Facebook ve IBM işbirliğine gidiyor

06.05.2015 11:44

Son güncelleme : 06.05.2015 12:15

Dijital reklamlarını kişiselleştirmek için çalışmalar yapan Facebook, aradığı ortağı buldu. Dün resmen duyurulan anlaşma kapsamında IBM ve Facebook bu alanda güçlerini birleştirecek.



 1.4 milyar aktif aktif kullanıcısı bulunan sosyal medya devi Facebook, bir süredir platform üzerinden yaptığı reklam yayınından elde ettiği karı artırmak için çalışmalar yürütüyordu.

Facebook ve IBM sosyal medya sitesindeki reklamların geliştirilmesi için birlikte hareket etme kararı aldı. Bu bağlamda Facebook'un kişiye özel reklamlarında iyileştirmeler yapılacak. Söz konusu anlaşma kapsamında IBM'in gelişmiş analiz altyapısı kullanılacak ve bu sayede Facebook kullanıcılarının ne gibi şeylerden hoşlandığı belirlenecek.

Hatırı sayılır bir kitleye reklam yayını yapan Facebook ise elde ettiği yeni veriler ışığında dijital reklam yayınını kullanıcının ilgi alanına göre belirleyecek. Başka bir deyişle, IBM'in sistemi tarafından spor malzemeleri ile ilgilendiği saptanan bir kullanıcıya bu sektör ile ilgili reklamlar gösterilecek.

Bu ortaklığın ardından Facebook'un dijital reklam dünyasında adeta tekel konumunda bulunan Google'a ciddi bir rakip olabileceği belirtiliyor. Anlaşmanın finansal detayları hakkında ise şu an için resmi bir bilgi bulunmuyor.

 





18:0510.209
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  10.338  
Önceki Kapanış :  10.209  
En Düşük
10.054
En Yüksek
10.345
BIST En Aktif Hisseler18:05
PASEU 137,50 1.117.341.223 % 10,00  
LUKSK 123,40 176.235.045 % 9,98  
BURVA 181,90 67.587.478 % 9,98  
DOBUR 355,50 136.290.435 % 9,98  
BAYRK 35,52 339.461.066 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 41,9327 41,9682 % 0,15  
Euro 48,9551 49,0045 % 0,21  
Sterlin 56,4716 56,7546 % 0,61  
Frank 52,9924 53,2580 % 1,72  
Riyal 11,2017 11,2578 % 1,25  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 52,14 52,23 % 0,66  
Platin 1.599,59 1.603,12 % 0,66  
Paladyum 1.477,94 1.485,22 % 0,66  
Brent Pet. 61,11 61,11 % 0,66  
Altın Ons 4.263,51 4.264,03 % 0,66