`4G`ye geçişi seneye bekliyoruz`
12.11.2014 13:21Son güncelleme : 12.11.2014 13:21
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, mobil iletişimde 4G'ye geçişin 2015'te olmasını beklediklerini söyledi.
Türkiye'nin en büyük mobil operatörü olan Turkcell'in TCELL Genel Müdürü Süreyya Ciliv, daha hızlı mobil veri iletişime imkan sağlayan dördüncü nesil (4G) iletişim sistemine 2015 yılında geçilmesini beklediklerini söyledi.
Türkiye'de mobil iletişim sektöründe halihazırda 3G sistemi kullanılırken; sektör yetkilileri, birkaç yıldır Ulaştırma Bakanlığı'nın 4G lisans ihalesinin yapılması konusunda çizeceği yol haritasını bekliyor.
Reuters'in haberine göre, Turkcell Teknoloji Zirvesi'nde bir konuşma yapan Ciliv, 4G'nin dünyada yayıldığını belirterek, "Bugün Türkiye'deki 3G şebekesi dünyanın en güçlü 3G şebekelerinin başında geliyor. Dün Ulaştırma Bakanı (Lütfi Elvan) da söz verdi, 2015'te Türkiye'ye 4G gelecek. Artan trafiği karşılamak için bu olmak zorunda" dedi.
Turkcell'in 20'nci kuruluş yıldönümü kutlaması dün Ankara'da gerçekleştirilirken, düzenlenen törene Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan da katıldı. Üçüncü nesil haberleşme sistemi kurulmasına ilişkin 2008 yılında yapılan ihalede Turkcell A tipi, Vodafone Türkiye B tipi, Avea ise C tipi lisanslar için toplamda 1.97 milyar lira lisans bedeli ödemişti. Operatörlerin altyapı yatırımları bu tarihten sonra hızlanırken, sistemin 2009 yılında faaliyete geçmesi operatörlerin mobil internet ve data gelirlerinin önemli ölçüde yükselmesini sağlamıştı.
10:0213.777
| Değişim |
: 0,24% |
| 32,53 |
| Açılış |
: 13.786 |
|
| Önceki Kapanış |
: 13.745 |
|
En Düşük
13.776
En Yüksek
13.826
10:0246,1588
| Değişim |
: 0,07% |
| 0,0318 |
| Açılış |
: 46,1270 |
|
| Önceki Kapanış |
: 46,1270 |
|
En Yüksek
46,1600
En Düşük
46,1095
10:0253,4454
| Değişim |
: 0,32% |
| 0,1713 |
| Açılış |
: 53,2741 |
|
| Önceki Kapanış |
: 53,2741 |
|
En Yüksek
53,4670
En Düşük
53,2578
10:026.077,69
| Değişim |
: 0,64% |
| 38,74 |
| Açılış |
: 6.038,95 |
|
| Önceki Kapanış |
: 6.038,95 |
|
En Yüksek
6.111,49
En Düşük
5.970,30
BIST En Aktif Hisseler10:02
| ULUFA |
1,90 |
792.004 |
% 98,95 |
|
| EDATA |
16,88 |
22.724.892 |
% 9,97 |
|
| DNISI |
22,78 |
49.852.748 |
% 9,94 |
|
| EMPAE |
168,50 |
69.252.500 |
% 6,31 |
|
| BORLS |
5,67 |
10.522.107 |
% 5,39 |
|
| BIGEN |
43,58 |
13.409.392 |
% -10,00 |
|
| ATSYH |
76,50 |
537.183 |
% -10,00 |
|
| MAGEN |
33,40 |
192.464.192 |
% -9,97 |
|
| MERKO |
1,98 |
63.305.662 |
% -7,91 |
|
| TRILC |
1,35 |
35.470.688 |
% -7,53 |
|
| ASELS |
383,25 |
513.411.196 |
% 1,73 |
|
| HALKB |
47,10 |
456.029.941 |
% 4,11 |
|
| EUPWR |
99,35 |
419.814.253 |
% 2,85 |
|
| BTCIM |
5,87 |
245.101.974 |
% 0,00 |
|
| AKBNK |
66,30 |
232.051.027 |
% 0,30 |
|
| BTCIM |
5,87 |
245.101.974 |
% 0,00 |
|
| SASA |
2,52 |
105.036.652 |
% 0,80 |
|
| RTALB |
3,83 |
148.599.707 |
% 4,36 |
|
| MERKO |
1,98 |
63.305.662 |
% -7,91 |
|
| GSRAY |
1,07 |
31.669.377 |
% 0,94 |
|
| 10:02 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Dolar |
46,1516 |
46,1588 |
% 0,07 |
|
| Euro |
53,4310 |
53,4454 |
% 0,32 |
|
| Sterlin |
61,6051 |
61,9139 |
% 9,76 |
|
| Frank |
57,6304 |
57,9193 |
% 10,62 |
|
| Riyal |
12,2679 |
12,3294 |
% 10,88 |
|
| 10:02 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Gümüş ONS |
64,09 |
64,16 |
% 0,66 |
|
| Platin |
1.677,93 |
1.679,31 |
% 0,66 |
|
| Paladyum |
1.250,09 |
1.253,75 |
% 0,66 |
|
| Brent Pet. |
93,39 |
93,39 |
% 0,66 |
|
| Altın Ons |
4.093,52 |
4.094,12 |
% 0,66 |
|
Seans Raporu
10:02
-
10:17XU030
BIST 30 endeksi dünkü kapanışına göre 83, 7 artarak (% 0.53 ) 15, 731
-
10:17XU100
Endeks 13, 800 puanda işlem görerek önceki kapanışının % 0, 4 üstünde . İşlem hacmi 5, 084.00 milyon TL de
-
10:17RTALB
Yüzde 4.36 oranında artışla 3.83 lira fiyatla işlem gören hissede 37, 369, 522 adet işlem
-
10:16HALKB
Yüzde 4.73 oranında artışla 47.38 lira fiyatla işlem gören hissede 6, 489, 785 adet işlem
-
10:14DNISI
Yüzde 5.12 oranında artışla 21.78 lira fiyatla işlem gören hissede 268, 627 adet işlem
daha fazla