Hızlı tüketim harcaması arttı

30.03.2015 13:51

Son güncelleme : 30.03.2015 13:55

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.



GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 





18:0510.850
Değişim :  0,00% |  0,00
Açılış :  10.887  
Önceki Kapanış :  10.850  
En Düşük
10.839
En Yüksek
10.900
imkb grafik
BIST En Aktif Hisseler18:05
BASCM 17,05 3.824.668 % 10,00  
EDIP 37,40 244.416.718 % 10,00  
ADEL 38,10 284.312.774 % 9,99  
RYSAS 19,92 1.308.994.043 % 9,99  
YAYLA 40,72 123.160.526 % 9,99  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 40,6891 40,6969 % 0,06  
Euro 47,1392 47,1744 % 0,14  
Sterlin 53,9098 54,1800 % 0,05  
Frank 50,1901 50,4417 % 0,02  
Riyal 10,7986 10,8527 % -0,00  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 37,80 37,85 % 0,66  
Platin 1.319,03 1.322,76 % 0,66  
Paladyum 1.166,08 1.170,21 % 0,66  
Brent Pet. 68,05 68,05 % 0,66  
Altın Ons 3.370,77 3.371,16 % 0,66