Bakanlık açıkladı! O süre uzatıldı

15.12.2016 11:42

Son güncelleme : 15.12.2016 11:52

Mal ve yolcu beraberi eşya ihracı kapsamında fatura düzenleyen mükelleflerin e-faturaya geçmeleri için belirlenen süre 1 Temmuz 2017`ye uzatıldı.



Maliye Bakanlığı'nın "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliği" Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, e-fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerden, Katma Değer Vergisi Kanunu uyarınca mal ihracı ve yolcu beraberi eşya ihracı (Türkiye'de ikamet etmeyenlere KDV hesaplanarak yapılan satışlar) kapsamında fatura düzenleyecekler, bu faturalarını 1 Temmuz 2017'den itibaren e-fatura olarak düzenleyecek. Söz konusu tarih daha önce 1 Ocak 2017 olarak belirlenmişti.

Ayrıca söz konusu mükellefler istemeleri halinde faturalarını 1 Ocak 2017'den itibaren e-fatura olarak düzenlemeye başlayabilecek. Bu kişiler, 1 Temmuz 2017'ye kadar matbu (kağıt veya e-Arşiv) fatura da düzenleyebilecekler.





18:0012.270
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  12.272  
Önceki Kapanış :  12.270  
En Düşük
12.233
En Yüksek
12.368
BIST En Aktif Hisseler18:00
TGSAS 113,30 30.513.832 % 10,00  
GOLDA 9,13 96.994.608 % 10,00  
SANFM 4,40 33.728.401 % 10,00  
MCARD 94,70 176.656.602 % 9,99  
CRDFA 8,81 37.786.888 % 9,99  
18:00 Alış Satış %  
Dolar 49,1459 49,1771 % 0,10  
Euro 55,0309 55,0764 % -0,44  
Sterlin 64,7411 65,0656 % -0,23  
Frank 59,0664 59,3624 % -0,14  
Riyal 13,0571 13,1225 % 0,00  
18:00 Alış Satış %  
Gümüş ONS 60,97 61,04 % 0,66  
Platin 1.711,68 1.715,77 % 0,66  
Paladyum 1.170,49 1.173,52 % 0,66  
Brent Pet. 101,49 101,49 % 0,66  
Altın Ons 4.137,36 4.137,92 % 0,66