Migros`un satışları yüzde 16,2 arttı

09.11.2015 08:46

Son güncelleme : 09.11.2015 10:18

Migros`un 9 aylık konsolide satışları yüzde 16,2 artışla 7,0 milyar TL`ye ulaştı



Migros'un 9 aylık konsolide satışları yüzde 16,2 artışla 7,0 milyar TL'ye ulaştı.

Migros'tan konu ile ilgili yapılan açıklamada şu bilgiler verildi:

9A 2015’de yurtiçi satışları %16,9 artış gösteren Migros, satışlar açısından güçlü bir çeyreği daha geride bıraktı. Şirketin konsolide satışları, 9A 2015’te 7.012 milyon TL’ye ulaşırken geçen yılın aynı dönemine göre %16,2 artış gösterdi. Rekabetçi fiyatlarla sunulan özgün markalı ürünler, çok sayıda markalı ürün sunumu ve Migros’un eşsiz hizmet kalitesi son iki yıldır satış rakamlarında görülen istikrarlı artışın ardındaki ana unsurlar oldu. Migros yılın üçüncü çeyreğinde, Nielsen verilerine göre, hem modern hem de toplam Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) sektöründe pazar payı kazanmayı sürdürdü. 

Brüt kar 9A 2015’da %17,2 artarak 1.877 milyon TL’ye ulaşırken brüt kar marjı %26,8 (9A 2014: %26,6) olarak gerçekleşti. Son birkaç yılda sektörde rekabetin daha fazla yoğunlaşmasına rağmen, Migros brüt
karlılığını koruyarak önceki yıllara göre daha güçlü bir satış büyümesi ve güçlü negatif işletme sermayesi yarattı. Tedarik zinciri ve operasyonel verimliliğe odaklanma, bu performansın önümüzdeki yıllarda da sürdürülmesine yardımcı olacaktır.

Yılın üçüncü çeyreğinde, Şirket 186 milyon TL VAFÖK (Vergi, Amortisman, Faiz Öncesi Kar) yaratırken VAFÖK marjı %7,0 oldu. 9A 2015’de ise VAFÖK %14,6 artarak 453 milyon TL’ye ulaşırken VAFÖK marjı %6,5 (9A 2014: %6,6) ile Şirketin yılın tamamı için hedeflediği %6,0-6,5 olan hedefinin üst bandında gerçekleşti. Kira giderleri öncesi VAFÖK ise 9A 2015’de geçen yılın aynı dönemine göre %16,6 artarken kira giderleri öncesi VAFÖK marjı %11,5 olarak gerçekleşti.

Diğer taraftan, nakit çıkışı gerektirmeyen kur farkı giderleri dolayısıyla, Şirket 9 aylık finansal tablolarında net zarar kaydetti.

OPERASYONEL GELİŞMELER

Şirket 9A 2015’te mevcut büyüme programının önünde kalmaya devam etti ve mevcut mağaza portföyüne 3 Macrocenter ve 7 Ramstore (3 Kazakistan’da ve 4 Makedonya’da) dahil olmak üzere toplam 190 yeni mağaza ekledi. (9A 2014: 135) Ekim ayında yurtiçinde 22 yeni mağaza açıldı ve böylece yılın ilk 10 ayında açılan toplam mağaza sayısı 212’ye ulaştı. Eylül 2015 sonu itibariyle, Şirketin toplam mağaza sayısı ise 1.352 oldu. Son 12 ayda Migros’un mağaza sayısındaki net artış ise 224 oldu. 

Güçlü çeyreksel operasyonel performans neticesinde, Şirket yeni mağaza açılışına yönelik 2015 yılı beklentisini yukarı yönlü revize ederek, 175-200 mağazadan 225+ mağazaya çıkardı. Borsa İstanbul tarafından geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamaya göre, Migros, BİST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer almaya ve bu endeksteki ilk ve tek gıda perakendecisi olmaya devam etti. Migros  sosyal sorumluluk, çevre, verimlilik ve daha iyi kurumsal yönetim uygulamalarına odaklanmaya gelecekte de devam edecektir.
  
Son birkaç yılda Migros’un büyüme stratejisi, yıllık çift haneli büyüme rakamları, büyüyen mağaza ağı, pazar payı kazanımı ve sektörde daha rekabetçi konumlanması ile desteklenmiştir. Bunun yanı sıra, ihtiyatlı maliyet yönetimi ve etkin işletme sermayesi yönetimi, Şirket için güçlü operasyonel marjı beraberinde getirmektedir. "





18:00115.748
Değişim :  -0,99% |  -1.159,30
Açılış :  117.316  
Önceki Kapanış :  116.908  
En Yüksek
117.391
En Düşük
115.312
BIST En Aktif Hisseler
KUTPO 38,84 46.605.348 % 9,97  
ULAS 5,64 9.907.055 % 9,94  
DOBUR 14,60 3.243.972 % 9,94  
MARKA 2,66 61.057.219 % 9,92  
BURCE 10,53 17.366.154 % 9,92  
Alış Satış %  
Dolar 0,0000 0,0000 % 0,00  
Euro 0,0000 0,0000 % 0,00  
Sterlin 8,5416 8,5845 % 0,26  
Frank 7,2397 7,2833 % 0,26  
Riyal 1,8246 1,8337 % 0,16  
Alış Satış %  
Altın Ons 1.772 1.778 -0,28  
Altın Gr. 391 392 1,03  
Cumhuriyet 2.538 2.559 4,90  
Tam 2.612 2.626 5,10  
Yarım 1.269 1.285 2,50  
Çeyrek 635 643 1,20  
Gümüş.Ons 17,99 18,02 0,06  
Gümüş Gr. 3,97 3,98 0,02  
B. Petrol 42,77 42,77 -0,37