Doğalgaz faturası 2,5 milyar lira azalacak!

29.09.2016 17:23

Son güncelleme : 30.09.2016 08:30

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının 1 Ekim`den itibaren geçerli olacak yüzde 10 seviyesindeki doğalgaz indirimiyle 2017`de ödenecek fatura 2,5 milyar lira azalacak.



Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın Twitter hesabından yaptığı paylaşıma göre, söz konusu indirim "enflasyona darbe, sanayiye teşvik" niteliği taşıyacak.

Bu indirimle gelecek yıl doğalgaza ödenecek fatura yaklaşık 2,5 milyar lira azalacak. Yılın son 3 aylık döneminde ise indirim, faturalarda 760 milyon liralık düşüş sağlayacak.

Ayrıca, bu indirimle Türkiye, Avrupa Birliği (AB) ülkelerine kıyasla hem hanede hem de sanayide en ucuz doğalgazı sağlayan ülke haline gelecek.





11:3914.540
Değişim :  -1,29% |  -189,88
Açılış :  14.649  
Önceki Kapanış :  14.730  
En Düşük
14.503
En Yüksek
14.649
BIST En Aktif Hisseler11:38
HRKET 130,90 262.002.620 % 10,00  
DOGUB 104,70 31.074.267 % 9,98  
SELEC 202,70 263.497.838 % 9,98  
BRMEN 19,76 17.450.234 % 9,96  
MOGAN 15,36 254.455.475 % 9,95  
11:38 Alış Satış %  
Dolar 46,4721 46,4885 % 0,05  
Euro 53,0570 53,0629 % -0,15  
Sterlin 61,1798 61,4865 % 9,00  
Frank 57,1636 57,4502 % 9,72  
Riyal 12,3308 12,3926 % 11,45  
11:38 Alış Satış %  
Gümüş ONS 62,05 62,12 % 0,66  
Platin 1.628,38 1.631,84 % 0,66  
Paladyum 1.233,04 1.237,18 % 0,66  
Brent Pet. 77,27 77,27 % 0,66  
Altın Ons 4.103,61 4.104,25 % 0,66