Facebook ve IBM işbirliğine gidiyor

06.05.2015 11:44

Son güncelleme : 06.05.2015 12:15

Dijital reklamlarını kişiselleştirmek için çalışmalar yapan Facebook, aradığı ortağı buldu. Dün resmen duyurulan anlaşma kapsamında IBM ve Facebook bu alanda güçlerini birleştirecek.



 1.4 milyar aktif aktif kullanıcısı bulunan sosyal medya devi Facebook, bir süredir platform üzerinden yaptığı reklam yayınından elde ettiği karı artırmak için çalışmalar yürütüyordu.

Facebook ve IBM sosyal medya sitesindeki reklamların geliştirilmesi için birlikte hareket etme kararı aldı. Bu bağlamda Facebook'un kişiye özel reklamlarında iyileştirmeler yapılacak. Söz konusu anlaşma kapsamında IBM'in gelişmiş analiz altyapısı kullanılacak ve bu sayede Facebook kullanıcılarının ne gibi şeylerden hoşlandığı belirlenecek.

Hatırı sayılır bir kitleye reklam yayını yapan Facebook ise elde ettiği yeni veriler ışığında dijital reklam yayınını kullanıcının ilgi alanına göre belirleyecek. Başka bir deyişle, IBM'in sistemi tarafından spor malzemeleri ile ilgilendiği saptanan bir kullanıcıya bu sektör ile ilgili reklamlar gösterilecek.

Bu ortaklığın ardından Facebook'un dijital reklam dünyasında adeta tekel konumunda bulunan Google'a ciddi bir rakip olabileceği belirtiliyor. Anlaşmanın finansal detayları hakkında ise şu an için resmi bir bilgi bulunmuyor.

 





17:5611.343
Değişim :  0,07% |  8,17
Açılış :  11.346  
Önceki Kapanış :  11.335  
En Düşük
11.291
En Yüksek
11.354
BIST En Aktif Hisseler17:54
ZERGY 15,73 273.516.339 % 10,00  
USAK 3,63 1.002.983.144 % 10,00  
AKSUE 18,71 17.878.136 % 9,99  
EKIZ 131,00 5.794.331 % 9,99  
ATEKS 99,10 7.758.902 % 9,99  
17:54 Alış Satış %  
Dolar 42,8029 42,8149 % 0,20  
Euro 50,2325 50,2418 % 0,10  
Sterlin 57,1560 57,4425 % 1,83  
Frank 53,7777 54,0472 % 3,22  
Riyal 11,3970 11,4541 % 3,01  
17:54 Alış Satış %  
Gümüş ONS 66,42 66,47 % 0,66  
Platin 1.962,25 1.966,00 % 0,66  
Paladyum 1.702,91 1.707,05 % 0,66  
Brent Pet. 60,16 60,16 % 0,66  
Altın Ons 4.343,69 4.344,26 % 0,66