Ford Trucks, bayilik ve distribütörlük faaliyetlerini 2019 sonu itibarıyla 44 ülkeye ulaştırmayı planlıyor

07.10.2019 09:17
Ford Trucks, bayilik ve distribütörlük faaliyetlerini 2019 sonu itibarıyla 44 ülkeye ulaştırmayı planlıyor


Kamyon üretiminde 60 yıla varan tecrübesini farklı ihracat
pazarlarına ürün geliştirme yeteneği ile birleştiren Ford Trucks,
Ford’un dünya genelindeki tek ağır ticari araç üretim merkezi olarak,
global rekabetin boyutlarını değiştiren araçlara imza atıyor.
Şirketin Türkiye’de sıfırdan geliştirerek ürettiği yeni çekicisi
Ford Trucks F-MAX, geçen yıl IAA Hannover Uluslararası Ticari Araç
Fuarı’ndaki dünya prömiyerinin ardından 2019 Uluslararası Yılın
Kamyonu (ITOY) ödülünün sahibi oldu. Bugüne kadar bayilik ve
distribütörlük yapılanmasını Orta Doğu, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa’da
geliştiren Ford Trucks, ITOY ödülüyle birlikte yeni bir aşamaya geçti.
Uluslararası pazarlardaki gücünü artırırken aynı zamanda Batı Avrupa
ülkelerinden gördüğü yoğun ilgi üzerine bu pazarlardaki yapılanmasını
daha erken bir tarihe aldı.

Batı Avrupa’da ilk adımları Portekiz ve İspanya ile atıyor

Ford Trucks bölgedeki ilk tesislerini Portekiz ve İspanya’da
hizmete açtı. Batı Avrupa pazarına giriş yapmasının yanı sıra global
rekabetteki gücünü artırması açısından da Ford Trucks’a önemli
katkılar sağlayacak bu iki pazar, Avrupa’nın Afrika’ya açılan kapısı
niteliğinde. Akdeniz ve Atlantik Okyanusu’ndaki önemli limanları ile
birer lojistik üssü de olan İspanya ve Portekiz, aynı zamanda otomotiv
sektörünün en köklü olduğu ülkeler arasında yer alıyor.
Portekiz’de ilk tesisini Oneshop iş birliğiyle Lizbon’da açan Ford
Trucks, 2021 yılına kadar diğer önemli şehirler Porto, Leira, Algarve
ve Viseu’da yapılanmasını tamamlamayı planlıyor. İspanya’da ise
otomotiv sektöründe 25 yıla yaklaşan deneyime sahip F-Trucks
Automotive Hispania ile iş ortaklığı yapıyor. F Trucks Hispania’nın
İspanya’nın önde gelen şehirlerinden Madrid, Barcelona, La Coruna,
Bilbao, Seville, Zaragoza’da yer alan 9 farklı lokasyonu bundan sonra
Ford Trucks tesisleri olarak hizmet vermeye başlıyor.

“F-MAX ile aldığımız ödüller global Ford dünyasında prestijimizi
artırıyor”

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Trucks’ın
uluslararası büyüme yolculuğundaki bu önemli gelişmelere ilişkin
değerlendirmesinde, şunları kaydetti:

“Ford’un dünyadaki ürün geliştirme merkezi olarak Türkiye’de
ürettiğimiz araçlarla ağır ticari endüstrisinde ezber bozan bir konuma
ulaşmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Üretim, tasarım, teknoloji ve araç
geliştirme anlamında ulaştığımız noktanın en etkileyici
göstergelerinden biri bize ITOY ödülünü de getiren F-MAX oldu.
Mühendisliği ve tasarımıyla tüm ağır ticari sektörü paydaşlarının
beğenisini kazanan çekicimiz, ITOY’un ardından Avusturya ve son
dönemde de Rusya gibi bir çok ülkede de Yılın Kamyonu ödüllerini
toplayarak başarı yolculuğunu sürdürdüyor. Bu ödüller global Ford
dünyasında prestijimizi önemli ölçüde artırıyor. Uluslararası
pazarlarda yerli üretimle büyüyen, global ağını hızla büyüten bir
şirket olarak ülkemizi yurtdışında en iyi şekilde temsil etmek için
çalışıyoruz”

“Hedefimiz 2023 sonunda en az 80 ülkede bulunmak”

F-MAX’in global büyüme planlarında hızlandırıcı bir etki de
yarattığına işaret eden Haydar Yenigün, “Şu anda Asya, Avrupa ve
Afrika’yı kapsayan üç kıtada bayilik ve distribütörlük ağımızı kurmuş
bulunuyoruz. 2019 sonuna kadar 44 ülkede faaliyet göstereceğimizi
öngörüyoruz. F-MAX’in gördüğü yoğun ilgi üzerine global büyüme
planlarımızı yeniden gözden geçirdik ve hedefimizi 2023 yılı sonu
itibarıyla 80’i aşkın ülkede var olmak üzere bir adım öteye taşıdık.
Batı Avrupa’daki distribütör şirketlerin ve önde gelen filoların da
F-MAX’e en kısa sürede ulaşma yönündeki beklentisini gördük. Yetmişe
yakın bayilik ve distribütörlük talebi almamız üzerine bölgedeki
yapılanma planımızı erkene çektik. İlk distribütörlerimiz ile
görüşmelerde hızla mesafe kat ettiğimiz, güçlü ağır ticari pazarlara
sahip bulunan İspanya ve Portekiz’de anlaştık ve tesislerimizi hizmete
açtık” dedi.

“İhracatımızın yüzde 50’sini Avrupa’ya gerçekleştireceğiz”

Haydar Yenigün, önümüzdeki döneme ilişkin planlamalarına da
değinerek, “Avrupa bizim ana ihracat pazarımız ve barındırdığı
potansiyel ile büyüme stratejimizde büyük öneme sahip. Hedefimiz
ihracatımızın yüzde 50’sini Avrupa pazarlarına yönelik
gerçekleştirmek. Burada itici gücümüz F-MAX olacak. Bu yıl sonu
itibarıyla Avrupa’daki kamyon satışlarımızın yüzde 70’inin F-MAX
olmasını bekliyoruz. Avrupa’daki bayilik ve distribütörlük
yapılanmamız tamamlandığında ise bu oranın yüzde 80’e çıkacağını
öngörüyoruz. Bu kapsamda Batı Avrupa’da yeni ülkelerde de var olmak
üzere görüşmelerimizi sürdürüyoruz. İtalya’daki yapılanmamızın bu
yılın içerisinde tamamlanmasını bekliyoruz. Sonrasında öncelikli hedef
pazarlarımız Almanya, Fransa, Hollanda, Belçika ve Lüksemburg olacak.
Ford Trucks markamızla nihai hedefimiz tüm Avrupa’ya yayılmak”
şeklinde konuştu.

Avrupa’nın yaşlanan araç filosu önemli fırsatlar sunuyor

Avrupa pazarında elde edilecek ilerlemenin Ford Trucks’ın global
büyümesine büyük katkı sağlayacağı inancını dile getiren Haydar
Yenigün, yalnızca Batı Avrupa’nın halihazırda faaliyet gösterilen
ülkelerin toplamı kadar bir potansiyel pazar yaratacağına dikkat
çekti.
Yenigün, Avrupa Araç Üreticileri Birliği’nin (ACEA) 2018 Avrupa
Araç raporuna göre Avrupa yollarında 6,3 milyon adet kamyon bulunduğu
belirterek, “AB’deki araç yaş ortalamasının 11,7 olduğu
düşünüldüğünde, yaşlanmakta olan araç filosunun ağır ticari sektörü
için önemli fırsatlar sunduğu görülüyor. Hedefimiz, yeni gireceğimiz
pazarlarda da kısa sürede Ukrayna, Romanya’da olduğu gibi %5 üzerinde
pazar payına ulaşmak” dedi.

“Yerlilik oranımızı artırmak için ürünlerimize, test ve üretim
merkezlerimize yatırım yapıyoruz”

Haydar Yenigün, Ford Trucks’ın global başarı hikayesinin ülke
ekonomisine sağladığı katkılara da dikkat çekerek, şöyle konuştu:
“Türkiye’nin otomotiv sektörü için sadece katma değer değil, aynı
zamanda çok ciddi bir mühendislik tecrübesi ve bilgi birikimi
sağlıyoruz. Tamamen kendi iç kaynaklarımızla, dışa bağımlı olmadan,
ürünlerimizi kendi içimizde tasarlıyor, geliştiriyor ve üretiyoruz.
2018’de 49,5 milyon avro yatırımla başlattığımız yerli şanzıman
üretimi, bu yönde önemli bir adım oldu. Kısa süre içinde Eskişehir
Fabrikamızda şanzıman üretimine de başlayacağız ve 2021 itibarıyla
motor, aks ve şanzıman olarak üç önemli ürün grubunda geliştirme ve
üretim çalışmaları yapan sayılı global kamyon üreticilerinden biri
olacağız. Ürünlerimizin yanı sıra test ve üretim merkezlerimize
yatırım yaparak yerlilik oranımızı ve rekabet gücümüzü artırıyoruz.”

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




18:051.880
Değişim :  1,22% |  22,66
Açılış :  1.864  
Önceki Kapanış :  1.857  
En Yüksek
1.883
En Düşük
1.864
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
ERBOS 137,50 204.514.857 % 10,00  
MIATK 37,18 3.501.612 % 10,00  
PKENT 4.071,10 3.855.315 % 10,00  
YONGA 24,42 514.135 % 10,00  
ISBTR 51.243,50 2.715.906 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 13,7082 13,7098 % 0,34  
Euro 15,4618 15,5514 % 0,27  
Sterlin 18,1377 18,2286 % 3,03  
Frank 14,7945 14,8836 % 2,74  
Riyal 3,6342 3,6524 % 2,75  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.771 1.771 3,44  
Altın Gr. 777 777 16,03  
Cumhuriyet 5.081 5.158 14,00  
Tam 5.054 5.183 -0,87  
Yarım 2.443 2.507 -0,42  
Çeyrek 1.225 1.253 -0,22  
Gümüş.Ons 22,39 22,43 0,02  
Gümüş Gr. 9,87 9,89 0,03  
B. Petrol 70,45 70,45 0,03