Bankalardaki sıra çilesi sona eriyor

07.01.2016 09:47

Son güncelleme : 07.01.2016 10:23

Müşterisi olmadığı bankadan işlem yapmak isteyen vatandaşlar artık 1.5-2 saat sıra beklemeyecek.



Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) banka müşterisi olmadığı için şubelerde saatlerce bekletilen vatandaşlardan gelen şikâyetler üzerine harekete geçti. Banka kartı ya da kimlik numarası ile değil de gişe işlemleri butonuna basarak sıra alan müşterileri 1.5-2 saat bekleten bankalar hakkında işlem yapılacak. Kurum yetkilileri bir müşterinin maksimum 40 dakika bekletilebileceğini belirterek, bu durumun tüketici haklarına da aykırı olduğunu bildirdi.

ŞİKÂYETLERE KUYRUK EKLENDİ

Bazı vatandaşların bir işlemi yapabilmek için 1.5 saatten fazla bekletildiği ortaya çıktı. Bağdat Ö. adlı vatandaş iki gün önce bir özel bir banka şubesinden yakınının kredi kartı borcunu yatırmak için "gişe işlemleri" butonuna basarak sıra aldığını belirtip, "Sırayı aldığımda saat 11.15'i gösteriyordu. Benden önce de benzeri şekilde alan iki kişi daha var diye sevindim. Ancak banka kartı, kredi kartı kullanarak sıra alanlar sürekli araya girdi. Benden sonra yaklaşık elli kişinin işlemi yapıldı. Şube sorumlusu sistemin genel müdürlükten yönetildiğini belirtip, 'kimlik numarasıyla alsaydınız' dedi. Beş dakikada yapılacak işlem için 1.5 saatten fazla beklemiş oldum. Banka müşterilerine ayrıcalık tanırken bizleri mağdur ediyor" dedi.

Gelen şikâyetlere yanıt veren bankalar ise, "Müşteriye en kısa sürede hizmet bizim için önemli. Vergi ödemeleri, işlem yoğunluğu nedeniyle bu tür gecikmeler olabiliyor. Sırayı Q-matik önceliklendiriyor. Kimlik numarası ile alınınca müşterimiz olduğunu görüyoruz, ona göre numara veriyor. Bu şekilde uzun süre bekletilen vatandaşlardan özür diliyoruz. Düzenleme yapacağız" açıklamasında bulunuyor.

ÖZELDE KUYRUK ZAMANI

Türkiye'nin sanal ortamdaki şikâyet platformlarında da benzeri birçok örnek bulunuyor. Yaşlıların emekli aylığı kuyruklarını anımsatan vatandaşlar, "Eskiden kamu bankaları eleştirilirdi. bugün emekliler kamu bankalarında işlemlerini beş on dakikada bitirip çıkıyor. Özel bankalar bizi kuyrukta bekletiyor" diye isyan etti.

İHBAR, ŞİKÂYET YÜZDE 60 ARTTI

BDDK'ya geçen yıl yapılan şahsi, e-posta aracılığıyla ulaşan ihbar ve şikâyet başvuruları yüzde 60'ın üzerinde arttırarak ve 28 bine yaklaştı. İhbar ve şikâyetlerle finansal tüketicilere ilişkin savcılıklardan intikal eden konularda 180'e yakın rapor düzenlendi. Şikâyetlerde başı çeken faizi, masraf ve komisyonlara yönelik konular, kredi kartları, mevduat ve katılım fonu hesapları ve bireysel krediler izledi. Kredi kartına ilişkin şikâyet başvuruları yüzde 100'ün üzerinde artarken, çalıntı, kayıp, dolandırıcılık ilk sıralarda yer aldı. Düşüş gösteren tek konu ise borcun yeniden yapılandırılması oldu.

 





14:522.778
Değişim :  1,00% |  27,46
Açılış :  2.759  
Önceki Kapanış :  2.750  
En Yüksek
2.795
En Düşük
2.759
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler14:52
YBTAS 28.677,00 1.495.263 % 10,00  
DAPGM 38,96 58.632.544 % 9,99  
NETAS 22,24 41.115.982 % 9,99  
KONKA 23,14 138.337.687 % 9,98  
GSRAY 4,74 190.190.558 % 9,98  
14:52 Alış Satış %  
Dolar 17,9495 17,9684 % 0,31  
Euro 18,3205 18,3287 % 0,48  
Sterlin 21,6815 21,7903 % 0,58  
Frank 18,6885 18,8011 % 0,76  
Riyal 4,7652 4,7891 % 0,26  
14:52 Alış Satış %  
Altın Ons 1.783 1.784 7,98  
Altın Gr. 1.029 1.029 6,30  
Cumhuriyet 6.870 6.974 24,00  
Tam 6.908 6.956 -34,00  
Yarım 3.366 3.401 -17,00  
Çeyrek 1.688 1.700 -8,00  
Gümüş.Ons 20,26 20,29 0,38  
Gümüş Gr. 11,68 11,70 0,23  
B. Petrol 93,88 93,88 -1,04