Anadolu Efes/Balaban: Anadolu Efes, arpa ve şerbetçiotu tarımını güvence altına almayı hedefliyor

19.04.2018 16:18



Global Sustainable Brands ağının İstanbul buluşması olan
Sustainable Brands 2018 Istanbul, dünyadan ve Türkiye’den önemli
isimlerin katılımıyla gerçekleşti. Konferansta markaların tüketiciye
karşı samimi ve dürüst olmaları gerektiği belirtilirken, ‘İyi yaşam’
adına olumlu çalışmalar yapan markaların da mutlaka bunları anlatması
gerektiği vurgulandı.
Sustainable Brands 2018 Istanbul’un ikinci gününde öne çıkan
konuşmacılarından biri, Türkiye markasının yaratıcı danışmanı olan ve
ezber bozan yaratıcı teorileriyle tanınan iletişimci Jacob
Benbunan’dı. Aynı zamanda Saffron Brand Consultants CEO’su olan
Benbunan, günümüzde insanların tüketici olmaktan çıkıp ürettiğini
tüketen insanlara dönüştüğünü vurguladı. “Yukarıdan aşağıya yönetim
değişti. Bu da şirketlerin yönetimlerini de değiştirdi” diyen
Benbunan, eski ve yeni ekonomiden şirketlerin yaşadığı değişime dair
örnekler verdi. Tesla’nın enerji üreteceğini duyurduğunu, Google’ın
Project’i geliştirdiğini, Alexa’nın ise alışveriş yapma şeklini
değiştirmeye soyunduğunu, airbnb’nin çatılara güneş panelleri
yerleştirdiğini, kitap satarak başlayan Amazon’un artık akla
gelebilecek her şeyi tedarik ettiğini dile getiren Benbunan, sözlerine
şöyle devam etti: “Çok farklı ve belki de olmak istemediğimiz dünyaya
doğru gidiyoruz. Tüm değişime rağmen insanoğlunun barınma, kimlik,
hürriyet, sevgi gibi ihtiyaçları değişmedi. Markalar bunu görmeli ve
kesinlikle ataletten kurtulmalı. Samimi olmalı ve mutlaka insan
hayatına dokunmalı. Bunu yapamazsanız başarılı da olamazsınız. Doğru,
dürüst ve şeffaf olmalı. Eskiden şirketler büyük kara kutular
şeklindeydi. Fakat internetin gelişmesi her şeyi değiştirdi. Bugünün
şirketleri mutlaka kristal bir topa dönüşmeli…”

Lojistikte kadın ağırlığı artıyor

‘Başarılı tedarik zincirinin arkasındaki sır: İyi Lojistik’
başlıklı oturumda, Transorient Yönetici Ortağı Nil Tunaşar, lojistik
sektörünün günümüzün şartlarında rekabetçi ve uzman olmak zorunda
olduğunu, kompleks yapısının kompleks yazılımlarla yönetilmesi
gerektiğini belirterek, “Sektörümüzün çevresel duyarlılığı çok yüksek.
Müşterilerimizin sürdürülebilirlik taleplerine uygun çözümler
üretiyoruz. Dünden bugüne geldiğimiz noktaya bakacak olursak bugün
dünden daha iyi konumdayız. Endüstri 4.0 ile insansız lojistik,
Nesnelerin İnterneti ile çalışan sistemler hayatımıza giriyor.
Gelecekte bugünden daha iyi, karbon izi daha düşük bir sektör
olacağız” diye konuştu. UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı ve Kıta Lojistik
Genel Müdürü Emre Eldener de sektörde profilin değiştiğini, kadınların
daha fazla rol almaya başladığını ifade ederek, “Şoförsüz araçlar
gündeme geldiğinde sektörümüzü kadınlar yönetecek” dedi.

İyi yaşam için özgürlük ve dikkate alınmak da önemli

KONDA Genel Müdürü Bekir Ağırdır ve Ünite İletişim Yürütme Kurulu
Başkanı Işıl Arıdağ, ‘İyi yaşam için iletişimi yeniden tasarlamayı’
tartıştı. Arıdağ, “Değer üretenler iyi yaşama doğru koşuyor. Bunun
için de ekosistemi harekete geçirerek ortak akla sevk etmek büyük önem
taşıyor” derken, Bekir Ağırdır şöyle konuştu: “Maslow’un ihtiyaçlar
hiyerarşisi bugün artık değişti. Yeme-içme kadar özgürlük de temel bir
ihtiyaç halini aldı. İyi yaşam için, iyi olmak için var olmak lazım.
İnsanlar bugün ihtiyaç, beklenti ve taleplerinin dikkate alınmasını
istiyor.”

Dove, güzellik tanımını tanımsızlaştırıyor!

Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Kategorileri Başkan
Yardımcısı Kamuran Uçar ve Tiyatro Sanatçısı Doğa Rutkay, “Benim
güzelliğim #rakamlarınötesinde” başlıklı oturumda kalıp yargılardan
uzak güzellik anlayışını tartıştı. Uçar, “Dünya değişiyor. Değişen
tüketici bizi de değişmeye zorluyor” dedi. Dove markasıyla yaptıkları
araştırmanın sonuçlarına vurgu yapan Uçar şunları söyledi:
“Araştırmaya katılan kadınların yüzde 40’ı, reklamlardaki kadınların
kendisini temsil etmediğini, yüzde 51’i ise bu kadınları rol model
olarak görmediğini söylüyor. Yine 13-18 yaş arasındaki genç kızların
yüzde 50’sinin bedeniyle barışık olmadığını, her 10 kızdan 7’sinin
kendini güzel bulmadığı için sokağa çıkmak, okula ya da doktora gitmek
istediğini biliyoruz. Buna bir ‘dur’ demek için 2016’da reklamlardaki
iletişim dilini değiştirmek üzere bir taahhütte bulunduk. Amacımız,
güzellik tanımını tanımsızlaştırmak! Ancak Unilever’in tek başına çaba
göstermesi yeterli değil, birlikte değişmeliyiz!”

Kordsa ve Arzu Kaprol ‘İyi yaşam’ için buluştu

Sustainable Brands Istanbul, teknoloji liderlerinden Kordsa ile
dünyaca ünlü moda tasarımcısı Arzu Kaprol’ü buluşturdu. ‘Teknoloji ile
Geleceği Tasarlamak’ başlıklı oturumda Kordsa İş ve Pazar Geliştirme
Direktörü ve İnşaat İş Birimi Lideri Murat Oğuz Arcan, “Kordsa olarak
‘Yaşamı Güçlendiriyoruz’ hedefiyle çıktığımız yolda, her adımımızla,
her yatırımımızla ‘sürdürülebilir teknolojiler’ yaratmaya çalışıyoruz.
Dünyaya teknoloji ihraç eden bir marka olarak faaliyet gösterdiğimiz
üç alanda da yaşamı kolaylaştıran, daha verimli ve en önemlisi çevreci
teknolojiler üretmek için çalışıyoruz” dedi. Arcan, dünyanın bireysel
sahiplikten toplumsal sahipliğe geçtiğini, Kordsa’nın ‘açık inovasyon’
yaklaşımıyla bu akıma katıldığını vurguladı. Teknolojiyle moda
tasarımını buluşturmaya 12 yıl önce başladığını belirten Arzu Kaprol
da “Bugün artık hava durumuna göre şekil değiştiren, beden ısısını
azaltıp yükseltebilen giysiler üzerinde çalışıyoruz. Pek yakında
mahallemizdeki bir 3D baskı dükkanında, beğendiğimiz modeli kendi
bedenimize göre bastırabileceğiz” diye konuştu.

Metro, ev ve balığın izinde…

Metro Türkiye Gıda Kategori Grup Müdürü Mesut Doğukan konferansta
tedarik zincirinde yaptıkları köklü değişiklikleri anlattı. Doğukan,
“Biz eti ve balığı yalnızca ticari bir ürün olarak değil, gelecek
nesillere bırakılması gereken bir değer olarak görüyoruz. İşte bu
nedenle ‘Bugünün balığını yarına da bırakalım’ dedik ve Su Ürünleri
Kooperatifleriyle, balıkçılarla el ele vererek balığın
izlenebilirliğini ve sürdürülebilirliğini sağlamak için yola çıktık.
Teknolojinin nimetlerinden de faydalanarak, limanlarda ve karaya çıkış
noktalarında su ürünleri kasalarına konulan balığın hangi sularda,
hangi tekne ile ne zaman avlandığını belirten izlenebilirlik
bilgilerini kayıt altına aldık. Tüketici ne yediğini bilsin diye, bu
bilgileri satış aşamasında kasalara veya poşetlere konulan QR barkod
ile müşterilerin bilgisine de sunduk” dedi. Doğukan, Et
İzlenebilirliği konusunda da çiftlikten tabağa tüm tedarik zincirini
takip ettiklerini, etin tüm tedarik sürecini kayıt altına alarak, QR
kod etiket sistemiyle, etin %100 izlenebilirliğini sağladıklarını
aktardı.
‘Gelecek için gözünüz yükseklerde olsun’ başlıklı oturum için
sahneye gelen Prefabrik Yapı Genel Müdürü Mustafa Tolunay, 360 derece
süreç yönetimiyle gerek müşterilerinin gerekse çalışanlarının
memnuniyetini sağladıklarını kaydederek, “Şirketler tüketiciye
dokunmadan önce mutlaka çalışanlarını anlamalı. Çünkü mutlu çalışan
mutlu müşteri getiriyor” dedi.
Son 3 İngiliz Başbakanının danışmanlığını üstlenen, Core Purpose
Kurucu Ortağı Paul Twivy de ‘Kent ve toplumu radikalleşen bakış
açısıyla yeniden tanımlamak’ başlıklı bir sunum yaptı. Şehirlerin
sürdürülebilir markalara dönüşmesi gerektiğini vurgulayan Twivy,
dünyanın farklı kentlerinden dikkat çeken iyi yaşam örnekleri verdi.

İLK GÜN NELER KONUŞULMUŞTU?

BASF’den yeni girişimlere destek

BASF Yeni Girişimler (Starting Ventures) Yöneticisi Manuela Werner
‘Yeni Girişimler – Daha iyi bir yaşam programı’ başlıklı bir sunum
yaptı. BASF Yeni Girişimler Programı’nın (Starting Ventures), dünyada
Güney Amerika, Afrika ve Güney Asya’daki az gelişmiş bölgelerde
yaşayanların ‘daha iyi bir yaşam’ sürmeleri için geliştirilen yerel
girişimleri desteklediğini belirten Werner, bu sayede destek
verdikleri projelerin BASF’nin uzun vadeli iş ve sürdürülebilirlik
başarısına katkıda bulunduğunu söyledi.

İş planları yerine mutluluk planları yapalım
Kurumsal şiir üzerine çalışmaları bulunan, Ink of The Future
şirketinde ‘Şiir Müdürü’ olarak görev yapan Vincent Avanzi de
‘Kelimelerle dünyayı değiştirmek’ başlıklı konuşmasında, iyi yaşamı
tanımlayan 4P’nin (Purpose, Planet, Profit, People) yanına Poem yani
şiiri de eklemek gerektiğini söyledi. Avanzi, “Bu şekilde yaşamaya
devam edersek 2050’de elimizde bir şey kalmayacak! Çözüm ya da
kirliliğin bir parçası olabiliriz. Hepimiz farklı gemilerden geldik,
ama bugün aynı geminin içindeyiz. Sürdürülebilir olmak için tek ruh,
tek aile, tek toplum olmak zorundayız. Hayallerimizde de
hedeflerimizde de bir olmalıyız. 1 numara olmaktansa bir olalım. İlla
başarılı bir şirket olmaktansa değerlere sahip bir şirket olun.
Dikkatli olmayın, harika olun” şeklinde konuştu ve salona şu soruyu
yöneltti: “İş planları yapmaktansa mutluluk planları yapmaya ne
dersiniz?”

Yüz yüze iletişim azaldı

Sahneye birlikte çıkan Lipton Pazarlama Müdürü Gamze Öztoygar
Masia ve Uzman Psikolog Zeynep Selvili Çarmıklı da Lipton’un
#konuşalımartık kampanyasına ilham veren araştırmanın sonuçları
hakkında bilgiler verdi. Araştırmaya göre, insanların yüzde 90’ı ‘yüz
yüze iletişim’in azaldığını söylüyor buna gerekçe olarak yüzde 78
oranla sosyal medyayı, yüzde 75 oranla cep telefonunu, yüzde 73 oranla
ise koşuşturmayı gösteriyor. 10 kişiden 9’u iletişim eksikliğinin
yalnızlığa yol açabileceğini vurguladı. Bu araştırma sonuçlarının
#konuşalımartık kampanyası için kendilerine ilham verdiğini söyleyen
Gamze Öztoygar Masia, “Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı tüm
markalarımızın olduğu gibi Lipton’un da faaliyetlerinin kalbinde yer
alıyor. Marka olarak global çapta yeni iletişim çatımızı ‘Hayatı
Farket’ diye belirledik. Çay ve sohbetin birleştirici gücünden yola
çıkarak insanlarımızı yüz yüze iletişim kurmaya teşvik ediyoruz” dedi.
Zeynep Selvili Çarmıklı da “Bugün daha sık ama daha az kaliteli
iletişim kuruyoruz. Çünkü gülümsemenin yerini emojiler aldı” diye
konuştu.
Anadolu Efes, arpa ve şerbetçiotu tarımını güvence altına almayı
hedefliyor
Anadolu Efes Kurumsal İletişim Müdürü Simge Balaban da ‘Geleceğin
tarımı için markalar nasıl köprü olabilir?’ başlıklı oturumda,
WWF-Türkiye ile iş birliği ve ‘Gelecekte Tarım, Tarımda Gelecek Var”
sloganıyla gerçekleştirdikleri proje hakkında bilgiler verdi: “Arpa ve
şerbetçiotu çiftçisini akıllı ve doğaya duyarlı tarım uygulamalarıyla
tanıştırıyor, ayrıca gençleri tarımsal üretime teşvik ederek
Anadolu’da tarımın geleceğini güvence altına almayı hedefliyoruz.
Projede kullanılacak ‘Toprak ve Hava Sensörleri’, ‘Uydudan Tarla
Sağlığı Takibi’ ve ‘Dijital Toprak Tahlil Cihazı’ gibi akıllı tarım
uygulamaları vasıtasıyla çiftçilerin arazisinde toprak nemi, toprak
ısısı, nispi nem ve ısı değerleri anlık olarak toplanacak ve düzenli
olarak ölçülüp kayıt altına alınacak. Akıllı tarım teknolojileri
sayesinde arpa ve şerbetçiotu tarımında kullanılan konvansiyonel
yöntemlerden kaynaklı, ekolojik dengeye yönelik tehditlerin
azaltılmasını amaçlıyoruz.”

Z kuşağında sağlık bilinci yüksek

Ülker Türkiye Başkanı Mete Buyurgan da ‘Bu Dünya Bizim’ başlıklı
sunumunda, 2010 yılında alışverişçilerin yüzde 40’ının Z kuşağından
oluşacağını, bu kuşaktaki sağlık bilincinin markaların pazarlama
stratejilerine yön verdiğini söyledi. ABD’de sağlık ve iyi yaşamı
destekleyen gıda pazarının 2016-2021 arasında yüzde 11 büyümesinin
beklendiğini hatırlatan Buyurgan, “10 kişiden 8’i, iş dünyası sosyal
problemleri çözmeye öncülük etmeli diyor. Sağlıklı yaşam, önümüzdeki 5
yılın en önemli trendlerinden biri olmayı sürdürecek. Ülker olarak
sürdürülebilirlik yaklaşımımızı çevre, inovasyon, değer zinciri,
çalışanlar, toplumsal sorumluluk ve liderlik gibi başlıklar üzerinden
şekillendirdik. Global iyi yaşam trendlerine cevap verecek
inovasyonlar geliştiriyoruz. Daha mutlu bir toplum amaçlıyoruz” dedi.

P&G’nin odak noktasında sorumlu tüketim var

P&G Global Fairy Genel Müdürü Elvan Önal da konuşmasında dünya
üzerindeki insanların yüzde 66’sının yılın en az bir ayında su
kesintisi ya da kıtlığı yaşadığına dikkat çekerek, şirket olarak 2030
hedeflerini (Ambition 2030) belirlerken sorumlu tüketimi odak
noktasına aldıklarını dile getirdi. Önal, “Ambition 2030, markalar,
tedarik zinciri, toplum ve çalışanlarımız üzerine kurgulandı. Biz
insanların duyarlılıklarını artırmayı, alışkanlıklarını değiştirmeleri
için onları teşvik etmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

İyi bir şey yapan şirketler bunu mutlaka anlatmalı

MullenLowe salt CEO’su Andy Last, günümüzde durdurulamaz
trendlerle karşı karşıya olunduğuna ve insanların şirketlere
sorumluluk yüklediğine dikkat çekerek, “Şirketlerin yaptıkları iyi
şeyleri anlatmaktan çekindiklerini görüyoruz. Oysa iyi bir şeyler
yapan ve aynı zamanda para da kazanan şirketler bundan gurur
duymalılar” dedi.

Daha fazla bilim kadınına ihtiyaç var

“Dünyanın bilime, bilimin kadınlara ihtiyacı var” başlıklı sunum
için Loreal Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurumsal İletişim
Direktörü Bige Mercan ile 117 ülke ve 275 proje arasından
‘Uluslararası Yükselen Yetenek’ ödülünü kazanan Doç. Dr. Duygu Sağ
sahnedeydi. Bige Mercan Loreal’in bilime global çapta verdiği öneme
dikkat çekerken, Doç. Dr. Sağ da kansere karşı yaptığı çalışmalar
hakkında bilgi verdi ve “Bilim dünyasında erkeklerle kadınların aşması
gereken yol aynı ama kadınlarınki daha dikenli!” dedi.

Konferansta toplu yoga

Sustainable Istanbul 2018’de büyük bir sürpriz de yaşandı. Yoga
Eğitmeni ve müzisyen Chris Chavez, “Bireysel olarak mutlu olursak
toplu olarak da mutlu oluruz” diyerek konferans katılımcılarına toplu
yoga yaptırdı.

İş dünyası Sustainable Brands 2018’in yanında

FairmontQuasar İstanbul’da yarın da devam edecek olan
SustainableBrands 2018’in Principal sponsorluğunu BASF, Lipton ve Dove
üstlenirken, Premier sponsorlar Ülker ve Fairy, Major sponsorlar
Loreal, Anadolu Efesve Kordsa, Supporting sponsorlar arasında ise
Philips, Defacto, Prefabrik Yapı, Pınar, Metro Toptancı Market, Zorlu
Holding, Balparmak ve Kalekim yer alıyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





18:051.455
Değişim :  1,58% |  22,62
Açılış :  1.433  
Önceki Kapanış :  1.433  
En Yüksek
1.455
En Düşük
1.417
BIST En Aktif Hisseler18:05
DOBUR 37,40 11.591.910 % 10,00  
SERVE 14,31 318.031 % 9,99  
EDIP 3,92 51.589.664 % 9,80  
HLGYO 2,62 38.136.089 % 9,62  
OLMK 7,70 9.746.974 % 9,38  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 9,5106 9,5124 % 0,13  
Euro 11,0681 11,0924 % 0,11  
Sterlin 13,0826 13,1482 % 3,05  
Frank 10,3190 10,3811 % 3,37  
Riyal 2,5291 2,5418 % 3,30  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.785 1.786 2,72  
Altın Gr. 545 545 17,41  
Cumhuriyet 3.570 3.624 70,00  
Tam 3.551 3.640 69,48  
Yarım 1.716 1.761 33,61  
Çeyrek 861 880 16,80  
Gümüş.Ons 24,16 24,19 0,01  
Gümüş Gr. 7,40 7,41 0,02  
B. Petrol 84,71 84,71 -0,10