Facebook ve IBM işbirliğine gidiyor

06.05.2015 11:44

Son güncelleme : 06.05.2015 12:15

Dijital reklamlarını kişiselleştirmek için çalışmalar yapan Facebook, aradığı ortağı buldu. Dün resmen duyurulan anlaşma kapsamında IBM ve Facebook bu alanda güçlerini birleştirecek.



 1.4 milyar aktif aktif kullanıcısı bulunan sosyal medya devi Facebook, bir süredir platform üzerinden yaptığı reklam yayınından elde ettiği karı artırmak için çalışmalar yürütüyordu.

Facebook ve IBM sosyal medya sitesindeki reklamların geliştirilmesi için birlikte hareket etme kararı aldı. Bu bağlamda Facebook'un kişiye özel reklamlarında iyileştirmeler yapılacak. Söz konusu anlaşma kapsamında IBM'in gelişmiş analiz altyapısı kullanılacak ve bu sayede Facebook kullanıcılarının ne gibi şeylerden hoşlandığı belirlenecek.

Hatırı sayılır bir kitleye reklam yayını yapan Facebook ise elde ettiği yeni veriler ışığında dijital reklam yayınını kullanıcının ilgi alanına göre belirleyecek. Başka bir deyişle, IBM'in sistemi tarafından spor malzemeleri ile ilgilendiği saptanan bir kullanıcıya bu sektör ile ilgili reklamlar gösterilecek.

Bu ortaklığın ardından Facebook'un dijital reklam dünyasında adeta tekel konumunda bulunan Google'a ciddi bir rakip olabileceği belirtiliyor. Anlaşmanın finansal detayları hakkında ise şu an için resmi bir bilgi bulunmuyor.

 





18:0510.276
Değişim :  0,46% |  47,36
Açılış :  10.248  
Önceki Kapanış :  10.228  
En Düşük
10.189
En Yüksek
10.314
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
ATSYH 62,70 2.830.466 % 10,00  
ADESE 10,45 543.452.141 % 10,00  
DITAS 25,30 49.554.870 % 10,00  
SELGD 61,60 33.211.671 % 10,00  
EMNIS 177,30 4.322.318 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 39,8577 39,9315 % 0,27  
Euro 46,9457 47,1234 % 0,65  
Sterlin 53,9889 54,2595 % -0,23  
Frank 49,8373 50,0871 % 0,01  
Riyal 10,5459 10,5988 % -0,20  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 36,90 36,96 % 0,66  
Platin 1.393,18 1.402,85 % 0,66  
Paladyum 1.134,05 1.142,09 % 0,66  
Brent Pet. 68,53 68,53 % 0,66  
Altın Ons 3.334,89 3.335,28 % 0,66