Ford, elektrikli versiyonları yeni Ford Focus’u tanıttı

14.10.2021 14:52
Ford, elektrikli versiyonları yeni Ford Focus’u tanıttı


Ford, etkileyici yeni bir tasarıma, yakıt verimliliği sağlayan
elektrikli güç aktarma organlarına, kişiselleştirilmiş ve sürüş
deneyimini daha keyifli hale getiren ileri bağlantı ve sürücü destek
teknolojilerine sahip yeni Ford Focus’u ilk kez tanıttı.

Ford'un "insan odaklı" tasarım felsefesinin yeni yorumuyla Focus'un
dış tasarımına daha fazla güven ve cesaret getirilirken Titanium,
ST-Line ve Active versiyonları daha belirgin bir yaklaşımla
geliştirildi. Her versiyon kendi kişiliğini ifade eden benzersiz stil
detayları ve artan teknik özellikler sunuyor. Yeni Ford Focus,
genişletilmiş Vignale paketiyle de mükemmel lüks ve seçkin tasarım
detayları sunuluyor.

Yeni Focus, Ford'un yeni nesil SYNC 4 teknolojisini şimdi daha çok
müşteriyle tanıştırıyor. Segmentinin en büyüğü2 yeni bir 13,2 inç
yatay dijital ekranla desteklenen SYNC 4, kapsamlı sürüş ve konfor
özellikleriyle kullanımı kolaylaştırmak için tasarlanan sezgisel bir
ara yüz içeriyor.

Focus’ta ilk kez sunulan ileri sürücü destek teknolojileri arasında
Kör Nokta Asistanı3 yer alıyor. Arkadan yaklaşan araçlar için
sürücünün kör noktasını takip eden asistan, çarpışma olasılığı
algılarsa sürücüyü uyarmak ve şerit değiştirme manevrasından caydırmak
için ters yönde direksiyon hareketi uygulayabiliyor.

Yeni Focus, yakıt tasarrufu sağlayan EcoBoost Hibrit 48 volt motor ve
155 PS'ye kadar güce sahip otomatik şanzıman seçeneğiyle sunuluyor.
Yedi vitesli, çift debriyajlı Powershift otomatik şanzıman, özellikle
şehirlerde dur-kalk trafikte sürüşü kolaylaştırırken Focus’un bilinen
sürüş keyfine hibrit güç aktarma sistemininstation wagon) versiyonunun yük hacmini
1,653 litreye4 yükselterek pratik kullanımı geliştiriyor. Müşteri geri
bildirimlerine yanıt olarak yeni bir ıslak alan, kolay temizlenen
paspas ve yan yüzeyler ile yük alanının basit ve etkin bir şekilde
düzenlenmesi için bir dikey ayraç sunuluyor. Ayrıca, geniş hacimli
pratik bir beş kapılı hatchback seçeneği de bulunuyor.

Ford, ayrıca Ford Performance tarafından geliştirilen yeni Focus ST
versiyonunu da tanıttı. Sportif yeni bir dış görünüm ve alaşımlı jant
tasarımları, baş döndürücü Yeşil renk seçeneği ve kurum içinde
geliştirilen yeni Performans Koltuklar içeren Focus ST’nin yüksek
performanslı EcoBoost benzinli motor ile beş kapılı ve SW seçenekleri
sunulmaya devam ediyor.

Daha modern, daha yeni ve etkileyici tasarım

Yeni bir kaput tasarımı sayesinde ön tarafta yükseklik arttırılarak
seri genelinde daha büyük görsel bir varlık sağlanırken, Ford’un “mavi
oval” arması büyüyen üst ızgaranın ortasına taşınıyor.

Yeni LED farlar tüm yeni Focus modellerinde standart olarak sunulurken
şimdi alt hattın daha sade ve zarif bir şekilde tasarlanmasına izin
veren entegre sis farı içeriyor. Böylece amaca uygun, belirgin bir
ışık imzası yaratılıyor. Beş kapılı ve SW modellerinde premium görünüm
için daha koyu arka far camı yer alıyor. Üst seri LED arka farlar ise
daha koyu bir orta bölüm ve göz alıcı ışık deseni ile yeni bir iç
tasarıma sahip bulunuyor.

Her yeni Focus versiyonu kendine özgü kişiliğini yansıtan ve seri
genelinde daha fazla farklılık yaratan üst ızgara ve panel
tasarımlarıyla benzersiz tasarım detayları içeriyor. Trend X ve
Titanium serilerinde güçlü yatay çubuklarıyla ayrışan, alt ızgaradan
yukarıya doğru kıvrılan yan açıklıklarla uyumlu, parlak krom çerçeveli
geniş bir üst ızgara yer alıyor. Titanium serisi ayrıca üst ızgara
çubuklarında sıcak damgalı krom kaplama içeriyor.

Ford Performance esintili ST-Line versiyonun sportif karakteri, eşsiz
orantıya sahip trapez üst ızgara kullanılarak sunulurken, daha geniş
yan açıklıklar boyunca parlak siyah bal peteği yüzey ve daha derin bir
alt ızgarayla destekleniyor. ST-Line modellerinde ayrıca yan paneller,
arka difüzör ve gizli bir arka spoyler bulunuyor.

Maceracı ruhlu Active versiyon ise daha güçlü bir görünüm için SUV
tasarım detaylarından ilham alıyor. Daha geniş bir üst ızgarada öne
çıkan dikey hatlar yer alırken daha derin bir alt ızgara ve daha uzun
yan açıklıklar, artan sürüş yüksekliğini ve siyah gövde kaplamasını
tamamlıyor. Yeni Focus’ta genişletilmiş bir Vignale paketinin
sunulması sayesinde Titanium, ST-Line ve Active modeller için lüks
özellikler sağlanabiliyor. Vignale versiyonda, artırılmış donanım
seviyeleri ve iç mekan tasarımının yanı sıra gövde rengi yerine üst
ızgarada ve yan açıklıklarda saten kaplamalar ve özel alaşımlı jantlar
gibi seçenekler bulunuyor. Yeni Focus serisinde beş yeni alaşımlı jant
tasarımı sunuluyor.

Elektrikli performans: Güç ve yakıt verimliliği bir arada

Yeni Focus’un daha çok çeşitliğe sahip güç aktarma organları
serisinde, 20 yıldan uzun süredir Focus'un cazibesinin önemli bir
parçası olan, verimliliği, rafine stili ve bilinen sürüş keyfini yeni
boyutlara taşıyan elektrikli seçenekler yer alıyor.

Şimdi daha fazla Focus sürücüsü, 5.2 l/100 km'den başlayan WLTP yakıt
verimliliği sunan ve 117h/km'den başlayan CO2 emisyonlu yedi vitesli
Powershift otomatik şanzıman seçeneğinin tanıtılmasının ardından yeni
Focus’un EcoBoost Hibrit motorlarının sağladığı yakıt verimliliği ve
performanstan yararlanabilecek.1

Çift debriyajlı Powershift şanzıman, iki pedalla daha kolay sürüş
deneyimi sunmanın yanı sıra kesintisiz hızlanma sağlarken, yumuşak ve
hızlı vites değişimlerini, üçlü vites küçültme özelliğiyle de seri
sollamayı mümkün kılıyor. Otomatik şanzıman ‘Spor Sürüş Modu’nda daha
sportif tepkiler için daha düşük viteslerden yararlanıyor. Şanzıman
ayrıca ST Line versiyonlarında standart olarak sportif direksiyon
vitesleriyle sunuluyor ve böylece manuel vites seçimine imkan veriyor.

Powershift otomatik şanzıman, hibrit motoru optimum devirde tutarak ve
Otomatik Başlat-Durdur özelliğiyle 12 km/saatin altında çalışmasına
olanak vererek yakıt verimliliğini destekliyor.

Yeni Focus’un 125 PS ve 155 PS güç seçenekleri bulunan 48 volt hafif
hibrit 1.0 litre EcoBoost Hibrit güç aktarma organı altı vitesli
manuel şanzımanıyla 5.1 l/100 km'den başlayan WLTP yakıt verimliliği
ve 115g/km CO2 emisyon sağlıyor. Standart alternatörün yerini kayış
tahrikli entegre marş/jeneratörün (BISG) aldığı hibrit güç aktarma
organı normalde frenleme sırasında kaybedilen enerjinin geri
kazanılmasını ve özel bir lityum iyon batarya paketinde depolanmasını
sağlıyor. Aynı zamanda bir motor olarak da hareket edebilen BISG, aynı
viteste daha uyumlu hızlanma için güç aktarma organından sağlanan
toplam torku artırmak veya yakıt verimliliğini artırmak için motorun
gerektirdiği iş miktarını azaltmak amacıyla tork desteği veriyor.

Yeni Focus ayrıca Ford'un 125 PS güç seçenekli 1.0 litre EcoBoost
motoruyla da sunuluyor. Altı vitesli, manuel şanzımanlı bu motor, 5.1
l/100 km yakıt verimliliği ve 116 g/km CO2 emisyon (WLTP) değeri
sağlıyor.

Yeni Focus’ta Sürüş Modu teknolojileri de bulunuyor. Bu teknoloji
sürücülerin gaz pedalı tepkilerini ayarlayabilen Normal, Spor ve Eko
modları arasında seçim yapabilmesine olanak verirken Elektronik
Destekli Direksiyon (EPAS) ve sürüş stiline uyum sağlayabilen otomatik
şanzıman içeriyor. Active versiyonda, düşük yol tutuş koşullarında
güveni artırmak için Islak/Kaygan Zemin modları ve bozulabilen
zeminlerde ivmenin korunmasına yardımcı olmak için tasarlanmış Kalın
Kar / Kum modları sunuluyor.

Hayatı kolaylaştıran teknolojiler Yeni Ford Focus’ta

Yeni Focus, konforlu ve bağlantılı bir sürüş deneyimi için Ford'un en
ileri konfor ve sürüş teknolojilerini kesintisiz bir şekilde entegre
ediyor.

Yeni SYNC 4 iletişim ve eğlence sistemi, sürücülerin davranışlarından
bilgi edinmek ve zaman içinde daha doğru öneriler ve arama sonuçları
sunmak için gelişmiş bir makine öğrenimi algoritması kullanıyor.

SYNC 4, yeni bir 13,2 inç merkezi dokunmatik ekranla destekleniyor.
Sistemin sezgisel ara yüzü de sürücülerin ihtiyaç duydukları uygulama,
bilgi veya kontrole birkaç dokunuşla erişebilmesini sağlıyor. Yeni
dokunmatik ekran, daha önce fiziksel düğmelerle çalıştırılan ısıtma ve
havalandırma gibi işlevler için kontroller de içeriyor böylece daha
sade görünümlü bir orta konsol tasarımı ortaya çıkıyor. Sistem ayrıca
Apple CarPlay ve Android AutoTM uyumlu ve kablosuz bağlanma özelliği
sayesinde akıllı telefon işlevleri ile SYNC 4 arasında kesintisiz
entegrasyonu mümkün kılıyor.

İleri aydınlatma teknolojileri arasında araç düşük hızlı bir manevra
algıladığında daha iyi bir görüş için daha geniş hüzme düzenini
etkinleştiren Manevra Işığı ve Otomatik Uzun Far Kontrolü3 entegre
edilmiş standart tam LED ön farlar yer alıyor.3 Üst serilerde
opsiyonel olarak sunulan Ford Dinamik LED Ön Far Sistemi şu
özellikleri içeriyor.

Yansıma Önleyici Uzun Farlar: Karşıdan gelen trafiği algılamak için ön
kameradan yararlanır ve yoldaki diğer sürücülerin gözünü alabilecek
ışınları engelleyerek “göz kamaştırmayan bir alan” yaratır.

Yeni Focus, sürücülerin özgüvenini artırmak ve sürüşü kolaylaştırmak
için tasarlanan kapsamlı ileri sürücü destek teknolojileri paketini de
zenginleştiriyor.

Kör Nokta Asistanı 3 arkadan yaklaşan araçlar için sürücünün kör
noktalarını takip ederek Kör Nokta Bilgi Sisteminin işlevselliğini
ileriye taşıyor. Ayrıca, sürücüyü uyarmak ve bir çarpışma olasılığı
algılandığında şerit değiştirmekten vazgeçirmek için ters yönde
direksiyon hareketi uygulayarak aracı tehlikeden uzaklaştırıyor.
Sistem, saniyede 20 kez, arkada 28 metreye kadar mesafedeki araçlar
için bitişik şeritleri tarıyor ve 65 km/saat ile 200 km/saat
arasındaki hızlarda çalışıyor.

Yeni Kavşak Asistanı 3 paralel şeritlerde karşıdan gelen araçlarla
çarpışma olasılıklarına karşı öndeki yolun izlenmesi için Focus'un ön
kamerasını radarla birlikte kullanıyor. Sistem, yol işaretlerine veya
diğer unsurlara ihtiyaç duymadan, ayrıca geceleri farlar açıkken
çalışabiliyor.

Dur-Kalk ve Şerit Hizalama gibi özellikler içeren Adaptif Hız
Kontrolü3 trafiğin stresini azaltmaya yardımcı oluyor. Aktif Frenleme
özellikli Çarpışma Önleme Yardımcısı3 sürücülerin araçlar, yayalar ve
bisikletlilerle çarpışmadan kaçınmasına veya darbeyi hafifletmeye
yardımcı olurken Aktif Park Asistanı3 yalnızca bir düğmeyi basılı
tutarak tam otomatik park manevralarını etkinleştirmek için vites
seçimi, hızlanma ve frenleme işlemlerinin yapılmasını sağlıyor.

Yeni Focus modellerinde sunulan Arka Yolcu Uyarısı, yolculuğun
başlangıcında arka kapılar açıldığında, arka koltukların kontrol
edilmesini hatırlatarak sürücülerin araçta çocuk veya evcil hayvan
bırakmamalarına yardımcı oluyor.

Focus SW her zamankinden daha pratik

Müşteri geri bildirimlerine yanıt olarak, yeni Focus SW yük alanına
eklenen yenilikçi özellikler kullanıcılara pratiklik ve kolaylık
sunuyor.

Yük alanı şimdi, daha önce yalnızca Vignale özellikli araçlarda kabin
zemin döşemesi ve yer paspası olarak kullanılan yüksek kaliteli bir
halıyla kaplı. Yandaki ilave bir file, yolculuk sırasında yük alanında
serbestçe hareket edebilecek daha küçük eşyaları saklamak için ideal
bir yer sunarken ikiz LED ışıklar, karanlık veya loş durumlarda daha
net aydınlatma sağlıyor. Yük alanının ayarlanabilir tabanı, ortadaki
menteşeli yapısıyla katlanarak 90 derecelik bir açıyla yerine
sabitlenebiliyor ve eşyaları daha güvenli bir şekilde yerinde tutmak
için iki ayrı alan oluşturuyor.


Yükleme alanında şimdi bir ıslak bölge de bulunuyor bu bölgedeki
astarlı zemin ıslak giysiler, dalış takımları ve şemsiyeler gibi
eşyalara karşı su geçirmezlik sağlıyor. Su geçirmez astar, kolay
boşaltma veya temizlik için alandan çıkarılabilirken zemin katlanmış
olarak bagajın geri kalanından ayrılabiliyor, ıslak ve kuru bölgeler
oluşturmak için dikey ayraçla bölünebiliyor.

Yeni Focus ST de ilk kez tanıtıldı

Ford, ayrıca hatchback ve SW gövde stilleriyle sunulan ve Ford
Performance tarafından geliştirilen güçlü EcoBoost benzinli ve EcoBlue
dizel motor seçenekli yeni Focus ST'yi de ilk kez tanıttı.

Yeni Focus ST, yüksek performanslı karakterini daha da vurgulayan
cesur bir dış görünüme sahip. Detaylar aklı Sırtlar Kampanyası),
koltuklara onay vermiş bulunuyor. Dört yönlü ayarlanabilir bel desteği
de içeren on dört yönlü elektrikli koltuk ayarı, sürücülerin ideal
sürüş pozisyonlarını bulmalarına yardımcı olurken standart koltuk
ısıtması konforu artırıyor.

Yeni Focus ST’ye güç veren 2.3 litre EcoBoost benzinli motor 280 PS ve
420 Nm tork üretiyor ve gecikme önleme teknolojisine sahip ikiz
kaydırmalı turbo şarj ile destekleniyor. Standart olarak sunulan altı
vitesli manuel şanzıman, devir eşleştirme teknolojisine sahip olup
isteğe bağlı olarak, X paketiyle daha yumuşak ve tutarlı vites
küçültme sağlanabiliyor. Ayrıca vites değiştirme kollu yedi vitesli
otomatik şanzıman seçeneği de bulunuyor.




Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0010.644
Değişim :  3,14% |  323,62
Açılış :  10.370  
Önceki Kapanış :  10.320  
En Düşük
10.357
En Yüksek
10.652
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:00
SRVGY 305,25 54.228.434 % 10,00  
MERIT 159,70 142.039.838 % 9,99  
AKENR 19,49 178.702.615 % 9,99  
DYOBY 59,00 78.322.479 % 9,97  
RODRG 151,20 44.178.435 % 9,96  
18:00 Alış Satış %  
Dolar 32,1989 32,2020 % -0,22  
Euro 34,8984 35,0069 % -0,22  
Sterlin 40,7332 40,9374 % 0,38  
Frank 35,2937 35,4706 % -0,15  
Riyal 8,5508 8,5936 % 0,12  
18:00 Alış Satış %  
Gümüş ONS 31,48 31,53 % 0,66  
Platin 1.079,18 1.092,42 % 0,66  
Paladyum 996,52 1.022,40 % 0,66  
Brent Pet. 83,94 83,94 % 0,66  
Altın Ons 2.414,64 2.415,38 % 0,66