Yıldırım`dan HGS açıklaması
06.01.2016 10:35Son güncelleme : 06.01.2016 14:10
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, son HGS şikayetlerine yönelik önemli açıklamalarda bulundu. Yıldırım, "HGS ile ilgili cezalar bekletilmeyecek, her cezalı geçişi SMS ile bildireceğiz" dedi.
Bakan Yıldırım, basına yansıyan ilgisiz araçlara kesilen cezaların bir ksmının plakalardaki montaj hatalarından ötürü kaynaklandığını belirtirken, cezalara neden olan üretim hatalı etiketlerin de değiştirileceğini açıkladı.
Bakan Binali Yıldırım'ın konuşmasından satır başları şöyle:
HATALI PLAKA MONTAJI
- Klipslerle geçirilen plakalarda sıkıntı olmuyor. Ancak plakaların vida ile monte edilmesi hatalara yol açıyor. Çünkü vidanın denk geldiği yerde plakalarda rakamlarda değişiklik oluyor. Bu hataların bedelini vatandaşa ödetmiyoruz. Bu tespit ediliyor. Bundan dolayı hiçbir şekilde hatası olmayan plaka sahibi böyle kötü bir sürprizle karşılaşıyor.
EKSİ BAKİYLE CEZASIZ GEÇİŞ YAPILABİLECEK
- Bir OGS almak için adeta bir daire almak için yapılan işlemler yapılıyor. Vatandaşın bir günü OGS almakla geçiyor. Çok büyük şikayetler var. Büyük maliyetlere neden oluyordu. Bu nedenle daha basit kolay erişilebilen bir sistem olsun istedik ve HGS'yi devreye soktuk. Böylece sonuç ortada 10 milyon abone var, 8 milyondan fazlası HGS'li. 2 milyon civarında OGS kaldı. Zaman içinde bu da birleştirilecek. Dönen sistemde HGS olacak. HGS cezalarıyla ilgili şikayetleri dikkate alarak 2 işlem yapacağız. Birincisi HGS'lerde PTT bunun sorumlusu...
-Sistemi kuran işleten kuruluş PTT. PTT kredi kartı veremediği için, posta çeki verebiliyor. Kredi kartında kartında eksi hesap olunca vatandaş geçebiliyor ama posta çeki hesabı ile parası bitince para yok diye cezaya geçiyor. PTT süratle bütün HGS sahiplerinin kredi kartından da anlaşma yaparak eksi bakiye olması halinde geçiş yapılabilecek.
BOZUK ETİKETLER DEĞİŞTİRİLECEK
- 8 milyon HGS etiketi içirisinden bir kısmı imalatta bozuk çıkıyor. Bunların hepsi tespit edildi, bozuk etiketlere sahip olanlar yenileriyle değiştirilecek. Bozuk etiketten kaynaklanan mağduriyet giderilecek.
SMS İLE BİLDİRİM
- Cezalarla ilgil bildirimler bekletilmeyecek. Bekletilince vatandaş şaşkınlık yaşıyor. Her cezalı geçişi SMS ile bildireceğiz. Şu kadar süre içerisinde atırırsan ceza uygulanmayacak. Bunlar da eldeki teknik imkanlara göre, her ay olmasa bile 3 ayda bir ceza bildirimleri yapılacak.
- Burada doğru kullanım önemli. Ön camdaki yer belli, doğru noktaya o etiket yapıştırılamazsa kaçak geçmiş muamelesi görüyor.
-Başlangıça bu cezalar en uzak mesafenin 10 katı olarak hesaplanıyordu. Yapılan değişiklikle kullandığı mesafenin 10 katı olarak kullanıcı lehine iyileştirme yapıldı. Cezaların bu kadar yüksek olması, bu düzenlemenin dışında olmasından kaynaklanıyor. Vatandaşın lehine olan bu düzenlemenin geriye doğru da yürümesi gerekiyor. Bununla ilgili düzenlemeyi Meclis'te görüşüyoruz. Bu anlamda bu cezalarda ciddi bir rahatlama olacak, vatandaş lehine.
TWİTTER'A CEZA
Twitter'a 150 bin liralık ceza kesildi. Amerika'daki merkezine gönderildi. 30 günlük zamanı vardı doldu. Bundan sonra hangi adımlar atılacaksa öyle devam edecek. Vazgeçmemiz mümkün değil, herkes TC yasalarına uygun hareket etmek, herkes Türkiye yasalarına uymak zorundadır.
17:5914.331
| Değişim |
: -1,43% |
| -208,40 |
| Açılış |
: 14.552 |
|
| Önceki Kapanış |
: 14.540 |
|
En Düşük
14.324
En Yüksek
14.557
17:5946,5329
| Değişim |
: 0,06% |
| 0,0273 |
| Açılış |
: 46,4739 |
|
| Önceki Kapanış |
: 46,5056 |
|
En Yüksek
46,5371
En Düşük
46,4936
17:5952,9790
| Değişim |
: 0,24% |
| 0,1264 |
| Açılış |
: 52,9335 |
|
| Önceki Kapanış |
: 52,8526 |
|
En Yüksek
52,9908
En Düşük
52,8603
17:595.981,50
| Değişim |
: 0,02% |
| 1,31 |
| Açılış |
: 5.980,20 |
|
| Önceki Kapanış |
: 5.980,20 |
|
En Yüksek
5.984,20
En Düşük
5.978,65
BIST En Aktif Hisseler17:59
| OSTIM |
2,22 |
323.798.151 |
% 48,37 |
|
| RTALB |
3,74 |
224.867.005 |
% 10,00 |
|
| GEDIK |
7,37 |
391.562.748 |
% 10,00 |
|
| ATEKS |
125,40 |
2.693.895 |
% 10,00 |
|
| ISKUR |
3.245.000,00 |
3.245.000 |
% 10,00 |
|
| ZERGY |
13,59 |
645.790.941 |
% -10,00 |
|
| KONTR |
4,05 |
27.175.869 |
% -10,00 |
|
| ODAS |
8,56 |
2.427.449.542 |
% -9,99 |
|
| DITAS |
38,64 |
3.366.896 |
% -9,97 |
|
| MOGAN |
13,83 |
1.379.603.607 |
% -9,96 |
|
| THYAO |
324,75 |
13.633.968.834 |
% -0,08 |
|
| ASELS |
367,50 |
9.585.021.844 |
% -6,25 |
|
| ASTOR |
298,00 |
6.767.855.201 |
% 0,68 |
|
| AKBNK |
80,95 |
6.250.286.652 |
% 0,56 |
|
| ISCTR |
15,10 |
6.167.014.188 |
% -0,53 |
|
| SASA |
2,54 |
5.457.476.126 |
% -3,79 |
|
| PSGYO |
3,44 |
3.172.861.177 |
% -8,27 |
|
| HEKTS |
3,65 |
2.270.660.491 |
% -8,52 |
|
| ISCTR |
15,10 |
6.167.014.188 |
% -0,53 |
|
| CANTE |
1,40 |
505.547.959 |
% -4,76 |
|
| 17:59 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Dolar |
46,5003 |
46,5329 |
% 0,06 |
|
| Euro |
52,8708 |
52,9790 |
% 0,24 |
|
| Sterlin |
61,0669 |
61,3730 |
% 8,80 |
|
| Frank |
57,1062 |
57,3924 |
% 9,61 |
|
| Riyal |
12,3532 |
12,4151 |
% 11,65 |
|
| 17:59 |
Alış |
Satış |
% |
|
| Gümüş ONS |
57,60 |
57,73 |
% 0,66 |
|
| Platin |
1.582,14 |
1.588,80 |
% 0,66 |
|
| Paladyum |
1.166,47 |
1.177,42 |
% 0,66 |
|
| Brent Pet. |
73,43 |
73,43 |
% 0,66 |
|
| Altın Ons |
4.006,65 |
4.007,31 |
% 0,66 |
|
Seans Raporu
17:59
-
17:59FZLGY
Yüzde -5.88 oranında düşüşle 14.40 lira fiyatla işlem gören hissede 18, 936, 810 adet işlem
-
17:58ETILR
Yüzde -4.55 oranında düşüşle 5.66 lira fiyatla işlem gören hissede 7, 009, 709 adet işlem
-
17:57XU030
BIST 30 endeksi dünkü kapanışına göre -175, 48 kaybederek (% -1.04 ) 16, 644
-
17:57XU100
Endeks 14, 382 puanda işlem görerek önceki kapanışının % -1, 08 altında . İşlem hacmi 126, 585.00 milyon TL de
-
17:57BLCYT
Yüzde -4.92 oranında düşüşle 24.74 lira fiyatla işlem gören hissede 3, 667, 516 adet işlem
daha fazla