Dünyaca Ünlü AG Platformu Binocular’ı satın aldı

04.11.2015 11:07

Son güncelleme : 04.11.2015 11:29

Artırılmış gerçeklik teknolojisi ile fiziksel dünyayı anında hayata geçiren Blippar, Layar’dan sonra sanal deneyim uygulama ajansı Binocular’ı satın aldı



Sanal prova üzerine uzmanlaşmış, Austin, Teksas merkezli Binocular, şimdiye kadar Beyaz Saray, Google, Disney, Apple, Nike, Microsoft, IBM, Dell, Sony, Audi ve Olimpiyatlar gibi pek çok kurum ve organizasyon için sanal deneme uygulamaları geliştiren bir teknoloji ajansı.
   
Firma, geçtiğimiz yıl dünyadaki güneş gözlüklerinin yüzde 75’ini üreten ve aralarında Ray-Ban, Miu Miu, Armani, Dolce & Gabbana, DKNY, Tiffany gibi ünlü markalara güneş gözlüğü üreten Luxotica için Glasses.com uygulamasını geliştirerek kullanıcıların, akıllı telefon kullanarak çok gerçekçi çizimlerle güneş gözlüklerini prova etmelerini sağlamıştı.
   
Uygulama, “En İyi Teknoloji Kullanımı” dalında 2014’te Cannes Lions Bronz Ödülü almıştı.
   
Anlaşmanın şartları açıklanmamış olsa da, Blippar CEO’su ve kurucusu Ambrish Mitra, birlikte çalıştığı her bir ticari marka için on milyonlar değerindeki ilişkileri sebebiyle Binocular’ın alım itibariyle kârlı olduğunu dile getirdi.
   
Bu yıl Mart ayında 45 milyon dolar yatırım alan Blippar, geçtiğimiz yıl Amsterdam merkezli artırılmış gerçeklik uygulaması Layar’ı da bünyesine katmıştı. Blippar’ın kullanıcı sayısı tüm dünyada 50 milyonu geçmiş durumda.

   
BLİPPAR TÜRKİYE CEO’SU ZEHRA ÖNEY

   
Blippar dünya hedefli büyüme stratejisi ile değerli satın almalar yaparak sağlam bir şekilde büyüyor. Son yapmış olduğumuz Binocular satın alımından sonra markaların deneysel pazarlama alanındaki eksiklerini tamamlayıp onlarla kurulmuş ilişkilerimizi sağlamlaştırmakla kalmayıp, Binocular’ın ürettiği etkileyici teknolojiyi de Blippar sayesinde geliştirme fırsatına sahip olduk. Böylece önümüzdeki günlerde Blippar Türkiye olarak birlikte çalıştığımız markalara “sanal prova” alanında daha fazla içerik sunma imkânına sahip olacağız. Bu uygulamalar bilhassa kişisel bakım ve moda markalarınn deneysel pazarlamada çok ileri teknolojileri kullanabilmeleri ve tüketicilerine gerçek bir deneyimi sunabilmeleri için önemli bir alt yapı olacaktır.





18:0511.000
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  10.358  
Önceki Kapanış :  11.000  
En Düşük
10.264
En Yüksek
11.008
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
MHRGY 4,61 109.116.812 % 55,39  
USAK 3,85 389.642.347 % 10,00  
BINHO 11,55 915.194.482 % 10,00  
KERVN 2,86 3.531.299 % 10,00  
DNISI 22,44 64.984.295 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 41,3104 41,3210 % 0,07  
Euro 48,6654 48,7145 % 0,22  
Sterlin 56,1042 56,3854 % 0,10  
Frank 51,9200 52,1803 % 0,09  
Riyal 10,9888 11,0439 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 42,36 42,40 % 0,66  
Platin 1.397,79 1.402,28 % 0,66  
Paladyum 1.178,92 1.186,52 % 0,66  
Brent Pet. 67,56 67,56 % 0,66  
Altın Ons 3.677,56 3.678,01 % 0,66