Hızlı tüketim harcaması arttı

30.03.2015 13:51

Son güncelleme : 30.03.2015 13:55

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.



GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 





18:0510.925
Değişim :  -1,34% |  -148,74
Açılış :  11.083  
Önceki Kapanış :  11.073  
En Düşük
10.869
En Yüksek
11.093
BIST En Aktif Hisseler18:05
TEKTU 13,86 330.164.654 % 10,00  
CEMZY 48,46 375.955.784 % 9,99  
IEYHO 47,80 1.247.310.686 % 9,99  
ECOGR 16,73 36.651.850 % 9,99  
TSGYO 9,49 228.389.352 % 9,97  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 42,2029 42,2134 % 0,26  
Euro 48,8609 48,8967 % 0,34  
Sterlin 55,4350 55,7129 % -1,23  
Frank 52,3131 52,5754 % 0,41  
Riyal 11,2277 11,2840 % 1,48  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 48,38 48,42 % 0,66  
Platin 1.547,05 1.551,62 % 0,66  
Paladyum 1.390,23 1.394,63 % 0,66  
Brent Pet. 63,67 63,67 % 0,66  
Altın Ons 4.003,86 4.004,42 % 0,66