Almanya’da `akıllı` Türkiye hamlesi!

01.09.2017 09:34

Son güncelleme : 02.09.2017 12:52

Berlin’de düzenlenen teknoloji fuarı IFA 2017’ye katılan Türk firmalar akıllı ürünleriyle şova hazır. Sesli komut alan TV, deterjan siparişi veren çamaşır makinesi, kişisel asistan olarak kullanılabilen ayna oldukça ilgi çekici.



HANİFE BAŞ

Dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı IFA 2017’de adeta Türk rüzgarı esecek. Vestel ve Arçelik gibi firmalar yeni ürünleriyle fuara hazır. Bu iki firma; sesli komut alan televizyon, deterjan siparişi veren çamaşır makinesi, enerji ve su tasarrufu oranını artıran beyaz eşyaları, akıllı ayna, sağlıklı ürün pişiren fırınlarıyla fuarda gövde gösterisi yapıyor. Ayrıca bu ikili, Amazon’la yaptıkları işbirliğini Berlin’de duyurdu. IFA 2017, 1-6 Eylül tarihleri arasında Almanya’nın Berlin şehrinde açık kalacak. 1.850 firmanın ürünlerini sergileyeceği ve 159 bin metrekarelik alanda kurulu fuarı binlerce kişi ziyaret edecek.

İPEK YOLU ARTIK BEKO YOLU OLACAK

IFA’da 223 ürününü sergileyen Beko’nun teknolojik özellikli tazelik ve tasarruf sağlayan modelleri lanse edildi. Kurutucu özellikli çamaşır makinesi UltraFast, zaman ve enerji tasarrufu sağlıyor. Beko AutoDosing bulaşık makinesi otomatik deterjan dozajlamalı ev tipi bulaşık makinesi, Amazon Dash Replenishment Service (DRS) ile otomatik olarak deterjan siparişi imkanı sunuyor. AirTherapy çamaşır makinesi dünyanın sıcak hava dolaşımlı ilk çamaşır makinesi. Yeni buzdolabı serisi tazelik çözümleriyle donatılan buzdolapları sebze, meyve, et, tavuk ve balığı 3 kat daha uzun süre taze tutuyor. Beko, IFA’da akıllı ev platformu HomeWhiz’i de sergiliyor. Ankastre fırınlarda, kombine mikrodalga özelliği ile geleneksel fırınlara göre yüzde 50 daha hızlı pişirme sağlıyor.

HİNDİSTAN ÇIKARMASI

IFA Fuarı’nda Beko’nun büyüme stratejisini anlatan Arçelik A.Ş. CEO’su Hakan Bulgurlu, “Global markamız Beko ile tarihi İpek Yolu boyunca uzanan bir ‘Beko Yolu’ oluşturmayı hedefliyoruz. Gelişmekte olan ülkeleri merceğimize aldık. Hindistan, Pakistan, Tayland ve Endonezya’da faaliyetlerimizi yoğunlaştırıyoruz” dedi. Bulgurlu, “Tata Grup Şirketi Voltas ortaklığıyla Hindistan’da kuracağımız fabrika 2018 sonunda buzdolabı üretimine başlayacak” dedi.

BARCELONA SERİSİ

Beko IFA’da sponsoru olduğu FC Barcelona ile birlikte çocuklarda sağlıklı beslenmeyi teşvik etmek amacıyla başlattığı ‘Eat Like A Pro’ adlı küresel bir girişimi de duyurdu. Beko, çocuklara sağlıklı yiyecekleri sevdirmek üzere, FCB markalı buzdolabı, espresso makinesi, indüksiyon ocağı ve vakumlu spor blenderından oluşan yeni bir seri hazırlıyor.

EV ELEKTRONİĞİNİ DİLE GETİRDİ!

Vestel, fuarda Amazon’la işbirliğini duyurarak kendi kendine deterjan siparişi veren çamaşır makinesi, sesli komut alan televizyon ve akıllı ayna gibi ilginç ürünlerini sergiliyor. Amazon Dash Replenishment hizmeti, ürün içerisindeki deterjan ve yumuşatıcı azaldığında otomatik olarak Amazon Servisleri üzerinden sipariş verecek. Tüketiciler, Amazon Alexa ile konuşarak TV’sini sesli komut ile kontrol edebilecek. Vestel Akıllı Ayna ise Vitra işbirliğiyle üretildi. Ayna, hava durumu, takvim, trafik bilgisi, senkronize edilmiş sosyal medya ağları ve haber akışı ile kişiselleştirilmiş bir görsel asistan olarak işlev görecek.

YAPAY ZEKA ÇAĞI

Vestel İcra Kurulu Başkanı Turan Erdoğan, bu yıl IFA 2017’de ‘yapay zeka’ ve ‘yazılım’ odaklı bir konsept hazırladıklarını beirterek, fuar kapsamında sergilenecek 790 ürünün büyük bir kısmının akıllı cihazlardan oluştuğunu söyledi. Erdoğan, iki yıl içinde Vestel’den çıkan her ürünün ‘akıllı’ niteliklere sahip olarak bağlantı özellikleriyle satışa sunulacağını kaydederek, “Amazon’la işbirliğimizde akıllı çamaşır makinalarımızı Amazon 5 platformuna bağlanıyor. Orada deterjan seviyesi ölçülüyor ve deterjan belli bir seviyeye geldiği zaman sizin adınıza makine sipariş veriyor. Bu sembolik gibi görünebilir ama çok önemli bir işbirliği var” diye konuştu.

TV’DE ÖTV İNDİRİMİ

Turan Erdoğan, “Yazın beyaz eşya, bayram öncesi dondurucu satışları artıyor, son çeyrekte ise TV satışı artar. ÖTV muafiyetinin TV’ye de getirilmesi satışları artırır. ÖTV indirimi ile beyaz eşya pazarı yüzde 30 büyüdü, telefon ve TV pazarında ise beklenen büyüme sağlanamadı” dedi.

BU YIL % 4 BÜYÜYECEK

Dünyada tüketici elektroniği sektörü 2017 yılında 887 milyar euro’luk büyüklüğe sahip olacak. Bu da sektörün geçen yıla göre yüzde 4 büyüyeceği anlamına geliyor. Pazar araştırmalarına göre küçük ev aletlerinin sektördeki oranı 46.5 milyar euro’ya çıkacak. Ana ev aletlerinin ise cirosal büyüklüğü 180 milyar euro olacak. Bu da yüzde 5 büyüme anlamına geliyor.

İŞTE YENİ TRENDLER

IFA 2017’de trendler ise şöyle: Duvarda şık duran ultra slim HD TV’ler, internete tam bağlanan ve sesle kontrol edilen beyaz eşyalar, sanal asistanlar, en iyi ses kalitesini sunan hi-fi müzik cihazları, 360 derece çekim yapan kameralar, 3D yazıcılar, akıllı bileklikler ve sağlık ve fitness’ı destekleyen saatler. Ev elektroniğinde pek çok yeni inovasyon fuara damga vuruyor.





18:051.324
Değişim :  0,83% |  10,93
Açılış :  1.316  
Önceki Kapanış :  1.313  
En Yüksek
1.328
En Düşük
1.316
BIST En Aktif Hisseler18:05
KONYA 980,40 31.155.747 % 10,00  
OLMIP 7,15 3.535.049 % 10,00  
PKENT 847,00 420.959 % 10,00  
CASA 66,55 1.653.915 % 10,00  
SUMAS 35,20 404.228 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 7,6175 7,6225 % 0,96  
Euro 9,0223 9,0585 % 0,96  
Sterlin 10,0988 10,1494 % 1,09  
Frank 8,3283 8,3785 % 0,88  
Riyal 2,0259 2,0360 % 0,97  
18:05 Alış Satış %  
Altın Ons 1.873 1.873 6,29  
Altın Gr. 459 459 5,83  
Cumhuriyet 3.071 3.117 55,00  
Tam 3.054 3.135 54,64  
Yarım 1.476 1.516 26,44  
Çeyrek 740 758 13,21  
Gümüş.Ons 24,18 24,21 0,07  
Gümüş Gr. 5,93 5,94 0,08  
B. Petrol 45,13 45,13 0,93