O ülkede benzinli araç yasaklanıyor!

06.06.2016 15:27

Son güncelleme : 07.06.2016 10:13

Norveç, 2025 itibarıyla benzin ile çalışan otomobil satışını yasaklıyor.



Norveç, dünyanın en ekolojik ülkesi olma yolunda oldukça önemli bir kararı hayata geçirmeye hazırlanıyor. NTV'nin haberine göre ülkede 2025'te fosil yatıkla çalışan tüm otomobillerin yasaklanması planlanıyor.

Siyasi partilerin, 2025’ten itibaren benzinle çalışan otomobillerin yasaklanması yönündeki kanun tasarısı konusunda büyük oranda uzlaştıkları belirtildi. Buna göre 2025'te Norveç'teki tüm araçlar yeşil enerjiyle çalışacak.

Benzin ve dizelle çalışan otomobillerin yollara çıkmasına izin verilmeyecek.

Dünyanın en büyük petrol ihracatçılarından biri olan Norveç'un bu kararı alması dikkat çekiyor.

Ülkede halen otomobillerin yüzde 24'ü elektrikle çalışıyor. Norveç ayrıca, yenilebilir enerjiyi en fazla kullanan ülkeler arasında.

Elektrik üretiminin yüzde 99'u hidroelektrik santrallerinden karşılanıyor. Rüzgar enerjisi kapasitesinin de 2020'de üç katına çıkarılması hedefleniyor.

Ayırca, 2019'da da tüm özel araçların başkent Oslo'ya girişinin engellenmesi gündemde. Böylece kentin havasının daha temiz tutulması planlanıyor. 





18:0514.421
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  14.583  
Önceki Kapanış :  14.421  
En Düşük
14.375
En Yüksek
14.605
BIST En Aktif Hisseler18:05
SANEL 56,10 36.053.547 % 10,00  
BIGEN 68,20 94.183.435 % 10,00  
HATSN 61,60 317.917.088 % 10,00  
YAYLA 24,86 39.993.347 % 10,00  
TURGG 31,70 71.756.495 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 46,4404 46,4566 % 0,21  
Euro 53,4833 53,5040 % 0,02  
Sterlin 61,5723 61,8809 % 9,70  
Frank 57,9121 58,2024 % 11,16  
Riyal 12,3194 12,3812 % 11,35  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 69,37 69,44 % 0,66  
Platin 1.760,47 1.765,58 % 0,66  
Paladyum 1.330,71 1.335,24 % 0,66  
Brent Pet. 78,29 78,29 % 0,66  
Altın Ons 4.318,59 4.319,08 % 0,66