Sigortacılık alanında yapılan düzenleme önemli kazanımlar sağlayacak

23.07.2020 10:22

Son güncelleme : 23.07.2020 15:15

Sigortacılık alanında yapılan düzenleme hem tüketiciye hem de sigorta şirketlerine yönelik önemli kazanımlar sağlarken, ilgili sigortacılık ürün ve hizmetleri daha etkin bir denetim altına alındı.



AA

Son yıllarda dijitalleÅŸme alanında yaÅŸanan geliÅŸmeler sigortacılık sektörüne de yansıyor. Dijital satışlara yönelik artan talep üzerine tüketici lehine düzenlemelerin de güncellendiÄŸi görülüyor.

"Sigortacılık Kapsamında DeÄŸerlendirilecek Faaliyetlere, Tüketici  Lehine Yapılan Sigorta SözleÅŸmeleri Ä°le Mesafeli Akdedilen Sigorta SözleÅŸmelerine  Ä°liÅŸkin Yönetmelikte DeÄŸiÅŸiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" 9 Mayıs'ta Resmi  Gazete'de yayımlanmıştı.

Ticari iÅŸletmelerin müÅŸterilerine satışını gerçekleÅŸtirdiÄŸi ürün veya  hizmetlerle ilgili sigortalara yönelik düzenleme de bu kapsamda yer alıyor. Bu  tip sigortaya konu olacak ürünler standart olup çalınma, kırılma gibi durumların  zararını telafi etmek amacıyla sınırlı. Uçak bileti veya cep telefonu gibi satın  alma iÅŸlemlerinden sonra bir sigorta acentesine giderek sigorta hizmeti satın  alması mümkün olmayan tüketiciler, yurt dışı örneklerde olduÄŸu gibi satın alma  sırasında sigortalanırken söz konusu iÅŸlemlerin sınırları belirlendi.

Güncel gereksinmelere göre yapılan düzenleme ile sigorta ÅŸirketlerinin  geliÅŸtirdiÄŸi ürünlerinde daha yaygın satışı saÄŸlandı.

Söz konusu yönetmelik, tüm bu konuları düzenleme çerçevesine alarak  hem tüketiciye hem de sigorta ÅŸirketlerine yönelik önemli kazanımlar saÄŸladı.  Düzenleme ile ilgili sigortacılık ürün ve hizmetleri daha etkin bir denetim  altına da alınmış oldu.

DİJİTAL SATIŞIN SINIRLARI BELİRLENDİ, ACENTELERİN HAKLARI KORUNDU

AA muhabirine deÄŸerlendirmelerde bulunan sektör temsilcileri,  yönetmelik deÄŸiÅŸikliÄŸinin çevrim içi satışların sınırlarını belirleyerek, hem  tüketicileri korumak hem de asli iÅŸi sigortacılık olmayan iÅŸletmelerin hangi  koÅŸul ve ÅŸartlarda tüketicilere sigorta ürünü ulaÅŸtırabileceklerinin çerçevesini  çizdiÄŸini belirtti.

Acentelerin önemli bir pazarı olan ürünlere bu iÅŸletmelerin girmesini  engellemeye yönelik bir düzenleme olduÄŸunu ifade eden sektör temsilcileri,  sigortacılıkta "mesafeli akdedilen sözleÅŸmeler" ÅŸeklinde tabir edilen, çevrim  içi/dijital satışlar konusunda, 2014 yılında yayımlanan düzenlemelerin  güncellenerek sektördeki uygulamaların mevzuattaki karşılığının belirlendiÄŸini  atardı.

Sektör temsilcileri, ayrıca, asli iÅŸi sigortacılık olmayan firmaların  dijital satış kanalları üzerinden sattıkları ürün veya hizmetlerle direk  baÄŸlantısı bulunmasa da ferdi kaza, ev sigortası gibi farklı sigortaları da  sattığına yönelik örnekler karşısında, bu alandaki sınırların tüketiciyi ve  sigorta acentelerini koruyacak ÅŸekilde hüküm altına alındığını vurguladı.

TAPUDA, SU VE ELEKTRİK İDARELERİNDE SİGORTA SATIŞ HAKKI ACENTELERİN

Sigorta acentelerinin aktif olduÄŸu trafik, kasko, sorumluluk gibi  ürünlere asıl iÅŸi sigorta aracılığı olmayan iÅŸletmelere ait kanalların girmesinin  önünü kesildi. Tapu daireleri, su ve elektrik idareleri ile araç muayene  istasyonlarında satılacak sigorta ürünlerinin komisyonlarının levhaya kayıtlı  acenteler arasında paylaÅŸtırılması belirlendi. 

Yapılan düzenleme ile sigorta sektörü ürünlerinin nihai tüketiciye  ulaÅŸmasında önemli görevler üstlenen acentelerin yapacakları iÅŸler ile ilgili gri  alanlarda netleÅŸtirilmiÅŸ oldu.  

CEP TELEFONU VE UÇAK BÄ°LETÄ° SÄ°GORTALARINA ŞARTLI Ä°ZÄ°N

Asıl iÅŸi sigorta aracılığı olmayan iÅŸletmelerin, sundukları mal ve  hizmetlerle birlikte yönetmelikteki ÅŸartların tamamını saÄŸlamak suretiyle sigorta  hizmeti sunabilecekleri, bu hizmetten komisyon almaları açıkça yasaklanarak hüküm  altına alındı. Sigorta ürününün satılan mal veya saÄŸlanan hizmetle baÄŸlantılı  olması ise ana ÅŸart olarak belirlendi. 

Teminat kapsamı ise satılan malın kırılması, kaybı, çalınması,  arızalanması ve herhangi bir ÅŸekilde zarar görmesi; seyahat alanında yapılıyorsa,  bagajın kaybı, çalınması,  herhangi bir ÅŸekilde zarar görmesi, gecikmesi, seyahat  hizmeti ile baÄŸlantılı diÄŸer iptal, erteleme ve benzeri risklerle  sınırlandırıldı. Sigorta teminatının karmaşık bir ürün olmaması, basit ve kolay  anlaşılabilir bir ürün olması, ürün bazında muafiyet, limit ve sürenin standart  olması gerekiyor.

MOBİL UYGULAMA İŞLEMLERİNDE SİGORTA ŞİRKETİNİN UNVANI BELİRTİLECEK

Mobil ve web uygulamaları ile sigorta satışı konusunda da tüketici,  sigorta ve emeklilik ÅŸirketleri ile sigorta aracılarını korumak adına gerekli  düzenlemeler yapıldı. Buna göre, mobil ve web sayfası uygulamalarında ruhsatlı  sigorta ve emeklilik ÅŸirketi, ruhsatlı sigorta brokeri, levhaya kayıtlı sigorta  acentesi olmayan yetkisiz kiÅŸi veya kuruluÅŸların sayfalarında, sigortanın  yapılacağı yetkili platforma baÄŸlantı ile yönlendirme yapıldı.

Mutlaka teminatı saÄŸlayan sigorta veya emeklilik ÅŸirketinin unvanının  sürecin en başında açık biçimde yer alması zorunluluÄŸu getirildi. Böylece  yetkisiz firmaların teminatı kendilerinin verdiÄŸi yönünde bir yönlendirme ile  tüketiciyi yanıltmalarının da önüne geçildi.




17:591.560
Değişim :  0,90% |  13,93
Açılış :  1.552  
Önceki Kapanış :  1.546  
En Yüksek
1.567
En Düşük
1.550
BIST En Aktif Hisseler17:59
SODSN 46,20 3.136.888 % 10,00  
BRYAT 499,40 121.054.721 % 10,00  
BRKSN 13,76 77.258.068 % 9,99  
VERTU 33,90 6.181.055 % 9,99  
TKURU 337,30 8.124.654 % 9,98  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 6,9764 6,9808 % 0,24  
Euro 8,4599 8,4678 % 0,41  
Sterlin 9,7441 9,7930 % 0,30  
Frank 7,7527 7,7994 % 0,02  
Riyal 1,8547 1,8640 % 0,08  
17:59 Alış Satış %  
Altın Ons 1.782 1.782 7,31  
Altın Gr. 400 400 1,99  
Cumhuriyet 2.657 2.697 5,00  
Tam 2.643 2.712 8,10  
Yarım 1.278 1.312 3,91  
Çeyrek 641 656 1,96  
Gümüş.Ons 27,20 27,23 0,22  
Gümüş Gr. 6,11 6,12 0,06  
B. Petrol 62,77 62,77 -1,16