Garanti Faktoring Anonim Şirketi`nin 2024 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı 22/05/2025 tarihinde, saat 10.30`da, Çamçeşme Mahallesi Tersane Caddesi No:15 Pendik/İSTANBUL adresinde, T.C. Ticaret Bakanlığı, İstanbul Ticaret İl Müdürlüğü`nün 21/05/2025 tarih ve 109452834 sayılı yazılarıyla görevlendirilen Bakanlık Temsilcisi Nuran DEVRİM gözetiminde yapılmıştır.
Genel Kurul Toplantısında;
1- Açılış, Toplantı Başkanlığı`nın oluşturulması ve Genel Kurul Toplantı Tutanaklarının imzalanması için toplantı başkanlığına yetki verildi.
2- Yönetim Kurulunca hazırlanan yıllık faaliyet raporunun okunmuş sayıldı,müzakere edildi ve onaylandı.
3- 2024 yılı hesap dönemine ilişkin bağımsız denetçi raporu okunmuş sayıldı ve bilgi verildi.
4- 2024 yılı hesap dönemine ilişkin finansal tablolar okunmuş sayıldı, müzakere edildi ve onaylandı.
5- 2024 yılı kar dağıtımı ve karın kullanım şekline ilişkin Yönetim Kurulu`nun önerisi onaylandı.
6- Kayıtlı sermaye tavanının artırılması ve geçerlilik süresinin uzatılması amacıyla Şirket Esas Sözleşmesi`nin 6. maddesinin değiştirilmesi onaylandı.
7- Yönetim Kurulu Üyeleri ibra edildi.
8- Yönetim Kurulu`nun doğal üyesi olan Genel Müdürlük görevine yıl içinde yapılan atama hakkında bilgilendirme yapılması ve Sermaye Piyasası Kurulu`nca düzenlenen Kurumsal Yönetim İlkelerinin 4.4.7. numaralı ilkesi gereğince, Şirket dışında aldığı görevler ve gerekçesi hususlarında Pay Sahiplerine bilgi verildi.
9- Türk Ticaret Kanunu`nun 363. Maddesine göre yıl içerisinde Yönetim Kurulu üyeliklerinde yapılan değişiklikler onaylandı. Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim Tebliği`nin 4.4.7. ilkesi gereğince, ataması onaylanan yönetim kurulu üyelerinin Şirket dışında aldığı görevler ve gerekçesi hakkında pay sahiplerine bilgi verildi.
10- Yönetim Kurulu üye sayısı ve görev süreleri belirlendi, Bağımsız Üyeler de dahil görev süreleri sona ermiş olan Yönetim Kurulu Üyelerinin seçimi onaylandı ve Sermaye Piyasası Kurulu Kurumsal Yönetim Tebliği`nin 4.4.7 ilkesi gereğince Yönetim Kurulu Üyelerinin Şirket dışında aldığı görevler ve gerekçesi hakkında pay sahiplerine bilgi verildi.
11- Türk Ticaret Kanunu`nun 399. maddesi ve Sermaye Piyasası Kurulu Düzenlemeleri gereğince 2025 yılı bağımsız denetimini ve 2024 yılı ile 2025 yılı Türkiye Sürdürülebilirlik Raporlama Standartları`na uygun olarak hazırlanacak raporlara ilişkin denetimleri yapmak üzere Güney Bağımsız Denetim Ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik A.Ş.` nin seçimi onaylandı.
12- Yönetim Kurulu üyelerine yapılacak ödemelerin tespit edildi ve onaylandı.
13- Sermaye Piyasası Kurulu`nca düzenlenen Kurumsal Yönetim İlkeleri`nin 4.6.2 numaralı ilkesi gereğince, Şirket`in Yönetim Kurulu Üyeleri ve Üst Yönetime sağlanan ücretler hakkında bilgi verildi.
14- Şirket`in 2024 yılı içerisinde yaptığı bağış ve yardımlarla ilgili pay sahiplerine bilgi verildi ve 2025 yılında yapılacak bağışlar için mevzuat uyarınca üst sınır belirlendi.
15- Yönetim Kurulu Üyelerine, şirketimiz ile işlem yapabilmeleri için Türk Ticaret Kanunu`nun 395. ve 396. maddeleri çerçevesinde izin verilmesi ve Sermaye Piyasası Kurulu`nca düzenlenen Kurumsal Yönetim İlkeleri`nin 1.3.6 numaralı ilkesi doğrultusunda 2024 yılı içerisinde çıkar çatışmasına neden olabilecek önemli işlemler hakkında Pay Sahiplerine bilgi verildi.
16- Üçüncü kişiler lehine verilmiş olan teminat, rehin ve ipotekler hakkında Pay Sahiplerine bilgi verildi.
17- 2018 yılı hesap dönemine ilişkin, Genel Kurul kararı ile Şirket bünyesinde tutulmasına karar verilen (57.375.738,66) Türk Lirası |||Birikmiş Zararlar||| tutarının |||Yedek Akçeler||| hesabına aktarılması hususunda Pay Sahiplerine bilgi verildi.
18- Dilekler ve kapanış.