Bakanlık açıkladı! O süre uzatıldı

15.12.2016 11:42

Son güncelleme : 15.12.2016 11:52

Mal ve yolcu beraberi eşya ihracı kapsamında fatura düzenleyen mükelleflerin e-faturaya geçmeleri için belirlenen süre 1 Temmuz 2017`ye uzatıldı.



Maliye Bakanlığı'nın "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliği" Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Buna göre, e-fatura uygulamasına kayıtlı olan mükelleflerden, Katma Değer Vergisi Kanunu uyarınca mal ihracı ve yolcu beraberi eşya ihracı (Türkiye'de ikamet etmeyenlere KDV hesaplanarak yapılan satışlar) kapsamında fatura düzenleyecekler, bu faturalarını 1 Temmuz 2017'den itibaren e-fatura olarak düzenleyecek. Söz konusu tarih daha önce 1 Ocak 2017 olarak belirlenmişti.

Ayrıca söz konusu mükellefler istemeleri halinde faturalarını 1 Ocak 2017'den itibaren e-fatura olarak düzenlemeye başlayabilecek. Bu kişiler, 1 Temmuz 2017'ye kadar matbu (kağıt veya e-Arşiv) fatura da düzenleyebilecekler.





17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66