Coca Cola İçecek'in konsolide satış hacmi %0,1 artışla 1.316 milyon ünite kasa oldu

10.01.2020 06:29
Coca Cola İçecek'in konsolide satış hacmi %0,1 artışla 1.316 milyon ünite kasa oldu


Coca Cola İçecek'in konsolide satış hacmi %0,1 artışla 1.316
milyon ünite kasa oldu.
Şirket'ten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler
verildi:
"Konsolide Satış Hacmi

2019 yılında, konsolide satış hacmi, ‘hafif düşüş' yönündeki
beklentimizin üzerinde gerçekleşerek %0,1 artışla 1.316 milyon ünite
kasa oldu. Ana kategorilerdeki büyüme ise geçen yıla göre %0,6 arttı
(Ana kategoriler, bu bilgi notu boyunca CCI'ın dağıtımı yapılan Çay
haricindeki kategorilerini ifade etmektedir). Pakistan'daki yavaşlama
ve Türkmenistan'da üretimin durmasına rağmen, satış hacmimiz
Kazakistan, Türkiye ve Azerbaycan operasyonlarımızın katkısıyla
büyümeye devam etti. Türkmenistan hariç olarak bakıldığında, konsolide
ana kategoriler satış hacmi 2019 yılında %1,4 oranında arttı. Gazlı
içecekler kategorisi (%0,3 artış) ve gazsız içecekler kategorisi (%5,1
artış) 2019 yılındaki büyümenin temel etkenleri olurken, su ve çay
kategorilerindeki küçülme sırasıyla %0,1 ve %4,9 olarak gerçekleşti.
Buzlu çay segmenti satıldığı bütün pazarlarda büyüme kaydederken,
gazlı içecekler kategorisi Pakistan, Ürdün ve Türkmenistan haricindeki
tüm pazarlarımızda artış gösterdi. 2018 yılında %49 olan Türkiye
operasyonunun toplam satış hacmi içerisindeki payı, 2019 yılında %50
olarak gerçekleşti.
4Ç19'da, konsolide satış hacmi, %0,8 artışla 230 milyon ünite kasa
oldu. Gazlı içecekler kategorisi %4,9 ve gazsız içecekler kategorisi
%14,5 artış kaydederken, su ve çay kategorilerindeki azalma sırasıyla
%13,0 ve %9,2 olarak gerçekleşti. Aynı dönemde, ana kategorilerin
satış hacmindeki büyüme %2,4 oldu.

Türkiye

2019 yılında, Türkiye operasyonunun satış hacmi %1,8 büyüme
kaydederken, toplam satış hacmi 662 milyon ünite kasa oldu. Aynı
dönemde çay ve meyve suyu haricinde tüm kategoriler büyüme
kaydederken, ana kategorilerdeki büyüme %3,2 oldu.
Gazlı içecekler kategorisi 2018 yılında %5,7 büyümenin ardından
2019 yılında %3,8 artarak en yüksek satış hacmi seviyesine ulaştı.
2018 yılında %23 olan küçük paketlerin gazlı içecekler kategorisi
içerisindeki payı artış trendini koruyarak 2019 yılında %25'e ulaştı.
Satılan paket sayısı ise %9 artışla hacim büyümesinin üzerinde
gerçekleşti. 2019 yılındaki büyüme temel olarak yeni müşteriler ile
birlikte büyümeye devam eden yerinde tüketim kanalının etkisiyle
gerçekleşti. Soğutucu yerleştirmeleri, devam eden medya yatırımları ve
başarılı pazar uygulamaları da hacim büyümesini destekledi.
Şekersiz/Düşük kalorili segment %5,9 büyüme kaydederken,
Şekersiz/Düşük kalorili segmentin gazlı içecekler içerisindeki payı
artmaya devam etti. 2018 yılında %20 büyümenin ardından 2019'da %11,5
büyüyen buzlu çayın katkısı ile gazsız içecekler kategorisi 2019'da
%3,1 artış gösterdi. Su kategorisi ise 2019 yılında küçük paketlerin
toplam satış içerisindeki artan payının katkısıyla %1,6 arttı. Çay
kategorisinin hacmi ise aynı dönemde %5 azaldı.
4Ç19'da, olumlu hava koşullarının katkısı ile satış hacmi %4,9
artışla 126 milyon ünite kasa oldu. Ana kategorilerin hacim yıllık
bazda %9,7 arttı. Gazlı içecekler kategorisi %15,8 büyüme kaydederken,
Şekersiz/Düşük kalorili segment büyümesi %31,1 oldu. Gazsız içecekler
kategorisindeki hacim artışı 4Ç19'da %12,9 oldu. Buzlu Çay %49,9 artış
ile büyümeye en büyük katkıyı yaparken, Su ve Çay kategorileri
sırasıyla %7,2 ve %9,4 oranında küçüldü.

Uluslararası

2019 yılında, uluslararası operasyonların satış hacmi başta
Pakistan'daki satışların yavaşlaması ve Türkmenistan'da devam eden
üretim durmasından kaynaklı %1,5 azalarak 654 milyon ünite kasa oldu.
Pakistan satış hacmi, 2018 yılındaki %7,3 büyümenin ardından
2019'da %7,8 daraldı. Zayıf makroekonomik koşullar ve zorlu rekabet
ortamı yıl boyunca satış performansını olumsuz etkiledi. Gazlı
içecekler kategorisi 2019 yılında %7,4 daralarak sektördeki genel
düşüşü yansıttı. ‘Cola-Cola' markası yüksek marka sevgisi ile kategori
genelinden daha iyi performans gösterirken, portföyümüzdeki tüm gazlı
içecek markaları düşmeye devam etti.
Orta Doğu operasyonlarımızda, satış hacmi %1,7 daraldı. Irak satış
hacmi %3,7 büyüyen gazlı içecekler kategorisinin katkısı ile 2019
yılında %0,8 artarken, su kategorisi %7,4 daraldı.
Orta Asya satış hacmi %9,0 artarken, Türkmenistan haricindeki tüm
operasyonlarımız çift haneli büyüme kaydetti. Kazakistan tüm
kategorilerde pazar payı kazanırken satış hacmi %13,9 arttı. Başarılı
tüketici aktivasyonları, soğutucu yerleştirmeleri ve etkili pazar
uygulamaları 2019 yılı boyunca büyümeyi destekledi. Azerbaycan %20,5
büyürken, ‘Coca-Cola' markası %34 büyüme kaydetti. Devam eden
konvertibilite sorunun yol açtığı üretimde yaşanan aksamalardan dolayı
2019 yılı başında üretimi duran Türkmenistan'ın satış hacmine önemli
bir katkısı olmadı. Türkmenistan hariç, Orta Asya satış hacmi %14,4
arttı.
4Ç19'da, uluslararası operasyonların satış hacmi geçen yılın aynı
dönemine kıyasla %3,6 oranında daralarak 104 milyon ünite kasa olarak
gerçekleşti.
Pakistan operasyonumuzun satış hacmi, sektörde devam eden
yavaşlama, üçüncü çeyrekte yapmış olduğumuz fiyat artışları ve yıl
sonunda stok seviyelerinin eritilmesi sebebiyle 4Ç19'da %15,2 daraldı.
Orta Doğu operasyonlarımızın satış hacmi %3,3 azaldı. Irak'taki
siyasi huzursuzluk satış hacmi performansına yansıdı ve hacim %4,8
düştü. Ancak, Gazlı içecekler kategorisi %5,7 büyüdü. Ürdün yeni
soğutucu yerleştirmelerinin katkısı ile %7,3 büyüme kaydetti.
Orta Asya operasyonlarımızın satış hacmi Kazakistan, Azerbaycan ve
Tacikistan'daki çift haneli büyümenin katkısı ile %11,1 arttı. 4Ç18'de
%6,7 büyüyen Kazakistan satış hacmi, bu yılın aynı döneminde %16,2
arttı. Yeni Yıl tüketici promosyonları ve başarılı tüketici
aktiviteleri bölgede büyümeye katkı sağlayan ana unsurlar oldu. "

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/811254

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
13:249.077
Değişim :  -0,22% |  -19,74
Açılış :  9.139  
Önceki Kapanış :  9.097  
En Düşük
9.035
En Yüksek
9.150
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler13:22
BSOKE 19,91 157.649.090 % 10,00  
OZSUB 38,28 52.797.033 % 10,00  
BANVT 181,50 87.848.416 % 10,00  
TMSN 160,60 374.153.085 % 10,00  
SAMAT 67,10 165.001.666 % 10,00  
13:22 Alış Satış %  
Dolar 31,5040 31,5082 % 0,46  
Euro 34,2202 34,2393 % 0,59  
Sterlin 39,8049 40,0045 % 0,58  
Frank 35,5122 35,7262 % 0,41  
Riyal 8,3730 8,4150 % 0,42  
13:22 Alış Satış %  
Gümüş ONS 23,14 23,17 % 0,66  
Platin 894,91 896,24 % 0,66  
Paladyum 968,89 973,15 % 0,66  
Brent Pet. 83,43 83,43 % 0,66  
Altın Ons 2.085,03 2.085,37 % 0,66