Bakanlık açıkladı! O süre uzatıldı

15.12.2016 11:42

Son güncelleme : 15.12.2016 11:52

Mal ve yolcu beraberi eşya ihracı kapsamında fatura düzenleyen mükelleflerin e-faturaya geçmeleri için belirlenen süre 1 Temmuz 2017`ye uzatıldı.



Maliye Bakanlığı'nın "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliği" Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, e-fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerden, Katma Değer Vergisi Kanunu uyarınca mal ihracı ve yolcu beraberi eşya ihracı (Türkiye'de ikamet etmeyenlere KDV hesaplanarak yapılan satışlar) kapsamında fatura düzenleyecekler, bu faturalarını 1 Temmuz 2017'den itibaren e-fatura olarak düzenleyecek. Söz konusu tarih daha önce 1 Ocak 2017 olarak belirlenmişti.

Ayrıca söz konusu mükellefler istemeleri halinde faturalarını 1 Ocak 2017'den itibaren e-fatura olarak düzenlemeye başlayabilecek. Bu kişiler, 1 Temmuz 2017'ye kadar matbu (kağıt veya e-Arşiv) fatura da düzenleyebilecekler.





17:5914.331
Değişim :  -1,43% |  -208,40
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.324
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler17:59
OSTIM 2,22 323.798.151 % 48,37  
RTALB 3,74 224.867.005 % 10,00  
GEDIK 7,37 391.562.748 % 10,00  
ATEKS 125,40 2.693.895 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5086 46,5220 % 0,04  
Euro 52,8778 52,9624 % 0,21  
Sterlin 61,0530 61,3590 % 8,78  
Frank 57,0851 57,3712 % 9,57  
Riyal 12,3532 12,4151 % 11,65  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 57,67 57,74 % 0,66  
Platin 1.587,50 1.593,51 % 0,66  
Paladyum 1.175,04 1.180,82 % 0,66  
Brent Pet. 73,38 73,38 % 0,66  
Altın Ons 4.012,93 4.013,50 % 0,66