliği yaparak
yeni ürünler ve ortak koleksiyonlar geliştirmeye açığız. Bu iş
birlikleri neticesinde inovatif ürünler üreterek yünü dünyada hak
ettiği yere getirmeyi arzuluyoruz."
Kendi ipliğini üreten ve kullanan Yünsa, yıllık 4.500 ton kamgarn
iplik kapasitesinin yanında 12.5 milyon metre kumaş dokuma
kapasitesine sahip. Yünsa, bugün, elliden fazla ülkeye ihracat
gerçekleştiriyor ve dünyanın önde gelen dev markalarıyla çalışıyor.
Yünsa Çerkezköy fabrikası, gerek üretim kapasitesi gerek modern ve
teknolojik altyapısı ile dünyada tekstil sektörünün önde gelen üretim
tesisleri arasında yer alıyor. İplik, çözgü ve dokuma, boyama,
apreleme süreçlerimizi burada gerçekleştiriyoruz. Bütün bu süreçlerde
kendi ipliğini üretip, kullanıyor.
Yünsa, toplam cirosunun yüzde 70'ini ihracat yoluyla elde eden ve
ihracat odaklı bir sanayi şirketi. Türkiye'de sektörümüzdeki ihracatın
%70'ini gerçekleştirdiklerini belirten Düzgören, "Bugün üretim
kapasitemiz ile dünyanın beş büyük üst segment yünlü kumaş
ihracatçısından biriyiz ve dünya toplam kumaş pazarının yaklaşık
%5'ini karşılıyoruz. 45 yıldan bu yana üretimimize ara vermeden devam
ediyoruz, istikrarlı büyümemizi sürdürüyor ve dünya lideri olma
yolunda hızla ilerliyoruz. 400'den fazla müşteriye ürünlerimizi
sunuyor, uluslararası çapta birçok markayla iş birliğimiz ile Yünsa
kumaşları dünya vitrinlerinde yer alıyor.
Bugün sadece Türkiye'de değil dünyada da kadın ve erkek giyiminde
modaya yön veren önemli bir üretici konumundayız. Geleceğin kumaş
tasarımı ve üretimi üzerine odaklanarak çağın ve teknolojinin
gerekliliklerini sektöre kazandırıyoruz. Bu nedenle kaliteli bir
üretim ve yenilikçi teknolojilerle kumaş üretimi için Ar-Ge
yatırımlarımız çok büyük bir önem taşıyor. Dünyadaki rekabetçi
gücümüzü artırmak, tekstil ihracatındaki lider konumumuzu pekiştirmek,
ihracattaki payımızı artırmak için katma değeri yüksek, hızlı ve
inovatif ürünler geliştirmeye odaklanıyoruz." dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
17:599.916
Değişim :  2,05% |  198,85
Açılış :  9.763  
Önceki Kapanış :  9.717  
En Düşük
9.751
En Yüksek
9.956
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:59
AKMGY 363,00 75.530.655 % 10,00  
YGYO 8,25 17.190.368 % 10,00  
BALAT 25,52 6.263.545 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 32,4409 32,4858 % 0,00  
Euro 34,6932 34,8249 % -0,42  
Sterlin 40,2970 40,4989 % -0,54  
Frank 35,2855 35,4624 % -0,59  
Riyal 8,5985 8,6416 % -0,40  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,18 27,22 % 0,66  
Platin 916,07 917,93 % 0,66  
Paladyum 955,34 960,22 % 0,66  
Brent Pet. 89,33 89,33 % 0,66  
Altın Ons 2.336,89 2.337,42 % 0,66