BDDK`dan dolandırıcılık uyarısı!

22.06.2016 14:41

Son güncelleme : 22.06.2016 17:10

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan ve kimlik bilgisi isteyenlere karşı dolandırıcılık uyarısında bulundu.



Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nca (BDDK) hiç kimsenin telefonla aranmadığı ve kimseden bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgilerin talep edilmediği belirtilerek, bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kendilerini BDDK personeli olarak tanıtan kişilere itibar edilmemesi istendi.

BDDK'dan yapılan açıklamada, banka müşterilerine yönelik dolandırıcılık olayları konusunda uyarılarda bulunuldu. Kuruma ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden, kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği çalışanı, danışmanlık şirketi yetkilisi, banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat gibi tanıtan kişilerin, telefon numarası kopyalama yöntemlerini kullanarak, banka müşterilerine çeşitli iletişim araçlarıyla ulaşıp, bankacılık ürünlerine ait masraf ve komisyonlar ile kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacakları, ödül verecekleri, para iadesi yapacakları, banka hesaplarında sorun olduğunu söyleyerek bu sorunları giderecekleri gibi vaatlerde bulunduklarının anlaşıldığı belirtildi.

Bu amaçla veya başka herhangi bir suretle banka müşterilerinin kişisel bilgilerini temin eden kişilerin haksız kazanç sağlama yoluna gitmeyi amaçladıklarının görüldüğü ifade edilen açıklamada, BDDK tarafından vatandaşların telefonla aranmadığı ve bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgilerin hiçbir şekil ve surette talep edilmediği vurgulandı.

Herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından, kendilerini BDDK personeli veya diğer kuruluş personellerinden biri olarak tanıtarak kimlik numarası, banka hesabı, kredi kartı numarası benzeri kişisel bilgileri veya cep telefonuna gönderilen şifreyi talep eden şahıslara itibar edilmemesi istenen açıklamada, bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması için kişisel bilgilerin korunması hususunda azami dikkat ve özen gösterilmesi gerektiğine işaret edildi.

Finansal tüketici ile birebir iletişime geçip, ihbar, talep, şikayet ve önerilerin en kısa sürede değerlendirerek ön bilgilendirme yapılması, BDDK'nın görev alanına giren tüm şikayetlerin en kısa sürede doğru bir şekilde cevaplandırılması, görev alanına girmeyen konularda ise finansal tüketicilerin şikayetleri ile ilgili doğru kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi amacıyla 444 55 65 numaralı BDDK Çağrı Merkezi'nin faaliyet gösterdiği hatırlatılan açıklamada, ihtiyaç duyulması halinde söz konusu telefon numarası aranarak, BDDK'nın görev alanındaki işlemlerle ilgili teknik destek alınabileceği kaydedildi.





17:5911.311
Değişim :  0,69% |  77,65
Açılış :  11.270  
Önceki Kapanış :  11.234  
En Düşük
11.253
En Yüksek
11.331
BIST En Aktif Hisseler17:59
AKENR 12,32 686.191.984 % 10,00  
CRFSA 133,10 456.946.271 % 10,00  
BALAT 83,65 10.975.152 % 9,99  
TATEN 17,95 1.008.100.762 % 9,99  
MANAS 16,25 478.371.941 % 9,95  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 42,6877 42,7015 % 0,25  
Euro 50,1507 50,1678 % 0,07  
Sterlin 56,8538 57,1388 % 1,29  
Frank 53,4247 53,6925 % 2,55  
Riyal 11,3329 11,3897 % 2,43  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 61,84 61,88 % 0,66  
Platin 1.745,60 1.750,23 % 0,66  
Paladyum 1.497,79 1.505,51 % 0,66  
Brent Pet. 61,14 61,14 % 0,66  
Altın Ons 4.299,26 4.299,85 % 0,66