Hızlı tüketim harcamaları arttı

10.07.2015 13:03

Son güncelleme : 10.07.2015 13:41

Hızlı tüketim harcamaları Mayıs`ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 arttı.



GfK'nın verilerine göre, hızlı tüketim harcamaları Mayıs'ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 arttı.


Araştırma kuruluşu GfK, Mayıs 2015 hızlı tüketim harcamaları sonuçlarını açıkladı.


Buna göre, Türkiye'de hızlı tüketim harcamaları, Mayıs'ta geçen yılın aynı ayına göre yüzde 6,5 artış gösterdi. Hızlı tüketim harcamaları Mayıs'ta Nisan ayına göre ise yüzde 1 arttı.


GFK tüketici paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye'de 10 bin hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınıyor.


Hızlı tüketim harcamaları kategorileri, "gıda", "taze gıda", kişisel bakım ve ev bakım ürünleri gibi "gıda dışı" ürünler ve sigara ve evcil hayvan ürünleri gibi "diğer" ürünlerden oluşuyor.


YAŞAM BİÇİMLERİNE GÖRE İHTİYAÇLAR


GFK'nın "Yaşam Biçimleri ve İhtiyaçlar Ekseninde Hızlı Tüketime Bakış" başlığı altında 6 bin 400 haneden alınan bilgilere göre yapılan segmentasyon çalışmasına göre ise "Geleneğe Tutunanlar" (yüzde 39), "Günü Kurtaranlar" (yüzde 26), "Yeniyi Kucaklayanlar" (yüzde 25) ve "Bugüne Ayak Uyduranlar (yüzde 10) olmak üzere 4 ana grup belirlendi ve bu grupların alışveriş davranışları incelendi.


Çocuklu olma oranı diğer segmentlere göre daha yüksek olan 45 yaş üstü, yeni ürünler almaya ve denemeye açık olmayan, daha çok evde yemek yiyen ve dondurulmuş gıdaya çok sıcak bakmayan "Geleneğe Tutunanlar" segmentinin meyve, sebze, et, tavuk, ekmek, peynir, yumurta gibi taze gıda kategorisindeki ürün gruplarına daha çok para harcadığı, alışveriş sıklığı açısından ise yerel zincirler ve bakkalları tercih ettikleri belirlendi.


Genellikle çocuksuz ve evcil hayvan besleyen ailelerden oluşan, ağırlıklı 45 yaş altı, yeni ürün almaya ve yeni şeyler denemeye açık "Yeniyi Kucaklayanlar" grubunun ise büyük alışveriş noktalarından alışveriş yapmayı tercih ettiği, taze gıda ürünlerine çok para harcamadığı, kişisel bakım alışverişlerinin diğer segmentlerle karşılaştırıldığında daha fazla olduğu tespit edildi. Bu grubun ulusal zincirleri daha çok tercih ettikleri görüldü.


Daha çok çocuksuz ailelerden oluşan ve yeniliklere açık "Bugüne Ayak Uyduranlar" grubunun ise sebze, et ve balık harcamalarının daha az, kuru yemiş, meyve, alkollü içecek harcamalarının daha fazla olduğu, ulusal ve yerel zincirler ve indirim marketlerini tercih ettikleri belirlendi.


Ağırlıkla 45 yaş ve altı, 3 ve daha fazla çocuk sahibi olma oranı diğer segmentlerle karşılaştırdığında daha yüksek olan "Günü Kurtaranlar" grubunun ise sigara, ekmek ve bebek maması harcamalarıyla ön plana çıktığı, indirim marketleri ve bakkalları tercih ettiği kaydedildi.

 





17:5910.228
Değişim :  0,39% |  39,37
Açılış :  10.315  
Önceki Kapanış :  10.189  
En Düşük
10.180
En Yüksek
10.379
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler17:59
BYDNR 21,78 60.439.198 % 10,00  
KRONT 9,35 128.204.267 % 10,00  
ATEKS 86,35 1.713.959 % 10,00  
CWENE 16,18 281.236.646 % 9,99  
IHAAS 31,74 224.076.533 % 9,98  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 39,8110 39,8342 % 0,03  
Euro 46,6561 47,0744 % 0,54  
Sterlin 54,1058 54,3770 % -0,02  
Frank 49,8311 50,0809 % 0,00  
Riyal 10,5682 10,6212 % 0,01  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 36,83 36,88 % 0,66  
Platin 1.374,45 1.379,10 % 0,66  
Paladyum 1.132,66 1.141,19 % 0,66  
Brent Pet. 68,83 68,83 % 0,66  
Altın Ons 3.324,20 3.324,56 % 0,66