BASIN BÜLTENİ-Yeni Ford Puma Crossover tasarımı dikkat çekiyor

26.06.2019 13:16
BASIN BÜLTENİ-Yeni Ford Puma Crossover tasarımı dikkat çekiyor


Ford, sportif ve atletik tasarımıyla dikkat çeken SUV esintilerine
sahip yeni crossover modeli Puma’yı lanse etti. Puma’nın etkileyici
dış tasarımı Ford’un insan odaklı tasarım felsefesinde yeni bir sayfa
açıyor. sınıfının en iyisi bagaj hacmi, müşteri geri bildirimleri
doğrultusunda geliştirilen yenilikçi esnek kullanım çözümlerini
beraberinde getiriyor. Gelişmiş Ford EcoBoost Hybrid 48-Volt
teknolojisi üstün yakıt verimliliği, performans ve sürüş keyfi
sunuyor. Dur-Kalk özelliğine sahip Adaptif Hız Kontrol Sistemi,
kablosuz şarj ünitesi ve 12,3 inç büyüklüğünde dijital renkli gösterge
ekranı sunulan yenilikçi teknolojilerden sadece birkaçı. Ford, yeni
Puma ile Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge ve yeni
Explorer Plug-In Hybrid’den oluşan SUV ve SUV esintilerine sahip
crossover ürün gamını genişletiyor. Ford Avrupa satışları içerisinde
SUV’lar önemli bir paya sahip. Avrupa’da satılan her 5 otomobilden
biri SUV ve 2018 yılında SUV –CUV araçların toplam satışları yüzde
18’in üzerinde arttı. 2020 yılında Türkiye’de satışa sunulması
planlanan yeni Ford Puma, 2008 yılından bu yana 1,5 milyar Euro
yatırım yapılan Ford’un Romanya’da bulunan Craiova Tesisinde
üretilecek.

Heyecan uyandıran tasarım sınıf lideri pratiklikle buluşuyor

Şık, sportif ve baştan çıkarıcı tasarımıyla dikkat çeken yeni Ford
Puma temelde Ford’un B segmenti platformunu kullanıyor ancak bunu
arttırılmış dingil mesafesi ve iz genişliği ile SUV sınıfına özgü
gövde orantılarıyla tamamlıyor.
Puma, çarpıcı ve tamamen özgün bir siluet için alçak, eğimli bir
tavan çizgisi kullanıyor. Önden arkaya doğru yükselen ve arkaya doğru
iyice genişleyen omuz çizgisi dinamik ve güçlü bir görünümü
beraberinde getiriyor. Düzgün ve akıcı hatları, özenle şekillendirilen
tampon tamamlıyor. Yatay formlu iki parça stop lambası tasarımı,
sadece daha geniş bir arka görünüm sunmakla kalmıyor aynı zamanda
bagaj erişimi ve kullanımını kolaylaştırıyor.
Yan gövde boyunca uzanan pürüzsüz ve akıcı hatlar alt gövdede ön
ve arka lastikler arasındaki iç bükey oluşumla daha dinamik ve canlı
bir görünüm kazanıyor. Dinamik ve sportif tasarım LED sis lambaları
gibi şık detaylarlatamamlanırken, yukarıda konumlandırılan farlarla
birlikte özgün bir görünüm ortaya çıkıyor.
Yeni Ford Puma crossover ST-Line ve Titanium dahil her biri farklı
bir karakter yansıtan son derece özgün tasarım detaylarına sahip
donanım paketleriyle geliyor.
Puma Titanium’da parlak gri 18 inçlik alaşım jantlarla birlikte ön
ızgara, sis farı ve yan marşpiyelerde krom detaylar bulunuyor. Metalik
gri arka difüzör ve plakalık ile parlak siyah cam çıtaları dış
tasarımı tamamlıyor. Büyük bir özenle şekillendirilen iç mekânda deri
direksiyon, ahşap eklentileri ve kumaş kapı panelleri çekici bir
görünüm ve yüksek kalite algısı sağlıyor.
Ford’un performans modellerinden izler taşıyan Puma ST-Line
donanımda 18 inçlik jantlar sunulurken isteğe bağlı olarak 19 inçlik
mat siyah jantlar tercih edilebiliyor. Özel olarak tasarlanmış yay ve
amortisörleriyle spor süspansiyon sportif bir sürüş hissi sunarken
ST-Line ön ızgara, mat siyah tasarım unsurları, sis farı çerçevesi
gibi parlak süslemeler ve daha büyük bir tavan spoyleri sportif
görünümü tamamlıyor. İç mekânda ise alt kenarı düz direksiyon ,
kırmızı dikiş detaylı parçalı deri koltuklar, alaşım pedallar ve
alüminyum detaya sahip vites topuzu sportif tasarımı destekliyor.
Her biri aracın dinamik karakterini tamamlayan 11 farklı renk
seçeneğine sahip yeni Ford Puma yenilikçi bagaj çözümünün de
aralarında bulunduğu son derece fonksiyonel ve kullanışlı yapısal
özellikler sunuyor. Sınıfının ödün vermeyi gerektirmeyen en iyi bagaj
hacmine sahip olan yeni Puma’da 456 litrelik bir bagaj bulunuyor. Arka
koltukların yatırılmasıyla 112 cm uzunluğunda, 97 cm genişliğinde ve
43 cm yüksekliğinde bir koli esnek kullanım özelliklerine sahip bagaja
sığıyor.
Müşteri gereksinimlerini karşılamak için geliştirilen Ford MegaBox
ile iki golf çantasını dik konumda rahatça barındırabilen derin ve çok
yönlü bir depolama alanı ortaya çıkıyor. Bu ek depolama alanı 763 mm
genişliğinde, 752 mm uzunluğunda ve 305 mm yüksekliğinde olmak üzere
80 litrelik bir alanı kullanıma sunuyor. Bu alanla birlikte bagaja
örneğin 115 cm uzunluğunda bir bitkiyi koymak mümkün. Yine bu alan
üzeri kapatılarak çamurlu botlar gibi kirli nesneleri yerleştirmek
için değerlendirilebiliyor. Özel gider tapası bu alanı su ile
temizleme kolaylığı sağlıyor.
Bagaj fonksiyonelliği üç farklı konumda ayarlanabilen bagaj zemini
ve bu sınıfta bir ilk olan Ford Akıllı Bagaj Kapağı teknolojisi ile
destekleniyor.

Gelişmiş motor teknolojileri

Ford, bu yılın başlarında, yeni Focus'tan itibaren pazara sunulan
her bir Ford otomobilin bir elektrikli seçeneğe sahip olacağını
açıklamıştı. Yeni Ford Puma sahip olduğu performans ile üstün sürüş
keyfi sunarken yüksek yakıt verimliliğini beraberinde getiren Ford’un
yenilikçi yarı-hibrit sistemini kullanan ilk model olacak.
EcoBoost Hybrid teknolojisinde Puma’nın 1,0 litre EcoBoost
benzinli motorunda 11,5 kW gücünde kayışla bağlantılı entegre bir
marş/jeneratörü (BISG) devreye giriyor. Geleneksel alternatörün yerini
alan bu sistem (BISG) fren anında oluşan ve boşa giden enerjiyi hava
soğutmalı 48 Voltluk lityum-iyon bataryayı şarj etmek için kullanıyor.
Sistem (BISG) aynı zamanda depolanan enerjiyi kullanarak üç silindirli
benzinli motoru normal sürüş ve hızlanma anında ilave tork ile
desteklemek üzere devreye giriyor. Yarı hibrit sistemin 125 PS ve 155
PS olmak üzere iki farklı güç versiyonu bulunuyor. Özellikle alt
devirlerde benzinli motora kıyasla yüzde 50 daha fazla tork sunan
hibrit sistem böylece daha akıcı bir sürüş deneyimi sunuyor.
Sisteme kazandırılan 50 Nm tork sayesinde benzinli motorun yakıt
verimliliği WLTP normuna göre yüzde 9 iyileşiyor. Yine ilave torkun
katkısıyla 125 PS’lik versiyon 5,4 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 124
gr/km CO2 emisyon salım değerine imza atıyor. 155 PS’lik versiyon ise
5,6 lt/100 km yakıt tüketiyor ve 127 gr/km CO2 emisyon salım değerine
imza atıyor.
Motoru göz açıp-kapama süresi olan 300 milisaniyede yeniden
çalıştıran BISG sayesinde Puma EcoBoost Hybrid’in Otomatik Başlat
–Durdur teknolojisi 15 km/s ve altındaki sürüşlerde çok daha yüksek
bir yakıt verimliliği seviyesine ulaşıyor. Ford’un Otomatik Başlat
–Durdur teknolojisi ayrıca Ford EcoBoost benzinli ve Ford EcoBlue
dizel motor seçeneklerinde de sunuluyor.
Puma’nın 125 PS gücündeki 1.0-litre EcoBoost motoru 5,8 lt/100 km
yakıt tüketimi ve 131 gr/km CO2 emisyon salım değerine imza atıyor.
Puma’nın 1.0-litre EcoBoost ve EcoBoost Hybrid motorlarında
Ford’un sektörde bir ilk olan üç silindirli motorda silindir kapatma
teknolojisi kullanılıyor. Silindir kapatma özelliği örneğin düşük
hızda akıcı sürüş gibi güç gereksiniminin olmadığı durumlarda sadece
14 milisaniye içinde 1 silindiri kapatıyor ve gerektiğinde yine sadece
14 milisaniyede devreye sokuyor.

Güven veren teknolojiler

Ford Puma’nın çevresinde 12 adet ultrasonik sensör, üç adet radar
ve iki adet kamera bulunuyor. Bunlar sürüşü daha konforlu ve daha
güvenli hale getirmek için tasarlanan Ford Co-Pilot360 teknolojilerini
besliyor.
Yedi vitesli otomatik şanzımanla birlikte sunulan Dur-Kalk
özelliğine sahip Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Trafik Levhası Tanıma
Sistemi ve Şerit Hizalama Sistemi trafikteki diğer araçları
algılayarak sürüş güvenliğine katkı sağlarken daha az stresli bir
sürüş sunuyor.
B-segment Ford’da bir ilk olan geniş açılı arka kamera dokunmatik
ekranda yansıttığı 180 derece açılı görüntü ile aracın arkasından
geçen yaya veya bisikletlilerin daha kolay görünmesini sağlıyor ve
geri-geri park yerinden çıkma manevralarını daha güvenli hale
getiriyor.
Geri manevra konusunda sürücünün hayatını kolaylaştıran bir diğer
donanım ise geri manevra esnasında aracın arka çapraz bölgesini
denetleyen ve olası bir risk halinde sürücünün uyarıya reaksiyon
göstermemesi halinde fren yapan Çapraz Trafik Uyarı Sistemi özelliğine
sahip Kör Nokta Uyarı Sistemi (BLIS).
Ford’un Dikey Park özelliğine sahip Gelişmiş Otomatik Park Sistemi
sürücülerin uygun park boşluğunu bulmasına ve eller serbest park
etmesine yardımcı olurken, Uzun Far Asistanı karşıdan gelen sürücünün
gözünü kamaştırmamak için uzun farları otomatik olarak kapatıyor.
Ford’un daha da geliştirdiği Şerit Takip Sisteminin Yol Kenarı
Tespiti fonksiyonu asfalt yolun bittiği ve yumuşak zemin, sert toprak
zemin veya çim alanın başladığı noktayı tespit ediyor ve aracın yoldan
çıkmasını önlemek için direksiyona tork uygulayabiliyor.
Yaya Algılama özelliğine sahip Çarpışma Önleme Yardımcısı yola
yakın, yol üzerinde veya yoldan karşıya geçmek üzere olan insanları
algılıyor ve olası çarpışmayı önlemek veya etkisini azaltmak üzere
sürücüye yardımcı oluyor. Olası bir çarpışma sonrasında İkincil
Çapışma Freni devreye giriyor ve fren yaparak ikinci bir çarpışmanın
oluşmasını önlüyor.
Duran veya yavaş ilerleyen nesneyi algılayarak direksiyona
müdahale eden Acil Manevra Destek Sistemi de sürüş güvenliğine ve
sürüş konforuna katkı sağlıyor.

Yenilikçi ve davetkâr

Yeni Puma’nın iç mekânı sadece çekici bir görünüm sunmak üzere
tasarlanmadı, aynı zamanda kullanıcıyı günlük hayatta destekleyen
ergonomik ve kullanışlı bir mimariyle dikkat çekiyor.
Bu segmentte bir ilk olan bel masajı özelliğine sahip ön koltuklar
üç yönlü masaj sistemi, üç kademeli yoğunluk ayarıyla rahat ve
konforlu yolculuklar sunuyor. Ergonomik şekli ile rahat ettiren ve
vücudu sıkıca kavrayan ön koltukların sırtlığı ince ve zarif yapısıyla
arka koltuk yolcularının diz mesafesine katkıda bulunuyor. Versiyona
bağlı olarak sunulan sökülebilir ve yıkanabilir ön ve arka koltuk
kılıfları kabin içini ilk günkü gibi temiz tutmaya yardımcı olurken
müşteriye aynı zamanda çeşitli kişiselleştirme imkânları da sunuyor.
Modern teknolojinin tüm imkanlarını kullanıma sunan yeni Ford
Puma, uyumlu akıllı telefonlar için kablosuz şarj özelliği dışında iki
adet USB girişi ile sürücü ve beraberindeki yolcuların şarj
gereksinimlerine çözüm üretiyor. Sadece şarj çözümü sunmakla kalmayan
yeni Puma akıllı telefonun araç sistemine entegrasyonuna yönelik en
güncel teknolojileri bünyesinde barındırıyor. Kullanıcı akıllı
telefonunu Bluetooth üzerinden SYNC 3 bilgi ve eğlence sistemine
bağlayarak ses sistemini ve sisteme bağlı akıllı telefonu basit sesli
komutlarla yönetme imkânı sunuyor.
Gelişmiş B&O Ses Sistemi sürüş koşullarından bağımsız şekilde her
zaman mümkün olan en iyi ses kalitesini üretmek üzere dinamik olarak
optimize edilmiş durumda. Bagaja entegre edilen ve bagaj hacminden
ödün vermeyi gerektirmeyen 150 mm’ye 200 mm ölçülerinde subwoofer
dahil 10 hoparlörlü sistem benzersiz bir müzik keyfi sunuyor. 575 Watt
gücünde Dijital Ses İşlemcisi özelliğine sahip amplifikatör ses
sistemini akustik açıdan mükemmelleştiriyor.
Kişiselleştirme olanağı sunan 12,3 inçlik dijital gösterge ekranı
sayesinde sürücüler sürüş destek sistemleri veya navigasyon gibi
bilgileri ekranda önceliklendirebiliyor. 24 bit gerçek renkli ekran
bilgileri daha canlı ve parlak göstererek sürüş esnasındaki
okunabilirliği kolaylaştırıyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0510.740
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  10.661  
Önceki Kapanış :  10.740  
En Düşük
10.634
En Yüksek
10.775
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
PKART 123,20 154.811.083 % 10,00  
GSDDE 11,55 65.255.918 % 10,00  
DYOBY 64,90 156.151.115 % 10,00  
DIRIT 19,25 5.778.842 % 10,00  
BALAT 39,60 4.730.854 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,1968 32,2040 % 0,08  
Euro 34,9799 35,0206 % 0,09  
Sterlin 40,6922 40,8962 % 0,00  
Frank 35,1515 35,3277 % -0,05  
Riyal 8,5430 8,5858 % 0,05  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 31,35 31,38 % 0,66  
Platin 1.036,63 1.038,34 % 0,66  
Paladyum 1.009,47 1.015,02 % 0,66  
Brent Pet. 83,23 83,23 % 0,66  
Altın Ons 2.414,50 2.414,83 % 0,66