Mavi, CDP Türkiye İklim Raporuyla B Notu Aldı
22.12.2020 12:08
Türkiye’de hazır giyim alanında karbon ayak izini şeffaf bir
şekilde açıklayan ilk marka oldu Global marka stratejisini ‘kaliteyle
sürdürülebilir büyüme’ üzerine kuran Mavi, dünyanın en büyük çevresel
raporlama platformu olan CDP (Carbon Disclosure Project) İklim
Değişikliği Programı’na yaptığı raporlamayla B notu aldı. Türkiye’de
hazır giyim alanında karbon ayak izini şeffaf bir şekilde açıklayan
ilk marka oldu.
Türkiye’nin en büyük halka açık şirketlerinin davet edildiği ve
dünyanın en güvenilir derecelendirme metodolojilerinden biri olarak
fark yaratan programa 2020’de ilk kez katılan Mavi, global sektör
ortalamasının üzerinde performans sergiledi.
Mavi, 2020’de daha sürdürülebilirlik bir dünya için çalışmak
konusundaki niyetini, dünyanın en büyük kurumsal sürdürülebilirlik
inisiyatifi olan UN Global Compact’in imzacılarından biri olarak da
göstermişti.
Mavi’nin en sürdürülebilir koleksiyonu: All Blue
2019 yılında lanse edilen Mavi All Blue sürdürülebilir
koleksiyonundaki ürünler, 2020’de iki kattan fazla büyüdü. All Blue’da
koleksiyondaki denimler inovatif tekniklerle daha az su ve enerji
kullanılarak üretiliyor. Aynı zamanda koleksiyondaki her jean %100
vegan olma özelliğine sahip ve hiçbir hayvansal malzeme kullanılmadan
tasarlandı. All Blue koleksiyonundaki her parça Mavi’nin doğaya
sevgisini farklı bir şekilde yansıtıyor. Jean’lerin kumaşları geri
dönüştürülmüş pamuk, organik pamuk ve yeniden hayat bulmuş malzemeler
içeriyor.
Mavi’nin ilk eco mağazası Zorlu AVM’de açıldı
Mavi, mağazalarının çevreye olan etkisini ve karbon ayak izini
azaltmak amacıyla sürdürülebilir bir mağaza konsepti tasarlayarak, ilk
eco mağazasını Zorlu AVM’de açtı. Mimari tasarımı daha az enerji
tüketmek ve daha az malzeme kullanmak üzerine kurulan mağazada aynı
zamanda sürdürülebilirlik ve emisyon sertifikası olan malzemeler
tercih edildi.
Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey