Özelleştirmeden1,99 milyar dolar geldi

04.01.2016 11:46

Son güncelleme : 04.01.2016 12:08

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı 2015 yılında 1,99 milyar dolar özelleştirme geliri elde etti.



Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), 2015 yılının tamamında 1 milyar 994,2 milyon dolar özelleştirme geliri elde etti.

ÖİB'nin internet sitesinde yer alan 2015 yılına ilişkin 'Satış/Devir İşlemi Tamamlanan' özelleştirme uygulamaları verilerinden derlenen bilgilere göre, gelirin 1 milyar 930,8 milyon doları tesis ve varlık satışından sağlandı.
 
Satışlarda en büyük paylar 685,5 milyon dolar ile Soma B Termik Santrali, 543 milyon dolar ile Derince Limanı ve 521 milyon dolar ile Orhaneli ve Tunçbilek Termik santrallerinde oldu.
 
ÖİB, özelleştirilmesi tamanlanmış onay ve sözleşmesi imza aşamasındaki projelerden 938,9 milyon dolar gelir beklediğini bildirdi. Onay aşamasında olan kuruluşlardan beklenen gelir ise 1 milyar 181,7 milyon dolar olarak açıklandı.




18:0013.745
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  13.725  
Önceki Kapanış :  13.745  
En Düşük
13.600
En Yüksek
13.836
BIST En Aktif Hisseler18:00
BRKO 12,32 12.024.640 % 10,00  
EMPAE 158,50 457.339.637 % 9,99  
ATATR 19,37 1.622.798.539 % 9,99  
ANGEN 12,11 172.696.202 % 9,99  
KNFRT 14,65 200.354.102 % 9,98  
18:00 Alış Satış %  
Dolar 46,1441 46,1626 % 0,08  
Euro 53,3664 53,4566 % 0,34  
Sterlin 61,5982 61,9070 % 9,75  
Frank 57,6412 57,9302 % 10,64  
Riyal 12,2679 12,3294 % 10,88  
18:00 Alış Satış %  
Gümüş ONS 63,54 63,60 % 0,66  
Platin 1.665,75 1.669,40 % 0,66  
Paladyum 1.241,07 1.245,76 % 0,66  
Brent Pet. 94,85 94,85 % 0,66  
Altın Ons 4.073,64 4.074,26 % 0,66