BES`e otomatik katılım Resmi Gazete`de

26.11.2016 11:03

Son güncelleme : 28.11.2016 09:46

BES`e otomatik katılımla ilgili genelge Resmi Gazete`de yer aldı



Bireysel Emeklilik Sistemine (BES) otomatik katılıma ilişkin Başbakanlık Genelgesi, Resmi Gazete'de yayımlandı.

Başbakan Binali Yıldırım imzasıyla yayımlanan genelgede, kamu kesimi ve özel sektörde faaliyet gösteren işverenlerin BES'e ilişkin sorumluluk ve yükümlülükleri hakkında bilgilendirme yapıldı.

Genelgede, kamu kurum ve kuruluşlarına Bireysel Emeklilik Tasarrufu ve Yatırım Sistemi Kanunu'nun Ek 2. maddesinin gerektirdiği yükümlülükleri yerine getirmeleri, veri paylaşımına ve katkı paylarının doğru hesaplanıp tahsil edilmesine imkan sağlayacak kurum içi tedbirleri almaları talimatı verildi.

BES'in kamu sosyal güvenlik sisteminin tamamlayıcısı olduğuna işaret edilen genelgede, amacın bireylerin emekliliğe yönelik tasarruflarının yatırıma yönlendirilmesi, emeklilik döneminde ek bir gelir sağlanarak refah düzeylerinin yükseltilmesi ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunmak olduğu vurgulandı.

Genelgede, sistemin, ilgili kanun kapsamına giren çalışanların, otomatik katılım ve cayma hakkına sahip olacak şekilde işverenleri tarafından bir emeklilik planına dahil edilmeleri esasına dayandığı belirtildi.

YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ YERİNE GETİRMEYEN İŞVERENLERE İDARİ YAPTIRIM

BES'in 1 Ocak 2017 tarihinde hayata geçirileceği hatırlatılan genelgede, yükümlülüklerini yerine getirmeyen işverenlere ilgili kanun uyarınca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından idari para cezası uygulanacağı uyarısında bulunuldu.

İşverenlerin öncelikle otomatik katılım için emeklilik planı düzenleme konusunda Hazine Müsteşarlığı tarafından yetkilendirilmiş bir veya birden fazla emeklilik şirketiyle anlaşmaları gerektiği kaydedilen genelgede, merkez ve/veya taşra birimleri adına emeklilik sözleşmesi imzalanmasına ilişkin yetkili yöneticilerini belirleme, kapsamda yer alan çalışanlarına emeklilik planı sunma ve çalışanın ücretinden keseceği katkı payını zamanında emeklilik şirketine aktarmanın işverenin yerine getirmek zorunda olduğu diğer yükümlülükleri olduğu bildirildi.

İşverenin söz konusu katkı payını zamanında emeklilik şirketine aktarmaması veya bunu yerine getirmede gecikmesi durumunda çalışanın birikiminde oluşan parasal kayıptan sorumlu olacağına işaret edilen genelgede, konu hakkında daha detaylı bilgiye "www.hazine.gov.tr" internet adresinde yayınlanan "İşverenlere Yönelik Otomatik Katılım Sistemi Tanıtım Kılavuzu"ndan ulaşılabileceği duyuruldu.





15:2914.345
Değişim :  -1,34% |  -195,02
Açılış :  14.552  
Önceki Kapanış :  14.540  
En Düşük
14.325
En Yüksek
14.557
BIST En Aktif Hisseler15:27
OSTIM 2,07 146.548.031 % 38,34  
RTALB 3,74 220.867.740 % 10,00  
ATEKS 125,40 1.994.916 % 10,00  
ISKUR 3.245.000,00 3.245.000 % 10,00  
LIDER 97,40 215.734.836 % 9,99  
15:27 Alış Satış %  
Dolar 46,4921 46,5024 % 0,06  
Euro 52,6995 52,7133 % -0,42  
Sterlin 61,0302 61,3361 % 8,73  
Frank 57,0860 57,3721 % 9,57  
Riyal 12,3527 12,4146 % 11,65  
15:27 Alış Satış %  
Gümüş ONS 58,84 58,90 % 0,66  
Platin 1.589,05 1.591,99 % 0,66  
Paladyum 1.187,76 1.191,82 % 0,66  
Brent Pet. 74,54 74,54 % 0,66  
Altın Ons 4.012,57 4.013,21 % 0,66