Çin ve ABD`den sera gazı anlaşması

12.11.2014 10:01

Son güncelleme : 12.11.2014 10:01



Çin ve ABD, sera gazı salımının azaltılması konusunda anlaştılar.




ABD ve Çin, karbondioksit ve diğer sera gazlarının salınımlarının azaltılmasına yönelik uzun vadeli bir plan üzerinde anlaştılar.


Yapılan açıklamaya göre ABD Başkanı Barack Obama ve Çin Devlet Başkanı Xi Jinping, bugün Pekin'de gerçekleştirdikleri toplantıda iki ülkenin sera gazı salınımlarının azaltılmasına yönelik hedefler üzerinde anlaştılar.


Anlaşmaya göre ABD, 2020 sonrasında karbon dioksit salınımının azaltım hızını ikiye katlayacak ve 2025'e kadar sera gazlarının salınımını 2005'e göre yüzde 25, 28 aşağı çekecek.Çin ise 2030'a kadar veya daha erken bir tarihte karbon dioksit salınımında artışı durduracak. Fosil yakıtların Çin'in enerji tüketimi içinde oranı yüzde 80 civarına geriletilecek.




18:0514.421
Değişim :  -0,50% |  -71,94
Açılış :  14.583  
Önceki Kapanış :  14.493  
En Düşük
14.375
En Yüksek
14.605
BIST En Aktif Hisseler18:05
SANEL 56,10 36.053.547 % 10,00  
BIGEN 68,20 94.183.435 % 10,00  
HATSN 61,60 317.917.088 % 10,00  
YAYLA 24,86 39.993.347 % 10,00  
TURGG 31,70 71.756.495 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 46,3138 46,3196 % 0,06  
Euro 53,8176 53,8740 % 0,17  
Sterlin 61,9098 62,2201 % 10,30  
Frank 58,2734 58,5655 % 11,85  
Riyal 12,3192 12,3810 % 11,35  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 70,68 70,75 % 0,66  
Platin 1.793,03 1.797,39 % 0,66  
Paladyum 1.357,84 1.361,61 % 0,66  
Brent Pet. 79,69 79,69 % 0,66  
Altın Ons 4.363,10 4.363,65 % 0,66