YENİLEME-Vakko/Güner: 2021 yılında 100 milyonu aşan yatırım hayata geçirdik [FNC-NEWS]

18.11.2021 10:07
YENİLEME-Vakko/Güner: 2021 yılında 100 milyonu aşan yatırım hayata geçirdik [FNC-NEWS]



Vakko Grubu, 2021 yılının ilk dokuz ayında satışlarını yüzde 70 oranında artırarak karlı büyüme trendini korudu. 2021 yılı içinde, 47 milyon TL?si Vakko Tekstil tarafından yapılan toplam 110 milyon TL?yi aşkın yatırımı hayata geçiren Vakko Grup, 2022 yılında Vakko Hotel&Residence?ın da aralarında bulunduğu güçlü yatırım hedeflerini açıkladı.
 Pandemi döneminde istikrarını koruyarak 2021 yılını başarıyla sürdüren Vakko, 2021 yılı değerlendirmesini ve 2022 yatırımlarını açıkladı.
2021 yılına dair başarılı rakamların, pandemi döneminde gerçekleşen ve uygulanan stratejiler doğrultusunda oluştuğunu söyleyen Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, ?Pandemi dönemi lüks perakende sektöründe değişimi hızlandırdı hayatta kalan ve gelişen şirketler, en hızlı ve doğru kararları profesyonel bir ekiple veren, karşılaştıkları risklerin değişen doğasını öngören markalar oldu. Biz de doğru adımlarla bu süreci yönlendirdik. O gün aldığımız kararlar bugünümüzü inşa etti ve başarılı bir süreci beraberinde getirdi? dedi. 
 Vakko CEO?su Jaklin Güner ?86 yıllık bir marka olarak bugüne kadar elbette birçok zamanı deneyimledik. Bu ülkenin ve dünyanın içinden geçtiği her şartta başarıyla ayakta kaldık. Pandemi de bunlardan biriydi. 2020 yılı daha önce yaşanılan hiçbir dönemle kıyaslanamaz tüm dünyanın ilk kez karşı karşıya kaldığı bir zaman dilimiydi. Lüks, genellikle kriz zamanlarında en hızlı etkilenen ancak aynı zamanda içinde olduğu krizden en hızlı çıkan sektörlerden biridir. Kısıtlamaların sona ermesi özlem alışverişine neden oldu ve pandemi sonrası lüks perakende genel pazardan daha hızlı bir toparlanma gösterdi? diye konuştu. Güner, ?Statista ve Bain?in raporlarına göre globalde moda, mücevher ve kozmetiği içeren lüks pazarının büyüklüğü 2017 yılında 254 milyar, 2018 yılında 262 milyar, 2019 yılında ise 281 milyar Euro?ydu. 2020?ye geldiğimizde karşımızda iki senaryo vardı. Bunlardan biri 2021 yılında, 2017 rakamlarının dahi zor yakalanabileceği, diğeri ise 2019 rakamlarının hızla yakalanabileceği yönündeydi. Biz bütün projeksiyonlarımızı pozitif senaryoyu dikkate alarak yaptık ve 2021?e girerken, 2019?da gösterdiğimiz performansın üstüne çıkabileceğimizi öngördük. Böyle öngörmemizde etkili olan gelişmeler Covid?le birlikte perakendenin yeniden şekillenmesi, dijitalleşmesi, lüks perakendenin pandeminin etkisinden kurtulmaya başlaması, salgın sonrasında özlem alışverişi, sosyalleşmesi ve seyahatlerinin olmasıydı? sözleriyle pandemi dönemindeki projeksiyonlarını belirlerken değerlendirdikleri senaryoları paylaştı. 
VAKKO CEO?SU JAKLİN GÜNER: 
2021 YILINDA 100 MİLYONU AŞAN YATIRIM HAYATA GEÇİRDİK 
2021 yılını iki dönemle özetleyen Jaklin Güner, aşılanma oranlarının düşük olduğu ve kapanmaların devam ettiği ocak-mayıs dönemi ve aşılanma oranlarının hızla arttığı, kapanma uygulamalarının artık yapılmadığı haziran sonrası dönem olarak bu süreçleri anlattı. 2021'in ikinci yarısında aşılanmanın etkisiyle, güvenli seyahatin başlaması, lüks seyahat ve ev dışında geçirilen zamanın artmasının sektöre olumlu etkilerinden bahseden Güner, ?İlk çeyrekte pandemi öncesi rakamları yakalamaya başlamıştık ki gelen kapanışlar bizi etkiledi ancak açılışlarla birlikte hazirandan itibaren çok hızlı bir geri dönüş yaşadık. 2019?a göre mağazalarımızda yüzde 80 civarı büyümeler gördük. 2021?de toplamda 57 gün kapalı kaldık ama artık farklar kapatılmış çok hızlı bir büyüme sürecine girilmişti. Biz pandemi ile birlikte online satışların ciro içindeki payını iki katına çıkarmıştık. Pandemi öncesi markalarımız bazında 5 ile 8 arasında olan bu oran 8 ile 15 arasında bir yere oturdu. Bunu küçük kayıplarla koruyoruz.  2021 Haziran ayından itibaren reel büyümeler başladı son 24 aylık enflasyonu 32 olarak alırsak bunun üzerindeki büyümeler bizi çok heyecanlandırdı motive etti ne kadar doğru kararlar aldığımızı bize gösterdi. Mega trendleri takip, koleksiyonlarını ihtiyaca göre geliştir, satınalma koşullarının ve tedarik noktalarının optimizasyonu, kur artışı etkisini iyi yönetmek, dijital kanalların verimliliğinin arttırılması, giderlerin yeni gerçeklere göre tasarlanması vb. pek çok konuda yapılan dikkatli çalışmalar, planlı ve hızlı hareket etmek bizi hedeflerimize ulaştırdı. Haziran ve sonrası dönemde hızlanan satışların da etkisi ile Vakko Grubu olarak 2021 ilk dokuz ayında 2020 yılına göre satışlarımızı yüzde 70 oranında artırarak karlı büyüme trendimizi koruduk? dedi. 
Jaklin Güner, ?Grubumuzun amiral gemisi Vakko Tekstil, 2021 9 aylık sonuçlara göre 138 milyon TL esas faaliyet karı yarattı. 2020 yılında pandeminin de etkisi ile 9 ay sonunda zarar açıklayan Vakko Tekstil, 2021 yılında ise gösterdiği güçlü performans ile 65 milyon TL seviyesinde dönem karı yaratmayı başardı. Bu sonuçlar ile son beş yıl içerisinde gösterdiğimiz en iyi performans olan 2019 yılı rakamlarımızı da geçmiş olduk. Grup olarak gösterdiğimiz güçlü kar/zarar performansımızın arkasındaki en önemli sebeplerden bir tanesi de ülkemize olan güven ile yatırımlara devam etmemiz oldu. 2021 yılı içinde, 47 milyon TL?si Vakko Tekstil tarafından yapılmış toplam 110 milyon TL?yi aşan tutarda yatırımı hayata geçirdik. Bu zorlu dönemde Vakko Tekstil yatırımcılarını da unutmadık ve 2021 yılında ortaklarımıza toplam 83,2 milyon TL brüt nakit kâr payı dağıttık? şeklinde konuştu. 
HEPSİ YENİ KONSEPTTE 64 BİN METREKAREDE 192 MAĞAZA
 Pandemi dönemi 2014-2019 döneminde Vakko?nun hızlı büyümesi markanın mağaza portföyünün yeniden değerlendirmesi için de fırsat sundu. Jaklin Güner bu dönemde bazı mağazaları zamanın getirdiği değişim ve dinamiklere göre yapılandırdıklarını söyledi ve ekledi: ?Halihazırda açık olan 192 mağazamız arasında eski konseptte mağazamız kalmadı. Hepsi yenilendi. 2021 yılı içerisinde 31 yeni noktada Vakko Dostları ile buluştuk. Vakko Nişantaşı ve şimdi İstinyePark İzmir Vakko, Vakko Couture, Vakko Wedding, Vakko Shoes&Bag, Vakko L?Atelier, V2K Designers ve Vakkorama markalarıyla Vakko Dostları?yla buluşuyor. Çok yakında açılacak olan Galataport ve Downtown Bursa mağazalarımızın da açılacağının bilgisini ilk kez vermek isteriz. 2021 yılında Nişantaşı, İzmir İstinyePark lokasyonlarında yatırımlarımızı tamamladık ayrıca bu yıl içerisinde Galataport yatırımımızı da tamamlamış olacağız. Bunlar elbette bizi çok heyecanlandıran, onurlandıran güçlü yatırımlar. 2021 yılı içerisinde açılan yeni mağazalarımızla birlikte hizmet verilen alan büyüklüğümüz yaklaşık 64 bin metrekareye ulaştı? 2021 yaz döneminde Vakko, Vakko Mare, Vakko L?Atelier gibi farklı konseptlerle özellikle Ege ve Akdeniz?deki deneyimin alanlarını genişleten marka, Vakko L?Atelier lezzetlerini Göcek?te teknelere servis ederek sundu ve büyük ilgi gördü. 
2022?NİN ÖNEMLİ YATIRIMI: VAKKO HOTEL&RESİDENCE AÇILIYOR
Vakko yaşam anlayışını, hayatın her alanında hissettirmek hedefiyle yeni yatırımın, Nişantaşı?nda 2022 yılının ilk aylarında açılacak Vakko Hotel&Residence olduğu toplantıda ilk kez açıklandı. Cem Hakko?nun ?Vakko için yeni bir sektör ve bir hayalin gerçekleşmesi? olarak yorumladığu projenin detaylarını Vakko CEO?su Jaklin Güner anlattı. Güner, ?Vakko?nun lüks anlayışını ve misafirperverliğini konaklamada da hissettireceğimiz Vakko Hotel & Residence Nişantaşı, samimi bir deneyim sunacak. Rezidans, alışılmış konseptten farklı olarak konforlu ve sıcak, samimi bir ev ruhu taşıyan büyük odalarıyla Vakko Home ile şıklaşan yaşam alanlarını yansıtacak. Vakko L?Atelier?nin Bistrot ve Patisserie?si rezidans misafirlerinin hizmetinde olacak. Toplam 8 katta 32 daire olarak hizmet verecek olan Vakko Hotel&Residence 120 milyon TL yatırım değeriyle hayata geçiyor? dedi. 
 
Vakko?nun 2022 yatırımlarının marka iş birlikleriyle de devam edeceğini söyleyen Güner, Vanilla Rococo markasını satın aldıklarını da açıkladı. Vakko CEO?su, ?Vakko Gıda?daki büyüme planımızı destekleyen bu satın almayla, Vanilla Rococo?nun elegant ve özel tasarım lezzetlerini Fransız şıklığı ile Vakko L?Atelier lezzetleri arasına katarak, zengin ve çok çeşitli bir tat yaratacağız? dedi. 
EKONOMİDE YENİ KAVRAM: ?PANDEXIT?
 
2022 yılında lüks perakendenin markalar için önemli fırsatları barındırdığını söyleyen Jaklin Güner, ?Biz bütün bu projeksiyonlarımızı daha önce yakaladığımız büyüme trendinin 2022?de tekrar yakalanarak devam edeceğine inanarak şekillendiriyoruz. 7 lokasyonda 15 farklı mağaza yatırımı hedefliyoruz. Bu mağazaların 4?ü Vakko Gıda, 11?i Vakko Tekstil çatısı altında olacak. Vakko Gıda?da 1574 metrekaresi, Vakko Tekstil?de ise 5183 metrekare yatırım alanına sahip olacak? diye konuştu. 2022 yılı ön görülerini paylaşırken ekonomideki ?pandexit? kavramından bahseden Jaklin Güner, ?Herkesin ümitle beklediği yeni bir kavram var: Pandexit, yani ?pandemiden çıkış? Sözcük, Covid 19 pandemisini çok geçmeden geride bırakacağımız yönündeki iyimser düşünceyi özetliyor. Normal sosyal etkileşime geri dönüşün ekonomik açıdan başlangıçta pozitif sonuçlar getirmesi kesin görünüyor. 2022 yılında güçlü bir toparlanma bekleniyor ama bunun kapsamı enfeksiyo



'
18:0510.046
Değişim :  -0,37% |  -37,03
Açılış :  10.082  
Önceki Kapanış :  10.083  
En Düşük
10.037
En Yüksek
10.133
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
BOSSA 13,64 115.242.812 % 10,00  
PKART 113,40 160.587.715 % 9,99  
MMCAS 19,40 12.885.053 % 9,98  
RODRG 112,40 23.670.436 % 9,98  
DOFER 40,80 243.833.850 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 32,3732 32,3850 % 0,02  
Euro 34,5139 34,6087 % 0,06  
Sterlin 40,0020 40,2026 % -0,14  
Frank 34,8185 34,9931 % -0,17  
Riyal 8,5552 8,5981 % 0,05  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 26,39 26,42 % 0,66  
Platin 936,17 938,14 % 0,66  
Paladyum 944,93 948,96 % 0,66  
Brent Pet. 85,64 85,64 % 0,66  
Altın Ons 2.285,26 2.285,60 % 0,66