Sadakat projeleri giderek daha büyük önem kazanıyor

25.01.2018 14:34

Son güncelleme : 25.01.2018 14:34

Markalaşmış veya markalaşma yolunda ilerleyen firmaları için sadakat projeleri giderek daha öne çıkmaya başladı. Efor Grup CEO’su Oktay Ilgın, bu tür projeler sayesinde markaların, bir kerelik değil, sürekli satış yapabilme avantajını yakalayabildiklerini söyledi. Ilgın, sadakat projelerinin nasıl işlediğini anlattı.



Sadakat projeleri, markalaşmış veya markalaşmak isteyen birçok firmanın, çeşitli kurgular eşliğinde kampanyalar yaparak, müşteri algısında seçicilik yaratmak istemesi ile günümüzde değerini arttırarak büyümeye devam eden projeler haline gelmiştir.

Temel amaç, sadece satış artırmak değil, müşteriler nezdinde tercih edilir konuma gelerek, satışlarda süreklilik sağlamaktır.

Sadakat projelerinde başarıyı yakalamak için doğru müşteri kitlesini, doğru kurgu ile memnun etmek gerekir. Müşterinin markaya olan sadakati karşısındaki kazanımlarına hangi platformdan ulaşacağı, projeye başarı getirecek ilk noktadır. Dijital ortamlarda yürütülen programlar, son yıllarda daha kolay ulaşılabilir ve dinamik olmasından dolayı daha çok tercih edilmektedir. Program içerisinde yürütülen kampanyalar, müşteri ödüllendirmede tercih edilen doğru ürünler ile birleşince memnuniyet ve akabinde başarı getirmektedir.

Sadakat projelerinde şirket ya da markalar açısından iki kazanç sağlanır. Hem satışların artması hem de marka değerinin artması.

Sadakat projeleri hem personellere hem de son kullanıcıya uygulanabildiği gibi distribütör-acente-bayi-usta gibi alt müşterilere de uygulanabilmektedir.

TÜKETİCİ PROFİLİNE ULAŞABİLMEK ÖNEMLİ

Projeler oluşturulurken markalar, “benim müşterim kim” sorusuna da yanıt bulmak istiyor. Son tüketici bilgilerine ulaşmak ve bu bilgileri yönetmek çok değerli ve önemlidir. Marka için ileri dönem planlamasında müşteri tipi ve yönelimleri, geliştirilecek projelerin alt yapısını oluşturmaktadır. Son dönemlerde yapılan çalışmalarda müşterilerin hangi renk ürünü daha çok tercih ettiği ve hangi ürünü daha çok satın aldığı, hangi kampanya kurgularına daha çok katılım sağladığı gibi veriler analiz edilmekte ve gelecek dönem satış pazarlama planlamasını bu veriler doğrultusunda yaptıkları bilinmektedir.

SADAKAT PROGRAMLARI NİÇİN TERCİH EDİLİYOR?

Firmalar birkaç sebepten dolayı sadakat projesi yapmaktadır:

• Yeni bir ürünü pazarlamak,
• Premium ürünlerin müşteri kitlesine ayrıcalıklı olduğunu hissettirmek,
• Mevcut ürün/hizmet ve satışlarını arttırmak,
• Müşteri analizi, yönelimleri, alışkanlıkları gibi konularda pazar araştırması yapmak,
• Marka değerini arttırmak,
• Mevcut müşteri portföyünü koruyarak genişletmek.

Firmaların, yeni bir ürün çıkardığında bu ürünü satın almaya teşvik ettirmek için, çeşitli sunumlar ile pazarlama yapmaları yerine, bu ürün için özel kurgulanmış sadakat programları yapmaları, hedeflenenden daha çok sattırabilir. Çünkü sadakat programları hem satıcı, hem de alıcı açısından somut kazanım sağlar.

Hatta kriz sürecindeki firmalar veya sektörler çeşitli sadakat projeleri yürüttüklerinde müşteriye satın almaya teşvik algısı aşıladıkları için, satış hacminin arttığı görülmektedir. Sadakat projelerinde en önemli unsurlardan birisi de yazılım konusudur. Projeleri yürütebilecek bir ekip ve iş akışını sağlayacak bir yazılım desteği olması gerekmektedir. Efor Grup, proje yönetimini kendi geliştirdiği yazılım ile sağlamaktadır.

SADAKAT PROJELERİNDE NASIL YOL ALMAK GEREKİR?

• Öncelikle müşteri firmanın amacını öğrenmek gerekir. “Hangi ürün/hizmet için proje yapılacak” sorusu müşterimize yönelttiğimiz ilk sorudur.
• Seçilen ürün/hizmetin satışlarını hangi kitle veya kitlelere yönelik olması gerektiği ikinci önemli sorudur.
• Prime müşteri grupları için bazen uzun dönem kurgusu yapmak gerekir. Amaç marka sadakatinin altyapısını oluşturacak çalışmalar yapmaktır. Çok titizlikle tamamen yenilikçi bir planlama gerekmektedir.
• Dönemsel bazdaki projelerde hedef kitle ve ciro artışı sağlanması gereken ürün belirlendiğinde, kitleye uygun platform belirlenir. Katalog, web sitesi, mobil aplikasyon vb.
• Platform belirlendikten sonra programı oluşturacak kampanya kurguları oluşturulmalıdır. Kurguda müşterimizin hediye olarak vereceği ürünlerin listesi oluşturulur ve fiyatlandırması yapılır. Bu sayede hedef kitlenin hakedişleri ürün/hizmet maliyetine göre belirlenir.
• Çalışan platformla eş zamanlı olarak anlık rapor alabilme imkanı sunmaktayız.
• Kampanya başladıktan sonra görevimiz içerisinde ürün gönderimi mevcut ise kendi depomuzdan ilgili kitleye hak edişlerini ulaştırmaktayız.
• Kampanya sona erdiğinde genel raporlamalar ile başarı değerlendirmesi yapılmasına olanak sağlarız.
Proje yapacak müşterilerimizin kolayca yapabileceği işlemler;
• Her alt müşterinin hak edişlerini analiz etmek ve harcama kurgularını  düzenlemek.
• Ürün yelpazesini güncel olarak  görmek.
• Hak ediş sahibi alt müşterinin bilgilerini güncel olarak görmek.
• İstenilen ürünleri sürükle bırak yöntemi ile seçilen alt müşterinin sipariş formuna eklemek.
• Sipariş formlarının tarafımıza otomatik düşmesi ile tedarik / depo çıkışı / kargolama aşamalarını takip etmek.
• Anlık sipariş, harcama, sevkiyat  ve maliyet raporu alabilme.

PERSONEL SADAKATİ DA ÇOK ÖNEMLİ

Kurumsal firmaların  müşteri zincirinde bulunan en önemli kırılım personelleridir. Dolayısı ile ilk olarak personellerin firmaya sadık kalması gerekir. Tatmin edilmiş bir personel, mevcut zinciri daima büyütmek ve dinamik kalması için çabalar. Yoğun ve stresli iş temposunda firmasının kendisine sağlayacağı yan haklar ve hediyeler çok önemli teşvik unsurudur.

Bu önemin farkında olarak personeller için Efor Grup olarak özel sadakat projeleri geliştirmekteyiz.

İNOVASYON FARK YARATIYOR

Markalar artık rekabeti sadece ürünlerin sadece fiyat politikası, göze hitabı ve kalitesi ile değil hangi ürünün nerede satılırsa satılsın hedef kitleye sunduğu avantaj ve akılda kalma becerileri ile öne geçmektedir. Ürün satın alımından kazanacağı hediyelerden ayrı olarak mobil aplikasyonların daha yenilikçi olması gelecekte önem arz edecektir. Örneğin süper marketlerin ürün satmak için reyon konumuna yakınlaşan müşterilerine mobil bildirim göndermesi, anında indirim ve kampanya avantajı sunması gibi. Buna hizmette inovasyon diyebiliriz. Pozitif yönde değişen her yenilik şaşırtır ve akılda iz bırakır.

SADAKAT PROJELERİNİ TÜM YÖNLERİYLE UYGULUYOR

Efor Grup olarak sadece ürün tedariği sağlamakla kalmıyor; aynı zamanda uzman kadromuz ile hizmet sürecimiz boyunca arayüz ve web yazılımlarımızın kurulumundan profesyonel eğitimlerine, sadakat programı içerisindeki ürünlerin gönderimlerine, teslimat sürecinin takibine, istenilen analizlerine gibi pek çok sistemsel veri paylaşımı takibi ve memnuniyet desteği sağlıyoruz. EforGrup, hem tedarik aşamasında finans hizmeti, satın alma dış hizmeti, depolama ve sevkiyat hizmeti, proje rapor ve analiz hizmetlerini bir arada sunmaktadır. Tüm hizmetleri topladığımızda hedefimiz gülen yüzler görmektir.






18:051.776
Değişim :  -2,35% |  -42,82
Açılış :  1.811  
Önceki Kapanış :  1.819  
En Yüksek
1.811
En Düşük
1.761
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
ARMDA 63,25 5.361.240 % 10,00  
BALAT 9,68 1.914.810 % 10,00  
YEOTK 61,10 137.303.637 % 9,99  
RALYH 17,83 28.206.877 % 9,99  
PENTA 301,80 23.094.227 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 12,2497 12,4902 % 4,09  
Euro 13,8836 14,1337 % 4,95  
Sterlin 16,4632 16,5458 % 3,29  
Frank 13,3594 13,4399 % 4,62  
Riyal 3,2875 3,3040 % 3,09  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.792 1.793 3,94  
Altın Gr. 713 713 22,76  
Cumhuriyet 4.746 4.818 198,00  
Tam 4.720 4.844 195,58  
Yarım 2.281 2.343 94,61  
Çeyrek 1.144 1.171 47,30  
Gümüş.Ons 23,09 23,13 -0,48  
Gümüş Gr. 9,18 9,20 0,08  
B. Petrol 72,91 72,91 -9,31