Hızlı tüketim harcaması arttı

30.03.2015 13:51

Son güncelleme : 30.03.2015 13:55

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.



GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 





18:0510.901
Değişim :  0,47% |  51,05
Açılış :  10.876  
Önceki Kapanış :  10.850  
En Düşük
10.801
En Yüksek
10.926
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
AGHOL 29,84 411.096.492 % 908,11  
ISKPL 4,87 141.834.874 % 588,93  
MRSHL 1.628,00 172.908.650 % 10,00  
PINSU 12,43 653.307.002 % 10,00  
SANKO 23,98 65.360.087 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 40,6577 40,6736 % 0,07  
Euro 47,4308 47,6700 % 0,51  
Sterlin 54,1665 54,4381 % 0,02  
Frank 50,2957 50,5478 % -0,01  
Riyal 10,8064 10,8606 % 0,01  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 37,87 37,93 % 0,66  
Platin 1.338,61 1.346,11 % 0,66  
Paladyum 1.143,85 1.150,22 % 0,66  
Brent Pet. 66,96 66,96 % 0,66  
Altın Ons 3.370,12 3.370,47 % 0,66