Coca Cola İçecek'in yılın ilk yarısında konsolide satış hacmi %4,1 artış göstererek 606 milyon ünite kasa oldu

14.07.2017 07:04
Coca Cola İçecek'in yılın ilk yarısında konsolide satış hacmi %4,1 artış göstererek 606 milyon ünite kasa oldu


Coca Cola İçecek'in yılın ilk yarısında konsolide satış hacmi
%4,1 artış göstererek 606 milyon ünite kasa oldu.
Şirket'ten konu ile ilgili KAP'a yapılan açıklamada şu bilgiler
verildi:
"Konsolide Satış Hacmi

Konsolide satış hacmi 2017 yılının ikinci çeyreğinde yıllık %3,5
artışla 373 milyon ünite kasa olurken, yılın ilk yarısında %4,1 artış
göstererek 606 milyon ünite kasa oldu. Türkiye operasyonlarının toplam
satış hacmindeki payı, 2017 yılının ilk yarısında önceki yılın aynı
dönemine göre önemli bir değişim göstermeyerek %50 seviyesinde
gerçekleşti.
Yılın ikinci çeyreğinde, gazlı içecek kategorisinin satış hacmi,
uluslararası operasyonlardaki büyümenin Türkiye'deki daralmayı telafi
etmesiyle geçen yılın aynı dönemine göre yatay seyretti. Gazsız içecek
kategorisi (su hariç), uluslararası operasyonlardaki güçlü büyümenin
katkısıyla, ikinci çeyrekte %5,5 hacim artışı gösterdi. Su kategorisi
ise, Türkiye operasyonlarındaki düşük satış hacmine bağlı olarak %4,7
geriledi. 2016'nın ilk yarısında toplam satış hacminin %71'ini
oluşturan gazlı içecek kategorisi, bu yılın aynı döneminde hacmin
%70'ini oluşturdu.

Türkiye Operasyonu

Türkiye operasyonunun satış hacmi, yılın ikinci çeyreğinde %2,9
artışla 181 milyon ünite kasa olurken, yılın ilk yarısında buzlu çay
ve çay kategorilerindeki büyümenin katkısıyla %2,8 artış göstererek
300 milyon ünite kasa olarak gerçekleşti.
Türkiye'de gelir artışına yönelik ticari uygulamalarımızla olumlu
sonuçlar elde ediyoruz. İkinci çeyrekte, gazlı içecek kategorisinin
satış hacmindeki daralmaya karşın, satılan paket sayısı küçük
paketlerdeki artışa bağlı olarak %3 artış gösterdi. Gazlı içecek
kategorisi, Mart ayının sonunda yapılan fiyat artışı öncesinde, büyük
paketlerdeki büyümeyle ilk çeyreği %7,1 artışla tamamladı. İkinci
çeyrekte ise büyük paketlerin hacmindeki daralma ve dönemin büyük
bölümünde ortalamanın altında kalan hava sıcaklığının etkisiyle %5,0
daraldı. Böylece, kategorinin satış hacmi yılın ilk yarısında %0,8
daralma kaydetti.
Gazsız içecekler kategorisinin satış hacmi yılın ikinci çeyreğinde
buzlu çaydaki %18,7'lik büyümenin etkisiyle %2,8 artarken, su ve meyve
suyu hacimleri geriledi. Su kategorisindeki toplam karlılığı artırma
stratejimize paralel olarak küçük paketlerin satış hacmi büyük
paketlerin üzerinde performans gösterdi. Meyve suyu kategorisinin
genelindeki daralmaya rağmen, bu kategoride yüksek kar marjına sahip
ürünler çift haneli büyüme kaydetti. Gazsız içecekler kategorisinin
hacmi, yılın ilk yarısında, su ve meyve suyu hacimlerindeki daralmaya
bağlı olarak %5,1 geriledi. Diğer yandan, çay kategorisi, yılın ikinci
çeyreği ve ilk yarısında sırasıyla %52.3 ve %39.3 hacim artışı
kaydetti. Kategorideki yüksek büyüme, önemli ölçüde önde gelen bir
indirim marketleri zincirinde satışa başlanmasına bağlı olarak
gerçekleşti.
2017'nin ikinci çeyreği ve sonrasında, etkin iskonto yönetimi,
güçlü fiyatlandırma ve paket dağılımının ünite kasa başına geliri
olumlu etkilemesini bekliyoruz. Ayrıca, 2016'nın ikinci yarısındaki
düşük baz ve 2017'de turizm faaliyetlerinde görülen iyileşmenin, yılın
ikinci yarısında satış hacimlerine katkı sağlamasını bekliyoruz.

Uluslararası Operasyonlar

Uluslararası operasyonların satış hacmi, yılın ikinci çeyreğinde
Pakistan ve Orta Asya operasyonlarının katkısıyla %4,1 artış
kaydederek 191 milyon ünite kasa olurken, ilk yarıdaki satış hacmi
%5,4 artışla 305 milyon ünite kasa oldu.
Pakistan satış hacmi, yılın ilk çeyreğindeki %9,4 büyümenin
ardından, ikinci çeyrekte, geçen yılın aynı dönemindeki %28,1'lik
büyümenin üzerine %3,7 artış kaydetti. Elverişli makroekonomik ortam
ve başarılı tüketici aktiviteleri, 2016'nın ilk yarısındaki %22,6
büyümenin ardından, 2017 yılının ilk yarısındaki %5,6'lık hacim
artışına katkı sağladı. Coca-Cola markası, yılın ilk yarısında artan
bulunurluk ve saha uygulamalarındaki iyileşmeyle birlikte %11,5 büyüme
kaydetti. Pakistan'da iskonto yönetimi ve disiplinli üretim
uygulamalarına odaklanarak sürdürülebilir gelir artışı hedefliyoruz.
Orta Asya operasyonlarının satış hacmi, yılın ikinci çeyreği ve
ilk yarısında sırasıyla %6,0 ve %6,6 artış kaydetti. Etkin tüketici
promosyonları, güçlü pazar uygulamaları ve "Tek Marka Stratejisi"ne
geçiş, büyümeye katkı sağlayan başlıca unsurlar oldu. Bölgedeki en
büyük pazarımız Kazakistan, ikinci çeyrekte tüketici eğilimdeki
iyileşmeye paralel olarak %16,6 hacim artışı kaydetti. Azerbaycan'da
tüm kategorilerde büyüme kaydedilirken, satış hacmi 2016'nın ikinci
çeyreğindeki düşük bazın da etkisiyle %21,8 yükseldi.
Orta Doğu operasyonlarının satış hacmi ise, yılın ikinci çeyreği
ve ilk yarısında sırasıyla %2,2 ve %2,9 artış kaydetti. Kuzey
Irak'taki %16,6 büyüme Güney Irak'taki %5,9 daralmayı büyük ölçüde
telafi ederken, Irak operasyonlarının toplam satış hacmi ikinci
çeyrekte %2,2 büyüme gösterdi. Ürdün ise, yılın ikinci çeyreğini %2,1
hacim artışıyla tamamladı."

https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/618398

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:059.334
Değişim :  -0,43% |  -40,07
Açılış :  9.411  
Önceki Kapanış :  9.374  
En Düşük
9.319
En Yüksek
9.450
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
KLSER 82,50 685.202.371 % 10,00  
LMKDC 21,56 10.965.826 % 10,00  
UMPAS 11,66 3.353.797 % 10,00  
ALCTL 149,60 228.386.147 % 10,00  
CMENT 459,25 10.035.072 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 31,0790 31,0968 % -0,02  
Euro 33,7591 33,7909 % -0,01  
Sterlin 39,3139 39,5111 % -0,04  
Frank 35,1816 35,3935 % -0,03  
Riyal 8,2662 8,3076 % -0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 22,51 22,53 % 0,66  
Platin 879,81 881,85 % 0,66  
Paladyum 953,73 957,60 % 0,66  
Brent Pet. 81,73 81,73 % 0,66  
Altın Ons 2.031,19 2.031,60 % 0,66