Her gün binlerce kişi kredi notunu soruyor

22.12.2014 11:29

Son güncelleme : 22.12.2014 11:33



Kredi Kayıt Bürosu (KKB) Genel Müdürü  Kasım Akdeniz, KBB'nin yeni finansal hizmet platformu Findeks üzerinden her gün 3  bin ila 5 bin kişinin kredi notunu sorguladığını ifade etti.

 


AA muhabirine Findeks sistemi hakkında bilgi veren Akdeniz, KKB'nin  eylül ayında tüketiciyle buluşturduğu yeni finansal hizmet platformu Findeks'in,  tanıtım toplantısından bu yana büyük ilgi görmeye devam ettiğini söyledi. Bu  ilgiyi her geçen gün artan üyelik adetleri, alınan kredi notu ve risk raporu  adetlerindeki artıştan görmenin mümkün olduğuna işaret eden Akdeniz, Findeks.com  üzerinden eylül ayından bu yana 1 milyonu aşkın kredi notu ve risk raporu  alındığı bilgisini verdi.

 





Akdeniz, bu sistem kullanılarak her gün 20 bine yakın risk raporu  alındığını bildirerek, "Bugün itibariyle Findeks üye sayısı 630 binin üzerine  çıkmıştır. Her gün 3 bin ile 5 bin arasında kişi sisteme üye olarak kredini  notunu ve raporunu alıyor. Üyelerin sadece 4 bin tanesi şirket, kalanı birey. Bu  sistem reel sektörün alacak riskini, tahsilat riskini doğru yönetmesi açısında  çok faydalı bir sistem. Bu sistemi kullanarak şirketler vadeli mal sattıkları  kişilerin ödeme performanslarını, kredibilitelerini, ilgili kişinin onayı ile  görebilirler. Ancak şimdilik yeterince yaygın kullanılmıyor. Yaygınlaştırmak için  çeşitli çalışmalar yapıyoruz. Kullanımı artıkça ne kadar değerli olduğu, reel  sektöre ne kadar yararlı olduğu anlaşılacak" değerlendirmesini yaptı.

 


Findeks'in özellikle KOBİ ve bankacılık sektörüne sağladığı  avantajları anlatan Akdeniz, şunları kaydetti:

 



Ülke ekonomisinde önemli bir yere sahip olan KOBİ'ler, Türkiye'deki  toplam girişimlerin önemli bir bölümünü, istihdamın ise yüzde 75'inden fazlasını  oluşturmaktadır. Ticari hayatın gelişiminde önem arz eden KOBİ'lerin alacak  risklerini düzenli takip ederek kontrol altında tutabilmeleri de son derece  önemlidir. KOBİ'lerin büyük bir bölümü operasyonel faaliyetlerini düzenli  sürdürmelerine rağmen, alacaklarını zamanında tahsil edemedikleri durumda nakit  akışlarında önemli sıkıntılar yaşayabiliyor. Hatta bir kısmı faaliyetlerine son  vermek durumunda kalıyor. Findeks, KOBİ'lerin alacak riski yönetimlerini  yapmalarını, karşı tarafın riskini aldıkları her noktada  ilgili riskleri en aza  indirgemelerini ve karşı taraftan borcuna sadık olduğunu göstermesi için referans  olarak isteyebileceği kredi notu, çek ve risk raporları gibi ürünler sunuyor.

 


KOBİ'lerin Findeks'e üye olarak elde edebilecekleri bilgi hem kendi  şirketlerinin ödeme performanslarını kontrol etmeleri hem de ticari ilişki  kuracakları birey ve firmaların finansal performansı hakkında fikir sahibi  olmalarını sağlıyor. Findeks.com'u kullanan KOBİ'ler alacak riskinin etkin  yönetimi konusunda başarılı sonuçlar alarak nakit akışlarını  düzenleyebildiklerini belirtiyorlar. Findeks KOBİ'lerin iş yapış şeklini  değiştiriyor, alacak riskini doğru yönetmelerine yardımcı oluyor."

  


 

Üye sayımız 2015 yıl sonunda 2 milyona ulaşacak

  



 

Akdeniz, KKB'nin bankacılık sektörüne sunduğu hizmetlerin kuruluşundan  bu yana yaklaşık 20 yıldır aralıksız devam ettiğini belirterek, bankaların KKB  yoluyla olumlu ve olumsuz müşteri bilgilerini birbirleriyle paylaşım, kredi  tahsis ve izleme süreçlerini hem hızlı hem de güvenli bir şekilde  işletebildiklerini ifade etti.

 



Bu bilgi paylaşımının 2012 yılına kadar Merkez Bankası ve KKB olmak  üzere iki farklı ortamda gerçekleştiğini ve 2012 yılında Merkez Bankası'nın bu  görevi Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Risk Merkezi'ne devrettiğini hatırlatan  Akdeniz, şöyle konuştu:

 

Hemen akabinde bu sistem KKB sistemleri ile birleştirildi. Bugün  itibarıyla bu sistemin sahibi TBB. KKB olarak TBB'ye bu sistemin altyapısının  kurulması ve işletilmesi hizmetini veriyoruz. KKB olarak bankalara farklı katma  değerli hizmetler de veriyoruz. Özellikle 2004 yılından itibaren KKB'nin sunduğu  kredi notu, kredi kararlarında referans niteliğinde kullanmaktadır. Findeks'in  hayata geçmesiyle bu kredi notlarının bireylerle paylaşılması sağlanmış ve  kişilere kendi kredi notunu bilme olanağı yaratılmıştır. Bu ülkemizdeki finansal  okuryazarlık seviyesinin yükseltilmesi açısından, kişilerin ve KOBİ'lerin  finansmana erişimini kolaylaştırmak açısından, kişilerin ödeme alışkanlıklarını  pozitif anlamada değiştirmek açısından son derece önemlidir."

 



Akdeniz, Findeks'in, tanıtım toplantısından itibaren çok kısa bir süre  içerisinde üyelik sayısının oldukça hızlı bir artış gösterdiğini, reklam  kampanyası ve diğer pazarlama ve iletişim faaliyetleriyle birlikte  bilinirliklerinin hızla artmaya devam etiğini aktararak, mevcut üye sayısının  2015 yılı sonunda yaklaşık 2 milyona ulaşmasını öngördüklerini söyledi. Kasım  Akdeniz, Findeks'le tanışan bireylerin KOBİ'lerin ve kurumsal ölçekli firmaların  platformun sunduğu faydalı ürünleri gördükçe çevreleriyle paylaştığını ve  yaygınlaşmasının daha çabuk olduğunu ifade etti.

 




Findeks.com'dan kredi notunu öğrenen kişi sayısının oldukça yüksek  olduğunu belirten Akdeniz, "Eş zamanlı olarak ticari üye sayımız da hızla  gelişiyor. Tabii ki hizmetimiz yalnız kredi notu ile sınırlı değil. Bireyler ve  kurumların kredi ödeme performansının detaylarını gösteren Risk Raporu, Çek  Raporu, bankalardaki kredi limiti, borçları ya da kredi notunda değişiklik  olduğunda haber veren uyarı hizmeti, tüm bankalardaki kredi bilgilerinin tek bir  ekranda sunulduğu izleme hizmeti gibi ürünler ve tüm bunların avantajlı  fiyatlarla sunulduğu paketler de yer alıyor" dedi.

 



Akdeniz, KOBİ'lerin alacak riski yönetimlerinde, bireylerin  bankalardan avantajlı faiz oranlarıyla kredi almalarında, emlak, beyaz eşya,  telekomünikasyon sektörü gibi hayatın her alanında karşı tarafın riskinin  alındığı her noktada kredi notundan yararlanmanın mümkün olduğunu vurguladı.

  


 

Findeks üzerinden öğrenilecek bilgiler

  



 

KKB Genel Müdürü Kasım Akdeniz, dünyada uzun yıllardır "kredi notu"  kavramının kullanıldığını dile getirerek, ülkelerin kültürlerine yerleşmiş olan  bu durumun gerek bireylerin gerekse kurumların finansal hayatın ve risklerin  yönetimi konusunda bilinçli hareket etmelerini sağladığını belirtti.

 




KKB'nin hizmete sunduğu Findeks platformunun hem bireysel hem de  ticari hayatın her alanında aktif bir şekilde kullanıldığını aktaran Akdeniz,  "Birincil önceliğimiz risklerini doğru yöneten, sermayesini koruyan bir reel  sektör yaratma, aynı bilinci bireylerde de oluşturarak finansal okuryazarlığa ve  finansal hayatın yönetimine katkı sağlamaktır. Sonrasında, Findeks'i bireylerin  hayatında kendilerine finansal anlamda yardımcı olan ve danışabilecekleri, kolay  ulaşılabilir bir platform haline getirmeyi hedefliyoruz" ifadelerinin kullandı.

 




Akdeniz, kullanıcıların en temel düzeyde Findeks üzerinden  öğrenebilecekleri bilgilerin kredi notu ile kredi kullanım ve ödeme  performansları olduğunu söyledi.

 



 Tüm bankalara ait olmak üzere toplam borç ve limitler, ödeme  performansları, açık ve kapalı sahip olunan kredili ürünler (kredi kartları,  krediler ve kredili mevduat hesapları) gibi tüm finans kurumlarından alınan  bilgilerin derlenmiş halinin Risk Raporu üzerinden görebileceği bilgisini veren  Akdeniz, şunları kaydetti:

 


Bunun yanında çek sahibi kişi ve firmalar için hizmet alınan  bankalar, dolaşımda olan ve olmayan çekler, bunların olumlu ya da olumsuz ödeme  durumları gibi bilgiler de Çek Raporu üzerinden görüntülenebilir. Her iki raporun  da özeti niteliğinde bir puanlama sistemi mevcuttur. Findeks Kredi Notu ve Çek  Endeksi olarak isimlendirilen bu puanlama sistemini finansal karne notu olarak  ifade edebiliriz. Bu puanlama sistemleri, birçok kullanıcımızın ticari  hayatındaki karar mekanizmalarına dahil olmuş durumdadır.



Bunların yanında; çağrı  merkezi yoluyla uzmanlarımızdan kredi notu geliştirme önerileri alabileceğiniz  Not Danışmanlığı hizmeti, kimlik,  iletişim ve banka hesap bilgileriniz gibi son  derece kişisel bilgilerinizin internette tehlikeli olabilecek ortamlarda  kullanılması durumunda sizi haberdar eden Takipçi hizmeti ve sizin belirlediğiniz  finansal şartların gerçekleşmesi durumunda (borç ve limit artışları, yeni kredili  ürün başvurusu, gecikme vb.) uyarı veren Uyarı Hizmeti de Findeks üzerinden  kolaylıkla erişilebilen hizmetler olarak dikkati çekmektedir. Tüm bu ürünler,  Türkiye'deki kullanıcıların ihtiyaçları ve finansal hayatları göz önüne alınarak  uzman ekiplerimiz tarafından geliştirilmektedir."

 



Kasım Akdeniz, ayrıca bu sistemin reel sektörün birbirleriyle  yaptıkları vadeli alışverişlerde kullanılmasının şirketlerin karşı tarafın risk  raporunu ve çek raporunu gördükten sonra satış kararı vermesinin ticari hayatın  sağlıklı sürdürülmesi açısından son derece yararlı olacağını sözlerine ekledi.

 

 





17:591.112
Değişim :  0,12% |  1,30
Açılış :  1.113  
Önceki Kapanış :  1.111  
En Yüksek
1.116
En Düşük
1.110
BIST En Aktif Hisseler17:59
CRFSA 16,39 222.307.219 % 10,00  
ISATR 307.986,80 307.987 % 10,00  
ISBIR 1.771,00 1.194.511 % 10,00  
SELGD 3,63 2.646.051 % 10,00  
COSMO 6,05 1.480.798 % 10,00  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 7,5526 7,5582 % 0,04  
Euro 8,9394 8,9689 % 0,07  
Sterlin 9,7585 9,8074 % -0,02  
Frank 8,2838 8,3337 % 0,13  
Riyal 2,0143 2,0244 % 0,43  
17:59 Alış Satış %  
Altın Ons 1.950 1.951 -0,24  
Altın Gr. 475 475 3,75  
Cumhuriyet 3.153 3.200 22,00  
Tam 3.142 3.220 23,68  
Yarım 1.519 1.558 11,45  
Çeyrek 762 779 5,73  
Gümüş.Ons 26,74 26,77 -0,01  
Gümüş Gr. 6,49 6,51 0,00  
B. Petrol 43,09 43,09 -0,22