Hızlı tüketim harcaması arttı

30.03.2015 13:51

Son güncelleme : 30.03.2015 13:55

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.



GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 





18:0511.166
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  11.186  
Önceki Kapanış :  11.166  
En Düşük
11.147
En Yüksek
11.244
BIST En Aktif Hisseler18:05
SAMAT 7,94 138.057.470 % 204,04  
BAYRK 37,62 542.655.121 % 10,00  
OZRDN 10,01 11.272.064 % 10,00  
KUTPO 122,10 211.164.335 % 10,00  
PINSU 12,98 348.556.576 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 41,3036 41,3122 % 0,08  
Euro 48,8984 48,9662 % 0,35  
Sterlin 56,2529 56,5349 % -0,09  
Frank 52,3354 52,5978 % -0,11  
Riyal 11,0155 11,0707 % 0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 41,57 41,61 % 0,66  
Platin 1.369,74 1.373,93 % 0,66  
Paladyum 1.157,26 1.162,25 % 0,66  
Brent Pet. 67,52 67,52 % 0,66  
Altın Ons 3.656,56 3.656,95 % 0,66