`Hepimizin gurur duyacağı bir noktaya geleceğiz`

18.02.2018 11:56

Son güncelleme : 19.02.2018 09:57

Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, "Son dönemde Afrika, Pakistan, Hindistan, Asya piyasası ve dünyada tutunmanın en zor olduğu Amerika piyasasında bu gibi anlaşmalarla ve inovatif ürünlerimizle hepimizin gurur duyacağı bir noktaya geleceğiz." dedi.



AA

Beko'nun, Barcelona Futbol Kulübü'nün (FCB) ana sponsoru ve antrenman  sponsoru olmasının ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ali Koç, toplumsal  fayda konusunda Beko ve Barcelona'nın benzer değerler taşıdığını belirtti.

Barcelona Kulübü Vakfı başkanın vakfın gelirlerinden bahsettiğini  aktaran Koç, "Her futbolcunun kontratında gelirinin yüzde 0,5’ler mertebesinde  sosyal sorumluluklara ayırması şartı var. Hatırlarsınız, bizim şirketlerde de  yüzde 0,5 ila yüzde 2 arasında vergi sonrası kardan Vehbi Koç Vakfı’na hibe  oluyor" diye konuştu.

Bundan önce başka ülkelerde, başka branşlarda da sponsorlukları  olduğunu anlatan Koç, "Bunlar farklı. Tüm sponsorlarını el üstünde tutuyorlar.  Kral gibi hissettiriyorlar." ifadesini kullandı.

"YENİ NESİL SPONSORLUK" 

Koç, gerek İspanya'daki bilinirlikleri ve pazar payı gerekse de dünya  çapındaki bilinirliklerinin oldukça arttığını kaydederek, şu değerlendirmelerde  bulundu:

"Yeni nesil sponsorluk anlaşması yaptık. İlk yaptığımız anlaşmada o  zamana kadar Barcelona kola reklam almıyordu. İlk kola giren biz olduk. Bugün  geldiğimiz noktada daha fazla görmeye başlayacağımız bir unsur; sahadaki formayla  antrenmanın ayrı pazarlanması. Anladığım kadarıyla ana sponsor yapılan anlaşmada  rakam çok büyüdüğü için formada kalmış. İlk defa idman formaları, idman sahası,  idman sahasının etrafına sponsorluk yine bir ilk oluyor. Dolayısıyla bizim  açımızdan şanslı bir durum. Yayıncı kuruluşun dışında CNN'de Barcelona ile ilgili  bir şey gördüğünüz zaman idmandan oluyor. İnşallah attığımız imza, ileride  atacağımız pek çok imzanın da bir tanesi olur."

Türkiye'de spora olan sponsorluk ilgisinin her geçen gün azaldığına  işaret eden Koç, "Burada muhtelif nedenler var ama biz sporun birleştirici  yanını, gerçek ruhunu ortaya çıkarttığımız zaman bence bu sorunları daha iyi  çözebileceğiz. Bugün Türkiye'de bir marka 'bir takıma sponsor olursam, öbür  ikisine de olmam lazım yoksa benim markam zarar görür' diyorsa demek ki bir  şeyleri yanlış yapıyoruz. Bindiğimiz dalı kesiyoruz." yorumunu yaptı. 

"ÇOK DOĞRU YOLDAYIZ" 

Ali Koç, Barcelona sponsorluğunun markanın bilinirliğini, pazar payını  ve fiyatlandırma gücünü artırdığını belirterek, saha dışında büyük resmin daha  sağlıklı, bilinir, değerli ve cazip olması için yapıcı rekabetin gerektiğini  aktardı.

Beko olarak doğru yolda olduklarının altını çizen Koç, "Son dönemde  Afrika, Pakistan, Hindistan, Asya piyasası ve dünyada tutunmanın en zor olduğu  Amerika piyasasında bu gibi anlaşmalarla ve inovatif ürünlerimizle hepimizin  gurur duyacağı bir noktaya geleceğiz. Bizim de bir global markamız var. Çok doğru  yoldayız." şeklinde konuştu.

Yurt dışı sponsorluklarının yaklaşık 20 yıl önce İngiltere ile  başladığını anlatan Koç, şunları söyledi:

"Beko, bir gecede buralara gelmedi. Geçmişte yaptığımız sporla ilgili  yatırımlardan çok iyi dönüşler aldık. Onları yapmasaydık, böyle büyük iş  birliklerini düşünemezdik bile. Dolayısıyla bu konuda emekleri olan geçmişteki  arkadaşlarımızı da şükranla anıyoruz."

Koç Holding’in İngiltere alt liginden kulüp satın alacağı yönündeki  iddiaların doğru olmadığını kaydeden Ali Koç, şöyle devam etti:

"Bizim öyle bir niyetimiz yok ama şu anda 2.ve 3. liglerden takımlar  alıp üst liglere taşıyarak gelir elde etmek isteyen yatırımcılar olduğunu  biliyorum. İsmini veremeyeceğim bir yatırımcı 3. ligden bir takım almış. 2. lige  çıktığın zaman 40 milyon dolar oluyorsun. İş, yatırım olarak bakıyorlar.  LaLiga’ya çıktığın zaman 80 milyon dolar oluyorsun. Biliyor musunuz; LaLiga 1 ve  2’de kulüplerin zarar etmeleri yasak. Bir sene zarar ediyorsun, ikinci sene o  ettiğin zarardan daha fazla kar etmen lazım. Değilse denetleniyorsun. Onun için  de sağlıklı burada lig. Barcelona’ya Rakuten sadece saha sponsorluğuna 54 milyon  avro veriyor. Ondan önce Katarlılar 34 veriyordu, antrenman da dahildi. Sektörün  ne kadar büyüdüğünü görmek açısından önemli."

"(İSTİHDAM) BİZDEKİ DURUM ÇOK DAHA İÇ AÇICI"

Koç, son istihdam verileriyle ilgili bir soru üzerine istihdamın,  sadece Türkiye'de değil tüm dünyada bir sorun olduğunu belirterek, şu ifadeleri  kullandı:

"Teknolojinin artısı, eksisine bakıldığında istihdama etkilerini  görüyoruz. İnsan gücü ve becerisine ihtiyaç azalıyor. Bu nedenle bu insanların  hangi alana kanalize edileceği de büyük önem taşıyor. Genç işsizliği İspanya'da  yüzde 25 seviyelerinde. Bizdeki durum çok daha iç açıcı. Teknolojinin istihdam  üzerinde oluşturduğu etkinin olumsuz bir sosyal etkisi olacağını görüyorum. Bizim  ülkemizde ise istihdamda az da olsa bir artış var. Büyük resme baktığınızda çok  daha iyi bir noktaya gelmemiz lazım. Bizim gibi ülkeler için çok daha zor çünkü  her sene 1-1,5 milyon kişi istihdam piyasasına giriyor. Dolayısıyla bizim sürekli  büyümemiz lazım ki istihdam ihtiyacı artsın bu insanlara da iş imkanı sağlansın."

"AVRUPA'DA ARALIKSIZ OLARAK EN HIZLI BÜYÜYEN MARKAYIZ 

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu ise  projenin nasıl bir etki oluşturacağının ayrılan kaynaktan daha önemli olduğunu  ifade ederek, "Sadece Beko olarak, son 17 yıldır Avrupa’da aralıksız olarak en  hızlı büyüyen markayız." dedi.

Ebiçlioğlu, Beko’nun İspanya pazarında yıllar içinde 25. sıradan 3.  sıraya yükseldiğini kaydederek, "Hedefimiz ilk olmak. Bu ortaklığın amacı, global  yolculuğa çıkmış bir markanın, bu yolculukta başarılı sonuçlar elde etmesine  katkı sağlamasıydı. Şu ana kadarki sonuçlar bunu doğrular nitelikte." şeklinde  konuştu.

"ORTAKLIKLA BERABER PAZAR PAYININ DAHA HIZLI ARTACAĞINI  UMUYORUZ" 

Arçelik AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Bulgurlu ise Barcelona gibi bir  kulüpte on milyonlarca kişinin idmanları izlediğini, dolayısıyla bu sponsorluğun  da çok önemli olduğunu söyledi.

Barcelona'nın izleyicisinin sadece markayı görmekle yetinmediğini,  iletişim içerisine girdiğini dile getiren Bulgurlu, "Bu yüzden bizim için çok  kıymetli." dedi.

Bulgurlu, Barcelona sponsorluğunun kulüp olarak ayrı bir yere  koyulması gerektiğini aktararak, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Bizim büyüme alanlarımız sadece Avrupa değil, Asya, Yakın Asya,  Pakistan, Çin ve ABD. İnanın ABD'de bile çok ciddi şekilde sevilen ve izlenen bir  kulüp. Dolayısıyla bu sponsorluğun bize olan etkisi sadece Avrupa değil, bütün  dünya, öyle bakmak lazım. Avrupa'ya geldiğimizde de Beko'nun Avrupa'da bir numara  olma hedefi var. Barcelona sponsorluğunun son 3 yılda bize çok önemli bir marka  bilinirliği getirdiğini gördük. Bu bize hem fiyatlandırma hem de değeri yüksek  ürünler satabilme kabiliyeti getiriyor. Bu da bizim için çok önemli bir evrim. Bu  sponsorluğun iyi çalışması için sponsorluğa ayırdığınız kaynak kadar, hatta daha  fazlasını, etrafını örmeye ayırmak gerekiyor."

Son 3 yıldır evinde Beko olmayan insanların mağazaya gidip evinde Beko  istediğini vurgulayan Bulgurlu, bu ortaklıkla beraber pazar payının daha hızlı  artacağını umduklarını söyledi.

ABD'ye Beko markasıyla girdiklerini ve birçok pazarda Türkiye'deki  bayi teşkilatını kurguladıklarını kaydeden Bulgurlu, "İspanya bu sponsorluğun çok  küçük bir parçası. Sadece Çin'de İspanya'daki Barcelona hayran ve seyirci  kitlesinin kat kat fazlası var. Çin'de bir mağazanın en iyi köşesinde, fiyat  olarak en yukarıya konumlanmış marka Beko ve ilk gözünüze çarpacak olan Barcelona  iş birliği. Bu bize farklı bir güç katıyor. Bizim hedefimiz dünya. Yüzde 20  büyüme öngörüyoruz." şeklinde konuştu.

"TÜKETİCİLERİN TERCİH ETME ORANI İKİ KATINA YÜKSELDİ" 

Arçelik AŞ Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Yalım  Uzun, marka bilinirliklerinin İspanya’da yüzde 34'ten yüzde 40'a geldiğini,  tüketicilerin tercih etme oranının da iki katına kadar yükseldiğini bildirdi.

Uzun, pazar payı olarak da her ülkede farklı olmak üzere toplamda  Avrupa'da ikinci sırada olduklarını belirtti.

Zeynep Yalım Uzun, "Araştırmalarla biliyoruz ki tüketicilerin yüzde  67’si sosyal bir misyon taşıyan markalara daha çok değer veriyorlar. Bizim de  Barcelona ile iş birliğimiz biraz evriliyor diyebiliriz. Ortak bir misyona imza  atmaya çalışıyoruz. O yüzden 'Şampiyon Gibi Beslen' kampanyası bizim için son  derece önemli." ifadelerini kullandı.





18:00115.748
Değişim :  -0,99% |  -1.159,30
Açılış :  117.316  
Önceki Kapanış :  116.908  
En Yüksek
117.391
En Düşük
115.312
BIST En Aktif Hisseler
KUTPO 38,84 46.605.348 % 9,97  
ULAS 5,64 9.907.055 % 9,94  
DOBUR 14,60 3.243.972 % 9,94  
MARKA 2,66 61.057.219 % 9,92  
BURCE 10,53 17.366.154 % 9,92  
Alış Satış %  
Dolar 0,0000 0,0000 % 0,00  
Euro 0,0000 0,0000 % 0,00  
Sterlin 8,5416 8,5845 % 0,26  
Frank 7,2397 7,2833 % 0,26  
Riyal 1,8246 1,8337 % 0,16  
Alış Satış %  
Altın Ons 1.772 1.778 -0,28  
Altın Gr. 391 392 1,03  
Cumhuriyet 2.538 2.559 4,90  
Tam 2.612 2.626 5,10  
Yarım 1.269 1.285 2,50  
Çeyrek 635 643 1,20  
Gümüş.Ons 17,99 18,02 0,06  
Gümüş Gr. 3,97 3,98 0,02  
B. Petrol 42,77 42,77 -0,37