120 milyon TL’yi taş yününe yatırdı
29.08.2017 07:53Son güncelleme : 29.08.2017 11:56
Filli Boya Genel Müdür Yardımcısı Burak Basmacı, Türkiye’nin enerji açığının iyileştirilmesine yönelik önemli bir yatırımı devreye alacaklarını belirterek, 120 milyon TL yatırımla Balıkesir’de taş yünü fabrikası kurduklarını söyledi.
HANİFE BAŞ
Filli Boya, boya dışında dış cephe malzemelerinde büyümek için düğmeye bastı. Bu amaçla Balıkesir’de fabrika yatırımına soyunan firma, 120 milyon TL bütçe ayırdı.
Filli Boya & Alligator Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burak Basmacı, yeni yatırımlara devam ettiklerini belirterek, Balıkesir’de organize sanayi bölgesindeki taş yünü fabrikası için çalışmaların sürdüğünü söyledi. Basmacı, “120 milyon TL’lik projeyi 2019’da devreye alacağız. Türkiye’nin enerji açığının iyileştirilmesine yönelik önemli bir yatırım. Dış cephe yalıtım malzemesi ama iç cephede de kullanım alanları var. Türkiye’de yangın yönetmeliği nedeniyle 27 metre üzerindeki binalarda taş yünüyle yalıtım yapma zorunluluğu bulunuyor. Yanıcı özelliği düşük olan taş yünü büyüyen bir pazar” dedi.
40 BİN TON KAPASİTE
Fabrikanın 40 bin ton taş işleyecek kadar kapasitesi olacağı bilgisini de veren Basmacı, “Bu Türkiye’nin ihtiyacının yüzde 25-30’unu karşılayacak bir kapasite. Önemli bir ağır sanayi yatırımımız. Türkiye enerji açığı olan bir ülke. Bunu ne kadar kapatırsak memleketimize o kadar katkımız olur. Yönetmelikler de bunu zorunlu kılıyor. Biz farklı ihtiyaçlara yönelik kendimiz üreterek, üretim için de gereken yatırımları yaparak, istihdam sağlayarak ülke ekonomisine katkı sağlamak istiyoruz” diye konuştu.
Capatect markasıyla dış cephe malzemeleri alanında da faaliyetleri olduğunu anımsatan Burak Basmacı, İstanbul’daki fırtına sonrasında kalitesiz malzemelerin kullanıldığı dış cephelerin zarar gördüğünü savundu. Basmacı, dış cephelerdeki hasarın maliyet nedeniyle henüz işe dönüşmediğini bunun biraz zaman alabileceğini de belirtti.
Bu yıl sektörün sezonu biraz geç açtığını da dile getiren Basmacı, “Seçimler vardı ardından Ramazan. Ustalar Ramazan’da çalışmayı çok tercih etmedi. Haliyle sezon biraz ileri kaydı. Bu nedenle de bu yıl biraz daha ekim ayına sarkacak. Sektörde işler kötü değil ama bir ‘dur kalk’ şeklinde ilerleme var. Geçen yıla göre aynı seviyelerde rakamlar görüyoruz” açıklamasını yaptı.
YÜZDE 20’LİK BÜYÜME
Finansal rakamlarına da değinen Basmacı, geçen yılı 1.1 milyar TL ciroyla kapattıklarını aktardı. Basmacı, “Bu yıl daha da büyümek istiyoruz. Yüzde 20 büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.
BEYAZ VE TONLARI TERCİH EDİLİYOR
Burak Basmacı, Türkiye’de boya tercihleri hakkında da bilgi vererek, evlerde halen yüzde 80 oranında beyaz ve tonlarının tercih edildiğini söyledi. Basmacı, “Ama son dönemde dizilerin de etkisiyle evlerde en azından belli duvarlarda daha koyu ve hareketlendirecek renkler de tercih edilmeye başladı. Daha parlak, canlı kırmızı, turuncu, mavi tonları dekoratif konsept olarak kullanılmaya başlandı. Bu konuyla ilgili çok çalışma yapıyoruz. Alışkanlıkları değiştirmek zaman alıyor” dedi.
FİLLİ USTAM PROJESİ
Filli Boya, ‘Filli Ustam’ projesini de hayata geçirdi. www.filliustam.com sisteminde, inşaat boyacılığı mesleki yeterlilik belgesine sahip, Filli Ustalar kulübüne üye ve filli boya ürün ve davranış eğitimini almış ustalar yer alıyor. Tüketiciler bu sistemden aradıkları kriterlere uygun ustayı bulup evlerini boyatabiliyor. Filli Boya, Filli Ustam sistemi üzerinden ustaların aldığı işleri 2 yıl boyunca uygulama ve ürün garantisi ile güvence altına alıyor.
www.filliustam.com sitesine giren tüketiciler, bulundukları il ve ilçede kendilerine en yakın lokasyondaki ustaların listesine ulaşabiliyor. Usta listesinden diledikleri ustanın profiline girerek profil resimlerini, iş deneyimlerini, uzmanlık alanlarını, referanslarını ve hatta müşteri anket puanlarını bile görebiliyor.