Bursa İtibar Endeksi sonuçları açıklandı, ilk sırada TOFAŞ yer aldı

12.04.2018 09:06
Bursa İtibar Endeksi sonuçları açıklandı, ilk sırada TOFAŞ yer aldı


Bu yıl ilk kez gerçekleştirilen Bursa İtibar Araştırması 2017
sonuçlarına göre genel klasmanda Tofaş Bursa'nın en itibarlı şirketi
oldu. 24 farklı sektörde Bursa'nın en itibarlı kurum ve markalarının
belirlendiği araştırmada, Tofaş'ı, ikinci Renault ve üçüncü Bosch
takip etti.
Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü'nün akademik
denetiminde ve raportörlüğünde 2011 yılından bu yana gerçekleştirilen
Türkiye İtibar Endeksi'nin (TİE) ilk yerel uygulaması olan Bursa
İtibar Endeksi'nin 2017 Araştırması'nın sonuçlandı.
TİE'de olduğu gibi yine Yıldız Teknik Üniversitesi İstatistik
Bölümü'nün akademik denetiminde ve raportörlüğünde, Uludağ
Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu'nun da
danışmanlığında Türkiye İtibar Akademisi'nce gerçekleştirilen Bursa
İtibar Endeksi (BİE) 2017 araştırmasından çarpıcı sonuçlar çıktı.

Bursa iş dünyası navigasyonuna kavuştu

Türkiye İtibar Akademisi Başkanı Ertan Acar, "Türkiye'nin en
itibarlı kurum ve markalarını belirlemek amacıyla 2011'den bu yana her
yıl Türkiye İtibar Endeksi Araştırması'nı gerçekleştiriyoruz. TİE
araştırması ülkemizde ekonomimizin lokomotif sektörleri ekseninde
itibarı oluşturan etkenleri belirlemek, sektörlerin itibarlarını
kıyaslamak, şirketlerin sektörlerinde ve Türkiye genelindeki diğer
şirketlere göre nasıl konumlandırıldıklarını ölçümlemek, kurumsal
itibar yönetimi alanında bir referans kaynağı oluşturmayı amaçlamakta"
dedi.
"Bursa, güçlü sanayisi ve kent ekonomisi ile ülkemize katma değer
sağlama da öncü ve Türkiye ihracatının da başkentidir. Ama hal böyle
iken ulusal çapta pek çok markaya sahip kentin bu yerel değerleri,
sahip oldukları rekabet ve algının değer gücü bugüne kadar
ölçümlenmemişti" diyen Acar, "Bu düşünceden hareketle TİE'nin yerel
ölçekte bir örneği olan Bursa İtibar Endeksi'ni hayata geçirmeye karar
verdik. Çünkü, 'İtibar' ve 'Algı Yönetimi' iletişim alanındaki
günümüzdeki en stratejik konulardır. Bu nedenle, sağlıklı veriye
ulaşmak marka ve kurumlarımız için büyük önem taşımaktadır. İtibar ve
algı yönetimi konusunda alınacak aksiyonları planlamak ve yapılan
iletişim yatırımlarının etkisini ölçümlemek adına birçok farklı itibar
ve algı modelleri geliştirilmiştir. İşte buradan hareketle, tıpkı
Türkiye İtibar Endeksi'nde olduğu gibi TİE-REP metodoloji ve CATI yani
bilgisayar destekli telefonla görüşme yöntemi kullanılarak, Bursa ili
ölçeğinde BİE'yi gerçekleştirdik.

10 bin kişi ile görüşüldü

Bursa ili ve tüm ilçelerinde yaklaşık 10 bin kişinin telefon ile
arandığını belirten Acar, "10 bin kişiye 60 farklı soru yöneltilerek,
yaklaşık 125 bin dakikalık telefon görüşmesi ile BİE'nin saha
çalışmaları Ocak-Şubat 2018'de tarihlerinde tamamlandı. BİE Raporu 24
farklı sektörde faaliyet gösteren kurumların, algılanan değerlerinin
yanı sıra onların gelecek vizyonlarını belirlerken gereksinim
duyacakları bir navigasyon aracı niteliği taşımakta. Bursa İtibar
Endeksi 2017 Raporu'nun kurum ve mercek altına aldığı tüm sektörlere
katkı sağlaması temennisi ile…" diye konuştu

1431 kurum radara girdi

"Genel Klasman" ve "24 Farklı Sektör İtibar Şampiyonları"nın
belirlendiği BİE 2017 verilerine göre Bursa'nın Genel Klasmanda en
itibarlı markası TOFAŞ oldu. TOFAŞ'I Renault ve Bosch takip etti.
Araştırmada ayrıca 24 farklı sektörün en itibarlı markaları da tek tek
belirlendi.
Genel Klasman'da 150, 24 farklı sektörde, 1281 genel toplamda ise,
1431 kurum ve markanın radara girdiği BİE 2017 Araştırması için
bilgisayar destekli telefonla arama yönetimi (CATİ) kullanılarak Bursa
ve İlçelerinde yaklaşık 10 bin kişi arandı. 15 Aralık 2017-15 Şubat
2018 tarihleri arasında yaş, cinsiyet, meslek, eğitim ve gelir grubu
dikkate alınarak rastgele arama yöntemi ile yapılan BİE 2017
Araştırması, 125 bin dakikalık telefon görüşmesi gerçekleştirildi.
Ankete katılanlara biri demografik özellikleri belirlemek amacıyla
olmak üzere 18 ana başlık altında ve hiç bir marka ya da kurum adı
zikredilmeden, yani yardımsız olarak yaklaşık 60 soru yöneltildi.

BİE'de sorgulanan konu başlıkları

Demografiyi belirlemek amaçlı sorular dışında yardımsız olarak
zikredilen şirketin ya da markaların belirlenmesi için yöneltilen 60
farklı sorunun ana konu başlıkları şöyle
" Marka ya da kurum adı belirtmeksizin yardımsız yöneltilen
sorularda itibarlı olarak zikredilen şirket ya da markanın köklü ve
sağlam bir kurum olması,
" Çalışan hakları, işçi sağlığı ve güvenliğine önem veren bir
kurum olması,
" Herkesin çalışmak istediği bir kurum olması,
" Üstün hizmet ve ürün kalitesi sunması,
" Uluslararası standartlarda ürün ve hizmet sunması,
" Yeniliklere, teknolojiye ve tasarıma önem vermesi,
" Sektöründe öncü özellikleri taşıması yada sektöründe lider
konumda olması,
" Çevre, eğitim, sağlık gibi konularda sorumluluklarını yerine
getirmesi,
" Finansal durumu ve ticari kapasitesinin yüksek olması,
" Beğenilen markalarının olması,
" Hızla büyüyen, atılımlar yapan şirket olması,
" Türkiye ekonomisine katkıda bulunması,
" Kamuoyunda dürüst ve şeffaf bir anlayışla yönetiliyor algısına
sahip olması,
" Spor, sanat ve kültürle ilgili faaliyetlere destek vermesi,
" Uluslararası rekabete yönelik çok sayıda buluş geliştirmiş
olması,
" Profesyonel ve nitelikli çalışanlarının bulunması,
" Toplumun gelişmesi için çalışması.
Genel Klasmanda 154 kurum radara girdi
BİE Genel Kalsmanı'nda en itibarlı ilk 10'da 11 şirket yer aldı.
Bunlar arasında holdingler grubundan 2, gıda sektöründen 2, otomobil
sektöründen 2, alkolsüz içecek sektöründen 2, inşaat sektöründen 1,
beyaz eşya sektöründen 1 ve makine sektöründen de 1 şirket yer aldı.
Genel klasmanda 154 farklı şirket itibarlı şirketler olarak öne
çıkarak araştırmanın radarına girmeyi başardı. Genel klasman
sonuçlarında Tofaş'ın BİE 2017 skoru 74.0'tür. Araştırma sonuçlarına
göre Tofaş'ı en üst sıraya çıkaran en önemli özelliği ise Türiye
ekonomisine katkıda bulunmasıdır. Renault'nun BİE 2017 skoru 71.7'dir
ve Araştırma sonuçlarına göre Renault'nun en önemli özelliği ise
köklü sağlam bir kurum olmasıdır. Genel Klasman üçüncüsü Bosch'un BİE
2017 skoru ise 81.7 olarak ortaya çıktı. Bosch'u itibarlı bulan
katılımcılara göre tıpkı Renault'da olduğu gibi Bosch'un da en önemli
özelliği köklü sağlam bir kurum olması.
BİE GENEL SONUÇLARINA GÖRE BURSA'NIN EN İTİBARLI 10 MARKASI
1. TOFAŞ
2. RENAULT
3. BOSCH
4. ÖZDİLEK (*)
5. DURMAZLAR
6. KAFKAS ŞEKERLEME
7. ERİKLİ
8. STARWOOD ORMAN ÜRÜNLERİ
9. YAVUZ İSKENDEROĞLU
10. ŞİŞECAM ve ULUDAĞ İÇECEK

(*) EN İTİBARLI İLK ÜÇ MARKA ULUSAL ve GLOBAL MARKA OLARAK
DEĞERLENDİRİLDİĞİNDE "ÖZDİLEK" BURSA'NIN EN İTİBARLI LOKAL MARKASIDIR!
ÖZDİLEK'İ İKİNCİ EN İTİBARLI LOKAL MARKA OLARAK DURMAZLAR, EN İTİBARLI
3. LOKAL MARKA OLARAK KAFKAS ŞEKERLEME, EN İTİBARLI 4. LOKAL MARKA
OLARAK ERİKLİ, EN İTİBARLI 5. LOKAL MARKA OLARAK STARWOOD ORMAN
ÜRÜNLERİ, EN İTİBARLI 6. LOKAL MARKA OLARAK YAVUZ İSKENDEROĞLU VE EN
İTİBARLI 7. LOKAL MARKA OLARAK ULUDAĞ İÇECEK TAKİP ETMİŞTİR.

SEKTÖRLERE GÖRE BURSA'NIN EN İTİBARLI MARKALARI
¢ 66 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Holding Sektörü":
o Sönmez Holding
¢ 34 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Enerji Sektöründe":
o Zorlu (Enerji Üretim),
o Limak Enerji Uludağ Elektrik Perakende (Elektrik Perakende),
o Bursagaz (Doğalgaz)
¢ 21 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Beyaz Eşya
Sektöründe":
o Arçelik
¢ 62 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Lojistik
Sektöründe":
o Yurtiçi Kargo (Kargo)
o Borusan (Lojistik)
¢ 94 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "İnşaat Sektöründe":
o Bakgör
¢ 36 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Otomobil
Sektöründe":
o Tofaş
¢ 62 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Hazır Giyim
Sektöründe":
o LC Waikiki
¢ 94 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Gıda Sektöründe":
o Sütaş
¢ 38 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "İlaç Sektöründe":
o Eczacıbaşı
¢ 29 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Ulaşım Sektöründe":
o Kamil Koç
¢ 14 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Bankacılık
Sektöründe":
o Garanti Bankası

¢ 37 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Elektronik Eşya
Sektöründe":
o Samsung
¢ 58 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Turizm/Otel
Sektöründe":
o ETS Tur (Tur Operatörü)
o Kervansaray (Otel)
¢ 44 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Sigortacılık
Sektöründe":
o Anadolu Sigorta
¢ 67 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Eğitim Sektöründe":
o Sınav Koleji (Özel Okullar/Dersaneler)
o Uludağ Üniversitesi (Üniversite)
¢ 61 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Makine Sektöründe":
o Durmazlar Makine
¢ 82 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Mobilya
Sektöründe":
o İnegöl
¢ 35 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Market Sektöründe":
o Onur Marketleri
¢ 36 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Alkolsüz İçecek
Sektöründe":
o Uludağ Gazozları
¢ 102 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Tekstil
Sektöründe":
o Yeşim Tekstil
¢ 96 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "Restorant
Sektöründe":
o Köfteci Yusuf
¢ 28 marka veya kurumun BİE Radarına girdiği "AVM Sektöründe":
o Korupark
¢ 12 kurumun BİE Radarına girdiği "Belediyelerde":
o Nilüfer Belediyesi
¢ 73 kurumun BİE Radarına girdiği "STK'larda":
o ADD (Sivil Toplum)
o BTSO (İş Dünyası)

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
17:599.916
Değişim :  2,05% |  198,85
Açılış :  9.763  
Önceki Kapanış :  9.717  
En Düşük
9.751
En Yüksek
9.956
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:59
AKMGY 363,00 75.530.655 % 10,00  
YGYO 8,25 17.190.368 % 10,00  
BALAT 25,52 6.263.545 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
MEGAP 5,72 28.990.127 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 32,4246 32,4375 % -0,15  
Euro 34,6533 34,7411 % -0,66  
Sterlin 40,2905 40,4925 % -0,56  
Frank 35,2662 35,4430 % -0,65  
Riyal 8,5986 8,6417 % -0,40  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 27,19 27,25 % 0,66  
Platin 915,96 918,11 % 0,66  
Paladyum 954,56 959,53 % 0,66  
Brent Pet. 89,32 89,32 % 0,66  
Altın Ons 2.337,84 2.338,38 % 0,66