Reklam yatırımlarının yarısını onlar alıyor

19.03.2018 13:48

Son güncelleme : 20.03.2018 10:27

Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Demet İkiler, Türkiye`de reklam yatırımlarının en büyük payının televizyonda gerçekleştiğini, televizyonun toplam reklam yatırımlarının yüzde 47,8`ini aldığını bildirdi.



AA

Reklamcılar Derneği'nin Deloitte iş birliği ile hazırladığı 2017 Medya  ve Reklam Yatırımları Raporu'nun açıklandığı toplantıda konuşan Reklamcılar Derneği Asbaşkanı Demet İkiler, medya  yatırımlarının bir önceki yıla göre yüzde 6,3'lük artış gösterdiğini, 2018 yılı  için ise yüzde 7 ila yüzde 10 arasında bir büyüme kaydedileceğini öngördüklerini  söyledi.
 
İkiler, dijital medyanın ilk defa 2017 itibarıyla toplam medya  yatırımlarındaki en büyük payı aldığını ve bundan sonra payını daha da  artıracağını kaydetti.
 
Dijitalin toplam reklam yatırımları içinde aldığı payın geçen yıl  yüzde 37,3'e çıktığını belirten İkiler, "Basın yüzde 21'lerden yüzde 15 civarına,  televizyon yüzde 38'den yüzde 34 seviyesine düştü. Diğer mecralarda çok büyük bir  değişim görmüyoruz." diye konuştu.
 
Dünyadaki toplam reklam yatırımları resmine bakıldığında 1 milyar  doların üzerinde reklam yatırımı yapan ülkelerin toplam pazarda yüzde 95'lik bir  dilim oluşturduğunu ifade eden İkiler, şunları kaydetti:
 
"Aslında bunlar da 42 ülkeden oluşuyor. Bu 42 ülke toplam reklam  yatırımlarının yüzde 95'ini yapıyor. 2017 yılı itibarıyla bu ülkelerdeki medya  yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 3,4 seviyesinde büyümüş. Türkiye, reklam  yatırımları sıralamasında 26. sırada. GSYH olarak baktığımızda Türkiye, daha ön  sıralarda. 2016-2017 yılı değişimine baktığımızda yüzde 6,3 büyüme var. Medya  yatırımlarının toplamı  2,2 milyar dolar dolaylarında oldu. Toplam medya ve  reklam yatırımları da 3 milyar dolar seviyesine yaklaştı. Türkiye'de reklam  yatırımlarının en büyük payı televizyonda gerçekleşiyor. Televizyon, toplam  reklam yatırımlarının yüzde 47,8'ini alıyor. Dijitalin büyümesi dünyada olduğu  gibi Türkiye'de de benzer bir tabloya sahip. Dijitalin toplam reklam yatırımları  arasında aldığı pay yüzde 25,9 seviyesine çıktı."
  
"GAZETE VE DERGİDE DÜŞÜŞ TRENDİ DEVAM ETTİ"
 
Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Nil Bağcıoğlu da  Reklamcılar Derneği'nin iç ve dış piyasalarda esas alınan, temel sektörel  istatistik olarak kılavuz niteliği taşıyan reklam ve medya yatırımları  çalışmasını bu yıl güncellediklerini bildirdi.
 
Dijitalin yükselişinin bu güncellemeye esas oluşturduğunu belirten  Bağcıoğlu, "Yeni metodolojimiz tüm paydaşlarımızın sürece dahil edilmesine olanak  verirken, paylaşımcı ve şeffaf bir şekilde çalıştık. Deloitte ile bu kapsamda  gerçekleştirdiğimiz iş birliği, üyelerimizden oluşan Medya Yatırımları Danışma  Kurulu'nun oluşturulması ve diğer meslek örgütleriyle yakın iş birliği, raporlama  sürecinin güçlendirilmesine yönelik attığımız en önemli adımları oluşturuyor."  diye konuştu.
 
Deloitte Danışmanlık Ortağı Tolga Yaveroğlu ise toplamda yüzde 4'lük  büyüme ile televizyonun payının yüzde 48 civarında gerçekleştiğini kaydetti.
 
Yaveroğlu, basın tarafında gazete ve dergide düşüş trendinin devam  ettiğini, sinema tarafında yüzde 5'lik bir büyüme olduğunu, sinemanın payının  yüzde 1 seviyesinde bulunduğunu aktardı.





18:052.372
Değişim :  -0,89% |  -21,26
Açılış :  2.390  
Önceki Kapanış :  2.394  
En Yüksek
2.407
En Düşük
2.372
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
KAPLM 66,00 17.284.097 % 10,00  
IMASM 46,90 20.055.587 % 9,99  
PRKAB 34,86 91.325.170 % 9,97  
DAGHL 23,68 1.934.818 % 9,94  
NUGYO 6,20 119.932.091 % 9,93  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 15,8707 15,8722 % 0,19  
Euro 16,7472 16,8415 % 0,03  
Sterlin 19,8524 19,9519 % 0,55  
Frank 16,2875 16,3856 % 0,20  
Riyal 4,2356 4,2568 % 0,36  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.847 1.847 4,59  
Altın Gr. 945 945 4,67  
Cumhuriyet 6.237 6.331 -18,00  
Tam 6.205 6.361 -40,28  
Yarım 2.999 3.077 -19,49  
Çeyrek 1.504 1.539 -9,75  
Gümüş.Ons 21,74 21,77 -0,17  
Gümüş Gr. 11,14 11,15 -0,05  
B. Petrol 113 113 0,86