Çin ve ABD`den sera gazı anlaşması

12.11.2014 10:01

Son güncelleme : 12.11.2014 10:01



Çin ve ABD, sera gazı salımının azaltılması konusunda anlaştılar.




ABD ve Çin, karbondioksit ve diğer sera gazlarının salınımlarının azaltılmasına yönelik uzun vadeli bir plan üzerinde anlaştılar.


Yapılan açıklamaya göre ABD Başkanı Barack Obama ve Çin Devlet Başkanı Xi Jinping, bugün Pekin'de gerçekleştirdikleri toplantıda iki ülkenin sera gazı salınımlarının azaltılmasına yönelik hedefler üzerinde anlaştılar.


Anlaşmaya göre ABD, 2020 sonrasında karbon dioksit salınımının azaltım hızını ikiye katlayacak ve 2025'e kadar sera gazlarının salınımını 2005'e göre yüzde 25, 28 aşağı çekecek.Çin ise 2030'a kadar veya daha erken bir tarihte karbon dioksit salınımında artışı durduracak. Fosil yakıtların Çin'in enerji tüketimi içinde oranı yüzde 80 civarına geriletilecek.




17:5914.274
Değişim :  0,10% |  14,27
Açılış :  14.262  
Önceki Kapanış :  14.260  
En Düşük
14.147
En Yüksek
14.359
BIST En Aktif Hisseler17:59
RALYH 158,40 546.944.463 % 10,00  
ZEDUR 10,12 26.216.651 % 10,00  
VSNMD 99,20 698.108.571 % 9,98  
VESTL 26,04 397.483.996 % 9,97  
BIGEN 82,75 122.198.978 % 9,97  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 46,5911 46,6600 % 0,20  
Euro 53,0727 53,1528 % 0,16  
Sterlin 61,3183 61,6257 % 9,25  
Frank 57,3775 57,6651 % 10,13  
Riyal 12,3716 12,4336 % 11,82  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 59,10 59,20 % 0,66  
Platin 1.614,06 1.634,18 % 0,66  
Paladyum 1.202,96 1.218,33 % 0,66  
Brent Pet. 73,18 73,18 % 0,66  
Altın Ons 4.088,74 4.089,35 % 0,66