Mavi, 2019’un 9 ayında gelirlerini %21, karını %14 artırdı

03.12.2019 06:32
Mavi, 2019’un 9 ayında gelirlerini %21, karını %14 artırdı


Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat – 31
Ekim dönemini kapsayan 2019 yılının ilk dokuz aylık döneminde
konsolide gelirlerini yüzde 21 artışla 2 milyar 148 milyon liraya
çıkardı. Güçlü ve istikrarlı büyüme trendini devam ettiren şirketin
konsolide kârı ilk dokuz ayda ise yüzde 14 yükselerek, 115 milyon
liraya ulaştı. Şirket, 330 milyon lira FAVÖK elde ederken FAVÖK marjı
yüzde 15,4 olarak gerçekleşti.
Türkiye’de 8 net yeni mağaza açılışı ile 35 ülkede 435 mağaza ve
5.500’ün üzerinde satış noktasına ulaşan Mavi, konsolide e-ticaret
gelirlerini yüzde 97 oranında artırdı. Global online iş ortakları
üzerinden yapılan e-ticaret satışları ile birlikte online gelirlerinin
cirodaki payı yüzde 7,5’e yükseldi. Marka kimliğinden aldığı güç ve
müşteri odaklı stratejileriyle Türkiye’de ilk 9 ayda 983 bin yeni
müşteri kazanan Mavi’nin, bire bir aynı mağazalarda (like-for-like)
büyümesi ise yüzde 20,5 oldu.

Mavi sağlam bilanço yapısıyla büyümeye devam ediyor

Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, 2019 yılında sağlam bilanço yapısıyla
büyümeye devam ettiklerini belirterek, şu değerlendirmede bulundu:
“Tüm operasyonlarımızda verimliliği ön plana alıyor, etkin
tedarik, stok ve nakit akışı yönetimi ile doğru ürün, doğru fiyat,
yüksek kalite ve müşteri odaklı stratejimizle birleştiriyoruz. İlk 9
ayda başarılı bir performans sergileyerek konsolide gelirlerimizi
yüzde 21 artırdık ve 2 milyar 148 milyon TL’ye ulaştırdık.
Like-for-like mağazalarda satışlarımızın büyümesinde sepet büyümesinin
yanı sıra yeni müşteri kazanımı da etkili oldu.”

Bu sene yılda 1 milyon yeni müşteri hedefimizi aşacağız

Türkiye’de ilk çeyrekten itibaren müşteri trafiğini ve işlem
adedini artırarak birebir aynı mağazalarda (like-for-like) yüzde 20,5
büyüme yakalandığını belirten Yavuz, “Türkiye’de sektörün lider CRM
programı Kartuş ile 5,7 milyonu son 2 yılda aktif olmak üzere toplam 8
milyon müşteriye ulaştık. 3. çeyrek sonu itibariyle 983 bin yeni
müşteri kazanımı sağladık. Her yıl 1 milyonun üzerinde yeni müşteri
kazanma hedefini 2019’da aşacağımızı şimdiden söyleyebilirim. Yılda 10
milyon jeans satan bir marka olarak, tüm ürün kategorilerinde çift
haneli büyümeye ve müşterimizi her zaman en kaliteli ve en yenilikçi
ürünlerle buluşturmaya devam ediyoruz. Son teknolojinin kullanıldığı
Kıvanç ile Mavi Black Pro ve Serenay X Mavi Icon gibi özel
koleksiyonlar ile Mavi’ye hem yeni hem de genç müşteriler kazandırmada
çok etkili oldu” diye konuştu.
Mavi mağazalarının yanı sıra, mavi.com ve stratejik öneme sahip
tüm online iş ortaklarıyla sürdürülen e-ticaret kanalında da büyümeye
devam ettiklerini ifade eden Yavuz, “Konsolide e-ticaret gelirlerimizi
yüzde 97 oranında artırarak tüm online platformlardaki gelirlerimizin
ciromuzdaki payını yüzde 7,5’e yükselttik. Online yeni dönemde de Mavi
için en önemli büyüme alanlarından biri olmaya devam edecek” dedi.

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey




'
18:0510.895
Değişim :  1,45% |  155,68
Açılış :  10.767  
Önceki Kapanış :  10.740  
En Düşük
10.752
En Yüksek
11.088
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
MNDRS 15,62 296.193.790 % 10,00  
KUVVA 49,50 5.619.991 % 10,00  
PAGYO 48,48 33.026.240 % 9,98  
REEDR 47,42 2.746.492.285 % 9,97  
DEVA 95,45 1.105.365.233 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,1848 32,1946 % 0,05  
Euro 34,9395 34,9709 % -0,05  
Sterlin 40,6290 40,8326 % -0,16  
Frank 35,0877 35,2636 % -0,23  
Riyal 8,5229 8,5657 % -0,19  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 31,87 31,91 % 0,66  
Platin 1.052,42 1.054,21 % 0,66  
Paladyum 1.024,17 1.030,84 % 0,66  
Brent Pet. 82,97 82,97 % 0,66  
Altın Ons 2.418,66 2.418,98 % 0,66