Apple`dan `dövme` açıklaması
04.05.2015 10:30Son güncelleme : 04.05.2015 10:43
Apple, akıllı saatinin bileğinde dövme bulunan kullanıcılar tarafından kullanılamadığı iddiası hakkında açıklama yaptı.
Yaklaşık bir haftadır, bilek bölgesinde dövme bulunan kişilerin mürekkebin Apple watch'un sensörünü devre dışı bırakması nedeniyle akıllı saati tam anlamıyla kullanamadığı iddia ediliyordu.
Konuyla ilgili ilk resmi açıklamasını yapan Apple, "Derinizdeki geçici veya kalıcı değişiklikler, bazı dövmeler gibi, kalp ritmi algılayıcısının performansını etkileyebilir" ifadelerine yer verdi.
ABD merkezli teknoloji devine göre, bu durum tüm dövme sahipleri için geçerli değil. Yetkililer, bazı dövmelerdeki mürekkebin ve renk koyuluğunun Apple Watch'taki kızılötesi algılayıcıları devre dışı bırakabileceğini belirtiyor.
Arıza dövme sahibi kullanıcıların konuyu Reddit ve Twitter gibi sosyal medya mecralarında dile getirmesiyle gündeme gelmişti.
17:5914.331
| Değişim |
: -1,43% |
| -208,40 |
| Açılış |
: 14.552 |
|
| Önceki Kapanış |
: 14.540 |
|
En Düşük
14.324
En Yüksek
14.557
17:5946,5234
| Değişim |
: 0,04% |
| 0,0178 |
| Açılış |
: 46,4739 |
|
| Önceki Kapanış |
: 46,5056 |
|
En Yüksek
46,5371
En Düşük
46,4936
17:5952,9691
| Değişim |
: 0,22% |
| 0,1165 |
| Açılış |
: 52,9335 |
|
| Önceki Kapanış |
: 52,8526 |
|
En Yüksek
52,9908
En Düşük
52,8603
17:595.984,57
| Değişim |
: 0,07% |
| 4,38 |
| Açılış |
: 5.980,20 |
|
| Önceki Kapanış |
: 5.980,20 |
|
En Yüksek
5.994,66
En Düşük
5.978,65
BIST En Aktif Hisseler17:59
| OSTIM |
2,22 |
323.798.151 |
% 48,37 |
|
| RTALB |
3,74 |
224.867.005 |
% 10,00 |
|
| GEDIK |
7,37 |
391.562.748 |
% 10,00 |
|
| ATEKS |
125,40 |
2.693.895 |
% 10,00 |
|
| ISKUR |
3.245.000,00 |
3.245.000 |
% 10,00 |
|
| ZERGY |
13,59 |
645.790.941 |
% -10,00 |
|
| KONTR |
4,05 |
27.175.869 |
% -10,00 |
|
| ODAS |
8,56 |
2.427.449.542 |
% -9,99 |
|
| DITAS |
38,64 |
3.366.896 |
% -9,97 |
|
| MOGAN |
13,83 |
1.379.603.607 |
% -9,96 |
|
| THYAO |
324,75 |
13.633.968.834 |
% -0,08 |
|
| ASELS |
367,50 |
9.585.021.844 |
% -6,25 |
|
| ASTOR |
298,00 |
6.767.855.201 |
% 0,68 |
|
| AKBNK |
80,95 |
6.250.286.652 |
% 0,56 |
|
| ISCTR |
15,10 |
6.167.014.188 |
% -0,53 |
|
| SASA |
2,54 |
5.457.476.126 |
% -3,79 |
|
| PSGYO |
3,44 |
3.172.861.177 |
% -8,27 |
|
| HEKTS |
3,65 |
2.270.660.491 |
% -8,52 |
|
| ISCTR |
15,10 |
6.167.014.188 |
% -0,53 |
|
| CANTE |
1,40 |
505.547.959 |
% -4,76 |
|
| 17:59 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Dolar |
46,5068 |
46,5282 |
% 0,05 |
|
| Euro |
52,8403 |
52,9745 |
% 0,23 |
|
| Sterlin |
61,0530 |
61,3590 |
% 8,78 |
|
| Frank |
57,0886 |
57,3747 |
% 9,58 |
|
| Riyal |
12,3532 |
12,4151 |
% 11,65 |
|
| 17:59 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Gümüş ONS |
57,52 |
57,59 |
% 0,66 |
|
| Platin |
1.582,20 |
1.593,92 |
% 0,66 |
|
| Paladyum |
1.171,78 |
1.176,17 |
% 0,66 |
|
| Brent Pet. |
73,44 |
73,44 |
% 0,66 |
|
| Altın Ons |
4.001,11 |
4.001,78 |
% 0,66 |
|
Seans Raporu
17:59
-
17:59FZLGY
Yüzde -5.88 oranında düşüşle 14.40 lira fiyatla işlem gören hissede 18, 936, 810 adet işlem
-
17:58ETILR
Yüzde -4.55 oranında düşüşle 5.66 lira fiyatla işlem gören hissede 7, 009, 709 adet işlem
-
17:57XU030
BIST 30 endeksi dünkü kapanışına göre -175, 48 kaybederek (% -1.04 ) 16, 644
-
17:57XU100
Endeks 14, 382 puanda işlem görerek önceki kapanışının % -1, 08 altında . İşlem hacmi 126, 585.00 milyon TL de
-
17:57BLCYT
Yüzde -4.92 oranında düşüşle 24.74 lira fiyatla işlem gören hissede 3, 667, 516 adet işlem
daha fazla