VakıfBank bir yılda 2,4 milyon yeni dijital müşteri kazandı

23.12.2020 11:11
VakıfBank bir yılda 2,4 milyon yeni dijital müşteri kazandı


2020 yılında pek çok yenilikçi dijital ürün ve hizmeti devreye
alan VakıfBank, son 1 yıl içinde 2,4 milyona yakın yeni dijital
müşteri kazandı. VakıfBank'ın internet ve mobil bankacılık
hizmetlerini kullanan müşteri sayısı 9 milyona ulaştı, şube dışı
kanallardan yapılan işlemlerin oranı yüzde 95'i aştı.
Bankacılık anlayışındaki köklü değişimi öngörerek teknoloji
yatırımlarına hız veren VakıfBank, hazırlıklı girdiği pandemi
sürecinde milyonlarca dijital talebi online platformları üzerinden
karşıladı. 2020'de hayata geçirdiği yenilikçi ürün ve hizmetlerle
müşterilerine dijital avantajlar sağlayan VakıfBank, son olarak
bireysel Mobil Bankacılık uygulamasını yenileyerek pek çok işleme tek
tuş kolaylığı getirdi. IOS ve Android işletim sistemli cihazlarda son
dönemde yapılan yeniliklerle uyumlu hale gelen VakıfBank Mobil, daha
kullanıcı dostu oldu.

Türkiye'de ilk kez self servis bankacılık

VakıfBank, bu dönemde yine Türkiye'de bir ilke imza atarak kartı
olmayan banka müşterilerinin de self servis internet bankacılık
müşterisi olmasını sağladı. Uygulamayla VakıfBank müşterileri, yeni
nesil çipli kimlik kartlarını NFC özelliğine sahip mobil cihazlara
okutarak internet bankacılığını kullanmaya başladı. Self Servis
İnternet Bankacılığı hizmetinden yaklaşık 500 bin NFC ile kimlik
doğrulaması yapılması da pandemi sürecinde oluşan yoğun talebin doğru
bir şekilde karşılandığını gösterdi.

Dijital gücümüzle finansa kesintisiz erişim

VakıfBank'ın yıllık dijital karnesini değerlendiren VakıfBank
Genel Müdür Yardımcısı Ferkan Merdan, "Dijital çağ olarak
adlandırdığımız bu süreçte, geleceğin bankacılığını tasarlıyor ve öncü
rol üstleniyoruz. Bu yaklaşımımızla müşterilerimizin yaşamlarını
kolaylaştırıyoruz. Müşterilerimizin finansal konforuna odaklanıyor ve
finansal hizmetlere 7/24 kesintisiz erişimini online platformlarımız
üzerinden sağlıyoruz. Bu anlayışla gerçekleştirdiğimiz teknoloji
yatırımlarımızla ve dijital esnekliğimizle çok verimli bir yıl
geçirdik. Pandemi sürecine dijital olarak hazır girmenin avantajlarını
müşterilerimizle birlikte yaşadık. Milyonlarca interaktif etkileşim
sağladık. Başlattığımız, Self Servis Bankacılık uygulamamızın da
katkısıyla yaklaşık 2,4 milyon yeni dijital müşteri kazandık. Toplamda
9 milyon dijital müşteri sayısına ve şube dışı kanallardan yapılan
işlem sayısında yüzde 95 oranına ulaştık" dedi.

KOLAS'ta öncü olduk

Finans sektörünün en yenilikçi, en enerjik, en aktif bankası
olduklarını belirten Merdan, "TCMB ve BKM tarafından geliştirilen
kişisel özel bir bilginin bir hesaba tanımlanmasıyla 7 gün 24 saat
kolay para gönderimine hazırlık olan KOLAS sisteminde de öncü olduk.
'Kolay Adres Sistemi'ne uyum süreçlerini hızla tamamlayarak devreye
aldık" şeklinde konuştu.

Temassız kapsama alanımızı genişlettik

Merdan, "Dijital bilgi birikimimizle pandemide en çok talep gören
temassızlık konusunda da önemli atımlımlar yaptık. Temassızlık
yıllardır gündemimizde olan bir teknoloji olduğu için pandemiye çok
hazır girmiş olduk. Temassız bankacılık kapsamında telefonla temassız
ödeme uygulamasını geliştirdik. VakıfBank Mobil Bankacılık ile devreye
aldığımız Mobil Temassız Ödeme (HCE) teknolojisiyle müşterilerimiz cep
telefonlarını aynen temassız kart gibi alışverişlerinde
kullanabiliyor. Burada aylık işlem adedimiz ise 150 bini aştı"
açıklamasında bulundu.

Karekod teknolojilerinde atılım

"Bilişim teknolojilerindeki yetkinliğimizi kullandığımız
alanlardan biri de karekod konusu oluyor" diyen Merdan şöyle devam
etti:
"Bu konuda da bu yıl yenilikçi adımlar attık POS'larda da
karekodla ödeme başlattık. Bankamız ATM cihazlarında karekod ile karta
ve ATM'ye dokunmadan, şifre girmeden para çekilebiliyor. Pandemi
dönemiyle birlikte artan hijyen kaygılarıyla karekod ile para çekme
işlem adedinde yaklaşık 3 kat toplam işlem tutarında ise yaklaşık 6
kat artış gerçekleşti. Bu dönemde karekod teknolojisine yaptığımız
yatırımların karşılığını böylece alıyoruz.

5 bine yakın ATM ile 'Karekod Yönlendirme Sistemi'ne katkı

Merdan, Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) karekodlu ödeme
hizmetlerini merkezileştirmesinin ardından, bir uygulamada daha süreci
ilk tamamlayan banka olduklarına dikkat çekerek sözlerini şöyle
tamamladı:
"Hızla uygulamaya alınan 'Karekod Yönlendirme Sistemi' projesiyle
VakıfBank müşterileri artık projeye dâhil olan diğer banka
ATM'lerinden, karekodla para çekebiliyor. Aynı şekilde BKM üyesi olan
ve bu projeyi tamamlayan başka bir bankanın müşterisi de, kendi
bankasına ait mobil uygulama ile VakıfBank ATM'lerinden karekodla para
çekme imkânına sahip oluyor. VakıfBank olarak 'Karekod Yönlendirme
Sistemi'nde yer almamız sektörümüz için de oldukça önemli bir anlam
ifade ediyor. Türkiye genelinde 5 bine yakın ATM'mizle sisteme katılan
ilk banka olduk."

İş dünyasına da dijital çözümler

VakıfBank, bilişim teknolojilerini kullanarak iş dünyasının da
hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. 'Ticari Mobil İnternet
Bankacılığı' ve 'Ticari Mobil Bankacılık Uygulaması'nı müşteri
deneyimini göz önünde bulundurarak yenileyen VakıfBank dijital imza
ve dijital onay ile hem sınırlar kaldırıldı hem güvenlik artırıldı."

Foreks Haber Merkezi ( haber@foreks.com )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey





'
18:0510.793
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  10.870  
Önceki Kapanış :  10.793  
En Düşük
10.786
En Yüksek
10.973
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
DESPC 48,64 127.750.654 % 10,00  
CLEBI 2.208,00 679.495.569 % 9,96  
BJKAS 36,04 1.904.110.738 % 9,95  
ARZUM 60,85 244.455.427 % 9,94  
FRIGO 9,09 131.422.926 % 9,92  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,1842 32,1942 % 0,05  
Euro 34,8132 34,8488 % 0,01  
Sterlin 40,6013 40,8049 % -0,08  
Frank 34,9591 35,1343 % -0,11  
Riyal 8,5320 8,5748 % -0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 30,21 30,25 % 0,66  
Platin 1.019,76 1.021,73 % 0,66  
Paladyum 972,29 977,79 % 0,66  
Brent Pet. 81,40 81,40 % 0,66  
Altın Ons 2.329,36 2.329,76 % 0,66