Ford Otosan, Ar-Ge çalışmalarını AB Çerçeve Programları kapsamında da sürdürerek, AB araştırma fonlarının ülkemize getirilmesinde önemli katkı sağlıyor

01.04.2021 15:25
Ford Otosan, Ar-Ge çalışmalarını AB Çerçeve Programları kapsamında da sürdürerek, AB araştırma fonlarının ülke


Ford Otosan, Ar-Ge çalışmalarını Avrupa Birliği Çerçeve
Programları kapsamında da sürdürerek, Avrupa Birliği araştırma
fonlarının ülkemize getirilmesinde önemli katkı sağlıyor.
Ford Otosan, onlarca aday proje içerisinden mükemmeliyet, etki,
uygulama kalitesi ve verimliliği kriterleri ile seçilerek hibe desteği
sağlanan projelerin arasında yer bulan 17 farklı projede paydaşları
ile birlikte ileri araştırmalarına devam ediyor. Şirkete, bu
projelerin Ar-Ge çalışmalarında kullanılmak üzere Avrupa Birliği'nin
ilgili fonlarından sağlanan bütçe 7,34 milyon Avro düzeyine ulaşmış
durumda.
İlki 1984 yılında başlatılmış Avrupa Birliği Çerçeve Programları,
Avrupa'nın küresel rekabet gücünü korumayı ve birlik üyesi veya
birliğe aday ülkeler arasında bilim ve teknoloji politikalarında
eşgüdümün sağlanmasını hedefliyor. Programlar, geniş kapsamlı bir
bilimsel çerçeve içerisinde Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerini
geliştirmek için kurulan özel bir fonlama sistemiyle destekleniyor.
Ford Otosan, Ufuk2020 adıyla bilinen ve 2014-2020 yılları arasında
başlatılan projeleri kapsayan 8. Çerçeve Programı'nda yürüttüğü proje
sayısı ve sağladığı fon büyüklüğü ile bu alanda da Türkiye'nin en önde
gelen şirketleri arasında yer alıyor.
Projeler kapsamında otomotiv dünyasının yeni teknoloji sahaları
olarak nitelendirilen otonom araçlar, bağlantılı araçlar ve elektrikli
araçlar ile geçmişten bugüne önemini kaybetmeyen bir araştırma sahası
olan karbon salınımlarının azaltılması alanlarına ait çok sayıda
bilimsel ve teknik problemin ele alındığı Ar-Ge çalışmalarının,
şirketin rekabet gücüne önemli katkıları olacağı öngörülüyor.

İleri kontrol yöntemleri kullanılarak CO2 salınımları azaltıldı

2016 yılında başlayan ve üç yıl süren OptiTruck, Ford Otosan'ın
Ufuk2020 kapsamında tamamlanan ilk projesi oldu. Euro VI emisyon
limitlerinin sağlanması kısıtı altında, yakıt tüketimi için mutlak
optimum noktası arayan akıllı algoritmaların geliştirilmesi hedefi ile
başlatılan projede, üniversitelerden ve otomotiv şirketlerinden toplam
11 ekibin oluşturduğu bir konsorsiyum yapısı ile çalışıldı.
Ford Otosan, bu proje kapsamında yaptığı çalışmaların yardımıyla
kendisinin geliştirdiği teknolojileri, ağır ticari araçlar
segmentindeki '2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) Ödülü' sahibi
ürünü F-MAX'de müşterilerine sundu. Şirket proje ile yalnızca yazılım
ve kontrol yöntemlerinin bir adım ileriye taşınması ile önemli ölçüde
CO2 salınımı azaltılabileceğini de göstermiş oldu.
TrustVehicle projesi ile ağır ticari araçlar için otomatik geri
park fonksiyonu
Binek araçlarda müşteriye sunulmuş otomatik park etme
fonksiyonlarına benzer şekilde, dorseli ağır ticari araçların otonom
olarak geri manevra ile park etmesini sağlayan bir sistem,
TrustVehicle projesi kapsamında geliştirildi. Karma trafik
senaryolarında ve zorlu çevre koşullarında sürücülere destek sağlayan
otonom sürüş içerikli teknik çözümleri geliştirmeyi ve bu sayede
güvenliği mevcut seviyenin ötesine taşımayı amaçlayan TrustVehicle
projesinde Ford Otosan'ın çalıştığı park fonksiyonu, şehir içinde,
inşaatlarda, limanlarda ya da dar depolama alanlarında sürücülere
büyük kolaylık getirirken yaya güvenliğini de artırıyor. Geliştirilen
sistemin yine F-MAX araçları ile müşteriye sunulması planlanıyor.

LONGRUN projesi ile geliştirilen elektrikli aks sistemleri

LONGRUN, Ford Otosan'ın yer aldığı ve ticari araçlarda termal
verimin artırılması, CO2 salınımının azaltılması ve egzoz
emisyonlarının düşürülmesine yönelik araştırma çalışmalarının
yapıldığı bir diğer proje oldu. Alternatif enerji kaynaklarının
kullanıldığı hibrit sistemlere özel simülasyon araçlarının da
geliştirilmesinin hedeflendiği projede Ford Otosan, ağır ticari
vasıtalarda kullanılabilecek yeni nesil bir elektrik tahrikli aks
sistemi için Ar-Ge çalışmalarını sürdürüyor. Sistemin, geleceğin ağır
ticari vasıtalarının kritik bir bileşeni olacağı düşünülüyor. 2023
yılında sonlanacak proje ile geliştirilen teknolojilerin, özellikle
2025 sonrasında gelecek emisyon sınırlamaları sonrasında daha da önem
kazanacağı öngörülüyor.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
15:1010.707
Değişim :  0,59% |  63,15
Açılış :  10.661  
Önceki Kapanış :  10.644  
En Düşük
10.634
En Yüksek
10.764
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler15:08
DYOBY 64,90 103.203.615 % 10,00  
BALAT 39,60 3.722.519 % 10,00  
VKFYO 24,88 61.360.592 % 9,99  
SUNTK 18,62 56.335.800 % 9,98  
KGYO 40,18 8.792.308 % 9,96  
15:08 Alış Satış %  
Dolar 32,1973 32,2025 % 0,00  
Euro 34,9837 35,0021 % -0,01  
Sterlin 40,6713 40,8751 % -0,01  
Frank 35,2243 35,4008 % -0,00  
Riyal 8,5466 8,5894 % 0,09  
15:08 Alış Satış %  
Gümüş ONS 31,29 31,33 % 0,66  
Platin 1.060,85 1.062,85 % 0,66  
Paladyum 1.003,62 1.007,57 % 0,66  
Brent Pet. 83,67 83,67 % 0,66  
Altın Ons 2.422,14 2.422,42 % 0,66