Hızlı tüketim harcaması arttı

30.03.2015 13:51

Son güncelleme : 30.03.2015 13:55

Hızlı tüketim harcamaları yıllık yüzde 8,3 arttı.



GfK Tüketici Paneli kapsamında barkod okuyucu cihazlar ile Türkiye’de 10.000 hanenin hızlı tüketim alışverişleri düzenli olarak kayıt altına alınmaktadır.

Panel verilerine göre  Hızlı Tüketim harcamaları Şubat 2015’te, Şubat 2014’e göre %8,3 arttı, Ocak 2015’e göre %6,5 azaldı.

Mart 2014 – Şubat 2015 aralığında ciro bazında en yüksek pazar payına sahip ilk 3 satış kanalı sırasıyla, Bakkal ve Mahalle Marketleri, İndirim Marketleri ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerdir.

Hanelerin, ciro bazında en yüksek paya sahip satış kanalı olan Bakkal ve Mahalle Marketlerinde en çok harcama yaptıkları ilk 3 kategori, sırasıyla, tütün mamülleri, ekmek ve sebzedir.

En yüksek ciro payına sahip ilk 3 satış kanalı için, alışveriş başına alınan ortalama ürün kategori sayısı Bakkal ve Mahalle Marketlerinde 2, İndirim Marketlerinde 4 ve Lokal Zincirler ve Tek Süpermarketlerde ise 3’tür. 





18:0510.942
Değişim :  3,14% |  333,53
Açılış :  10.700  
Önceki Kapanış :  10.608  
En Düşük
10.662
En Yüksek
11.158
BIST En Aktif Hisseler18:05
KONKA 17,03 60.625.007 % 200,18  
GUNDG 99,00 221.652.745 % 10,00  
LYDYE 16.477,50 221.342.278 % 10,00  
INTEM 291,50 81.186.156 % 10,00  
BVSAN 134,20 337.893.858 % 10,00  
18:05 Alış Satış %  
Dolar 41,9294 41,9490 % -0,13  
Euro 48,7552 48,8446 % -0,13  
Sterlin 55,7518 56,0312 % -0,67  
Frank 52,6518 52,9157 % 1,06  
Riyal 11,1713 11,2273 % 0,97  
18:05 Alış Satış %  
Gümüş ONS 48,58 48,66 % 0,66  
Platin 1.604,50 1.616,63 % 0,66  
Paladyum 1.407,54 1.437,85 % 0,66  
Brent Pet. 65,81 65,81 % 0,66  
Altın Ons 4.111,84 4.112,61 % 0,66