Turkcell GM Erkan: Pandemiye rağmen yılı başarıyla tamamlıyoruz

04.12.2020 10:41
Turkcell GM Erkan: Pandemiye rağmen yılı başarıyla tamamlıyoruz


İHA’ya özel açıklamalarda bulunan Turkcell Genel Müdürü Murat
Erkan, pandemi döneminde dijitalleşmenin öneminin gerçek anlamda
kavrandığını belirterek, pandeminin süreci hızlandırdığını,
dijitalleşen şirketlerin büyüdüğünü ve Turkcell’in bu alandaki daha
önce yaptığı ve yapmaya devam ettiği yatırımların değerinin de
anlaşıldığı söyledi.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan,şirketin genel tablosu, 2021
beklentileri, dijitalleşme gibi bir çok konuda İHA’ya özel
açıklamalarda bulundu.

“Pandemiye rağmen yılı başarıyla tamamlıyoruz”

“Turkcell’in pandemiye rağmen 2020’yi önemli başarılara imza
atarak tamamladığını belirten Murat Erkan, "Bu yıl tüm alanlarda güçlü
büyüme gösterirken, üçüncü çeyrekte konsolide bazda toplam
gelirlerimizi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16,1 artışla 7,6
milyar TL’ye çıkarttık. Üçüncü çeyrekte grup bazında FAVÖK’ümüz 3,4
milyar TL’ye ulaşırken, FAVÖK marjımız 1,3 puan artışla yüzde 44,4
olarak gerçekleşti. Yılın ilk 9 ayında net faturalı müşteri sayımızı
1,1 milyon artırarak, geçen yıl koyduğumuz her yıl 1 milyon faturalı
müşteri hedefimizi yıl bitmeden aştık” ifadelerini kullandı.

“Yurt dışı operasyonlarımız karlı büyüme gösterdi”

Turkcell’in güçlü iş modeli ve etkin bilanço yönetimi, pandemi
döneminin ardından yeni süreçte hızlı büyümeyi de beraberinde
getirdiğini belirten Erkan, “Üçüncü çeyrekte Turkcell’in Ukrayna’daki
operasyonları karlı büyüme gösterirken, Belarus, Ukrayna ve KKTC
operasyonlarımızdan elde edilen gelir, geçen senenin aynı dönemine
göre yüzde 25,3 artışla 658 milyon TL olarak gerçekleşti.
Bu dönemde uygulamalarımız üzerinden sürdürdüğümüz dijital ihracat
hamlemiz de hız kesmeden devam ediyor. Turkcell’in iştiraki Lifecell
Ventures, halen 30’u aşkın ülkede 320 milyon potansiyel müşteriye
ulaşıyor. Yakın zamanda Digicel, Turkcell’in iştiraki Lifecell
Ventures ortaklığıyla, yaşam ve iletişim platformu BiP, TV platformu
TV+, lifebox ve Hızlı Giriş’i faaliyet gösterdiği 32 ülkede
müşterilerinin kullanımına sundu. Kullanıcı sayısını global olarak
artırmaya devam eden BiP, Karayipler’de gerçekleştirilen tanıtımın
ardından yaklaşık 1 milyon indirilmeye ulaştı” dedi.

“Paycell’in kullanıcı sayısı 4.6 milyona ulaştı”

Dijital servislerin, üçüncü çeyrekte tekil gelir bazında yıldan
yıla yüzde 28 büyüdüğünü söyleyen Erkan, “Techfin platformumuz
Paycell’in aktif kullanıcı sayısı ise üçüncü çeyrekte 4,6 milyona
çıkarken, toplam işlem hacmi de 2,2 milyar TL olarak gerçekleşti.
Paycell platformumuzun grup dışı gelir büyümesi yıllık bazda yüzde
85’lik artış gösterdi. Kurumsal müşterilerimize uçtan uca dijital
dönüşüm hizmeti sunan Dijital İş Servisleri’mizin gelirleri de üçüncü
çeyrekte yıldan yıla yüzde 40 artış gösterdi. Pandemi döneminde
müşterilerimizin fiber hızında internet ihtiyacına cevap veren
Superbox ürünümüzün abone sayısı ise üçüncü çeyrekte 60 bin artışla
551 bine ulaştı. Sabit işimiz hariç Turkcell Türkiye bireysel
satışlarında dijital kanallarımızın payı da yüzde 12 olarak
gerçekleşti. Dijital kanallarımız üzerinden yapılan siparişlerin
satışa dönme oranı yıllık bazda 2 katı olurken, aylık ortalama
ziyaretçi sayımız ise 28 milyon oldu. halen banka kullanmayan
nüfusumuz yüzde 30’larda. Hem günlük yaşamda hem de e-ticaret
tarafında ödeme sistemlerinin hızla dijitalleştiğini görüyoruz”
ifadelerini kullandı.

“Pandeminin, techfin devrini en az 10 sene erkene aldığını
düşünüyoruz” diyen Erkan, “Dünya çapında temassız ödemeler 2020
yılının ilk çeyreğinde küresel bazda yüzde 40 oranında artış gösterdi.
İşte tam bu noktada Paycell yatırımımız çok kıymetli bir yerde
duruyor. Paycell ile hedefimiz banka hesabı olsun olmasın, herkesin
finansal servislere erişimini sağlayarak, hayatı kolaylaştırmak ve
Türkiye’nin en büyük ödeme platformu olmak. Hatta şunu çok net
söyleyebilirim Türkiye’nin yeni unicorn adayı Paycell olacak. Bir
önceki sorunuzda belirttiğim Paycell kullanımına ilişkin rakamların da
artarak devam etmesi, Paycell’in bir dünya markası olması yönündeki
hedefimize olan inancımızı daha da artırıyor” diye konuştu.

“Temassız ödemenin yıldızı parladı”

Artık teknolojinin günlük hayatımızda kullandığımız ürün, servis,
yani aslında her şeyin bir parçası olduğunu vurgulayan Erkan, “Mobil,
bulut bilişim ve nesnelerin interneti gün geçtikçe daha olgun bir hale
gelirken artık hayatın her alanına dokunur hale geldi. Yapay zeka,
sanal gerçeklik ve robot teknolojilerinin getirdiği yeni dönüşüm
dalgası bugüne kadar fütüristik saydığımız kavramları günlük yaşamın
merkezine taşıyor. Teknoloji artık sadece kendi sektörünü
ilgilendirmiyor, tüm sektörlerin vazgeçilmez bir parçası haline geldi.
Biz de Türkiye’nin teknoloji şirketi Turkcell olarak tüm bu
gelişmeleri yakından takip ediyor ve hatta bu gelişmelere yön verecek
yenilikleri hayata geçirmeye devam ediyoruz" dedi.

Yüz tanıma teknolojisi yakın gelecekte büyüyecek

Sosyal mesafenin öneminin en çok vurgulandığı günlerden geçerken
yıldızı parlayan konulardan bir tanesi de temassız ödeme olduğunu
belirten Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Bugün Paycell’de yüz
tanıma teknolojilerini kayıt ve ödeme sistemleri tarafında aktif
olarak kullanıyoruz. Kendi yemekhanemizde yüzle tanıma sistemiyle
ödeme yapılması özelliğini geliştirdik. Bunu Turkcell AR-GE
mühendislerimiz gerçekleştirdi. Ödeme hizmetlerinde yakın gelecekte bu
çok daha büyüyecek. Bu ödeme şekilleri aslında vatandaşlarımız
tarafından da çok geniş alanda kullanılabilir. Aynı zamanda dijital
servislerimizde (Dergilik’te yapay zeka makale okuması, İçimdeki
Hazine’de yapay zeka yüz ifadesine göre öğrenme, Filiz uygulamasında
sensör verilerinin yapay zeka tarafından değerlendirilmesi), müşteri
hizmetleri ve işe alım süreçleri taraflarında da yapay zeka
algoritmalarından yararlanıyoruz. Ayrıca Turkcell olarak finans
sektörüne yapay zeka tabanlı sunduğumuz hizmet odaklı analitik altyapı
modelleri ile kişiye özel kredi risk skorları üretiyoruz” şeklinde
konuştu.

"Dijital alışkanlıkları yakından takip ettik"

Pandemi, insanların dijital alışkanlıklarını oldukça
değiştirdiğini belirten Erkan, Turkcell’in bu yöndeki çalışmalarına
ilişkin şunları kaydetti: “Bu dönemin getirdiği dinamik koşulları
anlık olarak takip ederek müşteri davranışını yakından izledik. Bu
sayede gelen talepleri doğru yöneterek, değişen kullanıcı
alışkanlıklarına uygun olarak aktif yenilikçi çözümler sunduk. Fiber
hızında mobil internet hizmeti sunduğumuz yenilikçi çözümümüz
Superbox’la müşterilerimizin bu dönemde artan hızlı ve kaliteli
internet talebini başarıyla karşıladık. Ayrıca, bu dönemde değişen
ihtiyaçlara cevap verebilmek için birçok ürün ve hizmet geliştirdik.
Turkcell mühendisleri tarafından geliştirilen ve TV izleme deneyimini
dönüştüren Android TV çözümü ‘TV+ Ready’ ürünü bunlardan biri. Ürün
takıldığı televizyonu akıllı TV’ye dönüştürüyor, böylece TV+ Ready
içerisindeki TV+ uygulaması sayesinde kullanıcılar 150’den fazla canlı
TV kanalına ve binlerce filme diledikleri her ekrandan ulaşabiliyor"
dedi.

Android POS cihazı

Şirketin ve servis ve hizmetleri ile ilgili Murat Erkan, "Uzaktan
toplantı deneyimini bir üst seviyeye taşıyan BiP Meet ise
kullanıcılara kişisel verilerini korurken, hızlı ve güvenli şekilde
uzaktan toplantı yapma imkanı sağlıyor. Bu dönemde sunduğumuz bir
başka yeni servisimiz de dosya transfer hizmeti ‘lifebox transfer’.
lifebox transfer sayesinde kullanıcılar paylaşmak istedikleri dosyayı
e-posta adresi aracılığıyla karşı tarafa güvenli bir şekilde
gönderebiliyor. 2020’de ayrıca techfin platformumuz Paycell üzerinden
maliyet ve verimlilik avantajları sağlayan, mevzuatlara uygun ve Gelir
İdaresi Başkanlığı’na başvuruda bulunan ilk Android POS cihazı Paycell
Android POS’u da müşterilerimizin kullanımına sunduk" ifadelerini
kullandı.
“1.600’den fazla müşteriye veri merkezini uzaktan yönetme imkanı
sunuyoruz”
Turkcell olarak dijital iş servisleriyle şirketlere hizmet
verdiklerini hatırlatan Erkan, “Pandemi döneminde şirketler için
dijitalleşmenin ne kadar önemli olduğu ortaya çıktı. Dijitalleşemeyen
şirketler müşterilerine hizmet veremedi. Faaliyetlerini sürdüremedi.
Bu nedenle dijitalleşmesini tamamlamayan şirketler hızlı dijitalleşmek
için yatırıma başladı. Kurumlarımızın dijitalleşme yolculuklarına
eşlik etmek amacıyla kurduğumuz Dijital İş Servisleri şirketimizle,
kurumlara dijitalleşme yolunda bulut, siber güvenlik, nesnelerin
interneti, büyük veri, iş çözümleri, sistem entegrasyonu ve yapay zekâ
çözümleri de dâhil olmak üzere şirketlere tek noktadan uçtan uca
sektörel çözümler sunuyoruz. Aynı zamanda stratejik odağımıza da
aldığımız dijital iş çözümleri alanında 2019’da yüzde 44, 2020’nin 3.
çeyreğinde ise yıldan yıla yüzde 40 büyüdük. Ayrıca veri merkezlerimiz
sayesinde aralarında Türkiye’nin en büyük şirketlerinin de olduğu bin
600’den fazla müşteriye veri merkezini uzaktan yönetme imkanı
sunuyoruz. Pandemi döneminden bu yana ise teknoloji bilgi
birikimimizle geliştirdiğimiz termal kamera sistemleri, hava kalitesi
ve sosyal mesafe ölçümü, mağaza içi müşteri sayımı gibi akıllı
çözümlerle risklerin azaltılmasına katkı sağlıyor uzaktan çalışma ve
eğitim hayatı için gerekli altyapıları sağlıyoruz. Bu süreçte gündemde
daha fazla yer alan siber güvenlik konusunda ise kurumlara özel
danışmanlık hizmeti sunuyoruz” diye konuştu.


IHA





'
18:0510.219
Değişim :  -0,49% |  -50,00
Açılış :  10.277  
Önceki Kapanış :  10.269  
En Düşük
10.219
En Yüksek
10.365
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
FMIZP 404,25 291.400.146 % 10,00  
YBTAS 213.400,00 10.883.400 % 10,00  
ISBTR 604.995,00 13.160.005 % 10,00  
SKYMD 12,22 190.352.494 % 9,99  
EKSUN 66,05 26.570.396 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,1930 32,2081 % -0,11  
Euro 34,7877 34,8604 % 0,17  
Sterlin 40,0769 40,2777 % 0,31  
Frank 35,2952 35,4721 % 0,24  
Riyal 8,5296 8,5724 % 0,28  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 28,14 28,19 % 0,66  
Platin 996,27 998,57 % 0,66  
Paladyum 977,62 982,43 % 0,66  
Brent Pet. 82,71 82,71 % 0,66  
Altın Ons 2.360,03 2.360,63 % 0,66