İnternetten yapılan alışverişte...

21.11.2014 10:41

Son güncelleme : 21.11.2014 10:41



IAB Türkiye araştırmasına göre internetten en çok seyahat alışverişi yapılıyor.

 


Tüketim gücü yüksek kitlenin internette yaptığı alışveriş en çok  seyahat üzerine.


IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması* verilerine göre Türkiye'de interneti en çok AB sosyo ekonomik statü (SES) grubunun  kullandığı görülüyor.


Türkiye'deki mevcut SES grupları incelendiğinde, internet kullanım  oranının en fazla olduğu kesim %73'le AB. AB SES grubunu,%56'lık kullanım oranıyla C1 grubu, %43 ile C2 grubu,%31 ile D ve E grubu izliyor.


AB SES grubu internet kullanıcıları cinsiyet dağılımının neredeyse eşit olduğu gözlemleniyor. Bu gruba dâhil olanların %51'i erkek, %49'u ise kadınlardan oluşuyor.18-35 yaş grubu %34 oranıyla AB SES grubu içindeki en büyük kitleyken, bu yaş grubunu%33'le45 yaş üstü, %19 ile 35 yaş üstü ve %15 ile de 18 yaş altı kullanıcılar takip ediyor.


AB SES grubuna mensup internet kullanıcılarının %35'i lise, %28'i üniversite ve üzeri, %22'si ilkokul ve altı, %15'iise ortaokul mezunlarından oluşuyor.


Tüketim gücü yüksek kitlenin neredeyse tamamı akıllı telefon sahibi ve internetten alışveriş yapıyor.


Ipsos MediaCT'nin Ipsos Affluent Survey** sonuçlarına göre tüketim gücü yüksek kitlenin teknolojik cihaz sahiplikleri incelendiğinde, akıllı telefon sahipliğinin %90 seviyesinde olduğu görülüyor. Dizüstü bilgisayar sahiplik oranı %83 iken, tablet ve masaüstü bilgisayar sahiplik oranları ise %46 seviyesinde seyrediyor.


Araştırmaya katılanların internet aktiviteleri incelendiğinde şunlar görülüyor  tüketim gücü yüksek internet kullanıcılarının %91'i sosyal ağlara üye,%84'ü internetten alışveriş yapıyor, %70'i ise gazeteyi internetten okuyor. İnternetten dergi okuyanların oranı %23'te, radyo dinleyenlerin oranı ise %22'de kalıyor.



İnternetten en çok uçak ve otel rezervasyonu yapıyorlar.


Araştırmaya göre, tüketim gücü yüksek kitle internette %48 oranıyla en fazla uçak bileti satın alıyor ve otel rezervasyonu yapıyor. Bunu %32 ile kadın giyim ürünleri,%27 ile kitap, %26 ile ayakkabı ve %23 ile etkinlik bileti alışverişi izliyor.


%90 oranında akıllı telefona sahip olan bu kitlenin akıllı telefon ve tabletlerinden indirdikleri uygulamaların oranları incelendiğinde ise,%61 sosyal medya, %60 oyun, %54 haber/gazete, %48 hava durumu ve %46 oranında müzik uygulaması indirdikleri görülüyor.





17:5911.294
Değişim :  -0,37% |  -41,81
Açılış :  11.340  
Önceki Kapanış :  11.336  
En Düşük
11.229
En Yüksek
11.352
BIST En Aktif Hisseler17:59
ALTNY 15,65 933.104.698 % 334,15  
EKOS 6,30 140.020.491 % 268,42  
DOFRB 85,80 1.167.998.108 % 10,00  
POLTK 12.320,00 422.501.990 % 10,00  
COSMO 236,70 39.279.618 % 9,99  
17:59 Alış Satış %  
Dolar 42,8833 42,9222 % 0,18  
Euro 50,4894 50,6303 % -0,04  
Sterlin 57,7852 58,0748 % 2,95  
Frank 54,2401 54,5120 % 4,11  
Riyal 11,4093 11,4665 % 3,12  
17:59 Alış Satış %  
Gümüş ONS 78,38 78,46 % 0,66  
Platin 2.421,02 2.432,98 % 0,66  
Paladyum 1.923,53 1.936,35 % 0,66  
Brent Pet. 60,78 60,78 % 0,66  
Altın Ons 4.530,88 4.531,47 % 0,66